راه کارهایی برای جذب مشتری

ghazal1991

مدیر تالار مدیریت
مدیر تالار
جذب مشتری یکی از نیاز های اساسی در هر تجارتی است اغلب تجارت های کوچک و کسب و کارهای کوچک و کارآفرینانی که تازه شروع به کار کردند بیشتر برای جذب مشتری کسب تجربه میکنند. داشتن مشتری بیشتر یعنی افزایش میزان درآمد زایی و البته بهتر کردن محصولات و افزایش میزان تنوع و نوآوری در محصولات. چون هر چقدر که مشتری بیشتری وجود داشته باشد توجه به نیازها و خواسته های آنها نیز بیشتر خواهد شد.

بازاریابی مهمترین بخشی است که به جذب مشتری بیشتر کمک میکند بازاریابی هم روشها و تکنیکهای مختلفی دارد که این در هر تجارتی متفاوت است ولی در کل یکی از راه های مهم برای جذب مشتری بازاریابی، بازار سازی و تبلیغات است. اما چگونه باید مشتریان بیشتری را جذب کنیم؟


شناخت مشتری
اولین چیزی که برای جذب مشتری به آن نیاز داریم شناخت دقیق مصرف کنندگانی است که از محصولات و خدمات شما استفاده میکنند و به آن نیاز دارند. قطعا این مصرف کنندگان و مشتریان را باید به دقت مورد ارزیابی و شناخت قرار دهید تا بتوانید نیازها و خواسته های آنها را برآورده کنید. وقتی که مشتری خود را بشناسید بهتر میتوانید محصولی را تولید کنید که مورد استقبال آنها قرار بگیرد.

جذب مشتریان جدید
برای جذب مشتریان جدید باید نهایت خلاقیت و نوآوری را داشته باشید وقتی که مشتریان خود را خوب بشناسید بهتر میتوانید به جذب مشتریان جدید بپردازید تلاش برای بازاریابی بیشتر و تلاش برای پیدا کردن تجارتهایی که به محصول و خدمات شما نیاز دارند به جذب مشتری جدید کمک میکند.

تبلیغات
تبلیغات یکی دیگر از روش هایی است که برای جذب مشتری بسیار متداول است اما کیفیت تبلیغات و خلاقیت در آن متفاوت است هر چقدر که کیفیت و خلاقیت بیشتر باشد مشتریان بیشتری جذب خواهند شد. تبلیغات باید به صورت همه جانبه باشد مثلا هم در رسانه ها و هم در مکان هایی که مشتریان بیشتری رفت و آمد میکنند مثل حمل و نقل عمومی و یا بنرهای تبلیغاتی که روزانه مورد توجه تعداد زیادی از افراد مختلف قرار میگیرد از مهمترین راه کارها برای تبلیغات بهتر خواهد بود.

وب سایت
یک وب سایت خوب میتواند پلی میان مصرف کننده و تولید کننده باشد وب سایتی که کاملا محصولات و خدامات را توضیح و توصیف کرده باشد و امکانات آن را در اختیار مصرف کننده قرار داده باشد. یک وب سای خوب باید دارای پشتیبانی فنی بوده و بتواند راه های ارتباطی با تولید کننده را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد مهمترین چیزی که میتواند به جذب مشتری بیشتر کمک کند افزایش کیفیت است و این میزان کیفیت را مصرف کنندگان با استفاده از یک محصول مشخص میکنند پس نظر سنجی در وب سایت میتواند به بهتر کردن کیفیت یک محصول و جذب مشتری بیشتر کمک کند.

ارائه خدمات جدید
یک خدمات اضافه به مشتریان که به صورت رایگان باشد مثلا ارائه سمپل یا نمونه میتواند مشتریان تشویق و ترغیب کند. همچنین قرعه کشی و اهدای جوایز به مشتریان از دیگر راه هایی است که میتوان از ان برای جذب مشتری بیشتر استفاده نمود. قطعا خدماتی که به صورت رایگان در کنار دیگر خدمات وجد دارد به مشتریان انگیزه میدهد تا از محصولات شما استفاده کنند. در این صورت مشتریان جدید هم با استفاده از این خدمات رایگان تشویق میشوند تا از محصولات یک برند هم استفاده کنند.
 

Similar threads

بالا