راههای تشخیص جدید ابولا

love.1982

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
راههای تشخیص جدید ابولا







انجام آزمایش‌هایی که به سرعت و با ایمنی بالا می‌توانند بیماری ابولا را به کمک یک قطره خون نشان دهند، کشف شد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران، کارکنان حوزه بهداشت در حال حاضر قادر به تشخیص وجود ویروس ابولا در سطح بالایی از نظر ایمنی و تخصصی شده‌اند.

در یکی از این روش‌‌ها، آزمایش خون به کمک سری آزمایش‌هایی موسوم به RT-PCR بررسی می‌شود اگرچه آزمایش RT-PCP آزمایشی کند و پیچیده است و حتی می‌تواند برای کارکنان بخش بهداشتی و مراقبت‌های درمانی که مسئول جمع‌آوری و انتقال نمونه‌های خون هستند، خطرناک باشند.

گفتنی است، پیچیدگی و کند بودن فرآیند تشخیص که در این روش موجود است باعث عدم محبوبیت کافی این روش شده است و بسیاری از به کارگیری آن ناراضی هستند.


بنابه گفته یکی از پزشکان که از مسئولان ارشد این تحقیق هم هست، این آزمایش هر چند با تاخیر در نتیجه همراه است اما برای افراد مبتلا به ابولا و افرادی هم که ممکن است در خطر ابتلا به ابولا قرار داشته باشند، کارایی دارد.

در مقابل یکی دیگر از پزشکان می گوید با استفاده از آنتی ژن Reebov که تستی سریع است و قادر به شناسایی بیماری خواهد بود.

در این روش آزمایش فقط با یک قطره خون انجام می‌شود.

صحت انجام آزمایش های تشخیص ابولا


برای انجام و تعیین صحت هر دو آزمایش آنتی ژن Reebov و RT-PCR بین 106 نفر از افرادی که مبتلا به ابولا بودند، آزمایش انجام شد و نتایج در 284 نمونه آزمایشگاهی بررسی شد و تمامی نمونه‌هایی که با آزمایش RT-PCR نتیجه مثبت داشتند با آزمایش Reebov هم نتیجه یکسانی را نشان داد.

گفتنی است، اخیرا هم آزمایشی مبنی بر ارتباط بین بیماری های عفونی نظیر بیماری مالاریا و نشانه های ابولا مورد بررسی قرار گرفته است و تاکنون74000 مورد از نشانه‌های بیماری مالاریا در افراد مبتلا به ابولا مشاهده شده است و گزارش ها حاکی از آن است که تشخیص نادرست بیماری تا حالا باعث افزایش نرخ مرگ و میر ناشی از مالاریا در کشورها شده است.



کلمات کليدی: ابولا ، ویروس ، عفونت ، آزمایش ، آنتی ژن ، مرگ
 

Similar threads

بالا