رتبه بندي موسسات غيرانتفاعي

رتبه بندي موسسات غيرانتفاعي

  • كار مفيدي است و اين رتبه بندي منطقي است.

    رای: 12 63.2%
  • كار مفيدي است ولي اين رتبه بندي منطقي نيست.

    رای: 3 15.8%
  • كار بيخودي است ولي نتايج رتبه بندي به نظر منطقي مي رسد.

    رای: 3 15.8%
  • كار بيخودي است و نتايج غيرمنطقي است.

    رای: 1 5.3%

  • مجموع رای دهندگان
    19
  • نظرسنجی بسته .

IranUni

عضو جدید
يكي از معتبرترين وبسايت هاي رتبه بندي دانشگاههاي جهان webometrics.info است كه يا تاكيد بر وبسايت هاي دانشگاهها و موسسات آموزش عالي اونها را رتبه بندي ميكنه.
جالبه كه دانشگاههاي هر كشو را جداگانه رتبه بندي كرده و همچنين كاتالوگ دانشگاههاي كشورهاي مختلف را داره
براي ايران تقريبا همه دانشگاههاي معتبر در كاتالوگ اين كشور ثبت شده اند و از بين موسسات هم ظاهرا فقط موسسه آموزش عالي جامي در اين كاتالوگ ثبت شده.
در ادامه به معيارهاي اين وبسايت معتبر اشاره ميكنم و بعد از اون يك رتبه بندي كه توسط گروهي از اساتيد و دانشجويان دانشگاههاي اصفهان، صنعتي اصفهان، تربيت مدرس، علوم و تحقيقات، علم و صنعت و دانشگاه تهران در مورد موسسات غيرانتفاعي كه داراي وبسايت هستند صورت گرفته را ارائه ميكنم.
البته ذكر دو نكته لازمه:
1- فعلا تنها 33 موسسه در اين رتبه بندي شركت داده شده اند و قراره در آينده نزديك بقيه موسسات هم مورد ارزيابي قرار گيرند.
2- اين رتبه بندي تنها براي موسساتي صورت گرفته كه وبسايت داشته اند و لازم به يادآوري است كه بسياري از موسسات آموزش عالي ايران اصلا وبسايت ندارند!!!

1- مقدمه: وضعیت دانشگاهها در وبومتری نامناسب است." این جمله ای است که منصور کبگانیان معاون پژوهشی وزیر علوم در نیمه های سال گذشته به خبرگزاری مهر اعلام کرد. این مقام مسئول وزارت علوم با تایید جایگاه ضعیف دانشگاههای ایران در رده بندی وبومتریک گفت: "دانشگاههای کشور وب سایت به روز ندارند و باید هزینه لازم در این زمینه صورت گیرد."
در این بخش تعدادی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و مدرسین گروههای آموزشی مختلف دانشگاهها سعی نموده اند با تکیه بر اصول وبومتری نسبت به رتبه بندی دانشگاههای غیر انتفاعی اقدام نمایند. نتایج تحقیقات این گروه منجر به معرفی دانشگاههای برتر در این زمینه شده است و با این عمل گامی در جهت ایجاد انگیزه در دانشگاههای غیرانتفاعی برای بالابردن قابلیت های خود در اینترنت و نهایتاً معرفی ایران و جایگاه علمی آن در جهان برداشته شده است. لازم به ذکر است که دانشگاههایی که به اصول وبومتری خود متعهد هستند مطمعناْ در بالابردن سطح کیفی و کمی امکانات خود نیز سخت گیر و پرتلاش ظاهر خواهند شد. لذا دانشگاههای برتر معرفی شده در این بخش فارغ از مساحت و تعداد دانشجویانشان مطمعناْ از برترین دانشگاهها غیر انتفاعی ایران محسوب می گردند.​

