دکوراسیون منزل ایرانی: آشپزخانه

faezeh.mm

عضو جدید
آشپزخانه در دکوراسیون منزل ایرانی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. ایرانی ها به آشپزخانه نگاه ویژه ای دارند و خانم ها به طور ویژه روی دکوراسیون آشپزخانه حساسیت زیادی به خرج می دهند. علاوه بر مسایل اولیه مانند اینکه آشپزخانه در کجای خانه قرار گرفته است و ممکن است از دسترس ما برای تغییر خارج باشند، مسایل دیگری نیز مطرح هستند که تا حدودی توسط خود ما قابل تغییراند. چیدمان آشپزخانه از جمله ی این مسایل است. کابینت ها، مدلشان و رنگ آنها می تواند توسط ما قابل تغییر باشد. اینکه اجاق گاز و یخچال را کجای آشپزخانه قرار دهیم، این نیز از جمله مسایلی است که می تواند توسط خود ما تعیین شود. البته این موارد همگی بستگی به این دارد که آشپزخا چقدر جا دار است و چقدر دست ما در تغییر باز است. در ادامه نمونه های زیادی از آشپزخانه های سنتی و مدرن ایرانی را به عنوان نمونه آماده کرده ایم که می توانید آنها را ببینید و برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه تان، با توجه به شکل و اندازه آشپزخانه تان ایده بگیرید.













































 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

hamedrezaee2

عضو جدید


یکی از متریال هایی که امروزه در فضای آشپزخانه و بویژه در فضای کابینت ها مورد استفاده قرار می گیرد، شیشه رنگی است. این متریال به دلیل زیبایی، رفلکس نور و مقاومتی که دارد از طرف طراحان و معماران بسیار مورد توجه قرار گرفته است به طوری که تبدیل یه یک متریال جایگزین شده و بسیار از طراحان در فضای بین کابینت ها از شیشه رنگی یا به اصطلاح شیشه لاکوبل استفاده می کنند.
شیشه رنگی تنوع زیادی در رنگ بندی دارد و می توان رنگ آن را با توجه به فضا مشخص نمود که این خود یک ویژگی بسیار شاخص برای این متریال مدرن به حساب می آید. به عبارت دیگر دست طراح در انتخاب رنگ باز است و می تواند هر رنگی که نیاز دارد را انتحاب نماید.
این متریال معمولا به صورت دیوارکوب مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین علاوه بر کاربری ذکر شده یعنی آشپزحانه و فضای بین کابینت ها، می توان در هر فضایی از این شیشه به عنوان دیوارکوب استفاده نمود. اتاق نشیمن، اتاق خواب، آشپزخانه، فضاهای اداری، تجاری و .... همه و همه این پتانسیل را دارند که در آنها از شیشه رنگی استفاده شود. در ادامه تصاویری از استفاده از شیشه رنگی در رنگ های مختلف را مشاهده خواهید نمود.









سمپل شیشه رنگی:

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

arex_decor

عضو جدید
کاغذ دیواری آشپزخانه

کاغذ دیواری آشپزخانه

کاغذ دیواری آشپزخانه



آشپزخانه قلب خانه است. آشپزخانه جایی است که خانم ها وقت قابل توجهی را در آن صرف می کنند. دکوراسیون زیبای آشپزخانه نه تنها به زیبایی و شیک بودن خانه اضافه می کند، بلکه حسی خوب را به افراد خانه و کسانی که در آن هستند القا می کند. به همین دلیل دکوراسیون آشپزخانه اهمیت زیادی دارد. از طرفی به کار بردن کابینت های خیلی شیک یا یخچال یک برند معروف بسیار گران قیمت است. به همین دلیل بیشتر هزینه دکوراسیون داخلی منزل در آشپزخانه صرف می شود.

اگر دوست دارید بدون هزینه زیاد تغییر قابل توجهی در دکور آشپزخانه ایجاد کنید، به فکر دکور کف و دیوارها باشید. بهترین گزینه برای کف آشپزخانه، کفپوش است. کفپوش کاملا قابل شستشو است و می توان آنرا با آب تمیز کرد که از این نظر نسبت به پارکت- لمینت گزینه بهتری برای آشپزخانه است. از طرفی کفپوش ارزان قیمت است و هزینه آن به مراتب کمتر از پارکت و لمینت است.

معمولا از قدیم دیوار آشپزخانه را کاشی یا سنگ کار می کردند. امروزه هم کاشی های زیبای سرامیکی و شیشه ای و همچنین سنگ آنتیک گزینه های خوبی برای دیوارهای بین کابینت است. اما برای ایجاد تنوع و افزایش زیبایی آشپزخانه بهتر است قسمتی از دیوارهای آنرا با کاغذ دیواری بپوشانید.



در کدام قسمت آشپزخانه کاغذ دیواری نصب کنیم؟

همانطور که میدانید بخشی از دیوارهای آشپزخانه فضای بین کابینت و بالای سینک و اجاق گاز است. اینجا فضایی است که زیاد در معرض پاشیدن ذرات آب و چربی و روغن قرار دارد. با اینکه کاغذ دیواری های باکیفیت و قابل شستشو به سختی چرک و کثیفی جذب می کنند و قابل تمیز کردن هم هستند، اما بهتر است در این قسمت از دیوار آشپزخانه کاغذ دیواری نصب نشود. چراکه میزان رطوبت و کثیفی آنقدر بالاست که به مرور زمان باعث خراب شدن کاغذ دیواری می شود.

معمولا در هر آشپزخانه یک یا دو دیوار روبروی سینک و اجاق قرار دارد که در معرض آب نیست. این دیوارها بهترین فضا برای نصب کاغذ دیواری است. اگر از کاغذ دیواری مرغوب استفاده کنید، مطمئنا ماندگاری آن مانند کاغذ دیواری در سایر قسمت های خانه خواهد بود و قابل شستشو نیز هست. نصب کاغذ دیواری در بخشی از دیوار آشپزخانه از جدیدترین طرح های دکوراسیون آشپزخانه است که بسیار زیبا و پرطرفدار است.



چه طرح کاغذ دیواری مناسب آشپزخانه است؟

در هر آلبوم کاغذ دیواری کم و بیش چند نمونه کاغذ دیواری آشپزخانه وجود دارد که با طرح و مدل خاص آشپزخانه ساخته شده است. در زیر چند نمونه کاغذ دیواری مخصوص آشپزخانه را مشاهده می کنید که طرح هایی خاص و منحصر به فرد دارد:

لازم است بدانید که در انتخاب مدل کاغذ دیواری مناسب آشپزخانه هیچ محدودیتی وجود ندارد. بلکه می توانید بر حسب سلیقه و فضای رنگ و دکور آشپزخانه خود، هر طرحی را انتخاب کنید. لیکن طرح های ساده یا مدرن بهترین انتخاب برای آشپزخانه است. در زیر نمونه هایی از کاغذ دیواری را مشاهده می کنید که طرح خاص آشپزخانه نیست، اما در آشپزخانه به کار رفته است و بسیار هم زیبا شده است:

کاغذ دیواری چه برتری نسبت به کاشی- سرامیک، سنگ آنتیک و رنگ برای دیوار آشپزخانه دارد؟

همانطور که گفته شد، بهتر است در فضای بین کابینت و بالای سینک و اجاق گاز، از کاغذ دیواری استفاده نشود. سرامیک و سنگ آنتیک هر دو گزینه خوبی برای این قسمت از دیوار آشپزخانه است. بخصوص اینکه می توانید به جای کاشی، از تایل آلومینیومی و تایل شیشه ای هم استفاده کنید که هر کدام زیبایی خاص خود را دارد. در زیر نمونه هایی از تایل آلومینیومی و شیشه ای را که در این قسمت از آشپزخانه به کار رفته است، مشاهده می کنید:


تایل شیشه ای در دکوراسیون آشپزخانه image تایل آلومینیومی در دکوراسیون آشپزخانه image

اما به کار بردن کاغذ دیواری برای دکور سایر دیوارهای آشپزخانه مزیت های زیادی نسبت به کاشی سرامیک و سنگ آنتیک دارد. اگر تمام دیوارهای آشپزخانه با سرامیک یا سنگ دکور شود، نمایی زشت و شلوغ ایجاد می کند که وقت گذراندن در آشپزخانه را سخت می کند. به همین دلیل و برای ایجاد تنوع در دکوراسیون، کاغذ دیواری گزینه خوبی است.

همچنین کاغذ دیواری ماندگاری بیشتری نسبت به رنگ دارد و نصب آن سریع و بدون بو است. درحالیکه بوی رنگ حداقل 2 هفته زمان می برد تا کاملا از بین برود. درباره مزایای کاغذ دیواری نسبت به رنگ در مقاله "چرا کاغذ دیواری بهتر از رنگ است؟" بیشتر توضیح داده شده است.



مهمترین ویژگی های کاغذ دیواری آشپزخانه

کاغذ دیواری آشپزخانه باید از بهترین جنس و کیفیت انتخاب شود تا ماندگاری زیادی داشته و به مرور در فضای آشپزخانه زیبایی خود را از دست ندهد.

برای دیوار آشپزخانه حتما کاغذ دیواری قابل شستشو درجه سه (قابل شستشو با آب و مواد شوینده) انتخاب کنید که چرک و حتی چربی چسبیده به آن قابل پاک کردن باشد. روش شستن کاغذ دیواری در مقاله ای جداگانه آمده است.

هر چه ضخامت کاغذ دیواری بیشتر بوده و روکش روی آن قوی تر باشد، کاغذ دیواری سخت تر خراش برمی دارد و پاره می شود. این ویژگی در آشپزخانه که فضای پر رفت و آمدی است و وسیله در آن زیاد جابجا می شود، اهمیت زیادی پیدا می کند.

قابلیت ترمیم کاغذ دیواری در صورت پارگی نیز مهم است. روش ترمیم کاغذ دیواری را می توانید در مقاله "نگهداری از کاغذ دیواری" بخوانید.

یکی از مهم ترین ویژگی های کاغذ دیواری های مرغوب عدم جذب دوده و چرک است. در حالیکه رنگ دیواربه شدت چرک تاب است و دوده می گیرد، کاغذ دیواری های مرغوب آلوده نمی شوند. این ویژگی دوام کاغذ دیواری را بر روی دیوار آشپزخانه بالا برده و زیبایی آن را حفظ می کند.



قیمت کاغذ دیواری آشپزخانه

قیمت تمام نمونه کاغذ دیواری های موجود در یک آلبوم کاغذ دیواری با هم یکی است. به همین دلیل قیمت کاغذ دیواری آشپزخانه با کاغذ دیواری سالن یا کاغذ دیواری اتاق تفاوتی ندارد. از آنجا که کیفیت کاغذ دیواری آشپزخانه باید بالا باشد، بهتر است از خرید کاغذ دیواری ارزان قیمت صرف نظر کنید. به علاوه، با توجه به مساحت معمول یک آشپزخانه، معمولا تعداد رول استفاده شده برای دیوارهای آن بسیار کم است (در مورد کاغذ دیواری کره ای، فقط یک رول لازم است) و هزینه زیادی نخواهد داشت.
 

vahidabbasii

عضو جدید
آیا شما نیز به دنبال خرید دستگیره مدرن و کلاسیک کابینت و کمد دیواری برای منزل خود هستید؟ آیا می دانید که بهترین مرکز فروش عمده یراق آلات کابینت تهران چه قیمت هایی را برای محصولات خود در نظر گرفته اند؟ شما می توانید مقاله درج شده در وب سایت کابینت شاپ را تا انتها دنبال کرده و از این طریق اطلاعات بسیار جالبی را در مورد انواع دستگیره های کلاسیک ، مدرن و نئوکلاسیک به دست آورید.

در روزهای اخیر یکی از مهمترین و اصلی ترین نگرانی های بسیاری از افراد را خرید دستگیره های مدرن و کلاسیک کابینت و کمد دیواری شکل داده است به طوری که افراد به خصوص خانم های خوش سلیقه دوست دارند تا با کیفیت ترین و شیک ترین دستگیره ها را برای کمد و کابینت خود تهیه و خریداری کنند تا از این طریق تغییرات به خصوصی را در آشپزخانه سایر قسمت های منزل خود به وجود آورند. در این زمینه نیز شرکت های بسیار زیادی را می توانید مشاهده کنید که هر یک از آنها به دنبال طراحی و ساخت بهترین و باکیفیت ترین این محصولات هستند و شما می توانید با توجه به برند مورد نظر خود و سلیقه ای که دارد، بهترین و مناسب ترین انواع دستگیره مدرن و کلاسیک کابینت و کمد دیواری را تهیه کرده و آن را بر روی کمد یا کابینت خود نصب کنید.

فروشگاه کابینت شاپ نیز یکی از معتبرترین و مشهورترین فروشگاه ها در زمینه فروش دستگیره های مدرن و کلاسیک کابینت و کمد دیواری می باشد که شما می توانید از همین وب سایت پیش روی خود، محصولات عرضه شده در وب سایت ما را مورد بررسی قرار دهید و سپس با در نظر گرفتن دکوراسیون و طراحی منزل خود، مناسب ترین و بهترین این دستگیره ها را تهیه و خریداری کنید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا