راهنمایی درباره ی ساخت و ساز با 2 میلیارد تومان پول

pashangparsi

عضو جدید
با درود. دوستان یک پرسش داشتم لطفا راهنمایی کنید

به فرض اینکه دو میلیارد سرمایه و پول نقد داشته باشیم (نزدیک به 8 نفر با فروش خانه و .. پولشونو روی هم بزارن!!!)

اگر بخوایم در شیراز کار ساخت و ساز انجام بدیم به نظرتون کجا زمین بخریم بهتره؟ زمین یا خانه کلنگی باید چه ویژگی هایی داشته باشه؟ با این پول دو تا ساختمان ساخته بشه بهتره یا یک ساختمان بلندتر؟ بالاشهر باشه بهتره یا جاهای متوسط؟

چجوری می شه واحدهای یک خوابه ساخت تا در فروش این واحد ها دچار مشکل نشیم؟ نکته ی ویژه ای به نظرتون می رسه؟

ضمن اینکه چون کار شریکی هست می خواستم بدونم آیا کسی هست که کارهای اداری رو انجام بده؟ یعنی ما دقیقا نمی دونم مراحل ساخت یک ساختمان چیه؟

ممنون می شم اگر راهنمایی کنید
 

mowi

عضو جدید
با سلام
در مورد اینکه زمین بخرید یا ملک کلنگی بهتر این است که زمین خریداری شود آن هم حداقل متراژ برای ساخت 350 متر که اگر شهرداری تا 60 درصد مجوز ساخت داد بتوانید یک ساختمان بسیار زیبا با تعداد تبقات مناسب اجرا کنید زمین حداقل جنوبی باشد ولی اگر دوکله بود خیلی بهتر است. زمین را می توان راحت تر اجرا کرد و نیاز به تخریب و هزینه های جانبی ندارد و خطرات آن کم است. البته لازم به ذکر است که در محدوده های بافت فرسوده شهرداری برخی هزینه ها را کمتر می گیرد و یا اینکه مجانی باشد ولی زمین بهتر است. در مورد ساخت دو تا ساختمان بهتر است که یک ساختمان باشد زیرا کارهای اداری آن راحت تر پیگیری می شود و فقط یک نفر نیاز است آنرا انجام دهد و درصورت دو ساختمان کارها موازی می شود و خسته کننده برای بقیه اعضا. اگر برای فقط ساخت و ساز می خواهید به نظر من در جاهای متوسط سرمایه گذاری شود و تعداد واحدها حداکثر 20 واحد شود و اینکه متراژ ها از 80 متر کمتر نباشد و از 110 متر بیشتر نباشد که کوچکتر از آن در زمان فروش سخت است
در مورد ساخت ابتدا باید یک زمین خریداری شود (بهتر است سند آن ششدانگ باشد) سپس به یک دفتر خانه مراجعه کرد و به یکی از مالکین وکالت کاری ( حتما کاری باشد) تا پیگیر امور اداری شود. سپس به شهرداری واحد شهرسازی مراجعه شود و در آنجا کارشناس شهرداری طبق روال کاری کلیه مسیرهای اداری را شرح می دهد. در حین پیگیری مجوز ساخت به نظام مهندسی مراجعه می نمایید البته با نامه شهرداری که داده است و بعد از دو ماه نقشه سازه ای و معماری آن نهیه شده و دوباره به شهرداری مراجعه می کنید و بعد از آن مجوز ساخت (پروانه ساخت ) صادر می شود که مهلت آن یک سال است و طی یک سال باید بسازید.
نکته مهم به نظر من اینکه بهتر است از تکنولوژی روز و آن هم در حد معمول که هزینه بالا نرود استفاده کرد خیلی مقرون به صرفه است خیلی امتحان کردم خیلی خوب جواب داده است.
 

Similar threads

بالا