[ راهنمایی در انجام پروژه راه ]

شکلات28

عضو جدید
سلام. من درخواست راهنمائی در مورد پروژه ی راهسازیم دارم.مطالب کلی را بلدم.مطلبم زیاد دانلود کردم.اشکالاتی در حین انجامش برام پیش می آد.کسی هست تسلط کامل داشته باشه و بتونه بهم کمک کنه؟
 

mm_ce1990

عضو جدید
سلام. من درخواست راهنمائی در مورد پروژه ی راهسازیم دارم.مطالب کلی را بلدم.مطلبم زیاد دانلود کردم.اشکالاتی در حین انجامش برام پیش می آد.کسی هست تسلط کامل داشته باشه و بتونه بهم کمک کنه؟

سلام

اگه میخواهید پروژه راهسازی رو با نرم افزار land انجام بدید،این pdf آموزشی بسیار مفید میباشد.
مشاهده پیوست 186955

سلام
این هم فایل آموزشی برای نرم افزار هست ,



امیدوارم موفق باشید.:):w10::gol::gol:
 

SamHashemi

متخصص نقشه برداری
سلام. من درخواست راهنمائی در مورد پروژه ی راهسازیم دارم.مطالب کلی را بلدم.مطلبم زیاد دانلود کردم.اشکالاتی در حین انجامش برام پیش می آد.کسی هست تسلط کامل داشته باشه و بتونه بهم کمک کنه؟
راهنمایی در خصوص اجرا میخواهی یا ترسیمات و محاسباتش
 

fcb1991

عضو جدید
سلام
مقدار مجاز ارتفاع خاکبرداری و خاکریزی بسته به نوع توپوگرافی محل چقدره؟
کدوم آیین نامه؟
با تشکر...
 

Rah Pardaz

همکار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص راهداری
کاربر ممتاز
سلام
مقدار مجاز ارتفاع خاکبرداری و خاکریزی بسته به نوع توپوگرافی محل چقدره؟
کدوم آیین نامه؟
با تشکر...

با سلام ......

در خاک برداری و خاکریزی ............. مقدار مجازی در راه سازی وجود نداره ............... یک ترانشه هستش که می بینی بایستی 10 متر ارتفاع خاکبرداری بشه .............. یک جا 2 متر ............یک جا 5 متر خاکریزی بشه .................. این به صورت کلی

حال اگه منظورتون میزان پخش مصالح جهت راهسازی هستش ............. که بایستی از 15 سانتیمتر ضخامت لایه های بیشتر نشه .............تا لایه های خاکریزی به درستی کوبیده بشه ............

اگه منظورتون مورد دیگه ای هستش بفرمایید .............در حد توان هستیم در خدمت ........
 

fcb1991

عضو جدید
با سلام ......

در خاک برداری و خاکریزی ............. مقدار مجازی در راه سازی وجود نداره ............... یک ترانشه هستش که می بینی بایستی 10 متر ارتفاع خاکبرداری بشه .............. یک جا 2 متر ............یک جا 5 متر خاکریزی بشه .................. این به صورت کلی

حال اگه منظورتون میزان پخش مصالح جهت راهسازی هستش ............. که بایستی از 15 سانتیمتر ضخامت لایه های بیشتر نشه .............تا لایه های خاکریزی به درستی کوبیده بشه ............

اگه منظورتون مورد دیگه ای هستش بفرمایید .............در حد توان هستیم در خدمت ........

ممنون از پاسخت دوست عزیز
من این موضوع رو تو چند تا پروژه راه دیدم که منبعش رو هم نذاشته بود...ی نمونش رو پیوست کردم...


54048635547819248427.jpg

ی سوال دیگه هم داشتم ضریب اصطکاک رو از کجا باید استخراج کنم؟...آیین نامه 161 داره ولی باید از 415 استفاده کنم که تو 415 هم پیدا نکردم...
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Rah Pardaz

همکار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص راهداری
کاربر ممتاز
ممنون از پاسخت دوست عزیز
من این موضوع رو تو چند تا پروژه راه دیدم که منبعش رو هم نذاشته بود...ی نمونش رو پیوست کردم...


مشاهده پیوست 202581

ی سوال دیگه هم داشتم ضریب اصطکاک رو از کجا باید استخراج کنم؟...آیین نامه 161 داره ولی باید از 415 استفاده کنم که تو 415 هم پیدا نکردم...


با سلام .........


  • جدول ضریب اصطکاک در جدول 5-12 نشریه شماره 161
  • جدول ضریب اصطکاک در جدول شماره 5-5 فصل پنجم نشریه شماره 415
  • 010.jpg
 

fcb1991

عضو جدید
سلام
فاصله 2 قوس افقی از هم نکته آیین نامه ای داره؟حداقلش چقدر باید باشه؟
ممنون
 

jovhar

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
فاصله 2 قوس افقی از هم نکته آیین نامه ای داره؟حداقلش چقدر باید باشه؟
ممنون

اگه قوس تخت پشت باشه از جدول 5-6 آیین نامه 415 راهنمایی بگیر
بهتره از این قوس استفاده نکنید.

در حالت کلی اگر شرایط بگونه ای بود که دو قوس به هم نزدیک بودند حدقل از ضوابط قوس اتصال تدریجی ( کلوتوئید) جدول 5-8 و یا رابطه 5-7 و 5-8 آیین نامه 415 برای اتصال دو قوس استفاده کنید.
 

لیلا برزنونی

عضو جدید
سلام میخام راجب ترسیم نیمرخ وپروفیل عرضی راه راهنمایی کنید هیچ اطلاعاتی دی این زمینه ندارم
 

GREEN_HILL

عضو جدید
آموزش پروژه راه

آموزش پروژه راه

سلام . پرژه راه من به صورت دستی هست، در ابتدای کار هم مشکلات زیادی چون پرگارزنی دارم
مثلا نقطه a , b که برای اندازه دهانه پرگار لازمه رو نمیدونم کجاس!
آیا میشود با پرگار خطوط تراز دلخواه را با طول پرگار یکسانی زد ؟
آ یا میتوان روی یک خط تراز را دو بارپرگارزنی کرد !
آیا میشود در خطوط ترازی که به صورت تپه هست از تراز پایین به خط تراز بالا و بعد باز به همان خط تراز پایین پرگار زد ؟
و سوال های دیگر که ذهنم را مشغول کرده...
.
.
.
ممنون از توضیح و اشاره به جزییات کامل در باره پرگارزنی...
 

jovhar

عضو جدید
کاربر ممتاز
1- شما در ابتدا چاره ای جز انتخاب شعاع های یکسان ندارید
2- وقتی تعداد خطوط شکسته زیادی دارید تازه مرحله بعد حذف تعدادی از اونها و افزایش خاکبرداری و خاکریزی هست و چاره ای جز این نیست
3- شما روی یک خط تراز می توانید به سمت مقصد درطول زیادی حرکت کنید اما یک مشکل اساس هست اون هم حداقل شیب طولی جاده هست به میزان 0.5 درصد که بسته به وضعیت توپوگرافی می توانید از مسیر ایجاد شده روی خط تراز به سمت مقصد منحرف شوید
4- از جابجا شدن بین دو یا چند خط تراز مجاور هم به نتیجه ای نمیرسید و به نکته دوم بیشتر باید توجه کنید
 

cheshmeyeroshan

عضو جدید
offset مسیر راه

offset مسیر راه

سلام دوستان
من دارم با لند 2009 پروژه ی راهم رو انجام میدم. یه مشکل برام پیش اومده لطفا راهنمایی کنید.
من میخوام از مسیر افست بگیرم ولی از یه نقطه ای به بعد یک طرف مسیر رو افست نمیگیره و نمیدونم مشکل از کجاست چون مسیر رو کامل معرفی کردم.
 

پیوست ها

  • offsett.jpg
    offsett.jpg
    12.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0

saeed_330

عضو جدید
دوستان عزیز و مهندس
من تو پروژه راه پرگارزنی کردم و الان که میبینم قوسهام خیلی زیاد میشه.من می تونم به اختیار قوسهام رو کم کنم و مسیر مستقیم بذارم بعد تو انتخاب خط پروژه جبرانش کنم؟
 

سیامک ترکاشون

متخصص مباحث اجرایی عمران
کاربر ممتاز
دوستان عزیز و مهندس
من تو پروژه راه پرگارزنی کردم و الان که میبینم قوسهام خیلی زیاد میشه.من می تونم به اختیار قوسهام رو کم کنم و مسیر مستقیم بذارم بعد تو انتخاب خط پروژه جبرانش کنم؟

با سلام:همکار محترم هرچه تعداد قوسها بخصوص :افقی وقائم کمتر باشد بهتر است.ولی محور مستقیم طولانی ویکنواخت هم باعث خواب الودگی وخستگی می گردد. بنطر بنده بهترین کار استفاده از قوسهای کلوتویید (s) - بصورت اتصال دو شاخه هذلولی بصورت اسپیرال یا مارپیچی با شاخه بسیار باز وگسترده کمر s و درواسیون وتانزانت ملایم شیب راس قوسها (خاکریزی) در حد مثلا 10 تا15 درجه(زاویه قائم راس قوس) است. البته این یک پیشنهاد است وشما باید روی پروفیل کلی مسیر وکدها مطالعه کنید با اتصال چند کلوتویید طویل می توان تعداد قوسهای افقی وقائم راکم کرد. وجاده در عین حال حالت یکنواخت ومستقیم کامل نباشد. موفق باشید.

 

saeed_330

عضو جدید
مرسی عزیزم.منظورم اینه که بدون پرگار زنی میشه یه مسیر انتخاب کرد؟
 

سیامک ترکاشون

متخصص مباحث اجرایی عمران
کاربر ممتاز
مرسی عزیزم.منظورم اینه که بدون پرگار زنی میشه یه مسیر انتخاب کرد؟

همکار عزیزم:
با توجه به روش دستی بودن پروژه شما تصورم این است بعلت خطوط شکسته زیاد در بین صفحات تراز طبیعی وانتخاب واریاتت مناسب ورقومهای متعادل برای رسم خط پروژه در نهایت روش پرگار زنی مناسب است.چون با استدلال ریاضی دارید کار می کنید. مگر انکه از روش های فتوگرامتری وعکسهای هوایی ماهواره ای وg.p.s استفاده شود که در اینجا مورد بحث نیست. به هر حال در یک پروژه مقدماتی ودستی حداقل بخاطر رعایت متوسطشیب در صد مجاز -کمتر از شیب ماکزییمم روش پرگار بهتر است .برای کم کردن قوسها با اتصال هذلولی یا محور مستقیم در طول های متعادل (رعایت بالانس خاکریز وخاکبرداری پروفیل های عرضی) -فرضا دو یا سه قوس بین دو قوس اصلی در هر قطعه انتخابی از مسیر نتیجه میدهد. این نطر تجربی من بود. اگر همکاران محترم نطرات دیگر دارند بفرمایند. محترم است.
 

saeed_330

عضو جدید
مرسی از پاسخگویی شما. ما برای رعایت شیب مجاز می تونیم خط پروژه رو در پروفیل طولی طوری انتخاب کنیم که شیب مجاز باشد.پس می توان اگه نقطه اجباری نداشته باشیم مسیر مستقیم بدون قوس افقی انتخاب گردد سپس در انتخاب خط پروژه دقت شود...
 

سیامک ترکاشون

متخصص مباحث اجرایی عمران
کاربر ممتاز
مرسی از پاسخگویی شما. ما برای رعایت شیب مجاز می تونیم خط پروژه رو در پروفیل طولی طوری انتخاب کنیم که شیب مجاز باشد.پس می توان اگه نقطه اجباری نداشته باشیم مسیر مستقیم بدون قوس افقی انتخاب گردد سپس در انتخاب خط پروژه دقت شود...

با سلام:
همانطور که در بالا وقبل عرض شد-مشکلی در مسیر مستقیم انتخاب کردن با رعایت شیب در صد مجاز وتانژانت خاکریز نیست. اما تاکید منبنا برتجربه این بود که مسیر مستقیم انقدر طولانی نباشد که باعث خستگی دید وبه تبع ذهنی راننده گردد وخواب الود گردد. وخدای نکرده تصادف و سانحه. - لذا شاخه مستقیم را یک هذلولی بسیار ملایم نزدیک به خط راست پیشنهاد کردم. نظر شما صحیح است ومنکر ان نیستم-اما پیشنهادم با عنایت به مورد بالا-اتصال هذلولی ها هر 300 تا400 کیلومتر با یک خط راست است.گفتم این یک نظر تجربی من است وشما در رد وپذیرش ان مختارید.اگر این نطریات حقیر را با استاد راهسازی خود در میان گذارید ومشورت فرمایید یا سایر همکاران محترم سایت نظر دهند بسیار خوبست.موفق وموید باشید.

 

saeed_330

عضو جدید
سلام.جهت انجام پروژه راه طبق نقشه ای که استاد به من داده میتونید قدم به قدم منو راهنمایی کنید؟

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Tapatalk
 
بالا