۲- مواد و روشها: در اولین بخش از این تحقیق مطالعات کتابخانه ای برای تعیین شاخص های مناسب در وبومتری انجام شد و این شاخصها با توجه به امکانات موجود استخراج گردید. در دومین گام از این مطالعه نیز جستجو برای مشخص نمودن آدرسهای اینترنتی موسسات و دانشگاههای غیرانتفاعی انجام پذیرفت. در این مطالعه با بررسی وب سایت دانشگاههای غیر انتفاعی اطلاعات مورد نیاز مشاهده و ثبت شد. این اطلاعات عبارت بودند از: وجود شمارنده بازدید با ۵ امتیاز-وجود نسخه غیر فارسی زبان (انگلیسی) با ۲۰ امتیاز-وجود لیست اعضاء هیئت علمی با ۵ امتیاز-وجود سوابق علمی و پژوهشی اساتید با ۵ امتیاز-وجود عکس و نحوه تماس با اعضاء هیئت علمی دانشگاه با ۵ امتیاز-وجود قوانین و مقررات آموزشی با ۵ امتیاز-امکان دانلود جزوات و منابع علمی با ۳ امتیاز-قابلیت دیده شده در موتور جستوگر گوگل با ۴۰ امتیاز-تنوع اطلاعات ارائه شده ۵-آخرین بروز رسانی و نهایتاْ زیبایی سایت با ۷امتیاز به عنوان شاخصهای وبومتری درنظر گرفته شده است. در این مطالعه به هر یک از موارد فوق امتیاز خاصی نسبت داده شد است بطوری که مجموع این امتیازات ۱۰۰ می گردید. با بررسی امتیازات هر دانشگاه امتیازی مابین ۰ الی ۱۰۰ به آنها اختصاص می یابد که شاخص تعیین اعتبار دانشگاه است.
۳- نتایج و بحث: در این مطالعه پس از انجام بررسی های مختلف نتایج ارائه شده در جدول شماره ۱ بدست آمد. لازم به ذکر است نتایج این مطالعه که بین ۲۶۱ دانشگاه غیر انتفاعی ایران انجام پذیرفت نشان داد که فقط ۷۱ دانشگاه دارای وب سایت هستند و سایر دانشگاههای غیر انتفاعی به کل چیزی به عنوان قابلیت دیده شدن در اینترنت ندارند.​

جدول شماره ۲: رتبه بندی ۳۳ دانشگاه غیر انتفاعی ایران
امتیاز کسب شده
نام دانشگاه

77.5 موسسه آموزش عالی سوره
69.5 موسسه آموزش عالی جامی
67.5 موسسه آموزش عالی سجاد
63.25 موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی تهران
47 موسسه غیر انتفاعی غیر دولتی بینالمللی چابهار
43.25 موسسه آموزش عالی آستان قدس
38.5 موسسه آموزش عالی خاوران
37.5 موسسه آموزش عالی علاالدوله
31.5 دانشگاه شیخ بهایی
31.25 موسسه آموزش عالی صدرالمتالهین
22.25 موسسه آموزش عالی کار زنجان
22 موسسه آموزش عالی هاتف
19.5 موسسه آموزش عالی اندیشه
17.5 موسسه آموزش عالی سپهر
16.75 موسسه آموزش عالی سراج
16.25 موسسه آموزش عالی آقاق
14.25 موسسه آموزش عالی بینالود
13 موسسه آموزش عالی فیض کاشانی
13 موسسه آموزش عالی نقش جهان
12.75 موسسه آموزش عالی حافظ
12.5 موسسه آموزش عالی ارشاد
12.5 موسسه آموزش عالی ادیبان
12.25 موسسه آموزش عالی ایران زمین
12.25 عطار
9.25 عین القضات
8 اشراق
7.25 معارف قرآنی
7.25 ارم
5.5 شاهرود
3.5 هشت بهشت
3.5 عبدالرحمان صوفی
3 بزرگمهر
2.25 فولاد
2.25 الکترونیک رایانه ای

مقاله در حال تکمیل شدن است...

