راهنمای انتخاب بهترین لباس خواب برای کودکان و بزرگسالان

BMtips

عضو

داشتن خواب خوب و با کیفیت نیازمند یک محیط راحت و با آرامش است. در حقیقت این که بخواهید یک محیط مناسب را برای خواب فراهم کنید، اول باید نور و دما را در نظر بگیرید و همچنین به موارد مهم دیگری از جمله لباس تان توجه کنید. انتخاب لباس خواب برای راحتی خوابتان بسیار مهم است و در کل انتخاب کردن یک لباس مناسب هم کار سختی نیست.

خرید آنلاین لباس خواب

همانطور که در این بخش از دنیای مد اشاره کرده ایم اول باید لباس خوابی را انتخاب کنید که هنگام پوشیدن احساس خوبی به شما بدهد. اگر نسبت به جنس آن مثلاً پارچه ابریشمی حس خوبی ندارید یا احساس می کنید در آن خوب به نظر نمی رسید، انتخابش نکنید.



معرفی بهترین جنس پارچه ها برای لباس خواب​

لباس ها باید به گونه ای باشند که به تنظیم دمای بدن شما هنگام شب کمک کنند. همچنین خواب راحتی را به شما هدیه دهند بنابراین در مورد پارچه های زیر تحقیق کنید و آن ها را در نظر بگیرید:

نخی​

نخ طبیعی باعث سبکی و لطافت لباس می شود. تنفس پوست در این لباس راحت است، جریان هوا در آن وجود دارد و در نتیجه عاملی برای حساسیت پوست نیست. اگر چه لباس نخی نمی تواند یک لباس با عایق بندی خوب باشد و در هوای سرد باعث می شود که بدون پتو احساس سرما کنید.

همچنین لباس خوبی برای از بین بردن رطوبت اضافی نیست. اگر جزء افرادی هستید که شب ها عرق می کنید، شاید انتخاب لباس نخی گزینه مناسبی برای شما نباشد.

خرید اینترنتی کالای خواب​

ابریشم​

این جنس پارچه برای تنظیم دما بسیار عالی عمل می کند. اگر سردتان باشد، شما را گرم می کند و اگر احساس گرما کنید، بدن تان را خنک می کند. ابریشم واقعی واقعا ارزش خرید را دارد اما خیلی نباید آن را شستشو دهید و همچنین جنس لطیفی دارد و ممکن است هنگام خواب روی بدن شما لیز بخورد.



پارچه پشمی فلانل​

در ماه های سرد تر می توانید لباس خواب با این جنس پارچه را انتخاب کنید. این پارچه راحت است، گرمای خوبی را به بدن شما می دهد و پوست شما به راحتی در آن نفس می کشد و از گرمای بیش از حد بدن تان جلوگیری می کند.

پارچه هایی با قابلیت جذب رطوبت​

اگر هنگام خواب گرمتان می شود و عرق می کنید، این لباس ها می توانند بهترین انتخاب باشند. جنس آن به گونه ای طراحی شده است که آب را از پوست به خود جذب می کند و باعث تنظیم دمای بدن خواهد شد.



بامبو​

این جنس پارچه از گیاه بامبو به دست آمده است. حس نرمی و ابریشمی را روی پوست ایجاد می کند، رطوبت اضافی را به طور طبیعی جذب می کند، دمای خوبی را برای شما ایجاد می کند و همچنین ضد آلرژی عمل خواهد کرد.

ممکن است آنتی باکتریال هم باشد و خواص زیادی برای افرادی دارد که از آلرژی رنج می برند. تجزیه پذیر است و برای کسانی که به محیط زیست اهمیت می دهند، مناسب می باشد.

پارچه پشم و فلیس​

این جنس پارچه بدن را گرم نگه می دارد اما ممکن است باعث شود که بیش از حد گرمتان شود. همچنین پارچه پشمی برای بعضی از افراد حساسیت زا است و باعث خارش می شود و ممکن است شما را نیمه شب از خواب بیدار کند. فلیس اجازه نمی دهد که جریان هوا زیر لباس وجود داشته باشد و در نتیجه باعث تعریق خواهد شد.



جزئیات را بررسی کنید​

زمانی که می خواهید لباس خواب بخرید، باید فراتر از جنس پارچه در مورد آن فکر کنید. اندازه بودن لباس بسیار مهم است زیرا لباس خواب بیش از حد گشاد به راحتی روی بدن جابجا می شود و لباس تنگ هم حس خوبی را ایجاد نمی کند.

مواردی مثل دکمه، زیپ و تزیینات روی لباس بسیار مهم است زیرا ممکن است عاملی برای ایجاد حساسیت و خارش باشند. همچنین هر گونه کش موجود روی لباس نباید بیش از حد تنگ باشد و جریان خون را در آن ناحیه متوقف کند.

پاهای خود را فراموش نکنید​

بسیاری از افراد به لباس اهمیت می دهند اما به پای خود توجه نمی کنند. اگر پای شما بیش از حد خنک باشد، نمی توانید به راحتی بخوابید. گرم کردن بیش از حد پا هم ممکن است باعث گرمای کل بدن شما شود اگر می خواهید پایتان یخ نکند و از طرفی بیش از حد هم داغ نشود، می توانید از یک جوراب با بافت سبک هنگام خواب استفاده کنید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا