دو و ميداني

amarjani200

عضو جدید
کاربر ممتاز
قهرمان دو ميداني

میگفت: در اون سالها سرباز بگیری بود و من رو بردند به سرباز خونه ایدر مشهد… هنوز ۴۵روز نگذشته بود که دلم برای خانواده ام تنگ شد اما مرخصی ندادن منم بدون مرخصی پای پیاده از مشهد تا طرقبه ( ۱۸کیلومتر ) دویدم و بعد از دیدن خانواده دوباره از طرقبه تا مشهد دویدم و رفتم پادگان … پادگان که رسیدم دیدم گروهبان متوجه غیبت من و چند نفر دیگه شده که همه رو به خط کرد و گفت دور پادگان روباید بدوید … شروع به دویدن که کردیم بعد از هزار متر سرباز های دیگه خسته شدن امامن دور کامل دویدم و ایستادم…! فرمانده گروهان که دویدن من رو ندیده بود گفت مگه نگفتم دور کامل باید بدوی؟ گفتم دویدم قربان …گفت فضولی موقوف ..! دوباره بایدبدوی…! خلاصه دو دور دیگه به مسافت هشت کیلومتر دویدم و سر حال جلوی فرمانده ایستادم و همین باعث شد مسیر زندگی ام تغییر کند…!
یک روز من رو با یک جیپ ارتشی به میدان سعد اباد مشهد بردند برای مسابقه… رییس تربیت بدنی تا من رو دید گفت چرا کفش و لباس ورزشی نپوشیدی؟ گفتم ندارم …! گفت :خوب برو سر خط الان مسابقه شروع میشه ببینم چندمرده حلاجی … خلاصه با پوتین و لباس سربازی دویدم و دور اخر همه داد میزدن باریکلاسرباز … برنده که شدم دیدم همه میگن سرباز رکورد ایران رو شکستی …! من اون روز باپوتین و لباس سربازی رکورد ایران رو شکستم و بهم کاپ نقره ای دادن…!
خبر رکورد شکنی من خیلی زود به مرکزرسید و بهم اَمریه دادن تا برم تهران …با اتوبوس به تهران رفتم و پرسان پرسان خودم رو به دژبانی مرکز رسوندم و با فرمانده لشگر که روبرو شدم گفت: تو همون سربازی هستیکه با پوتین رکورد شکستی؟ گفتم بله قربان … گفت چرا اینقدر دیر امدی و سریع من روسوار ماشین کردند و به استادیوم امجدیه بردن که قرار بود مسابقه بزرگی انجام بشه …! مسابقه دوی ۵۰۰۰متر بود و من کفش و لباسی رو که رییس تربیت بدنی مشهد داده بودپوشیدم و رفتم لب خط…! یکدفعه صدای تیری شنیدم و هراسناک این طرف اونطرف رو نگاه کردم ببینم چه خبره که دیدم رییس تربیت بدنی با عصبانیت میگه چرا نمیدوی … بدو..! من نگاه کرده دیدم اون هفده نفر دیگه مسافتی از من دور شدن و من تازه فهمیدم که صدای شلیک تیر برای اغاز مسابقه بوده و من چون در مشهد فقط با صدای ( حاضر رو ) مسابقه رو شروع میکردم اینجا هم منتظر همون کلمه بودم نه صدای تیر …خلاصه شروع کردم به دویدن و یه عده هم من رو هو میکردن و میگفتن مشهدی تو از اخر اولی …! دور سوم روکه دویدم تازه به نفر اخر رسیدم و تازه گرم شده بودم …! در دور بعد متوجه شدم نفرچهارم هستم و با خودم گفتم خدا رو شکر لااقل چهارم میشم…! سه دور تا اخر مسابقه مانده بود که دیدم فقط یک نفر با فاصله از من جلوتره…! دور اخر خودم رو به پشت سرش رسوندم… به خط پایان نزدیک میشدیم که جلو زدم و اول شدم …! باز هم رکورد ایران روشکسته بودم و از عزیز منفرد که سالها قهرمان ایران بود جلو زده بودم…!
اینها حرف های استاد علی باغبانباشی قهرمان دوی ایران است که ۲۹ سال متوالی بدون حتی یک باخت مقام نخست مسابقات را در ایران داراست و جالب است بدانید که تا بحال این رکورد در هیچ رشته ورزشی در دنیا شکسته نشده…! باغبان باشی ۲۱۹مدال اسیایی و جهانی دارد و در هشت مسابقه المپیک شرکت کرده و اول شده!