براي مشاهده امتيازدهي دقيق اين موسسات به اينجا مراجعه نماييد.
 

mohammad47

عضو جدید
این نظر سنجی اصلا دقیق نیست چون فقط با توجه با سایت موسسه به اون نمره داده ! نه با توجه به سطح علمی و موارد دیگه !
 

Hossein709

عضو جدید
محمدجان احتمالا منظورتون این بود که این رتبه بندی معتبر نیست، چون این یک رتبه بندی بوده نه نظرسنجی!
نکته ای که شما دقت نکردی و با مطالعه دقیق توضیحات روش رتبه بندی میتونستی متوجه بشی این بود که اصلا این رتبه بندی بر اساس وبسایت موسسات بوده
این روش یکی از معتبرترین معیارهای رنکینگ در دنیاست
همین webometrics که معتبرترین وبسایت رتبه بندی هست دقیقا با همین معیارها کار رتبه بندی را انجام میده
توی google جستجو کنید university ranking ، اولین نتیجه همین وبومتریک خواهد بود و این نشان دهنده اعتبار این وبسایته
داخل این وبسایت میتونید روش رتبه بندی اونو ببینید
ظاهرا این رتبه بندی که داخل ایران انجام شده تا حدود زیادی بر اساس همین معیارها انجام شده
 

mohammad47

عضو جدید
محمدجان احتمالا منظورتون این بود که این رتبه بندی معتبر نیست، چون این یک رتبه بندی بوده نه نظرسنجی!
نکته ای که شما دقت نکردی و با مطالعه دقیق توضیحات روش رتبه بندی میتونستی متوجه بشی این بود که اصلا این رتبه بندی بر اساس وبسایت موسسات بوده
این روش یکی از معتبرترین معیارهای رنکینگ در دنیاست
همین webometrics که معتبرترین وبسایت رتبه بندی هست دقیقا با همین معیارها کار رتبه بندی را انجام میده
توی google جستجو کنید university ranking ، اولین نتیجه همین وبومتریک خواهد بود و این نشان دهنده اعتبار این وبسایته
داخل این وبسایت میتونید روش رتبه بندی اونو ببینید
ظاهرا این رتبه بندی که داخل ایران انجام شده تا حدود زیادی بر اساس همین معیارها انجام شده

در مورد قسمت اول حرفتون بله درست گفتین منظورم این بود که رتبه بندی معتبر نیست
ولی در مورد قسمت دوم حرفتون اتفاقا من کاملا دقت کردم و با توجه به همین چیزیم که شما گفتی ، گفتم که معتبر نیست
آخه این شاخص ها زیاد نمیتونه موثر باشه
شاید رو ورق و به قول شما از نظر جهانی چرا ولی اینجا نه
آخه بعضی از این موسساتو شما باید برین ببینین یه ساختمون درست ندارن - یه سلف درست حسابی - یه خوابگاه - و ...
ولی ما بیایم چون سایت یه موسسه زبون غیر فارسی داره - چون عکس داره و ... به خاطر این چیزا بهش نمره بدیم !؟
واقعا به نظرم مسخرس
نمره یه موسسه رو باید از نظر سطح آموزشیش - امکاناتش و دیگر چیزا بسنجیم نه فقط از رو سایتش !
 

Hossein709

عضو جدید
حرف شما کاملا منطقی است ولی باید به چند نکته توجه کرد:

1- باز هم باید تاکید کنم که این روش فقط بر اساس وبسایت های دانشگاهها اونهارو رتبه بندی میکنه و نمیشه گفت چون امکانات و... اونهارو درنظر نمیگیره غیرمعتبره. اگه موسسات آموزش عالی نمیتونن از نظر امکانات و فضا و هیئت علمی و ... سریع پیشرفت کنند حداقل میتونن یک وبسایت دانشگاهی درست داشته باشند. واقعا عجیبه که بعضی از این موسسات اصلا وبسایت ندارند!!!

2- اینو من خودم خوب میدونم که خیلی از موسسات غیرانتفاعی واقعا از نظر امکانات وضع بدی دارند و گاهی یک مدرسه از اون شرایط بهتری داره ولی من با شناختی که از موسسات غیرانتفاعی ایران دارم تا حدودی میشه گفت موسسات دارای وبسایت کامل و درست حداقل از نظر آموزشی و کادر هیئت علمی قوی تر هستند. در همین رتبه بندی چنتای اول به علاوه چند موسسه دیگه که در رتبه بندی شرکت داده نشده اند از نظر ساختمان و امکانات خیلی خوب پیشرفت کردند.
 

alilale

عضو جدید
دوستان عزیز سلام. رتبه بندی شما را در اینجا و چند سایت دیگه دیدم. توی بعضی از سایتها جزئیات زیادی از این رتبه بندی اعلام شده بود که ظاهراً اینجا خلاصه ای از اونو ارائه کردن. لازمه در اینجا چند نکته رو برای دوستان روشن کنم. این کار برای اولین بار در بین موسسات غیر انتفاعی انجام شده و با اینکه به نظر من کار خیلی قویی نیست ولی شروع بسیار بسیار خوبی برای انجام رتبه بندی های بهتر و قویتر است. انجام تحقیقات در بین موسسات غیر انتفاعی و رتبه بندی آنها کار بسیار مفیدی است و می تواند با ایجاد رقابت بین آنها موجبات پیشرفت هرچه سریعتر غیرانتفاعی ها را فراهم سازد. جای بسی خوشحالی است که به جای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که با این همه ادعا از پس رنکینگ موسسات غیر انتفاعی برنیومده، تعدادی از اساتید و دانشجویان عزیز اقدام به این کار نموده اند.
لازم است به عرضتون برسونم بهترین روش برای رتبه بندی دانشگاهها بررسی اعضاء هیئت علمی، بررسی استفاده از روشهای نوین آموزشی، بررسی کیفیت دانش آموختگان، امکانات آموزشی و... می باشد. لیکن استفاده از اینگونه شاخصها بسیار سخت و پیچیده است. بطور مثال کیفیت اعضاء هیئت علمی را چگونه باید ارزیابی نمود؟ آیا ملاک کارهای تحقیقاتی اساتید است یا رضایت دانشجویان و یا...؟! اساتید بسیاری در دانشگاهها حاضر هستند که محققین قابلی بوده لیکن مدرسین خوبی نیستند. همچنین بسیار از اساتیدی که فقط دانشجویان از آنها رضایت دارند مدرسین خوب و تراز اولی هم نیستند. بنابراین می بینیم که استفاده از اینگونه شاخصها بستگی به سلیقه محقق داشته و نتایج آن نیز چندان رضایت بخش نخواهد بود. لذا محققین مختلف اقدام به یافتن شاخص های مختلف دیگری همچون نسبت استاد به دانشجو و یا نسبت مساحت دانشگاه به تعداد دانشجویان نموده اند. همانگونه که می بینید دانشگاههای بزرگی در ایران با وسعت بالایی تاسیس شده اند (برخی دانشگاه آزادهای درجه دو) لیکن کیفیت بالایی در آنها به چشم نمی خورد. لذا محققین به دنبال شاخصهای دیگری رفته اند که برخی از آنها با مطالعات روانشناسی پیچیده ای انتخاب شده اند. یکی از این شاخص ها وبومتری دانشگاهها می باشد.
در وبومتری با کمک برخی از شاخصهای مختلف همچون حجم اطلاعات ارائه شده در سایت، قابلیت روئیت در موتورهای جستجوی مختلف، ارائه اطلاعات به زبانهای مختلف و... کیفیت دانشگاه مشخص می گردد. بطور مثال در دانشگاههایی که تحقیقات وسیعی انجام می گیرد طبعاً ارائه نتایج آن نیز از طریق وب سایت دانشگاه انجام می گردد. اگر کیفیت تحقیقات انجام شده در دانشگاه بالا باشد به مقالات و تولیدات علمی این دانشگاه توسط سایر محققین رفرانس (اشاره) داده شده که این امر منجر به تکرار نام دانشگاه در وبسایت های مختلف و افزایش قابلیت روئیت دانشگاه در اینترنت خواهد شد. همین امر می تواند درباره فعالیتهای فرهنگی و آموزشی دانشگاهها نیز صادق باشد. لذا این شاخص یکی از مهم ترین شاخصهای مورد استفاده در وبومتری نیز است.
با توجه به مطالب ارائه شده در بالا به نظر می رسد رتبه بندی بر اساس وبومتری نیز چندان بدور از منطق و عقل نیست بخصوص اینکه این شاخص سالهاست توسط بزرگترین مراکز تحقیقاتی دنیا توسعه داده شده و برای رتبه به کارگرفته شده است. امید است با معرفی اساتید و محققین دست اندرکار این مطالعه و با ایجاد امکان ملحق شدن سایر علاقه مندان و محققین به این گروه تحقیقاتی در آینده ای نزدیک شاهد ارائه رتبه بندی های بسیار دقیقتر و با کیفیت بیشتری باشیم. همچنین از کلیه دانشجویان عزیز نیز دعوت می نمایم با ارائه مطالب خود در وبلاگها و درج نظرات درباره دانشگاه محل تحصیل خود اینگونه محققین را در انجام تحقیقات عمیقتری در این زمینه یاری نمایند. به امید موفقیت روزآفزون شما.
 

Hossein709

عضو جدید
متاسفانه ظاهرا موسسه غیرانتفاعی سپاهان از موسساتی است که وبسایت ندارن و خوب مسلما در چنین رتبه بندی جایگاهی نداره
امیدوارم این رتبه بندی حداقل یکمی اینجور موسسات را تحریک کنه و موجب پیشرفتشون بشه:smile:
 

mmousavi22

عضو جدید
سلام. من فارغ التحصیل دانشگاه کارخرمدره زنجان هستم اما انتظار نداشتم رتبه 11 باشه چون خیلی عقب افتاده بودن
 

alone.eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
کاملن اشتباه بود موسسه ما به امیر صغیرمعروف شده سطحش خیلی بالست
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
اگر قراره دانشگاه های غیر انتفاعی رو دسته بندی کنن شاید یکی از معیار های آن رضایت دانشجو باشد .
من تو اندیشمند لاهیجان درس می خونم رئیس دانشگاه پرفسور عبدالله شیدفر است . فکنم همه بشناسند عضو هیئت علمی علم و صنعت و از نظر علمی (ریاضیات) واسه خودش یلی است . اما افسوس از مدیریتش اندازه ی یک .... نمی فهمد . فقط دنبال پولش هست .
خوش بختانه تو این رنکینگ نیامده .
 

Reza_ict

عضو جدید
.salam
.motasefane shoma bayad aval listeton ro kamel mikardid bad erae midadid
ba in kareton injor tasavor mishe ke agayan in rotbe bandiro baraye daneshgahaye .khodeshan ya daneshgahaye morode alage khodeshan anjam dadand
kholase shahabdaensh pas chi ke tebge gofte doste azizemon dar in bakhsh be amirsagir marof ast
:):biggrin:
www.Shahabdanesh.ac.ir
 

NEGINNN

کاربر بیش فعال
اصلا قبولش ندارم صدرا عددی نیست که تو این رتبه بندی ذکر بشه دانشجوی مونجا بودم از نظر علمی و امکاناتی افتضاحه
 

