راههاي مقابله با مشكلات

spow

اخراجی موقت
سلام دوستان عزیز

خواستن توانستن هست
مطمئن باشید شما دارای انرژی ونیروی نامحدودی هستید وکسی بهتر از شما نمیتونه مشکلاتتونو حل کنه


راههاي مقابله با مشكلات


ارتباط با مردم:
آيا سعي مي كنيد با مردم ارتباط برقرار كنيد؟ داشتن ارتباط يكي از جنبه هاي مهم زندگي است. امروزه عصر ما را عصر ارتباطات مي نامند. در زمينه روابط انساني جا براي پيشرفت زياد است، بسياري از مردم عصر ما در زمينه ايجاد ارتباط دوستانه با ديگران با مشكلات عديده اي رو به رو هستند كه از آن جمله مي توان به منافع شخصي متضاد، افكار منفي بازدارنده ، آزردگي هاي بي دليل ، ناتواني در همدردي با ديگران، غرض ورزي و لجاجت كينه توزانه، ناشكيبايي در مقابل تفاوت هاي فردي و ... اشاره كرد.
وقتي از دوستي دل آزرده مي شويد ، دل از او بر نكنيد ؛ به جاي اين كار بنشينيد و فكر كنيد و راه هايي براي بهبود روابط بيابيد.

هنر " دوستي با ديگران" از جمله والاترين هدف هاي زندگي است. دوستان خوب پشتوانه هاي با ارزشي در زندگي هستند.

در زندگي برنامه ريزي داشته باشيد:
مسلماً همه بايد در زندگي هدف داشته باشند. اين هدف بايد به قدري با ارزش و جذاب باشد كه شما را براي فعاليت و تلاش برانگيزد. هميشه در رؤياي خود ببينيد كه به هدفتان رسيده ايد. اين كار انگيزه شما را بالا مي برد. براي اين كار نيز برنامه ريزي لازم است. هرگز" باري به هر جهت" زندگي نكنيد. زندگي گذران عمر نيست. چنين افكاري، پوچي آور است. با برنامه ريزي مرتب و زمان بندي شده براي رسيدن به هدف تلاش كنيد. همه اينها مستلزم خلاقيت شماست.

نيروي خلاق درون:
موفقيت هاي كوچك خود را بي اهميت جلوه ندهيد. اين موفقيت ها پايه هايي هستند كه مي توانيد نيروي درون خود را بر محور آن بنا كنيد. بايد ياد بگيريد تا در ذهن خويش لحظات خوب زندگي را مجسم كنيد و در قلبتان آنها را احساس كنيد تا ملكه وجود شما شوند. بارها و بارها نيروي موفقيت را در وجود خويش توليد كنيد. بايد درك كنيد كه انساني ارزشمند هستيد ، تقصيرها را فراموش كنيد. تصوير موفقيت را در ذهن خويش وسعت بخشيد و آن را با تجربه هاي جديد تكميل كنيد.

واقع بين باشيد:
قبل از هر چيز واقعيات زندگي را تصديق كنيد. با در نظر گرفتن واقعيت ها، هدف گيري و برنامه ريزي نماييد. با تحريف حقايق و با دروغ گفتن به خود هيچ چيز عايد شما نخواهد شد. اين كار ممكن است اهداف شما را منحرف كند.

عفو خود و ديگران:
قبل از هر چيز بايد خود را مشمول عفو قرار دهيد. بايد خود را از تصميمات غير عاقلانه و حرف هاي احمقانه گذشته تبرئه كنيد. خطاها و لغزش هاي گذشته را به خود ببخشاييد.از شكنجه دادن خويش به خاطر عقل و درايتي كه بايد در گذشته به خرج مي داديد و نداديد، دست بكشيد.
خاطره تلخ صدها لغزش و خطاي گذشته را از ذهن خود بشوييد. زندگي خلاق ، بدون بخشيدنِ خود امكان پذير نيست. كسي كه توانايي بخشيدن خود را ندارد شب از بي خوابي رنج مي برد و روز از ملالت و خستگي. بايد درك كنيد كه شما انسان هستيد و انسان كامل و بي عيب و نقص وجود ندارد. به موفقيت هاي خود بينديشيد. وقتي خود را مي بخشيد به احتمال زياد توانايي بخشيدن ديگران را نيز پيدا مي كنيد. شهد و شيريني عفو خود و ديگران را بچشيد.

