[ راندو ] آموزش راندو با مداد رنگی

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
مداد رنگی
مدادهای رنگی به راندو شور و هیجان می دهند؛به آسانی با هم ترکیب می شوند،به خوبی کنترل می شوند و می توانند نور یا تغییر ارزش را سریع ایجاد کنند.مداد رنگی ابزاری فوق العاده جذاب برای نمایش تصاویر است.مداد رنگی های نوع مومی که تا 120 رنگ آن موجود است،نمی توانند نور را به خوبی مداد رنگی های گرافیتی انعکاس دهند.آنها جلا ندارند و رطوبت به جای می گذارند.این نوع مدادها می توانند روی زمینه های مختلف-کاغذ و صفحه های متفاوت-استفاده شوند همچنین می توانند بافت های زیادی ایجاد کنند.راندو با مداد رنگی می تواند بدون کشیدن طرح انجام شود و اگر به درستی به کار برده شود اثرات ایده آلی برجای می گذارد.مدادهای رنگی (کاربرپسند)می باشند و برای مطالعات طراحی سریع نیز به اندازه ارائه گرافیک نهایی مؤثرند اما به خاطر سر نازکشان وقت زیادی می گیرند.
جنس مداد رنگی
مجموعه 48 یا 60 تایی مداد پریسما کالر برل با رنگهای زیر ساخته می شود:سفید،20%خاکستری گرم،50%خاکستری گرم،مشکی ،صورتی مایل به سرخ،قرمزآتشی،قرمز روشن لاکی ،قرمز سیر ،نارنجی ،کرم،زرد قناری،اخرایی مایل به زرد،قهوه ای مایل به زرد،سپیا(قهوه ای مایل به قرمز)،گل بهی،سبز مایل به آبی ،سبز سیبی،زیتونی،چمنی،سبز خالص،آبی نیلی روشن،آبی خالص،آبی کپنهاگ،آبی نیلی،آبی کبود.
گام به گام
1. برای رسم اسکیس روی کاغذ از مداد قرمز استفاده کنید.
2. رنگهای اصلی روشن را به کار بگیرید.از یک سمت صفحه به سمت دیگر کار کنید.قبل از کار با هر مدادرنگی سر آن را بتراشید و از نواحی روشن به تیره کار کنید.فضای سفید مناسب را نیز منظور کنید.
3. از رنگهای تیره بیشتر استفاده کنید.اصول رنگ را هرگز فراموش نکنید.
تکنیک های سر قلم
از روشن ترین رنگ شروع کنید و ارزش های تیره را به تدریج بیفزایید.
از کاغذ با بافت نرم برای داشتن رسمی واقعی و واضح استفاده کنید.
از استفاده از رنگهای مختلف پرهیز کنید.هنگامی که شما از رنگی استفاده می کنید،آن را روی تمام عناصر رسم اعمال کنید.
برای هیجان بخشی به رسم از جفت رنگ استفاده کنید.برای مثال،به چمن قرمز و به آسمان نارنجی اضافه کنید یا کوسنی زرد روی صندلی بنفش رسم کنید.
رنگهای سایه گاه خاکی را به کار ببرید.تا جای ممکن از رنگهای براق اجتناب کنید تا به نتایج واقعی تری دست یابید.دور خط را بکشید و جزئیات را با مداد مشکی اضافه کنید.
از مداد مشکی استفاده کنید تا فضاها و ارزش سایه گاه را بپوشاند؛این کار حالت رنگی متعادلی خلق می کند و زمانی انجام می شود که از همه رنگها استفاده شده است.


منبع:کتاب راندو،ترسیم و پرسپکتیو
نویسنده:میک دابلیو.لین ،آسلا

برگرفته از سایت:artmanir
 
آخرین ویرایش:

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
تکنیک مداد رنگی

تکنیک مداد رنگی




مداد رنگی ابزاری فوق العاده برای ارایه می باشد زیرا میتواند روی زمینه های مختلف کاغذ و صفحه های متفاوت استفاده شود هم چنین می تواند بافت های زیادی را ایجاد کند مداد رنگی ها به آسانی باهم ترکیب می شوند به خوبی کنترل می شوند و نمایش تیرگی-روشنی- سایه آن ها بسیار آسان است برای راندوی مداد رنگی بهتر است از روشن ترین رنگ شروع کنید و رنگ های تیره را به تدریج اضافه کنید از مداد مشکی استفاده کنید تا فضاها و ارزش سایه را بپوشاند این کار را وقتی تمام رنگ ها استفاده شد انجام دهید.

روش های تکنیک راندو با مداد رنگی:

۱-ترسیم خطوط از تیره به روشن شروع خط با فشار مداد رنگی و با حرکت به انتها از فشار آن کاسته می شود ترسیم خطوط به صورت افقی که از بالا به پایین تراکم خطوط کم تر می شود.

۲-استفاده از جهات مختلف برای هاشور زدن ابتدا به صورت افقی و سپس به صورت عمودی سپس به صورت مورب

۳-ترکیب رنگ ها استفاده از رنگ دوم روی رنگ زمینه با هاشورهایی در جهت مخالف رنگ اول و یا هم جهت با آن

نکته:رنگ های سایه را خاکستری را به کار ببرید و از رنگ های براق استفاده نکنید تا راندوی شما حالت واقعی تر داشته باشد.

نکته:از کاغذ با بافت نرم استفاده کنید و از استفاده از رنگ های متنوع پرهیز کنید

نکته:برای راندو میتوانید از رنگ های مکمل زرد و بنفش با هم یا قرمز و سبز استفاده کنید.



منبع:sketchiran.com
 
بالا