Martin Eco

عضو جدید
کاربر ممتاز
اصلا و ابدا درست نیست.یعنی خیام که داره دانشگاه می شه نیس بعد بینالود و عطار و خاوران که داغونن هستن؟؟؟
(با احترام به دوستان دانشجو در این موسسات(
 

farzan001

عضو جدید
این رتبه بندی اصلا دقیق نیست و به سطح امکانات و تدریس اساتید بر نمی گرده!
خیلی از این دانشگاه هایی که ذکر شدن داغون تشریف دارن.
خیلیاشون حتی واسه رشته های فنی شون آزمایشگاه ندارن
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
 

ujc

عضو جدید
به نظر من خیلی دقت نداره،وگرنه باید جامی اول بود نه دوم
 

kanan

عضو جدید
خیلی وقته جوک به این مدل نشنیده بودم جالب بود کلی خندیدم :biggrin:;)
یعنی موسسات غیرانتفاعی رو هم رتبه بندی میکنن واقعا اونا بیکار بودن که وقت گذاشتن به سایت موسسات نگاه کردن بعدا هم از روی سایت رتبه بندی کردن :eek: اصلا موسسات غیرانتفاعی نمیشه رتبه بندی کرد چون هیچ کدوم امکانات نداره
فقط این حرف تو او ایران هست(من در آوردی هست) 3تا ساختمون و چندتا استاد خوب داره زود اسمشو تبدیل کنیم به دانشگاه مثل خیام یا سجادیا... اصلا جایی که ساختمان دانشکده نداره و کم کم یه 10 تا ساختمان و کلی امکانات رفاهی نداشته باشه دانشگاه نیست
دانشگاه فقط به جایی گفته میشه که وابسته به دولت باشه نه موسسات غیرانتفاعی که همشون بخش خصوصی هستش و موسسش چندتا شخص هست و اسم خودشون گذاشتن دانشگاه:razz:

به کل به نظرم اصلا موسسات غیرانتفاعی نباید رتبه بندی بشن چون اصلا هیچ امکاناتی ندارن و من نمیدونم بر چه امکاناتی میخوان رتبه بندی کنن البته میشه به صورت مسخره ای مثل این رتبه بندی که از روی سایت موسسه رتبه بندی کنن بگن رتبه بندی کردیم
 

noble

عضو جدید
پول زور وعده ه ه ه ه ه ه ه:mad:(سخنی از رییس موسسه ما که موسسش{مهده کودک} تو این رتبه بندی 13 شده:surprised:)و دانشجو:cry:
 

Milad ghaffari

عضو جدید
کلا دانشگاه های غیر انتفاعی و موسسات غیر انتفاعی از نظر خود وزارت علوم رتبه بندی شدن و به دو درجه یک و درجه دو تقسیم شدن تو دفترچه انتخاب رشته هم دقت کنید شهریه دانشگاه های غیر انتفاعی دو دسته شده در دفترچه اسم چند دانشگاه و موسسه غیر انتفاعی رو آورده که شهریه شون از بقیه دانشگاه ها و موسسات حدود 10 درصد گرونتره که این دانشگاه ها امکانات بهتری نسبت به بقیه دارن . در کل اکثر موسسات و دانشگاه های غیر انتفاعی از نظر امکانات تحصیلی و محیط آموزشی مناسب نیستن ولی در بین آن ها دانشگاه علم و فرهنگ تهران - دانشگاه شمال آمل - دانشگاه خیام مشهد - دانشگاه علم و فنون مازندران - موسسات آموزش عالی سجاد - اشرفی اصفهانی - نبی اکرم - و.....
 

farzan-shz

عضو جدید
کاربر ممتاز
رتبه بندی میشه گفت صحیح است . من خو.دم دانشجوی جامی هستم هییت علمی خوبی داره اساتید خوبیرو هم داره حتی اقای دکتر رحیمی از نخبگان انرژی هسته ای انتقال جرم رو تدریس میکنن ...اما جدیدا اساتید جوانی رو اوردن که هیچی بلد نیستن درس بدن . به نظر من رتبه بندی بر اساس سایت اصلا معیار صحیح نیست
 

