راهنمای سفر به پاریس؛ پایتخت مد جهان

پاریس را می‌توان مرکز دنیا برای تجارت، فرهنگ و مد دانست. به سختی می توان این شهر که تاریخ، فریبندگی و مد را تراوش می‌کند دوست نداشت. موارد زیادی در مورد پاریس وجود دارد. به راحتی می‌توان موزه‌ها و بناهای یادبود این شهر را جزو بهترین‌های دنیا قلمداد کرد، خصوصا اگر عاشق هنر باشید. شهری که اغلب بر روی زیباترین کارت پستال‌های جهان می‌توان آن را مشاهده کرد.







پاریس شهر بزرگی است با هزاران سال تاریخ، از این رو هرگز نمی‌توان با یک بار بازدید همه‌ی جاذبه‌های آن را کشف کرد. این شهر را می‌توان جزو گران‌ترین شهرهای دنیا محسوب کرد. اگر خوش خوراکی باشید و برای این مورد رویا پردازی می کنید احتمالا در این شهر غذا و نوشیدنی را گران خواهید یافت، اما اگر سعی کنید مثل مردم پاریس زندگی را بگذرانید در آن صورت همه چیز خیلی بد پیش نخواهد رفت. مسلما دوست ندارید از بیشتر جاذبه‌های آن چشم پوشی کنید، گرچه خیلی هم گران نیستند، اما در هر ماه یک روز به طور رایگان به ارایه خدمات می‌پردازند، پس اگر از نظر بودجه محدودیت دارید بهتر است این مورد را خوب بررسی کنید.


[h=2]اطلاعات ضروری[/h]
  • اختلاف زمانی با تهران: ۲:۳۰-
  • واحد پول رسمی: یورو، فرانک اقیانوسیه
[h=2]وضعیت آب و هوایی[/h]شهر زیبای پاریس در تمام طول سال هوایی خوش‌آیند و معتدل دارد. تابستان‌های این شهر به ندرت خیلی گرم می‌شود، از این رو رطوبت خیلی آزار دهنده نخواهد بود. در فصول سرد هم هوا به ندرت بسیار سرد می‌شود که همین موضوع سبب خواهد شد که برف تقریبا کمیاب شود. در سراسر سال ممکن است باران ببارد و همین موضوع باعث می‌شود هوا معتدل باشد. اگرچه گاهی بارش های رگباری پیش می‌آید که خوشبختانه سازمان هواشناسی به موقع هشدار خواهد داد و البته وجود سرپناه‌های متعدد می‌تواند در این مواقع کمک خوبی باشد.




[h=2]بهترین زمان برای رزرو هتل در پاریس[/h]اگرچه پاریس همیشه پر از جمعیت به نظر می‌رسد، اما به طور رسمی ماه‌های می تا سپتامبر را می توان فصول گران قیمت و به اصطلاح High-Season نامید. در ماه اوت اکثر مردم پاریس بیرون از شهر در تعطیلات به سر می‌برند اما، هنوز هم با وجود اینکه بسیاری از رستوران‌ها و مغازه‌ها در این ماه بسته هستند، هزینه‌ی هتل برای گردشگران بالا خواهد بود که همین موضوع باعث شده که این ماه برای سفر به این شهر خیلی مناسب نباشد. ماه‌های اکتبر تا آوریل را می توان فصول ارزان قیمت یا به اصطلاح off-season نامید. با وجود اینکه تعطیلات زمستان در میان توریست‌ها از محبوبیت بسیار بالایی برخورد است، بهتر است قبل از اینکه به اینجا سفر کنید در سریع‌ترین زمان ممکن جا رزرو کنید. اواخر تابستان تقریبا به راحتی می توان به محض ورود به پاریس هتل پیدا کرد، اما باز هم پیشنهاد می کنیم که از قبل به صورت آنلاین جا رزرو کنید تا بهترین و ارزان‌ترین اتاق ها نصیبتان شود.
[h=2]انواع هزینه‌ها[/h][h=3]هزینه‌ی هاستل[/h]متاسفانه هاستل‌ها در پاریس اصلا ارزان نیستند. اگر بخواهید در اتاق های مشترک اقامت داشته باشید باید به ازای هر شب توقف بین ۲۰ تا ۴۰ یورو هزینه کنید. در طول تابستان (ماه‌های High-Season) و آخر هفته‌ها قیمت‌ها بسیار بالا می‌روند. در این صورت مجبور هستید برای یک شب اقامت در اتاق های خصوصی دو نفره از ۸۰ یورو و بالاتر هزینه کنید.

[h=3]هزینه‌ی اقامت در هتل‌ها[/h]معمولا قیمت انواع هتل در پاریس از ۵۰ یورو به ازای هرشب توقف شروع می‌شود. و اگر بخواهید در نزدیکی مرکز شهر اقامت داشته باشید باید به ازای هرشب حدود ۷۵ یورو بپردازید و تازه این برای هتل های معمولی است. اگر بخواهیم قیمت انواع هتل را با توجه به ستاره و قیمت دسته بندی کنیم به صورت زیر خواهد بود:

  • یک ستاره ۲۴ تا ۷۹ یورو
  • دو ستاره ۵۳ تا ۱۹۰ یورو
  • سه ستاره ۶۸ تا ۳۵۸ یورو
  • چهار ستاره ۹۶ تا ۵۰۰ یورو
  • پنج ستاره ۲۹۴ تا ۷۹۴ یورو

 
[h=3]متوسط قیمت مواد غذایی[/h]صبحانه: اکثر هتل ها در پاریس صبحانه‌ی رایگان ارایه می‌دهند، اما نباید انتظاری جز یک صبحانه‌ی کلاسیک به همراه قهوه را داشته باشید. اگر خوشتان نیامد می توانید در هرجایی یک وعده صبحانه را با پرداخت ۳ تا ۵ یورو میل کنید.
ناهار: اگر دنبال مکانی برای صرف یک وعده ناهار ارزان و البته خوب هستید می توانید در محله‌های پاریس با پرداخت ۶ تا ۱۰ یورو یک وعده ناهار دلچسب را میل کنید. انواع ساندویچ و فست فود هم حدود ۶ یورو برایتان هزینه در بر خواهد داشت.
شام: برای صرف شام، شدیدا پیشنهاد می کنیم از مناطق توریستی پرهیز کنید، چرا که غذاهای خود را ۱۰ تا ۳۰ درصد گران‌تر از دیگر نقاط پاریس به فروش می‌رسانند. برای میل کردن یک وعده شام در رستوران‌های خوب باید انتظار پرداخت ۲۵ تا ۴۰ یورو را داشته باشید. اما می توان با کمی جستجو نقاط ارزانی را پیدا کرد که غذاهای روز خود را (plat du jour) با قیمتی بین ۸ تا ۱۶ یورو به فروش می‌رسانند.
مک دونالد: این رستوران در پاریس خیلی هم ارزان نیست. می توانید یک وعده غذا را در این رستورا‌ن‌ها با پرداخت حدود ۳.۴۰ یورو میل کنید. اگر تمایل دارید خودتان آشپزی کنید بسته به اینکه به سبک غربی یا آسیایی علاقمند هستید می توانید به ترتیب با پرداخت حدود ۷۱ و ۵۴ یورو برای هر نفر مواد غذایی مورد نیاز یک هفته‌تان را تامین کنید. این مواد شامل مرغ، برنج سفید، تخم مرغ، نان، پنیر محلی، سیب، پرتقال، سیب زمینی، گوجه فرنگی و کاهو می‌شود.متخصص درمان واریس - درمان ورم لنف ادم در اصفهان - وکیل خوب اصفهان
نکته: محاسبه قیمت و انتخاب این مواد با توجه به میزان کالری و مواد مورد نیاز یک انسان سالم در نظر گرفته شده‌اند.