ادیب زاده میگوید : زمان شاه شنیدم که پای باغبان باشی شکسته …! با گروه فیلمبرداری رفتیم و وقتی بااون مصاحبه کردم با ناراحتی گفت دکتر ها گفته اند باید یک پای من رو قطع کنند … شبکه فیلم پخش شد ۵۰خط تلفن جام جم توسط مردم اِشغال شده بود و همه با عصبانیت میخواستن یه جوری به علی باغبان باشی کمک کنن …همون شب رضا پهلوی که در اون زمان ولیعهد بود و نزدیک به ۱۷سال داشت به آقای جهانبانی، رییس سازمان ورزش (‌که اوایل انقلاب اعدام شد) دستوری داده بود، که او هم شبانه به در خانه باغبانباشی رفته بودو پاسپورتش را درست کرده بودند و روز بعد ساعت ۱۱ صبح از فرودگاه زنگ زد که مثل این‌که معجزه شده و من برای درمان به نیویورک می‌روم.
درنیویورک پایش را یک پروفسور بزرگ عمل کرده بود، بعد از دو ماه که برگشت از همان فرودگاه مهرآباد به ما زنگ زد که من می‌خواهم به زودی در یک مسابقه‌ی دو میدانی شرکت کنم و شما را هم دعوت می‌کنم.
علیباغبان باشی وقتی در زمان ریاست جمهوری خاتمی به مراسم تقدیر و نکوداشت پیشکسوتان دعوت شد زمانی که نام باغبانباشی در مراسم از طریق بلند گو اعلام گردید خاتمی ازیکی از حاضرین پرسید مگر باغبانباشی زنده است؟! و چه ضیافتی بود در آغوش کشیدن واشک به چشم آوردن خاتمی برای قهرمانی که نام ایران را بر بلندای المپیک جهانی فریادکشید …!
باغبان باشی اکنون ۸۴سال سن دارد و هنوز فعالیت ورزشی میکند …! اخرین باری که باغبان باشی را دیدم دور میدان دروازه قوچان بود؛ به گرمی حال و احوال کردم و او گفت: شما مگه من رو میشناسی؟ لبخندی زدم و گفتم تمام دنیا شما رو میشناسن…! باغبان باشی هنوز در طرقبه زندگی میکند و روحیه شاد و ورزشکاری دارد … برایش ارزوی طول عمر با عزت و سلامت ارزومندم.
نمیدانم چرا هیچ کس جرات نمیکند از زندگی علی باغبان باشی فیلمی تهیه کند؟ در عین اینکه ساختن این فیلم بودجه هنگفتی رو میطلبد اما ارزشش را دارد…! حیف که سازمان تربیت بدنی ما نکوداشت و بزرگداشت قهرمانان رو در دادن چند سکه و احیانا یک ماشین خلاصه کرده و هیچ کار فرهنگی و ماندگار انجام نمیشود.



__._,_.___
 
آخرین ویرایش:

