راهکار افزایش سرعت باز شدن نرم افزار ARCGIS 10.1

Checkmate

کاربر فعال تالار مهندسی شهرسازی ,
کاربر ممتاز
دوستانی که از ArcGIS 10.1 استفاده می کنند احتمالا با این مورد روبرو شده اند. هنگامی که یکی از نرم افزارهای بسته ArcGIS را می خواهید باز کنید مدت زیادی که گاها تا چند دقیقه بسته به سخت افزارتان دارد، طول می کشد تا نرم افزار باز شود. یکی از مواردی که باعث می شود سرعت بالا آمدن نرم افزار پایین باشد تست ارتباط با ArcGIS Online است. این تست به صورت یک آیکون کره مانند در نوار ابزار پایین ویندوز به نمایش در می آید.
راه حل ساده برای غیرفعال کردن این تست تغییر نام فایل ArcGISConnection.exe است که در آدرس زیر قرار دارد:
C:\Program Files\Common Files\ArcGIS\bin
اگر سیستم شما 64 بیت باشد این مسیر ممکن است به صورت زیر باشد:
C:\Program Files (x86)\Common Files\ArcGIS\bin
به راحتی فایل را انتخاب کنید و بر روی آن کلیک راست کنید و بر روی Rename کلیک کنید و نامی دلخواه برای آن غیر از مقدار پیشفرض قرار دهید. از این پس برای باز شدن نرم افزار این ابزار اجرا نمی شود و سرعت باز شدن نرم افزار نیز بالا می رود.
علاوه بر این مورد در هنگام باز کردن هر یک از نرم افزارهای بسته ArcGIS پنجره ArcGIS Online Sign in نیز فعال می شود. البته این مورد تنها در زمان اتصال به اینترنت به نمایش در می اید. برای غیر فعال کردن این مورد می توانید از Firewall ویندوز استفاده کنید. (توضیحات مربوط به ویندوز 7 است)
در منویstart عبارت Firewall را جستجو کنید و سپس Windows Firewall with Advanced Security را انتخاب کنید.

1. ابتدا گزینه Inbound Rules را انتخاب کنید.
2. در سمت چپ پنجره گزینه New Rule... را انتخاب کنید.
3. پنجره New Outbound Rule Wizard باز خواهد شد. گزینه Program را انتخاب کنید و بر روی بعدی کلیک کنید.
4. بر رویbrowse کلیک کنید و فایل EXE مربوط به نرم افزار را پیدا کنید و انتخاب کنید. فایل ها مربوطه را در آدرس زیر می توانید پیدا کنید:
C:\Program Files\ArcGIS\Desktop10.1\bin
5. در پنجره بعدی گزینه Block the connection را انتخاب کنید.
این فرآیند را مجددا با انتخاب گزینه Outbound Rules تکرار کنید. در واقع شما برای غیر فعال کردن این پنجره در هر چهار نرم افزار بسته ArcGIS بایستی 8 مرتبه این کار را انجام دهید. 4 مرتبه برای Outbound و 4 مرتبه Inbound .دوستانی که از ArcGIS 10.1 استفاده می کنند.

منبع: شارنامه
 
آخرین ویرایش:
بالا