رتبه 22 دانشگاه تبریز بین 320 دانشگاه جهان اسلام

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
» سرویس: دانشگاه و حوزه - صنفي، دانشجويي
کد خبر: 93111609116
پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱




همزمان با ایام الله دهه فجر، شورای دانشگاه تبریز با حضور دکتر مجتبی صدیقی، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان کشور برگزار شد.
به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، رییس دانشگاه تبریز، دکتر محمدرضا پور محمدی نیز در این آیین، تمام پیشرفت‌های علمی دانشگاه‌ها را از برکت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران برشمرد و گفت: با نگاهی گذرا به وضعیت علم در دانشگاه‌ها می‌توان به خوبی دریافت که در تمام زمینه‌های علمی، پیشرفت بسیار چشمگیری داشته‌ایم.
رییس دانشگاه تبریز افزود: دانشگاه تبریز، همواره به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های کشور، در علوم مختلف پیش رو بوده است؛ به طوری که دانشگاه تبریز، بر اساس آخرین رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC)، در بین بیش از 320 دانشگاه جهان اسلام، رتبه 22 و در بین دانشگاه‌های داخلی حائز رتبه 9 شده است. ضمن آنکه در حوزه علوم پایه نیز در بین دانشگاه‌های جهان اسلام رتبه 25 و در بین دانشگاه‌های داخلی رتبه 9 را بدست آورده و در حوزه کشاورزی نیز، رتبه 24 در بین دانشگاه‌های جهان اسلام و رتبه 5 را در بین دانشگاه‌های داخل کشور کسب کرده است.
دکتر پور محمدی در ادامه با اشاره به همسایگی این استان با چند کشور و ارتباط گسترده بین المللی اساتید دانشگاه افزود: سعی داریم تا دانشگاه تبریز را به عنوان دانشگاه بین المللی مطرح کنیم که با توجه به قدیمی بودن آزمایشگاه‌ها و ساختمان‌ها، توجه ویژه به دانشگاه‌های بزرگ کشور از جمله دانشگاه تبریز ضروری است.
رییس دانشگاه تبریز گفت: اعتقاد داریم که دانشگاه را باید متحول کرد و همواره در ریل تحول به سمت پیشرفت حرکت کرد؛ که این امر با تامین امکانات لازم تحقق پیدا خواهد کرد.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز نیز در این نشست، خواستار تسهیل مسایل اداری جذب دانشجویان خارجی شد و مساعدت جهت اعزام دانشجویان تحصیلات تکمیلی، به ویژه دوره‌های دکتری به فرصتهای مطالعاتی خارجی شد.
دکتر علی حسین زاده دلیر، معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز، نیز در این مراسم؛ توجه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به اختصاص ردیفهای استخدامی هیات علمی را ضروری بیان کرد و گفت: تلاش برای رفع بعضی از خلاء‌های قانونی در تفسیر آیین نامه‌ها و قوانین ضروری است.
مدیر امور فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه تبریز نیز در این نشست به ارایه گزارشی از پروژه‌های عمرانی در دست اجرا پرداخت و گفت: کل این پروژه‌ها مجموعا 80 هزار متر مربع هستند که از جمله اینها می‌توان به سردرب، سالن ورزشی چند منظوره، توسعه دانشکده عمران و مرکز تحقیقات زلزله، سلف سرویس مرکزی دانشگاه، پروژه سردرب ورودی افلاک نما و یادمان شهدای گمنام، اشاره کرد.
دکتر جمشید اسماعیلی در ادامه در خصوص افتتاح پروژه سردر دانشگاه افزود: سردرب دانشگاه متشکل از چند نماد اسلامی و ایرانی است که سعی شده تا یادآور آرم دانشگاه تبریز، نماد پرواز و کتاب باشد.
وی، با بیان اینکه پروژه‌های دانشکده دامپزشکی، دانشکده فنی و مهندسی مرند، دانشکده کشاورزی اهر، خوابگاه دانشجویی داخل دانشگاه و خوابگاه دانشجویی سایت خلعت پوشان از دیگر طرح‌های در دست اجرای این دانشگاه است که با درصدهای مختلف پیشرفت در سال 1394 به پایان خواهد رسید، تصریح کرد: احداث دانشکده ادبیات، دانشکده فنی و مهندسی میانه، احداث و تجهیز مرکز تحصیلات تکمیلی دانشکده مکانیک از دیگر پروژه‌های عمرانی در دست اجراست که در سال 1395 به اتمام خواهد رسید.
 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام
ممنون
میشه منبع رو هم ذکر کنید.
البته منظورم منبع آمر هست ها. ن منبع خبر مربوطه.
اگر در این آمار و رتبه بندی منبع خارجی دارید میشه ذکر کنید
 
بالا