آذرمهر

عضو جدید
کاربر ممتاز
مسن ترین دونده ایران:دوست دارم احمدی‌نژاد را از نزدیک ببینم

مسن ترین دونده ایران:دوست دارم احمدی‌نژاد را از نزدیک ببینم

مسن ترین دونده ایران گفت: آرزو دارم رييس جمهوري آقاي احمدي نژاد را از نزديك ببينم.
به گزارش رجانیوز، محمد ابتهاج با تقدیر از نگاه‌های ویژه رئیس جمهوری به مقوله ورزش در خصوص آینده پیش رو ورزش ایران گفت: افتخارم اين است كه بسياري از كساني كه هم اكنون بر سكوهاي افتخار ايستاده اند، ، شاگردان شاگردانم هستند و اميدوارم ، قله هاي افتخار زير پاهاي فرزندان ايران به لرزه درآيد.
وي به نقش پيشكسوتان در بخش آموزش اشاره كرد و افزود: تجربه و دانش مكمل آموزش هستند وبسياري از پيشكسوتان ورزش كشور مي توانند دانسته هاي خود را در اختيار ورزشكاران جوان قرار دهند.
پيشكسوت دو و ميداني كشورمان بزرگترين آرزوي خود را ديدن رييس جمهوري اعلام كرد وافزود : اي كاش ما پيشكسوتان هم مي توانستيم در مراسمي با آقاي احمدي نژاد ديداري داشته باشيم و خواسته هاي خود را با ايشان در ميان بگذارم.
محمد ابتهاج با بيان اينكه ورزش سد بسيار محكمي در برابر معضلات اجتماعي است تصريح كرد: اميدوارم با ايجاد شرايط مناسب براي تمامي جوانان ، امكان ورزش كردن براي همگان ايجاد شود .
وي به ديدارش با دكتر سجادي معاون ورزش قهرماني اشاره كردو اظهار داشت:‌از اينكه مسووليني در دستگاه ورزش حضور دارند كه اينطور با صميميت با ورزشكاران برخورد مي كنند خدا را شاكرم. اما من هم زماني كه اين دونده ي خوب كشورمان عنوان نخست آسيايي را از آن ايران كرد بسيار شاد شدم وبرخود باليدم كه يك دونده ايراني تواسنته چنين جايگاهي را براي كشورم كسب كند.
مسن ترين دونده كشورمان در پايان ضمن آرزوي موفقيت براي تمامي كساني كه براي ورزش كشور تلاش مي كنند گفت: از تمامي مردم مي خواهم براي اينكه سلامتي خود را تضمين كنند روزانه زماني را به ورزش اختصاص دهند .
عناوين كسب شده توسط اين پيشسكوت دو و ميداني كشورمان 80 ساله كشورمان به شرح ذيل است :
قهرمان ردهسني پيشكسوتان ،مسافت از آزادي تا فرودگاه،‌ در سال 1370
قهرمان ردهسني پيشكسوتان ،مسافت چهارراه وليعصر تا راه آهن، در سال 1371
قهرمان پياده روي از تهران تا مرز خسروي به همراه حاج اقا ابوترابي ، سال 1371
دو عنوان قهرماني پياده روي پيشكسوتان ، مسابقات حرم تا حرم در سال 1380
عضو تيم ملي دو وميداني پيشكسوتان در سال 1385
قهرمان نيمه ماراتن رده ي سني پيشكسوتان، اردبيل در سال 1385
قهرمان رده سني پيشكسوتان، شهرستان خمين در سال 1388
داور وناظر مسابقات تهران 1388
شايان ذكر است وي در رشته پرش نيز ركورد 2 متر را به نام خود ثبت كرده است .
 

zahra97

عضو جدید
کاربر ممتاز
واقعا خوش به حال مردم!بعضیها عجب آرزوهای پیش پا افتاده ای دارند.
 

دختر شاه پریون

عضو جدید
کاربر ممتاز
بهش بگین اگه این کارو کردی احتمالا اخرین کاریه که انجام میدی..مگه بعد از دیدن اون زیبای خفته میتونی جونتو واسش فدا نکنی؟
 

زهرا فرشید

عضو جدید
کاربر ممتاز
واقعا زیبا بود.
 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
دو و ميداني

[h=1]مدال نقره احسان حدادي در تورنمنت لهستان[/h]
[h=2] احسان حدادي عنوان دومي مسابقه‌هاي پرتاب ديسک لهستان را به دست آورد.[/h]

احسان حدادي نايب قهرمان پرتاب ديسک المپيک لندن که چندي پيش در مسابقه‌هاي ورلد چلنج جمهوري چک توانسته بود با رکورد 66 متر و 98 سانتي متر ورودي A مسابقه‌هاي جهاني را به خود اختصاص دهد، اين بار در مسابقه‌اي در لهستان حضور يافت و با رکورد 65 متر و 98 سانتي‌متر به مقام دومي رسيد.

به گزارش ايسنا، در اين رقابت‌ها پيتر مالاخوفسکي پرتابگر لهستاني که عنوان چهارمين پرتابگر برتر جهان را دارد، با رکورد 68 متر و 75 سانتي‌متر قهرمان شد. ماريو پستانو از اسپانيا هم با رکورد 65 متر و 92 سانتي‌متر در جايگاه سوم ايستاد.