MaRaL.arch

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
پول زور وعده ه ه ه ه ه ه ه:mad:(سخنی از رییس موسسه ما که موسسش{مهده کودک} تو این رتبه بندی 13 شده:surprised:)و دانشجو:cry:
میشه بگید منظورتون از اونجایی که تو محل زندگیتون نوشتید کجاس؟!
 

ghasem rezaei

عضو جدید
سلام دوستان ،به نظر من رتبه بندی موسسات باید بر اساس امکانات و سطح علمی اساتید سنجیده شود چون چون این دو معیار دست به دست هم میدن که دانشجویی اونجا درس میخونه همه چی رو برای پیشرفتش ببینه :gol:
 

ماندگاران

عضو جدید
موسسه اموزش عالی ایوانکی نیست تو این لیست!!!!!!!!!!!!!
در حالی که ویکی پدیا در توضیحاتش راجع به شهر ایوانکی مینویسه که یکی از بزرگترین موسسات غیرانتفایی در این شهر واقع است!!!!!!!!
سطح علمی شم خیلی خوبه!ما رتبه 1 کارشناسی ناپیوسته و ارشد رو دادیم!
امکاناتشم خیلی خوبه!سلفش خیلی قشنگه! حداقل اینو میدونم که از جهاد تهران خیلی خیلی بهتره اینو من نمیگم بچه هایی که انتقالی گرفتن میگن!رتبه های دو و سه رقمی واسه کارشناسی ناپیوسته میگیره!:razz:
 

41faribak

عضو جدید
موسسه غیرانتفاعی اندیشمند لاهیجان که اصلا و حقا در این رتبه بندی نیست .وبسایتش جز اعصاب خرد کنی چیزی نداره ، وقت گرفتن اطلاعات معمولا مجبور میشی از سایت بی خاصیتش که بیشتراوقات باز نمیشه منصرف بشی و حضوری به دانشگاه مراجعه کنی که بخاطر آشفتگی و بی نظمی دانشگاه از حضورت هم نتیجه نمیگیری و باید بارها وبارها بری و عصبانی بشی تا بالاخره کاری صورت بگیره .ضمن اینکه دانشگاه اول هزینه ثابت ومتغیر رو بصورت علی الحساب وصول میکنه وبعد اجازه میده انتخاب واحد کنی.از اساتیدش هم که بماند تعدادیشون چطور استاد شدن؟! واقعا متاسفم پسرم دراین دانشگاه درس میخونه ! دخترم هم در راهبردشمال رشت درس میخونه کمی از اندیشمند بهتره و از تعدادی اساتید کم جنبه که اسم هرچه استاد رو خراب کردن چی بگم؟
 

nesvaaa

عضو جدید
دوستان وضعیت موسسه غیر انتفاعی علامه دهخدا قزوین که دراین فهرست نیست چطوره ؟ ایا ازانچا اطلاعاتی دارید؟ دخترم درعمران انجا قبول شده است واحتمالا درعمران دانشگاه ازاد تهران مثل دانشگاه ازاد شهر قدس ویا ازاد پردیس ویا ازاد پرند واسلامشهر قبول میشه .
به نظر شما کدوم راانتخاب کنم فقط ازنظر سطح علمی وقابل قبول بودن درجامعه مهندسی منظورم هست. اگر اشنایی درانجا دارید احتمالا میتواند اطلاعاتی دراختیار شما بگذارد
ممنون میشوم اگر دراین فرصت کم کمک وراهنمایی کنید
 
پیام نور

پیام نور

سلام.دوستان دانشگاه پیام نور که دانشپذیر ثبت نام میکنه و بعدش ازمون میدی و اگه قبول بشی ازمون رو و از ترم بعد میشی دانشجو.....میگم هیچکی اطلاعاتی راجبه ضریب قبولیش نداره ؟ آخه میگن ارزش نداره اما در تمام کشور کلا 80 نفر پذیرش داره اونم تو شهرای دور مثل قشم و....تهرانم که فقط 20 نفرشون....
 

Similar threads

بالا