راه‌اندازی بیمارستان سیار سپاه در مناطق سیل‌زده بلوچستان/ ارائه خدمات تخصصی و رایگان به سیل‌زدگان

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

راه‌اندازی بیمارستان سیار سپاه در مناطق سیل‌زده بلوچستان/ ارائه خدمات تخصصی و رایگان به سیل‌زدگان

شصت‌وسومین بیمارستان سیار نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان سیستان و بلوچستان متشکل از یک سامانه ۳۲تختی اتوبوسی و یک سامانه ۶۴تختی کانکسی و سامانه سیار دندانپزشکی راه‌اندازی شد.​

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار، شصت‌وسومین بیمارستان سیار نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان سیستان و بلوچستان با ارائه خدمات پزشکی، روانپزشکی و بهداشت محیط در منطقه نوبندیان شهرستان چابهار افتتاح شد.
بندانی فرمانده مرکز بهداری رزمی جنوب شرق نیروی زمینی سپاه گفت: این بیمارستان سیار متشکل از یک سامانه 32تختی اتوبوسی و یک سامانه 64تختی کانکسی و سامانه سیار دندانپزشکی می‌باشد که خدمات عمومی و تخصصی پزشکی، جراحی عمومی‌، متخصص اطفال‌، قلب و عروق‌، طب اورژانس، داخلی، اورولوژی، سونوگرافی، دندانپزشکی، ارتوپدی و... به بیماران نیازمند مناطق سیل‌زده به‌صورت کاملاً رایگان ارائه خواهد شد.
فرمانده مرکز بهداری رزمی جنوب شرق نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: با دایر شدن بخش‌های رادیولوژی، آزمایشگاه، بستری و اتاق عمل در این بیمارستان آماده ارائه خدمات به بیماران است.
وی افزود: بیمارستان سیار نیروی زمینی سپاه که بنا به دستور سردار پاکپور و سردار اخوان ایجاد شده است؛ دو ویژگی مهم دارد که برای اولین بار مختص استان سیستان و بلوچستان است که از آن استفاده می‌شود که یکی سامانه تلفیقی (اتوبوسی و کانکسی) و دیگری استقرار سامانه‌های بهداشتی و سلامت است.
بندانی در پایان خاطرنشان کرد: این خدمات تا زمانی که نیاز مردم مناطق سیل‌زده باشد، ادامه خواهد داشت.
عمده خسارات سیل به زیرساخت‌ها‌ست
محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در نشست ستاد مدیریت بحران استان که با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در فرمانداری شهرستان چابهار برگزار شد، اظهار کرد: اگر بعد از بارندگی در جایی مشکلی پیش می‌آید به این معنا است که ما قانون طبیعت را به هم زده‌ایم و یا اشکالی در حوزه‌های زیرساختی وجود دارد که به‌سرعت باید برطرف شود.
وی با بیان اینکه از روز اول، بارندگی‌ها از سوی سازمان هواشناسی پیش‌بینی شده بود، تصریح کرد: همه برنامه‌ریزی‌ها انجام شده بود و از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی‌ها انجام شد همچنین همه دستگاه‌ها به حالت آماده‌باش درآمدند تا مشکلی برای مردم به وجود نیاید.
استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: مردم در این ایام بسیار کمک کردند و به‌کمک قایق و یا ماشین‌های شخصی‌شان برای توزیع اقلام بین سیل‌زدگان پای کار آمده بودند.
کرمی با ابراز اینکه "سیل اخیر سبب قطع برق، تخریب جاده و مختل شدن آبرسانی در برخی از روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان شده بود"، اضافه کرد: برای خارج کردن مردم از این بحران همه دستگاه‌ها پای‌کار بودند، بخشی از محصولات کشاورزی و باغات در قصرقند، نیکشهر و زرآباد آسیب دیده است، همچنین بندسارها نیز در این مناطق دچار آسیب شده است که حتماً باید تعمیر شود.
وی تصریح کرد: اقداماتی باید انجام شود که اکنون مطالعات آن شروع شده است که از بالادست از داخل ارتفاعات تا پایین به شیوه‌ها و روش‌های مختلفی آب پایدار شود تا از این آب در بخش کشاورزی استفاده کنیم.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه کشاورزان می‌گویند؛ چاه‌ها دچار مشکل شده است، گفت: ما باید این آب را به‌گونه‌ای داخل زمین تزریق کنیم تا در طول تابستان بتوان از آن استفاده کرد.
کرمی خاطرنشان کرد: قبلاً مردم محلی از هوتکها استفاده می‌کردند که بخشی از هوتک‌ها را باید توسعه داد و چیزی شبیه چاه‌نیمه و مجموعه بزرگتری ایجاد کنیم چون هزینه آن کمتر از سد است اما می‌تواند آب را تا حدی نگه‌دارد.
وی گفت: عمده مشکل در حوزه زیرساختی است به‌طوری که پل‌ها و بخشی از جاده‌ها تخریب شده است این موضوع بسیار مهم است که یکی از دغدغه‌های مردم جنوب سیستان و بلوچستان نیز همین است که وضعیت راه‌های ارتباطی به سامان برسد.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به اینکه در سیلاب اخیر زمین‌های کشاورزی مردم آسیب زیادی دید بنابراین برای توسعه کشاورزی باید اقدامات خوبی در این منطقه انجام شود.
 
بالا