راهنمای کامل خرید چرخ خیاطی

rominakarimi

عضو جدید
انواع چرخ خیاطی
برای خرید چرخ خیاطی ابتدا باید با انواع چرخ خیاطی آشنا شوید. بطور رایج سه نوع چرخ خیاطی در بازار موجود هست: مکانیکی و دیجیتال و برقی. هر سه نوع آن ها مدل های مختلفی از ساده تا پیچیده دارند.

چرخ خیاطی مکانیکی
چرخ خیاطی مکانیکی کلیه ی امور پایه ای یک چرخ را انجام می‌دهند مانند دوخت و دوز ساده تا رفو و تعمیر لباس. تنظیمات این نوع ماشین دستی است.

چرخ خیاطی دیجیتال
چرخ خیاطی دیجیتال از روش برقراری ارتباط با کامپیوتر و نرم افزار ها به روز رسانی میشوند و خصوصیات زیادی نسبت به سایر چرخ خیاطی ها دارند. از این دستگاه برای آراستگی پارچه و دوخت های متنوع استفاده می شود. تمام دوخت ها را میتوان با در نظر گرفتن جنس پارچه به بهترین صورت انجام داد. در این مدل از دستگاه ها کارت های حافظه وجود دارد تا دوخت های جدیدی که خلق می کنید را در آن نگهداری کنید. شما میتوانید الگو های موجود در کارت حافظه خود را مورد استفاده قرار دهید. درواقع با خرید چرخ خیاطی دیجیتالی به طور مداوم می‌توانید چرخ خیاطی خود را به روز کنید و مدل‌های دوخت را در حافظه آن ذخیره کنید.

چرخ خیاطی برقی
چرخ خیاطی برقی تلفیقی از دستگاه های مکانیکی و کامپیوتری هستند که این ماشین ها دارای مدارهای الکتریکی برای انتخاب مدل دوخت می باشد. این چرخ های خیاطی دارای صفحه نمایشگر بزرگ ال سی دی بوده که بیانگر تنظیمات فعلی می باشد. شما میتوانید سایر تنظیمات را هم بر روی این ماشین ها اعمال کنید. خیاط های حرفه ای از این دستگاه ها برای راحت شدن روش دوخت های سخت استفاده می کنند. افرادی که به صورت آماتور شروع به یادگیری خیاطی می کنند بهتر است از چرخ های مکانیکی استفاده کنند. به دلیل آن که دارای قیمت پایین تری می باشند. در صورتیکه توان خرید دارید بهتر است چرخ خیاطی های دیجیتال یا کامپیوتری را انتخاب کنید به این دلیل‌که دارای امکانات بیشتری می باشد. هر نوع از دستگاه های نام برده شده در مدل های چرخ خیاطی ساده و امروزی وجود دارد که شما میتوانید بنا به خواسته و احتیاج خود آنرا خریداری کنید.

نکات مهم هنگام خرید چرخ خیاطی
۱. برای خرید چرخ خیاطی به ماکوی آن توجه کنید

ماکو دارای دو نوع گرد و دراز است. ماکو چرخ خیاطی باید گرد باشد چون این نوع ماکو بدون ارتعاش و سر و صدا است. چرخ های ماکو دراز ارتعاش زیادی دارند. محل قرار گرفتن ماکو باید طوری باشد که برای تمیز کردن آن احتیاج به بازگرداندن و کج کردن چرخ خیاطی نباشد.

۲. برای خرید چرخ خیاطی به سرعت آن توجه کنید
سرعت دوخت و دوز دستگاه در زمان خرید عامل مهمی میباشد که باید در حین خرید چرخ خیاطی به آن توجه کنید. چنانچه چرخ خیاطی را برای کار های تجاری میخواهید باید به فکر خرید چرخ خیاطی با سرعت خوب باشید. متوسط سرعت دستگاه های صنعتی باید بین هزار تا پنج هزار کوک در دقیقه باشد. شما توسط دکمه کنترل سرعت روی چرخ خیاطی میتوانید سرعت آنرا چند برابر بیشتر کنید ولی توجه کنید بعضی از انواع پارچه به سرعت بالا احتیاج ندارند و بهتر است دوخت ها را با توجه انجام دهید.

۳. بودجه و نوع چرخ خیاطی را قبل از خرید چرخ خیاطی مشخص کنید
گذشته از هر اقدامی میزان بودجه و نوع چرخ خیاطی را که می خواهید و همینطور برند آنرا مشخص کنید. در اینصورت خرید آسان تری در بازار چرخ خیاطی خواهید داشت.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا