::راهكارهايى براي بالابردن روحيه و بهبود روابط::

sara_hyperactive

عضو جدید
کاربر ممتاز
1ـ لبخند زدن: لبخند زدن چراغ سبز رابطه باز است، برخلاف ترشرويى كه شهامت برقرارى رابطه را از افراد مى گيرد، با لبخند زدن به فرد اجازه مى دهيم با ما رابطه برقراركند و هراسى نداشته باشد.

2 ـ احترام: احترام به معناى پذيرش طرف مقابل، همانگونه كه هست. اين باعث امنيت خاطر فرد شده و به رابطه خوب مى انجامد، برخلاف بى احترامى كه در آن سعى مى كنيم فرد را ابطال نموده و باب ميل خودمان تغيير دهيم و فرد احساس تحقير و احساس عدم امنيت كرده از ما گريزان مى شود.

3ـ قدردانى و تشكر: برخلاف طلبكارى،

4- قدردانى و تشكر باعث انتقال اين پيام خوب به فرد مى شود كه ما آدم سپاسگزارى هستيم و در روابط با ما اگر چيزى به دست نياورد چيزى هم از دست نخواهدداد.

5 ـ تشويق و تعريف: برخلاف عيب جويى و انتقاد، با تشويق و تعريف نيز اين پيام را به فرد القا مى كنيم كه به تو انرژى مى دهيم و به شكوفايى تو كمك خواهيم كرد و در پيشرفت تو منعى ايجاد نخواهيم كرد.

6 ـ محبت كردن: برخلاف بى عاطفه بودن كه دوگانگى را القا خواهدكرد، با محبت كردن به همكار، رئيس، مرئوس، خود را كنار وى و همسو با وى و هم هدف با وى و پشتيبان وى قرارخواهيم داد.

7ـ توجه كردن: باتوجه كردن به فرد مى فهمانيم كه خودش ، كلامش وشخصيت وى براى ما مهم است، برخلاف بى توجهى كه همه چيز از جمله شخصيت فرد را ناديده مى گيريم.

8ـ درك و تفاهم: با درك و تفاهم به فرد القا مى كنيم كه با وى همسو و هم جهت هستيم برخلاف اختلاف كه ما را در مقابل فرد قرارمى دهد.

9 - خوب گوش كردن: با خوب گوش دادن به فرد اين پيام را مى فرستيم كه كلام تو، تجربيات تو نهايتاً شخصيت تو برايمان مهم است. در مقابل بى توجهى كه بى ارزشى را به فرد القا مى كنيم.

10- نظم و ترتيب: نظم و ترتيب آرامش ايجاد مى كند، در مقابل بى نظمى و به هم ريختگى اضطراب آور است.

11 ـ ورزش و تفريح: با ورزش و تفريح روح و جسم خودرا ساخته، اندام خود را مناسب مى سازيم و كسالت و سستى را از خود دور مى كنيم.

12 ـ افزايش ميزان ظرفيت و تحمل خود: مى توان با تكنيك هايى مثل سراب دريايى بدون اينكه در مقابل انتقاد ديگران جبهه بگيريم آنها را پذيرفته از خود عبور دهيم و انرژى خود را صرف جدال با همكاران نسازيم.

13ـ سعى درجلوگيرى ازتظاهر: دروغ وتظاهر معمولاً دروغ وتظاهر ديگرى را مى طلبد و سيكل معيوب طى مى شود ودرفرد احساس گناه ايجاد مى كند وانرژى روانى فرد را به هدر مى دهد.

14ـ سعى درجلوگيرى ازعجله وشتابزدگى دركارها: عجله وشتابزدگى دركار معمولاً باعث تضعيف تمركز فرد شده، سلامت كار را زير سؤال مى برد واطمينان وآرامش را ازفرد مى گيرد.

15ـ پرهيز ازمقايسه خود با ديگران : هركدام ازما از نظر هوش، استعداد، تواناييها، جايگاه وموقعيتى كه داريم منحصر به فرد هستيم و تواناييهاى مان با ديگران فرق مى كند پس نتيجه مادى ومعنوى زندگى مان نيز با ديگران متفاوت خواهد بود. مقايسه تمامى فاكتورها ميسر نيست لذا نتيجه را با ديگران مقايسه نكنيم كه باعث تضعيف روحيه خود گرديم.

16ـ با خود رابطه خوب داشتن: خودمان را بپذيريم وبه خودمان احترام بگذاريم.

17- خودگويى هاى منفى را كم كردن: ما بدشانسيم، ما محكوميم، سرنوشت غم انگيزى داريم، همه درصدد تضعيف ما هستند واين جور جملات را به كار نبريم.

18- خودگويى هاى مثبت را زياد كردن: به خود اميدوارى بدهيم، هميشه هم موقعيت به ضررما نبوده، دراكثر مواقع خوب عمل كرده ايم، خود را تشويق كنيم.

19ـ براى خود انگيزه فراهم كردن: سعى كنيم به يادگيرى هاى جديد بپردازيم و خود را شكوفا كنيم، به كامپيوتر، اينترنت، به موسيقى، به ورزش ، به گل كارى، به تفريح جديد.

20-خود را به خلاقيت تشويق كردن: سعى كنيم لحظه به لحظه تازه تر ونوتر عمل كنيم، كارمان را، حرف مان را، حتى كلمات مان را متفاوت ازدفعه قبل ادا كنيم.

21ـ سعى در احساس مفيد بودن ومددكار بودن: با كمك به ديگران هم عاطفه مثبت آنها را برمى انگيزانيم ودرآنها احساس خوشا يند ايجاد مى كنيم وهم عزت نفس خود را بالا مى بريم ودركل اجتماع مان
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
Sogol1681 نمك در بهبود روحيه موثر است... روانشناسی 0

Similar threads

بالا