دکتری دانشگاه آزاد

nazliii

مدیر مهندسی برق مخابرات - متخصص نیمه هادی
تاپیک بحث و گفتگو درباره آزمون دکتری دانشگاه آزاد:gol:
 

nazliii

مدیر مهندسی برق مخابرات - متخصص نیمه هادی
[h=2]تصویب رشته های جدید دکتری تخصصی در دانشگاه آزاد[/h]
رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی با تشریح وضعیت تصویب رشته‌های جدید مقطع دکتری تخصصی در واحدهای این دانشگاه، گفت: هم اکنون در مقطع دکتری ۳۵۰ رشته مصوب داریم.
به گزارش خبرگزاری فارس، مجتبی علوی فاضل رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با بیان اینکه یکی از خروجی‌های توسعه کیفی دانشگاه آزاد باید تصویب رشته‌های جدید در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری باشد، تاکید کرد: عدم تصویب رشته‌های جدید در مقاطع تحصیلات تکمیلی با توجه به حجم بسیار بالای تقاضا از سوی جوانان موج جدیدی از مهاجرت دانشجویان به کشورهای همسایه و تحصیل در دانشگاه‌های بی کیفیت این کشورها را به همراه خواهد داشت.
وی در تشریح وضعیت تصویب رشته‌های جدید در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: هم اکنون در مقطع کارشناسی ارشد حدود ۳ هزار و در مقطع دکتری ۳۵۰ رشته مصوب داریم.
رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد افزود: با توجه به این واقعیت که توسعه کیفی و کیفی سازی تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی یکی از اهداف مهم مدیران و مسئولان این دانشگاه است، لزوم حرکت در مسیر تصویب رشته‌های جدید در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری بیش از پیش لازم و ضروری است.
وی با بیان اینکه ظرفیت و قابلیت افزایش و تصویب رشته‌های جدید در دو مقطع دکتری و کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد وجود دارد، تاکید کرد: با تجمیع قوا و هم افزایی فکری تمامی واحدها توانایی افزایش رشته‌های جدید در مقطع کارشناسی ارشد تا دو برابر و در مقطع دکتری نیز تا سه برابر رشته‌های کنونی وجود دارد.
علوی فاضل کم کاری در تصویب رشته‌های جدید در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری را کمک به اقتصاد کشورهای همسایه و دانشگاه‌های بی کیفیت آنها خواند و گفت: هم اکنون به دلایل مختلف و به ویژه تغییر در هرم سنی جمعیت کشور تقاضا برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی و دکتری بسیار بالاست و اگر برای پاسخگویی به این تقاضا واحدهای دانشگاه آزاد اقدامی انجام نشود، شاهد سیل مهاجرت به کشورهای همسایه و تحصیل در دانشگاه های بی کیفیت این کشورها در سال‌های آینده خواهیم بود.
وی در تشریح موانع و کمبودها در زمینه تصویب رشته های جدید در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، گفت: یکی از مشکلات موجود تامین اساتید برای تصویب رشته‌های جدید در دو مقطع مذکور است، زیرا شرایط جذب هیات علمی با رتبه‌های بالا برای رشته‌های جدید نسبت به سال‌های گذشته قدری سخت‌تر شده است.
علوی فاضل تاکید کرد: هم اکنون هر رشته در مقطع کارشناسی ارشد نیازمند دو استادیار و یک دانشیار است، در حالی که در گذشته سه استادیار برای این مقطع کافی بود، در مقطع دکتری نیز بر اساس مصوبه جدید وجود دو دانشیار و سه استاد یار برای هر رشته ضروری است که این موضوع بیش از هر عاملی تجمیع قوا و هم افزایی فکری تمامی واحدها را نیاز دارد.
وی با بیان اینکه رشته‌های تحصیلی مانند آجرهای ساختمانی، اصلی‌ترین واحد سازنده دانشگاه‌ها هستند، تصریح کرد: در دهه ۶۰ به دلیل نیاز کشور به افراد تحصیلکرده و حجم بالای متقاضی برای ادامه تحصیل دانشگاه آزاد تاسیس شد تا در کنار دانشگاه‌های سراسری به این تقاضا پاسخ داده شود.
رئیس مرکز آزمون ادامه داد: در دهه ۵۰ بخش قابل توجهی از جوانان کشور برای ادامه تحصیل به خارج از کشور سفر می‌کردند و در دانشگاه‌های مختلف ادامه تحصیل می‌دادند، ولی با پیروزی انقلاب اسلامی و تاکید مسئولان در زمینه خودکفایی تربیت نیروی انسانی متخصص در داخل کشور تقاضای ورود به دانشگاه‌ها افزایش یافت و اگر دانشگاه آزاد در کنار دانشگاه‌های سراسری به این حجم بالای تقاضا پاسخ نمی‌داد، بخش قابل توجهی از جوانان به کشورهای خارجی مهاجرت می‌کردند.
وی دانشگاه را مجموعه‌ای از سه دانشکده یا دو دانشکده و دو آموزشکده خواند و گفت: هر دانشکده نیز باید دارای سه گروه آموزشی و هر گروه آموزشی نیز باید سه رشته آموزشی را در اختیار داشته باشد.
علوی فاضل ادامه داد: هر رشته تحصیلی نیز ابزارها و لوازمی خاص خود را نیاز دارد که یکی از مهم‌ترین آنها اعضای هیات علمی است و براساس تعداد رشته‌های تصویب شده یا در حال تصویب، جذب و به کار گیری حداقل سه عضو هیات علمی ضروری است.
رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد جذب دانشجویان جدید در واحدهای دانشگاهی را وابسته به رشته‌های موجود در هر واحد خواند و گفت: هم اکنون با توجه به تغییر هرم سنی و رقابت شدید میان دانشگاه‌های مختلف برای جذب دانشجو، دانشگاهی در این رقابت موفق است که رشته‌های متعدد و متنوعی را به متقاضیان ارائه دهد.
وی دانشگاه آزاد را در جذب دانشجو در مقطع کاردانی و کارشناسی موفق خواند و گفت: هم اکنون در تمامی واحدهای این دانشگاه ۱۶ هزار رشته وجود دارد که در حدود ۱۵ هزار ۵۰۰ رشته بدون کنکور دانشجو می پذیرد، ولی در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری وضعیت متفاوت و پیچیده است.
علوی فاضل تاکید کرد: در رشته‌های تحصیلات تکمیلی باید تمامی واحدها برای تنوع بخشی و تصویب رشته‌های جدید تلاش کنند.
رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با بیان اینکه حرکت در مسیر توسعه کیفی واحدها و تصویب رشته‌های جدید در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری است، گفت: حرکت در مسیر توسعه کیفی در دانشگاه آزاد و تصویب رشته های جدید در دو مقطع دکتری و کارشناسی ارشد، امروز ضرورتی غیر قابل انکار است.
وی تاکید کرد: دیدگاه رئیس دانشگاه آزاد نیز که مبتنی بر مشورت و استفاده از افکار متخصصان و خرد جمعی آنها است با توسعه کیفی و تصویب رشته‌های جدید و تنوع بخشی به رشته‌ها در مقاطع مختلف تحصیلات تکمیلی هماهنگ و همراه است و تمامی واحدها با استفاده از وضعیت مساعد و مناسب کنونی و با تجمیع قوا و پرهیز از هر گونه جزیره‌ای عمل کردن باید در این مسیر گام بردارند.





 

nazliii

مدیر مهندسی برق مخابرات - متخصص نیمه هادی
دكتر علوي فاضل به روابط عمومي گفت: امكان انتخاب محل هاي جديد براي داوطلبان مرحله دكتري تا يكشنبه مورخ 23/6/93 ادامه دارد و آنها مي توانند بيست محل دانشگاهي را انتخاب و در سايت ثبت نام كنند. علوي فاضل درخصوص اينكه چه كساني واجد شرايط انتخاب محل هاي جديد هستند، گفت: كليۀ داوطلبيني كه در جلسه مصاحبه حضور داشتند مي توانند در اين مرحله شركت كنند. وي در مورد شرايط شركت داوطلبان بدون آزمون گفت: براي كليه داوطلبان بدون آزمون كه در جلسه مصاحبه حاضر بوده اند و حائز شرايط اين دوره مي باشند، امكان انتخاب رشته در اين مرحله وجود دارد. لازم به ذكر است كه نحوه ارزشيابي كليه داوطلبان با آزمون براساس نمره كل بعد از مصاحبه و براي داوطلبان دوره بدون آزمون مجموع امتيازات حاصل از معدل پايان نامه و مصاحبه علمي درنظر گرفته مي شود. وي در مورد اعضاي هيئت علمي گفت: كليه اعضاي هيئت علمي اي كه حائز شرايط هستند و در دور دوم كارنامه آنها در سيستم وجود دارد، مي توانند در اين مرحله شركت كنند. معاون سنجش و پذيرش گفت: امكان انتخاب محل هاي جديد تا پايان روز يكشنبه مورخ 23/6/93 ادامه خواهد داشت. علوي فاضل در مورد زمان اعلام نتايج اين مرحله گفت: نتايج در روز چهارشنبه مورخ 26/6/93 اعلام خواهد شد
 

هاشمیان20

عضو جدید
خوندن دکتری دانشگاه آزاد فقط وقت تلف کردن هست و دادن یک مبلغ هنگفت به دانشگاه به خاطر هیچی.
آینده بهتون ثابت میکنه که بین 4 تا 5 سال عمرتون رو در دانشگاه آزاد هدر میدین، آخرش هم نه تو استخدام تاثیر خاصی نداره نه تو چشم جامعه چیز مهمی هست.
دانشگاه آزاد رسما فاتحه آموزش عالی رو تو کشور ما داره میخونه، اون از بالایی که سر کارشناسی اورد، حالا داره ارشد و دکترا رو هم به نابودی میکشونه.
 

javad ta

عضو جدید
کاربر ممتاز
ثبت نام از متقاضیان دوره های دکتری تخصصی روز یکشنبه مورخ 9 آذرمــاه از طریق سایت آزمون دانشگاه آزاد آغاز خواهد شد. رشته /محل های دوره های تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامـی بـرای سـال تحصیلـی 95-94 از تاریخ 4 آذرماه در پایگاه آزمون دانشگاه آزاد ذر دسترس متقاضیان قرار داده شده است.
 

Joe_Bel

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
کارت ثبت نام دوره دکتری تخصصی پژوهش محور سال 1393
قیمت کارت: 1,101,800 ریـال

توجه : مبلغ 1,800 ریـال بعنوان کارمزد به مبلغ اصلي کارت افزوده شده است.

ارزش آزمایشی شرکت کردن هم نداره ...
 

javad ta

عضو جدید
کاربر ممتاز
کارت ثبت نام دوره دکتری تخصصی پژوهش محور سال 1393
قیمت کارت: 1,101,800 ریـال

توجه : مبلغ 1,800 ریـال بعنوان کارمزد به مبلغ اصلي کارت افزوده شده است.

ارزش آزمایشی شرکت کردن هم نداره ...

سلام

120180تومن هستش:D
شما ثبت نام نکردین؟
 

javad ta

عضو جدید
کاربر ممتاز
میرزاده گزارش افزایش پذیرش دانشجوی دکتری را به شورای عالی ارایه داد

میرزاده گزارش افزایش پذیرش دانشجوی دکتری را به شورای عالی ارایه داد

[FONT=&quot]رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از ارایه گزارش وضعیت پذیرش دانشجویان دکتری دراین دانشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد[/FONT][FONT=&quot] . [/FONT] [FONT=&quot]دکتر حمید میرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر درخصوص اینکه یک کمیته ای قراربود در شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شود تا سازو کار اضافه شدن حجم زیاد دانشجو در مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی را بررسی کند، گفت: گزارش پذیرش این دانشجویان را شب گذشته به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارایه دادیم.[/FONT] [FONT=&quot]وی ادامه داد: براساس این گزارش مشخص شد که دانشگاه آزاد اسلامی 55 هزار هیات علمی دارد که از این تعداد 30 هزار نفر هیات علمی تمام وقت هستند و ما اکنون در حدود 12 هزار دانشجوی دکتری پذیرش کرده ایم که با توجه به تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه می توانستیم دانشجوی بیشتری نیز پذیرش کنیم.[/FONT] [FONT=&quot]رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: اکنون این گزارش به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارایه شده است اسامی تمام اعضای هیات علمی به همراه تخصص آنها و رتبه هایی که دارند در این گزارش ارایه شده است و این ثابت می کند دانشگاه آزاد اسلامی دارای امکاناتی اعم از استاد و فضای علمی و آموزشی است و می تواند تعداد دانشجویان بیشتری جذب کند.[/FONT] [FONT=&quot]وی افزود: ما منتظریم این گزارشی که به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارایه داده ایم منتشر شود و مشخص شود کار ما براساس چهارچوب قانونی و استاندارد آموزش عالی بوده و دانشگاه آزاد این توانایی و پتانسیل را دارد و پرچمدار توسعه آموزش عالی است.[/FONT]
 

javad ta

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام دوستان همان طور که اطلاع دارید نتایج قطعی قبولی دکتری دانشگاه آزاد شهریورماه میاد> ممنون میشم دوستان رتبشونو و این که کجا قبول شدنو اینجا بذارن
با توجه به این که 70 درصد قبولی آزمونه و 30 درصد باقیمانده سوابق تحصیلی و مصاحبه هستش اما ی جورایی مشکوک به نظر میرسه >رتبه بنده 76 بوده از دوستان عزیز ممنون میشم در این مورد برای شفاف سازی بیش تر همکاری کنن:gol:
 

SanazT

عضو جدید
سلام دوستان من یه سوال دارم دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی و پیام نور به چه شکلی هست شرایطش چی هست لطفا اگر میدونید شرایطش رو بذارید.
اگر معدل ارشد 16.90 باشه از دانشگاه دولتی که ضریب داره قبول می کنن؟

 
آخرین ویرایش:
بالا