[h=3]هزینه‌ی حمل و نقل[/h]پاریس یکی از بزرگترین و مفیدترین سیستم‌های حمل و نقل عمومی در جهان را دارد. در هر منطقه‌ای می توان یک ایستگاه مترو پیدا کرد. هزینه‌ی یک بلیط تک سفره‌ی مترو ۱.۸۰ یورو می‌شود. برای خرید بلیط یک نفره‌ی ۱۰ سفره هم باید ۱۴.۱۰ یورو پرداخت کنید یا می توانید یک کارت متروی یک روزه را با قیمتی حدود ۱۱.۱۵ یورو تهیه کنید. تاکسی در این شهر گران است و به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود، که البته دلایل کمی هم برای استفاده از آن وجود دارد‌، چراکه خطوط مترو تا اواخر شب کار می کنند. هزینه‌ی جابجایی با قطار به سمت فرودگاه هم حدود ۱۰ یورو می شود. اگر بلیط مترو تهیه کنید می توانید از آن برای سوار شدن در اتوبوس ها هم استفاده کنید اما عکس این قضیه صادق نیست.
[h=2]توصیه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها[/h][h=3]در بازدید از موزه‌ی لوور تخفیف بگیرید[/h]موزه‌ی لوور در روزهای جمعه پس از ساعت ۶ عصر و در اولین یکشنبه‌ی ماه‌های اکتبر تا مارس به صورت رایگان برای بازدید عموم باز است. پس سعی کنید برنامه‌ی سفرتان را همزمان با این روزها تنظیم کنید.
[h=3]یک کارت مترو خریداری کنید[/h]پاریس بیشتر از ۳۰۰ ایستگاه مترو دارد، بنابراین می توان به راحتی در اطراف شهر جابجا شد. یک کارت متروی ۱ روزه تنها ۱۱.۱۵ یورو قیمت دارد. مهمتر از همه، اگر ۱۰ بلیط یا “carnet” خریداری کنید، تنها حدود ۱۴.۱۰ یورو برایتان هزینه دارد که ارزان‌تر از ۱.۸۰ یورو برای یک بلیط تک سفره در می‌آید.
[h=3]از پیک نیک در پارک‌ها و باغ‌ها لذت ببرید[/h]با وجود تعداد بسیار زیادی پارک و باغ‌های فضای باز زیبا، استفاده از آن‌ها خیلی مشکل نخواهد بود. هزینه‌ی غذا در پاریس ارزان است به شرط آن که خودتان آشپزی کنید. تعدادی نان، مقداری پنیر و گوشت از فروشگاه های محلی خریداری کنید و برای داشتن پیک نیکی به یاد ماندنی به دل طبیعت بزنید. هم سرگرمی است و هم به میزان قابل توجهی از رستوران ارزان‌تر در می‌آید.
[h=3]کارت عبور موزه تهیه کنید[/h]کارت مذکور از قبل هزینه‌ی ورود به موزه های پاریس را می‌پردازد و دسترسی شما به بیش از ۷۰ موزه و بنای یادبود در جای جای پاریس را فراهم می‌کند. یک کارت دو روزه ۴۰ یورو، چهار روزه تنها ۵۶ یورو و کارت شش روزه تنها ۶۹ یورو برایتان هزینه در بر دارد. این بهترین انتخاب برای بازدید از موزه‌ای مثل هوپر و کسانی است که می خواهند پولشان را پس انداز کنند و همچنین دوست ندارد در صف‌های شلوغ توقف کنند. از آنجایی که اغلب مردم، بیشتر موزه‌های پاریس را دیدن می کنند، از این طریق می توانند صرفه‌جویی در هزینه‌هایشان را تضمین کنند.
[h=3]به طور رایگان به موزه‌ها وارد شوید[/h]همه‌ی موزه‌های ملی پاریس در یکشنبه های اول هر ماه به طور رایگان برای عموم در دسترس هستند. اگر شما به طور اتفاقی به این روز برخورد کردید باید بدانید که جمعیت و شلوغی زیاد به همراه صف‌های طولانی در انتظارتان خواهد بود.
[h=2]بهترین‌ تفریحات و سرگرمی ها در پاریس[/h][h=3]قدم زدن در خیابان Champs Elysees[/h]خیابان Champs Elysees یک خیابان بسیار زیبا و معتبر در پاریس است که با سینما‌ها، کافه‌ها، فروشگا‌های ویژه و لوکس مزین شده است. به راحتی می‌توان آن را یکی از مشهورترین خیابان‌های جهان دانست که از طاق قوس Triomphe تا موزه‌ی معروف لوور کشیده شده است. البته باید بدانید که این خیابان شلوغ و گران محسوب می‌شود. همچنین این خیابان میزبان بهترین و مشهورترین برندهای جهان از جمله Chanel و Louis Vuitton است و به علاوه بعضی از برندها همچون Zara، H&M، Gap و Sephora در اینجا شعبه‌ای دایر کرده‌اند.
نکته‌ها:


  • فروشگاه‌های این خیابان تا ساعت ۱۰ شب باز هستند.
  • ۱۴ جولای هرسال که روز باستیل (Bastille) نامیده می‌شود، یک رژه‌ی نظامی در این خیابان برگزار می‌شود که یک نمایش کامل و باشکوه است.
  • نمی‌شود به پاریس سفر کرد و شیرینی‌های معروفی به نام LaDurée macaron که در این خیابان به فروش می‌رسد را مزه نکرد. مطمئن باشید ایستادن در صف‌های طولانی ارزشش را خواهد داشت.
  • این خیابان برای عکس برداری فوق‌العاده به نظر می‌رسد.



