[ راندو ] آموزش راندو با گچ پاستل

DDDIQ

مدیر ارشد
گچ پاستل:
گچ پاستل شامل قطعه های رنگی از گچ است که به صورت تک و یا در بسته های چند رنگی در بازار به فروش می رسد و در دو نوع خشک و روغنی در دسترس می باشد.


در مورد گچ پاستل خوب است بدانید که انواع حرفه ای و غیر حرفه ای آن در بازار هستند که توصیه می شود که یک بسته 48 عددی آن را خریداری کنید و به دلیل مصرف کم آن در کارهای رندرینگ، تا سال ها می توانید از آن استفاده کنید.

البته توجه کردن به این مسئله حائز اهمیت است که گچ پاستل شما نه خیلی خشک باشد، و نه خیلی نرم و یا چرب. برای امتحان گچ پاستل، کافیست که کمی از ان را بر روی انگشت خود بمالید و احساس کنید که لطافت دارد، یعنی نه خیلی خشک و زبر است و نه انگشت شما را چرب می کند.
برای صرفه جویی در هزینه های خرید خود، می توانید از مارک های متفرقه استفاده کنید، و یا اینکه گچ رنگی مورد نظرتان رو به صورت تکی خریداری کنید.
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
پاستل

پاستل

راندو با پاستل برای اسکیس های سریع نتیجه بخش است.پاستل اغلب برای پوشاندن سریع نواحی بزرگ استفاده می شود.طیف وسیع رتگها به شما اجازه می دهد تا برای تکنیل راندو، رنگی مناسب را انتخاب کنید یا برای تیره کردن،روشهای دیگری به کار گیرید.در ترکیب هنری،پاستل ها اغلب بر گچ برتری دارند زیرا حالتی انبوه و درهم ایجاد می کنند.آنها می توانند در ترسیم خط اضافه شوند تا راندو رنگی مطلوب با ظاهری تقریباً شبیه آبرنگ به وجود آورند.پاستل ها برای راندوی آسمان ،دریاچه و دیگر اشکال آب و هر فضای بزرگی که به تغییرات ارزشی نامحسوس نیاز دارد همچنین برای بافت لطیف و ظریف پیشنهاد می شود.
جنس پاستل
[پاستل با مارک] ابرهارد فابر ناپاستل،جعبه پاستل [با مارک] گرام باخر طلایی،12 یا 24 قلم مربعی.
گام به گام
1. با مداد قرمز معمولی به آرامی روی کاغذ اسکیس بکشید .
2. رنگهای اصلی دلخواه را به کار گیرید.از نواحی کم رنگ به پر رنگ کار کنید و به منظور سیاه نشدن کار،از یک سمت کاغذ به سمت دیگر کار کنید.
3. از رنگهای تیره بیشتر استفاده کنید .بعد از تکمیل کار از افشانه ثابت کننده برای جلوگیری از سیاه شدن استفاده کنید.هنگامی که همه پاستل را به کار بردید مجدداً با افشانه ثابت کننده ترسیم را ثابت کنید.
4. از مداد مشکی برای تکمیل ترسیم دور خط و از دیگر مدادهای رنگی برای افزودن جزئیات ظریف-که با پاستل ایجاد نمی شوند-استفاده کنید.در آخر،به منظور محافظت از ترسیم ،بر روی آن سلفون پلاستیکی شفاف بکشید.
تکنیک های سر قلم
قلم پاستل را به اندازه دلخواه بشکنید.کل لبه تیز پاستل را به آرامی روی کاغذ بکشید.دقت کنید تا خط ضخیمی،ترسیم نشود.
برای ایجاد بافتی ظریف و لطیف مانند آسمان، آب یا چمن از سر انگشت یا کارتک ترکیب کننده استفاده کنید تا تغییرات سطح و ارزش پدید آیند.
همیشه از یک طرف شیء ترسیم شده شروع کنید و در طرف دیگر،با فشار متفاوتی برای ایجاد تغییر تدریجی ارزش ،آن را به پایا برسانید.
اصول رنگ را اجرا کنید.پس از انتخاب رنگ باید آن را بر روی تمام اشیا یا فضای ترسیم اعمال کنید.
ممکن است برای داشتن بافتهای مختلف در ترسیم ،کاغذ زبر در زیر راندو قرار داده شود.با به کارگیری پاستل روی رسم اولیه ، بافت نشان داده خواهد شد.

منبع:کتاب راندو،ترسیم و پرسپکتیو
نویسنده:میک دابلیو.لین ،آسلا

برگرفته از سایت:artmanir
 
آخرین ویرایش:
بالا