دیدنی های کشور لهستان

mohammad1980

عضو جدید
جاذبه های گردشگری کشور لهستان همواره مورد توجه توریستهای زیادی قرار گرفته است و این کشور را به یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری در اروپا تبدیل کرده است ، اما در این کشور مکانهایی وجود دارد که کمتر کسی در مورد آنها می داند و شاید خیلی از شهروندان این کشور نیز در مورد آنها اطلاعی نداشته باشند ، پس در مطلب 11 جاذبه دیدنی لهستان که ناشناخته هستند با ما باشید تا این 11 مکان دیدنی را در پارس مهاجر به شما معرفی کنیم .11 جاذبه دیدنی لهستان

1- هرم واکینینسکی( به لهستانی Piramida Łakińskiego )
شهر :Wągrowiec
استان : Wielkopolska
آدرس » Opacka 15

احتمالا فکرش هم نمی کردید که بتوانید هرمی در کشور لهستان ببینید اما اشتباه می کنید ، در شهر کوچکی به نام Wągrowiec مقبره یک جنگجوی لهستانی وجود دارد به نام فرانسیس واکینسکی ( به لهستانی Franciszek Łakiński ). این سرباز برجسته لهستانی که در جنگ های ناپلئون مبارزه کرده بود و توانسته بود بالاترین مقام نظامی ارتشهای لهستان و فرانسه را به دست آورد. پس از مرگ او در سال 1845، به پاس خدمات این فرمانده، مقبره ای به شکل هرم به ارتفاع 10 متر و از جنس سنگ بر سر مزار او ساخته شده شد .


اقامت لهستان


2- کلیسا جمجمه ( به لهستانی Kaplica Czaszek )
شهر : Czermna
استان : Dolnośląskie
آدرس : Stanisława Moniuszki 8a

بدون شک کلیسا جمجمه یکی از ترسناکترین نقاط دیدنی در لهستان هست . این بنا در سال 1776 توسط کشیش محلی ساخته شد که به بقایای اجساد مردم این شهر وسواس پیدا کرده بود .خود این کلیسا به تنهایی چیزی بیشتر از یک گور بزرگ از اجساد مردگان نیست ، گور افرادی که در طول جنگ و یا از بیماریهای مختلف مثل وبا مرده اند . کشیش محلی آنجا به نام توماس اجساد باقی مانده از مردگان این منطقه را جمع آوری کرد و با آنها یک کلیسای غیر معمول بنا کرد . سقفها و دیوارهای این کلیسا با بیش از 3 هزار استخوان و جمجمه پوشیده شده است که بقایای خود کشیکش نیز جز آنها هست . کلیسای جمجمه تنها اثر تاریخی در لهستان و یکی از سه آثار در سرتاسر اروپا با این ویژگی است . پس احتمال اینکه بخواهید این بنا رو از نزدیک ببینید هست ، هرچند شاید تجربه ترسناک و اسرارآمیزی برای شما باشد .


هزینه زندگی در لهستان


3- کلیسا وانگ ( به لهستانی Kościół Wang )
شهر : Karpacz
استان : Dolnośląskie
آدرس : Na Śnieżkę 8

کلیسا وانگ ادعا دارد که قدیمی ترین کلیسا چوبی در کشور لهستان است ، اگر چه این کلیسا در لهستان ساخته نشده است . این کلیسا به صورت کامل از چوب درخت کاج در شهر کوچکی به نام وانگ در جنوب کشور نروژ در حدود قرن دوازده تا سیزده میلادی ساخته شده است . در سال 1841 قطعات این کلیسا را از هم جدا کردند و از طریق دریا نخست به شهر Szczecin و سپس به شهر فعلی آن یعنی Karpacz منتقل کردند . باتوجه سابقه تاریخی ، این کلیسا واقعا ارزش دیدن دارد مخصوصا اگر زمانی گذرتان به Karkonosze افتاد .


ثبت شرکت لهستان


4 – پدیده گرانشی در شهر Karpacz
شهر : Karpacz
استان : Dolnośląskie
آدرس : Strażacka

اگر میخواهید یک چیز اعجاب انگیز و در عین حال نامعقول ببینید بهتر هست سری به خیابان Strażacka در شهر Karpacz بزنید . در این خیابان می توانید روی یک وسیله فوکوس کنید ، مثل یک ماشین یا یک بطری یک توپ یا هرچیز دایره شکلی که بهش دسترسی دارید . آن را روی کف خیابان قرار دهید و در کمال ناباوری خواهید دید به جای آنکه شی مورد نظر به سمت پایین خیابان برود به سمت سر بالایی و بالای خیابان حرکت خواهد کرد . بعضی افراد می گویند این یک نمونه واقعی از توهم نوری هست که البته این توضیح به صورت علمی هنوز ثابت نشده است . در هر صورت اگر Karpacz هستید یا از آن نزدیکی عبور می کنید بد نیست که شخصا این مورد را از نزدیک ببینید .


نقاط دیدنی کشور لهستان
5 – جنگل خمیده یا کج ( به لهستانی Krzywy Las )
شهر : Czarnowo
استان : Zachodnioomorskie
آدرس : 74-100 Nowe Czarnowo

این مکان جالب و هیجان انگیز یکی دیگر از نقاط وحشت آور و توهم زا حداقل در شب می باشد . جنگل خمیده پر هست از درختهایی عجیب و غریب با تنه کج که این ذهنیت را در انسان ایجاد می کند که اتفاق بدی برای آنها افتاده است . این جنگل در حومه شهر Nowe Czarnkowo واقع شده که حدود 400 درخت کاج را در بر میگیرد ، کاجهایی که در حدود سال 1930 زمانی که این منطقه به دست آلمانی ها اداره می شده است کاشته شده اند . فرضیه های مختلفی در مورد شکل عجیب این درختان وجود دارد که از مهمترین آنها به این می توان اشاره کرد که این درختان به صورت عمدی و با تکنولوژی خاصی به این صورت کاشته شده اند ، که البته هنوز توضیحی برای انگیزه انجام این کار پیدا نشده است . فرضیه دیگر این است که زمانی که این درختان جوان و به صورت نهال بوده اند ، تردد تانکهای حاضر در جنگ جهانی دوم که در این منطقه بوده اند در میان این درختان باعث شده که شکل این درختان به این طرز عجیب غریب در آید. برخی دیگر از مردم بر این باورند که این درختان برای اهداف کشتی سازی مخصوصا به این صورت درآورده شده اند . و در نهایت خیلی از خارجی های مقیم لهستان براین باور هستند که تمام این فرضیه ها غیر واقعی و خسته کننده هستند و کاملا واضح هست که چرا این درختان به این شکل اسرارآمیز در آمده اند . آنها معتقدند جنگل خمیده در برهه ای از زمان دچار جادویی بزرگ و سیاه شده است و به این شکل در آمده است . در هر صورت باعث این اتفاق هر چه باشد سبب شده که مکانی دیدنی برای افراد علاقمند به گردشگری ایجاد شود .


تحصیل در لهستان


6 -پلی در شهر Stańczyki
شهر : Stańczyki
استان : Warmińsko-Mazurskie
آدرس : 19-504 Stańczyki

پل شهر Stańczyki ممکن هست بیشتر از یک راه آهن نیمه کاره در دل جنگل به نظر نرسد ، اما این پل تاریخ جذابی را با خود دارد. این پل در بین سالهای 1912 تا 1918 به عنوان قسمتی از یک پروژه بزرگ ساخت و ساز بنا شد . پروژه ای که هیچ وقت به پایان نرسید . این مسیر برای این ساخته شد که به قطار ها امکان انتقال چوب و سنگ مورد نیاز برای ساخت لانه گرگ هیتلر را بدهد.در سال 1945 این خط آهن توسط نیروهای ارتش سرخ از بین رفت و تنها این دو پل از آن مسیر به جا ماندند که این روزها از این دو پل برای بانجی جامپینگ استفاده می گردد .


حمل نقل عمومی لهستان


7 -کویر بوندوسکا ( Pustynia Błędowska )
شهر : Błędowo
استان : Śląskie

ممکن هست که یک صحرای بزرگ نباشد اما کویر Błędowska هنوز هم جذاب است . این بزرگترین قطعه شبه کویر (33 کیلومتر مربع ) در کشور لهستان هست که در مرز ارتفاعات Silesian و Olkuska واقع شده است . این منطقه چشم انگیز در طول جنگ جهانی به مکانی برای آموزش سربازهای لهستان تبدیل شده بود . امروزه این کویر به عنوان یک جاذبه گردشگری و زمین پیاده روی استفاده می شود . در مرکز اروپا که بیشتر زمینها سبز و پوشیده از گونه های گیاهی مختلف هستند بازدید از این منطقه خالی از لطف نیست .


لیست دانشگاههای لهستان


8 – قدیمی ترین معدن نمک
شهر : Bochnia
استان : Małopolskie
آدرس : Campi 15

اولین موارد ذکر شده در مورد این معدن به سال 1248 میلادی بر می گردد ، زمانی که انبوهی از نمک در این معدن کشف شد ، زمان زیادی نگذشت که پروژه ساخت معدن آغاز شد و معدن شروع به کار کرد و توانست مقدار قابل توجهی درآمد برای کشور لهستان داشته باشد .این معدن نمک در سال 2013 در لیست آثار جهانی و میراث طبیعی یونسکو ثبت گردید. این معدن قطعا جای جالبی برای بازدید هست و شما میتوانید سازه ای بزرگ و زیرزمینی را که توسط کارگران اروپایی در قرنها پیش ساخته شده است ببینید.


جاذبه های گردشگری لهستان

9 – چاه نفت
شهر : Bóbrka
استان : Podkarpackie
آدرس : Kopalniana 35

خیلی از افراد زمانی که این موضوع رو می شنوند واقعا شگفت زده می شوند . اما حقیقت این هست که این چاه نفت واقعا وجود دارد ، و چیزی که این موضوع رو جالبتر می کنه اینه که این چاه هنوز هم فعال هست و ازش نفت استخراج میشه . این چاه از سال 1854 کار خودش رو شروع کرد و چه باور بکنید چه نکنید اولین چاه نفت در جهان هست . در کنار این چاه یک موزه وجود داره که در این موزه می توانید اطلاعات جالبی در مورت تاریخچه تجارت نفت در لهستان بدست آورید .


10 – آبشار زیر زمینی و معدن طلا
شهر : Złoty Stok
استان : Dolnośląskie
آدرس :ul. Złota 7

یک معدن دیگه در این لیست که البته این بار معدن طلا هست . همانطور که انتظار دارید اگر به این مکان سفر کنید داستانهای زیادی در مورد تب طلا در لهستان خواهید شنید . 23 متر زیر سطح زمین می توایند یک شگفتی کامل ببینید، تنها آبشار زیرزمینی لهستان به ارتفاع 10 که توسط لامپهای رنگی روشن شده است و قطعا تماشای این آبشار در زیر زمین هیجان بیشتری از معدن طلا خواهد داشت .


11 – ایستگاه رادیو گلیویتسه ( به لهستانی Radiostacja Gliwicka )
شهر : Gliwice
استان : Śląskie
آدرس :Lubliniecka 53

ایستگاه رادیو شهر Gliwice بلندترین سازه چوبی در جهان است . ارتفاع این سازه باعث شده که اسم اون رو برج ایفل سیلسیان بگذارند چون این برج رادیویی 118 متر بلندی داره که برای رسیدن به بالای برج باید 365 پله رو بالا برید . اگر به این سازه زیبا و دیدنی رو از نزدیک ببینید و همچنین اطلاعاتی در مورد تاریخچه رادیو بشنوید حتما از این مکان بازدید کنید .
 

Similar threads

بالا