رقابت بعدي حدادي در پاريس خواهد بود که در مرحله ديگر دايموند ليگ به مصاف حريفان خود مي‌رود.

 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
الحمد رييس کنفدراسيون دووميداني آسيا شد

الحمد رييس کنفدراسيون دووميداني آسيا شد

عليجاني ابقا شد
[h=1]الحمد رييس کنفدراسيون دووميداني آسيا شد[/h]
[h=2] الحمد قطري جاي سروش کلمدي هندي را در راس کنفدراسيون دووميداني آسيا گرفت. عيدي عليجاني از ايران نيز به مدت چهار سال در سمت نايب رييس کنفدراسيون آسيا ابقا شد.[/h]

به نقل از روابط عمومي فدراسيون دووميداني، مجمع انتخاباتي کنفدراسيون آسيا در شرايطي در هند در حال برگزاري است که هنوز انتخابات بخش هاي ديگر مشخص نشده است.

نايب رييس کنفدراسيون آسيا از سال 2009 تا 2017، مدرس فدراسيون جهاني بيش از 25 سال، رييس کميته مربيان آسيا از سال 1999 تاکنون و رييس کميته صحرانوردي و پياده روي آسيا از 1994 تا 1998 از جمله سوابق بين المللي عيدي عليجاني است.

همچنين دهلان جمعان الحمد رييس فدراسيون دووميداني قطر به عنوان رييس جديد کنفدراسيون آسيا انتخاب شد. الحمد رييس فدراسيون دووميداني قطر است که جايگزين سورش کلمدي هندي شده است.

کلمدي از سال 2000 رييس اين فدراسيون بوده و براي چهارمين دوره نامزد اين سمت شده بود. کلمدي به اتهام سوء استفاده در بازيهاي مشترک المنافع در سال 2010 در هند سه ماه را در حبس گذرانده است. علاوه بر تاخير در آماده سازي ورزشگاهها، بودجه اين بازيها که در ابتدا 412 ميليون دلار برآورد شده بود به 15 ميليارد دلار افزايش يافت.

فدراسيون هاي دووميداني 45 کشور آسيايي روز دوشنبه در انتخابات نهاد حاکم بر دووميداني آسيا در شهر پونا هند شرکت کردند. در اين انتخابات، الحمد 20 راي و کلمدي 18 راي بدست آوردند.

 

amir.s.m

عضو جدید
کاربر ممتاز
نايب قهرماني احسان حدادي در قلب اروپا

نايب قهرماني احسان حدادي در قلب اروپا

[h=1]نايب قهرماني احسان حدادي در قلب اروپا[/h]
[h=2] نايب قهرمان پرتاب ديسک بازي‌هاي المپيک لندن، در رقابتهاي جايزه بزرگ پاريس نيز پس از حريف هميشگي‌اش در جايگاه دوم ايستاد.


[/h][h=2]
[/h]
قطار رقابت‌هاي ليگ جهاني دووميداني موسوم به "ليگ الماس" اين بار در نهمين ايستگاه خود در شهر پاريس توقف کرد و طي آن در رقابت‌هاي پرتاب ديسک، احسان حدادي با بهترين پرتاب 65 متر و 53 سانتي متر پس از رقيب آلماني در جايگاه دوم ايستاد.

در رقابت‌هاي پرتاب ديسک ليگ الماس در پاريس، 9 پرتابگر برتر دنيا به مصاف هم رفتند که در پايان رابرت هارتينگ از آلمان با پرتاب 67 متر و 4 سانتي متر اول شد و احسان حدادي در مکان دوم ايستاد. همچنين در اين مسابقه نفر سوم المپيک با رکورد 65 متر و 30 سانتي متر، سوم شد تا همان رده‌بندي که در بازي‌هاي المپيک لندن رقم خورده بود، اين بار در پاريس اتفاق بيافتد.

احسان حدادي در اين رقابت کارش را با پرتاب حدود 59 متر آغاز کرد، اما در پرتاب چهارم به بهترين رکوردش رسيد و دو پرتاب پاياني‌اش نيز خطا شد. پرتاب‌هاي حدادي به شرح زير است:

پرتاب اول: 59 متر و 92 سانتي

پرتاب دوم: 64 متر و 38 سانتي متر

پرتاب سوم: خطا

پرتاب چهارم: 65 متر و 53 سانتي متر

پرتاب پنجم: خطا

پرتاب ششم: خطا

با اين نتيجه، جمع امتيازهاي حدادي در ليگ الماس به عدد پنج رسيد، اما همچنان در جايگاه چهارم گروه قرار دارد. در جدول 9 دوره اخير رقابت‌هاي ليگ الماس هارتينگ با هشت امتياز در مکان نخست قرار دارد. کانتر با هفت امتياز دوم است. مالاخوفسکي با شش امتياز در جايگاه سوم قرار گرفته و حدادي چهارم است.

نکته بسيار حايز اهميت اين رقابت، ويکاس گودا از هند بود که دو روز پس از قهرماني‌اش در رقابت‌هاي پوناي هند، خود را به پاريس رسانده بود و توانست در رقابت‌هاي ليگ الماس شرکت کند. او در اين مسابقه با رکورد 64 متر و 45 سانتي متر در جايگاه چهارم ايستاد.

شهرهاي موناکو، لندن، استکهلم، زوريخ و بروکسل ايستگاه‌هاي بعدي ليگ الماس هستند، اما در همه اين رقابت‌ها، مسابقه پرتاب ديسک برگزار نمي‌شود.

در پايان رقابت‌هاي ليگ الماس، نفر برتر در هر ماده صاحب يک تکه الماس بسيار باارزش خواهد شد.




 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
نايب قهرماني احسان حدادي در قلب اروپا

نايب قهرماني احسان حدادي در قلب اروپا

[h=1]نايب قهرماني احسان حدادي در قلب اروپا[/h]
[h=2] نايب قهرمان پرتاب ديسک بازي‌هاي المپيک لندن، در رقابتهاي جايزه بزرگ پاريس نيز پس از حريف هميشگي‌اش در جايگاه دوم ايستاد.[/h]

قطار رقابت‌هاي ليگ جهاني دووميداني موسوم به "ليگ الماس" اين بار در نهمين ايستگاه خود در شهر پاريس توقف کرد و طي آن در رقابت‌هاي پرتاب ديسک، احسان حدادي با بهترين پرتاب 65 متر و 53 سانتي متر پس از رقيب آلماني در جايگاه دوم ايستاد.

در رقابت‌هاي پرتاب ديسک ليگ الماس در پاريس، 9 پرتابگر برتر دنيا به مصاف هم رفتند که در پايان رابرت هارتينگ از آلمان با پرتاب 67 متر و 4 سانتي متر اول شد و احسان حدادي در مکان دوم ايستاد. همچنين در اين مسابقه نفر سوم المپيک با رکورد 65 متر و 30 سانتي متر، سوم شد تا همان رده‌بندي که در بازي‌هاي المپيک لندن رقم خورده بود، اين بار در پاريس اتفاق بيافتد.

احسان حدادي در اين رقابت کارش را با پرتاب حدود 59 متر آغاز کرد، اما در پرتاب چهارم به بهترين رکوردش رسيد و دو پرتاب پاياني‌اش نيز خطا شد. پرتاب‌هاي حدادي به شرح زير است:

پرتاب اول: 59 متر و 92 سانتي

پرتاب دوم: 64 متر و 38 سانتي متر

پرتاب سوم: خطا

پرتاب چهارم: 65 متر و 53 سانتي متر

پرتاب پنجم: خطا

پرتاب ششم: خطا

با اين نتيجه، جمع امتيازهاي حدادي در ليگ الماس به عدد پنج رسيد، اما همچنان در جايگاه چهارم گروه قرار دارد. در جدول 9 دوره اخير رقابت‌هاي ليگ الماس هارتينگ با هشت امتياز در مکان نخست قرار دارد. کانتر با هفت امتياز دوم است. مالاخوفسکي با شش امتياز در جايگاه سوم قرار گرفته و حدادي چهارم است.

نکته بسيار حايز اهميت اين رقابت، ويکاس گودا از هند بود که دو روز پس از قهرماني‌اش در رقابت‌هاي پوناي هند، خود را به پاريس رسانده بود و توانست در رقابت‌هاي ليگ الماس شرکت کند. او در اين مسابقه با رکورد 64 متر و 45 سانتي متر در جايگاه چهارم ايستاد.