غلبه بر احساس تنهايي:
ميليون ها انسان از بيم تنهايي عذاب مي كشند. غلبه بر احساس تنهايي كاري دشوار است. انسان تنها، تن به معاشرت كساني مي دهد كه آنها را دوست ندارد و به انجام فعاليت هايي مي پردازد كه چندان شوقي بدان ندارد. تنهايي به معناي فيزيكي چندان مفهومي ندارد، چون غالباً در اطرافِ همه ، كساني هستند. اين " احساس تنهايي" است كه مسئله ساز است. غم و غصه نيز موجب تنهايي است. براي تسلط بر احساس تنهايي از تحميل محدوديت هاي غيرمنطقي برخود بپرهيزيد. به عقايد ديگران احترام بگذاريد ، با تمام قوا به جنگ احساس ناتواني برويد. جاي " دلتنگي براي گذشته" را با احساس جديد " توجه به روزهاي خوشِ آينده" عوض كنيد. با قبول خود، ديگران را نيز مي پذيريد و براحساس تنهايي فائق آييد. هر روز موفقيت هاي گذشته را در آينده ذهن خود مجسم سازيد تا هر روز با اعتماد به نفس بيشتر و با تصور ذهني قوي تري به استقبال زندگي برويد.

روز خلاق شما:
مسلماً دنياي ما دنياي بي عيب و نقصي نيست. اما بايد بدانيد عليرغم همه ايرادها ، نكته هاي مثبت هم هست و بر شماست كه آنها را بيابيد. در دنياي امروز است كه بايد خوش زيستن را ياد بگيريد. خلاقيت براي امروز، هدف گذاري براي امروز؛ بياييد امروز را مغتنم بشماريم. براي ايجاد خلاقيت مي توانيد از عوامل زير كمك بگيريد: تمركز با شجاعت، خودپردازي، نظم و ترتيب، اشتياق، رشد پيوسته، هنر گوش كردن، مُهر تأييد ، پيروزي.
قدم نخست براي رسيدن به روز خلاق ، فكر كردن به آن است. براي اين كار بايد ذهن خود را متمركز كنيد و با حذف افكار مزاحم ، در جهت تحقق خواسته هاي خود گام برداريد. لازمه اين كار رها شدن از احساسات منفي است.

خود پردازي:
براي تسليم نشدن در زندگي بايد از امكانات و توانايي هاي خود استفاده كنيد. براي تدارك زندگي خلاق بايد لحظاتي از زندگي هر روز را به خلوت با خويش اختصاص دهيد. با خودپردازي از اشتباهات خود درس بگيريد. تحمل شنيدن صحبت هاي ديگران را در خود پرورش دهيد. گوش كردن، هنر درك كردن نيز هست. تسليم گرفتاري هاي زندگي نشويد. به تصوير ذهني خود بها دهيد و بر آن مُهر تأييد بزنيد.
نظم و ترتيب ، كليد طلايي شماست
: بدون آن زندگي خلاق مي?`سر نيست. از تخيل خود در جهت تحقق آرزوهايتان مدد بگيريد. خود را در حال رسيدن به آنها مجسم كنيد. براي رسيدن به هدف ، اشتياق داشته باشيد و انگيزه خود را از دست ندهيد؛ بايد به حركت و پيشرفت ادامه داد. از روز خلاق خود استفاده كنيد. براي استفاده از منابعي كه در اختيار داريد هيچ وقت دير نيست.
 

spow

اخراجی موقت

چهل لذت کم هزينه دنيا


اگه كمي و فقط كمي بخواهيم از زندگي لذت ببريم و نگاهمان را كمي بهتر كنيم بسياري از لذت ها نه وقت زيادي مي‌خواهد و نه پول زيادي. پس منتظر تغييرات زياد در يه روزي كه معلوم نيست كي باشد نباشيم ... در کوچکترين اتفاقات عظيم ترين تجارب بشر نهفته است . باور کنيد ...
1- گاهي به تماشاي غروب آفتاب بنشينيم.
2 -سعي كنيم بيشتر بخنديم.
3- تلاش كنيم كمتر گله كنيم.
4 - با تلفن كردن به يك دوست قديمي، او را غافلگير كنيم.
5 -گاهي هديه‌هايي كه گرفته‌ايم را بيرون بياوريم و تماشا كنيم.
6 - بيشتردعا كنيم.
7 -در داخل آسانسور و راه پله و... باآدمها صحبت كنيم.
8- هر از گاهي نفس عميق بكشيم.
9- لذت عطسه كردن را حس كنيم.
10- قدر اين كه پايمان نشكسته است را بدانيم.
11- زير دوش آواز بخوانيم.
12-سعي كنيم با حداقل يك ويژگي منحصر به فرد با بقيه فرق داشته باشيم .
13- گاهي به دنياي بالاي سرمان خيره شويم.
14- با حيوانات و ساير جانداران مهربان باشيم.
15- براي انجام كارهايي كه ماهها مانده و انجام نشده در آخر همين هفته برنامه‌ريزي كنيم!
16- از تفكردرباره تناقضات لذت ببريم.
17- براي كارهايمان برنامه‌ريزي كنيم و آن را طبق برنامه انجام دهيم. البته كار مشكلي است!
18- مجموعه‌اي از يك چيز (تمبر، برگ، سنگ، كتاب و... )براي خودمان جمع‌آوري كنيم.
19- در يك روز برفي با خانواده آدم برفي بسازيم.
20- گاهي در حوض يا استخر شنا كنيم، البته اگر كنار ماهي‌ها باشد چه بهتر.
21- گاهي از درخت بالا برويم.
22- احساس خود را در باره زيبايي ها به ديگران بگوئيم.
23- گاهي كمي پابرهنه راه برويم!.
24- بدون آن كه مقصد خاصي داشته باشيم پياده روي كنيم.
25- وقتي كارمان را خوب انجام داديم مثلا امتحاناتمان تمام شد، براي خودمان يك بستني بخريم و با لذت بخوريم
26- در جلوي آينه بايستيم وخودمان را تماشا كنيم.
27- سعي كنيم فقط نشنويم، بلكه به طور فعال گوش كنيم.
28- رنگها را بشناسيم و از آنها لذت ببريم .
29- وقتي از خواب بيدار مي‌شويم، زنده بودن را حس كنيم.
30- زير باران راه برويم.
31- كمتر حرف بزنيم و بيشترگوش كنيم ..
32- قبل از آن كه مجبور به رژيم گرفتن بشويم، ورزش كنيم و مراقب تغذيه خود باشيم .
33- چند بازي و سرگرمي مانند شطرنج و... را ياد بگيريم.
34- اگر توانستيم گاهي كنار رودخانه بنشينيم و در سكوت به صداي آب گوش كنيم.
35- هرگز شوخ طبعي خود را از دست ندهيم.
36- احترام به اطرافيان را هرگز فراموش نكنيم.
37- به دنياي شعر و ادبيات نزديك تر شويم.
38- گاهي از ديدن يك فيلم در كنار همه اعضاي خانواده لذت ببريم.
39- تماشاي گل و گياه را به چشمان خود هديه كنيم.
40- از هر آنچه كه داريم خود و ديگران استفاده كنيم ممكن است فردا دير باشد
 

Similar threads

بالا