راه جلوگیری از افتادن گونه ها

faezeh_asal

عضو جدید
گونه‌ها معمولا شانس خوبی ندارند و به‌عنوان یك عضو فراموش‌شده، اغلب مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرند.
آویزان شدن پوست اطراف گونه می‌تواند سن فرد را بیشتر جلوه دهد؛ بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق، ورزش‌های زیر را به‌طور مرتب انجام دهید تا گونه‌هایی برجسته و سفت داشته باشید و به این ترتیب، چهره شما جوان و شاداب باقی بماند.
البته توصیه می‌كنیم حین انجام این نرمش‌ها تنها باشید تا خدایی نكرده كسی فكر نكند كه شما برای او شكلك درمی‌آورید.
- صاف بنشینید و با لب‌های بسته و حالتی راحت، صورت‌تان رو به جلو باشد. با استفاده از عضلات گونه، لب‌های خود را به جلو و عقب ببرید(در واقع لب‌ها را غنچه كنید و دوباره به حالت عادی برگردید). حین انجام این ورزش با استفاده از انگشت‌ها، از به‌كارگیری عضلات گونه مطمئن شوید.
- لب‌ها را غنچه كنید و تا 10 بشمارید، استراحت كنید و دوباره این حركت را تا 10 بار انجام دهید.
- با لب‌های بسته، لبخند آرامی بزنید و بعد سعی كنید گونه‌ها را به سمت داخل دهان و دندان‌ها بكشید.
- برای انجام این نرمش به آینه نگاه كنید. لب بالای تان را جمع كنید؛ در واقع گوشه لب‌ها به سمت بالا باشد و حالا عضلات گونه را به سمت چشم‌ها حركت دهید. در این مرحله سعی كنید لب بالا، بینی‌تان را لمس كند. تا 10 بشمارید و در همین حالت بمانید. استراحت كرده و بار دیگر نیز این حركت را تكرار كنید.
- مثل نرمش قبل، حین انجام این نرمش هم به آینه نگاه كنید. تا جایی كه می‌توانید، لبخندی عریض و پهن بزنید؛ درحالی كه لب‌هایتان بسته بوده و گوشه دهان به سمت بالا برگشته است. سعی كنید گوشه لب‌ها تا جایی كه ممكن است به گوش‌هایتان نزدیك شود؛ البته هرقدر دهان كوچك‌تری داشته باشید، این اتفاق غیرممكن‌تر است اما شما سعی كنید این اتفاق بیفتد، چون صرفا حركت ماهیچه‌های گونه مهم است.
- حالا بینی‌تان را چین بدهید و در آینه، بالا رفتن و كشیده‌شدن ماهیچه‌‌های گونه را ببینید. تا 5 بشمارید و بعد از استراحت كافی، 10 بار این حركت را تكرار كنید.
- لب‌ها و دندان‌ها را بسته نگه دارید و لب بالا را باد كنید(درست مثل مواقعی كه گونه‌ها را مثل بادكنك باد می‌كنیم). همین حالت را حفظ كنید و تا 10 بشمارید. حالا این حالت بادكنكی را به گونه چپ منتقل كنید و تا 10 بشمارید و بعد از آن هم به لب پایین و باز هم تا 10 بشمارید. در نهایت، این بادكنك خودساخته را به گونه راست ببرید و برای آخرین‌بار تا 10 بشمارید.
بعد از استراحت كافی، 5 بار دیگر نیز تمام این مراحل را طی كنید.
منبع:زنان ایران
 

Similar threads

بالا