شهرهاي موناکو، لندن، استکهلم، زوريخ و بروکسل ايستگاه‌هاي بعدي ليگ الماس هستند، اما در همه اين رقابت‌ها، مسابقه پرتاب ديسک برگزار نمي‌شود.

در پايان رقابت‌هاي ليگ الماس، نفر برتر در هر ماده صاحب يک تکه الماس بسيار باارزش خواهد شد.

 

*Chakavak*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خوشحالم، مبارکش باشه.
ولی چرا همیشه نایب قهرمان میشه؟ :huh:
البته بعد المپیک توی مصاحبه ش می گفت المپیک بعدی طلا می گیرم .
 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
اوسين بولت قهرمان 100 متر جهان شد

اوسين بولت قهرمان 100 متر جهان شد

دووميداني قهرماني جهان - مسکو
[h=1]اوسين بولت قهرمان 100 متر جهان شد[/h]
[h=2] سريع‌ترين دونده جهان در مسابقات دوي 100 متر قهرماني جهان به مقام نخست دست يافت.[/h]

در ادامه چهاردهمين دوره مسابقات قهرماني جهان مرحله فينال ماده 100 متر شب گذشته برگزار شد که در اين رقابت اوسين بولت، سريعترين دونده جهان و قهرمان المپيک 2012 لندن توانست عنوان نخست را از آن خود کند.

به گزارش فارس، بولت در اين مسابقه رکورد 9 ثانيه و 77 صدم ثانيه را از خود به جاي گذاشت. اين بهترين رکورد فصل اين دونده جامائيکايي بود.

جاستين گاتلين آمريکايي و نستا کارتر از جامائيکا با رکوردهاي 9 ثانيه و 85 صدم ثانيه و 9 ثانيه و 95 صدم ثانيه در مکان‌هاي دوم و سوم قرار گرفتند.

رضا قاسمي و حسن تفتيان نيز در اين مسابقات حاضر بودند که در دور مقدماتي حذف شدند.

 

gasem2010

عضو جدید
درباره ورزش مادر

درباره ورزش مادر

[h=2]ده دلیل برای دویدن [/h] ۱= کاهشوزن : از نظر سوزاندن کالری در دقیقه ، دویدن پس از اسکی استقامتی در جایگاه دومقرار می گیرد. چون نمی توانید به این زودی ها برای رفتن به مغازه ها اسکی کنید پسدویدن بهترین روش آب کردن چربی بدن است. اگر تلاش می کنید جلوی اشتهای بی حد و حصرخود را بگیرید خبر خوش این است که دویدن اشتهای شما را کم می کند.
2=کاهش فرآیند پیری: فرآیند طبیعی از دست دادن ماهیچه ها و استخوان ها به هنگام پیری را می توان بادویدن منظم آهسته کرد. با دویدن منظم ماهیچه ها و استخوان ها سالم تر و قوی تر میشوند. این بدین معنی است که می توانید اثرات پوکی استخوان را به تاخیر بیاندازید یااز آن اجتناب کنید.
3= فشار خون پایین تر : به هنگام دویدن شریان ها بیشتر منبسط میشوند ، در واقع همزمان آنها هم ورزش می کنند. با حفظ انعطاف پذیری شریان ها به اینشیوه اطمینان حاصل می شود که فشار خون هم پایین تر می آید.
4= ریه های سالم تر : باکشیدن نفس عمیق هنگام دویدن ، ریه ها وادار می شوند از بیشتر پتانسیل شان ، تا 50%بافت ریه که معمولا از آن استفاده نمی کنند ، استفاده کنند. در صورتیکه سیگاریهستید یکی از فواید دو آرام می تواند بازیابی نسبت زیادی از پتانسیل ریه هایتانباشد.
5= تقویت مغز : دونده های منظم مهارت های ذهنی بسیار بهتری را در هنگام پیری درمقایسه با افراد با فعالیت کمتر دارند. همچنین نشان داده شده است که تنها 25 دقیقهورزش آئروبیک ( هوازی ) خلاقیت را افزایش می دهد.
6= بهبود روحیه : در این مورد شکینیست . یکی از فواید مهم دویدن احساس بسیار خوبی است که با دور شدن از استرس ها وفشار های روحی روزمره بدست می آورید. چه دویدن در داخل جنگل باشد ، در خیابان یا برروی ترد میل ، وقتی اندروفین ها شروع به جریان یافتن در بدن تان می کنند همه چیز بهنظر قابل کنترل می رسند.
7= دستگاه قلبی عروقیقوی تر : وقتی به طور منظم ورزش می کنید قلب و ریه ها قوی تر و کارآمدتر می شوند.
8= کلسترول پایین تر : دویدن سطوح HDL (نوع خوب کلسترول ) را در بدن افزایش و در عینحال LDL (نوع بد) را کاهش می دهد . این کار می تواند احتمال بروز سکته قلبی مغزییا سکته قلبی را کاهش دهد.
9= دوری از هیاهو و مشکلات زندگی ماشینی : برای مدتی هم که شده از زندگی ماشینی بیرون می آیید و این برای شما عادتی می شود تا درآینده بهتر بتوانید از پیاده روی و دویدن آهسته برای تقل مکان درون شهری و بخصوص در مسیرهای کوتاه استفاده نمایید
10= پیوستن به جامعه ! : هزاران نفر در سرتاسر کشور می دوندو می توانید به آنها بپیوندید . تعداد زیادی باشگاه ها و انجمن ها هستند که میتوانید در آنها عضو شوید و دوستان جدید و علاقمندی پیدا کنید که شما را در رسیدن بهاهداف تان حمایت خواهند کرد.