[h=3]صرف یک وعده شام عالی در رستوران Paradis du Fruit[/h]رستوران‌های زنجیره‌ای Paradis du Fruit علاوه بر غذاهای سالم و خوشمزه، قیمت‌های منطقی دارند. پس اگر از غذاهای مضر و زیاد چرب خوشتان نمی‌آید، پیشنهاد می‌کنیم نیم نگاهی به این یکی داشته باشید. همه‌ی میوه‌ها و سبزیجات این رستوران تازه هستند و می توانید خودتان آن‌ها را میکس کنید.
نکته‌ها:


  • حتی اگر برای صرف نوشیدنی و غذا به این رستوران می‌آیید، پیشنهاد می‌کنیم دسر‌های فوق‌العاده‌شان را امتحان کنید.




[h=3]گشت و گذاری روح‌انگیز در باغ لوکزامبورگ[/h]خواه بهار باشد، تابستان، پاییز یا حتی زمستان، این باغ همیشه دوست داشتنی و زیبا به نظر می‌رسد. این مکان یکی از زیباترین نقاط تمام پاریس به شمار می‌رود که تقریبا برای هر نوع سرگرمی فضای باز مناسب است. این روزها مجلس سنای فرانسه در قصر این باغ ملاقات می کنند از این رو ممکن است با هرکدام از آن‌ها برخورد کنید.
[h=3]نکته ها:[/h]
  • این باغ یا پارک از طلوع تا غروب خورشید باز است.
  • نزدیکترین خط مترو به این محل Odeon است.
  • برای اطلاعات بیشتر می توانید از بروشور های رایگانی که بر روی سایت رسمی سنای فرانسه قرار دارند استفاده کنید.
  • یک فواره در وسط این باغ قرار دارد که فرصتی عالی برای سرگرمی بچه ها خواهد بود.






 
آخرین ویرایش:
[h=3]تماشای برج ایفل[/h]مگر می‌شود به پاریس سفر کرد و نامی از برج مشهور ایفل به زبان نیاورد. در واقع پاریس بدون این ایفل پاریس نیست! این برج را می توان به راحتی مشهورترین برج جهان دانست. اگر نگاهی بیاندازید می توان تصویر آن را بر روی اکثر کارت پستال های زیبای فرانسه پیدا کرد. اگر با همسرتان سفر می کنید می توانید با رفتن در اطراف این برج لحظاتی عاشقانه و به یاد ماندنی را برای خودتان رقم بزنید. مطمئنا یکی از به یادماندنی‌ترین لحظاتی که می‌شود در عکس ها ثبت کرد در کنار برج ایفل است. احتمالا همین برج یکی از مهمترین دلایل سفر اکثر افراد به پاریس خواهد بود.
نکته‌ها:

  • بهترین زمان برای بازدید از برج احتمالا شب‌ها خواهد بود، چرا که وجود نور مصنوعی نمایی واقعا خیره کننده به آن می دهد.
  • صف های طولانی که برای بالا رفتن از برج تشکیل شده است ممکن است آزار دهنده باشد، پس بهتر است یک بلیط زمانبندی شده خریداری کنید.
  • هزینه‌ی رفتن به طبقه‌ی دوم برج توسط آسانسور برای بزرگسالان بین ۷ تا ۹ یورو می‌شود.
  • هزینه‌ی رفتن به طبقه‌ی سوم برج برای بزرگسالان توسط آسانسور بین ۱۳.۵۰ تا ۱۵.۵۰ یورو می‌شود.
[h=3]
[/h][h=3][/h][h=3][/h][h=3]
[/h][h=3]پارک Place des Vosges[/h]پارک زیبا و کوچک Place des Vosges در قرن ۱۷ میلادی ساخته شده است. این پارک در میدان Marais قرار دارد. این میدان قدیمی ترین میدان پاریس محسوب می‌شود و به دستور هنری چهارم ساخته شده است. بنای نارنجی رنگ واقع در این پارک بسیار شاعرانه است و خانه‌ی سیاستمدارن مشهوری همچون دومنیک استراوس کان بوده است. همچنین در حدود یک قرن قبل هم ویکتور هوگو در این مکان زندگی می‌کرده است. امروزه اما یک موزه است که اگر وقت داشته باشید ارزش تماشا کردن را دارد. در خیابان‌های اطراف میدان Marais هم اتمسفری منحصر به فرد وجود دارد که شما را به گشت و گذار در آن ترغیب می کند.
نکته‌ها:

  • اگر فرزند کوچکی دارید احتمالا عاشق این پارک خواهد شد.
[h=3]
[/h][h=3][/h][h=3][/h][h=3]
[/h][h=3]
[/h][h=3][/h][h=3][/h][h=3]تجربه‌ی غذاهای خوشمزه در رستوران Chez Gladines[/h]رستوران Chez Gladines مکانی محبوب هم در میان توریست‌ها و هم در میان مردم محلی به شمار می‌رود. ای رستوران با اتمسفری آرام، میزهای بزرگ، قیمت های خوب و مهمتر از همه غذاهای بسیار خوشمزه هر کسی را راضی خواهد کرد. هر چیزی در این رستوران بزرگ و اصلی است که آن را برای پشت سر گذاشتن یک شب پاریسی واقعی مناسب می کند.
نکته‌ها:

  • متاسفانه آن‌ها کارت اعتباری قبول نمی کنند، پس یادتان باشد پول نقد به همراه داشته باشید.
  • پیشنهاد می کنیم Escalope de Veau Montagnarde را که از گوشت گوساله درست شده است امتحان کنید.
  • کمی زودتر آنجا حاضر شوید، چرا که معمولا صف‌ها طولانی هستند.
[h=5]Escalope-de-Veau-Montagnarde[/h]





[h=3]کلیسای نتردام (Notre Dame)[/h]احتمالا فکر کردن به کلیسای نتردام اولین چیزی را که به ذهن شما می‌آورد رمان گوژ پشت نتردام اثر ویکتور هوگو است. این کلیسای معروف، یک بنای گوتیک فرانسوی است که معماری واقعا خیره ‌کننده‌ای دارد. کافی است نگاهی به شیشه کاری های منقوش این کلیسا بیاندازید تا به زیبایی آن پی ببرید.
نکته‌ها: سعی کنید در روشنایی روز از این مکان بازدید کنید، چرا که شب ها نمی شود زیبایی واقعی شیشه‌های رنگی آن را تماشا کرد. از آنجایی که ورود به این کلیسا رایگان است، اغلب با جمعیت مشتاق زیادی روبرو خواهید شد. البته نگران نباشید چرا که خیلی زود نوبت به شما خواهد رسید.






[h=3]بازدید از مجموعه‌ی فروشگاهی Le Bon Marché[/h]مجموعه‌ی Le Bon Marché برای رقابت با دیگر مراکز خرید ساخته شده است، اما چیزی که واقعا آن را متمایز می کند سالن غذایش است. اگر عاشق غذا هستید این مکان برای شما همچون بهشت خواهد بود. پیشخوان شیرینی‌پزها یکی از بهترین مواردی است که می‌توانید در این مجموعه پیدا کنید. اگر در زمان مناسب به این نقطه بیایید، می توانید آن ها را در حین کار کردن تماشا کنید.





[h=3]بازدید از گالری لافایت (Lafayette)[/h]گالری لافایت پاسخی است به Harrod's در لندن. این گالری مکانی است برای به مهمانی بردن احساسات و لطایف انسانی که می توان هرچیزی از محصولا برند Longchamp تا Laduree را زیر یک سقف پیدا کرد. جایی که هرچیزی که در آن می درخشد احتمالا از جنس طلا خواهد بود.
نکته‌ها:

  • سعی کنید در اوایل صبح یا اواخر بعداز ظهر از اینجا بازدید کنید تا به جمعیت زیاد برخورد نکنید. خصوصا در طول تعطیلات کریسمس که جمعیت زیادی برای خرید به این نقطه هجوم می‌آورند.
  • این مکان به جز در ماه دسامبر، روزهای یکشنبه تعطیل است.





[h=3]بازدید از موزه‌ی مشهور لوور[/h]لوور بزرگترین موزه‌‌ی جهان است که هزاران متر مربع مساحت دارد و میلیون‌ها آثار هنری را در خود جای داده است. از این روهمانند برج ایفل بازدید از این مکان لازم است تا سفر شما به پاریس تکمیل شود. در این موزه می توان آثاری از دوران کلاسیک تا قرن نوزدهم را مشاهده کرد. مطمئن باشید با صرف چند ساعت وقت نمی‌توان از همه جای آن بازدید کرد. تابلوی مشهور مونالیزا اثر داوینچی در این مکان قرار دارد.
نکته‌ها:

  • سعی کنید حداقل چهار ساعت را در این مکان سپری کنید.
  • بازدید از نمایشگاه‌های دائمی برای بزرگسالان ۱۲ یورو هزینه در بر دارد.
  • برای دیدن نمایشگاه‌های موقت باید هزینه‌ی جداگانه بپردازید.
[h=3]
[/h][h=3]
[/h][h=3][/h]
 

Similar threads

بالا