رتبه 69 ایران در تجارت الکترونیکی

SHM.IT

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]رتبه ۶۹ ایران از ۷۰ کشور دارای تجارت الکترونیکی![/h]معاون وزیر صنعت موافق اخذ کارمزد از پایانه‌های فروش نیست و آن را خلاف توسعه تجارت الکترونیک در کشور می‌داند.
به گزارش فارس، علی‌اصغر توفیق با اشاره به وضعیت ایران در زمینه تجارت الکترونیکی اظهار داشت: از بین 70 کشور دارای تجارت الکترونیک ایران رتبه 69 را دارد و سوئد پیشروترین کشور در این رابطه است.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: در سه ماهه نخست سال 2014 تجارت الکترونیک در ایران 16 درصد افزایش یافته است. از مجموعه 394 میلیون تراکنش در سال گذشته 68 میلیون از طریق موبایل، 305 میلیون پایانه‌های فروش و 20 میلیون اینترنت بانک انجام شده است، این میزان مبادلات تجارت الکترونیک ایران در سال 92 را حدود 9 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

توفیقی خاطرنشان کرد: وزارت صنعت موافق اخذ کارمزد از پایانه‌‌های فروش نیست و آن را برخلاف توسعه تجارت الکترونیک می‌داند.

وی همچنین با اشاره به آمارهایی درباره وضعیت تجارت الکترونیک در خاورمیانه گفت: 15 درصد خریدها در خاورمیانه الکترونیکی است و در کشورهای عربی 32 درصد خریداران اینترنتی خانم‌‌ها هستند.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین از اخذ نماد الکترونیکی توسط 5 هزار و 700 سایت خرید اینترنتی ایرانی خبر داد.
توفیقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به امضای دیجیتالی گفت: امضای دیجیتالی دارای هزینه است که در صورت استفاده پس از یکسال هزینه تمدید آن کاهش می‌یابد.

منبعitanalyze.com
 
بالا