آیا این دلایل برای شروع دویدن کافی نیست ! پس همین امروز شروع کنید.....
 

gasem2010

عضو جدید
پیاده روی

پیاده روی

[h=2]پیاده روی بهترین راه تندرستی در میانسالی[/h] [FONT=verdana,arial,helvetica,sans-serif]هنگامی که در دهه بیست سالگی به سر می برید، به نظر می رسد می توانید هر چه دوست داشته باشید بخورید و کاملا بی تحرک باشید؛ بدون کوچک ترین اثری از بیماری.اما وقتی به سی سالگی برسید و بخواهید زندگی را به همان روش سنین بیست ادامه دهید، نه تنها اضافه وزن پیدا خواهید کرد، بلکه در سنین ۴۵ سالگی تبدیل به آدمی چاق، عبوس و بدخلق خواهید شد! به اضافه این که در معرض ابتلا به انواع بیماری های بد و ناخوشایند قرار خواهید گرفت.تمرینات مداوم نرمش و بدنسازی میزان سوخت و ساز بدن را بالا می برد؛ به ویژه زمانی که بخواهید از طریق کاهش مصرف مواد پرکالری وزن کم کنید.بهتر است سه یا چهار روز در هفته، روزی یک ساعت پیاده روی کنید و دو بار در هفته، ۳۰ تا ۴۰ دقیقه تمرینات ورزشی انجام دهید.خوشبختانه راه مفیدی برای حفظ ظاهر و تندرستی بعد از ۳۰ سالگی وجود دارد:[/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica,sans-serif]● پیاده روی
پیاده روی روشی است بسیار عملی که می توانید آن را در برنامه روزانه خود جای دهید.
اگرچه پیاده روی در هر سنی سودمند است، اما به ویژه برای خانم ها در سنین ۳۰، ۴۰ و ۵۰ سالگی بسیار منطقی و معقولانه به نظر می رسد.
یک دلیل این است که خیلی آسان می توان آن را شروع کرد و با یک برنامه منظم ادامه داد، علاوه بر این، برای مفاصل ناراحتی به وجود نمی آورد.در مقایسه با دویدن، اثر منفی آن روی مفاصل حداقل یک سوم کاهش می یابد، به علاوه پیاده روی، زنان را از بیماری های مزمن در سنین میانسالی و پس از آن محافظت می کند.
چگونه پیاده روی می تواند شما را در سنین بالا متناسب و تندرست نگه دارد.
● دهه سی سالگی :
بسیاری از زنان سومین دهه از زندگی خود را در حالی آغاز می کنند که عنان اختیار زندگی را به دست گرفته اند.بچه ها وارد زندگی می شوند و مسئولیت ها افزایش پیدا می کند. معمولا خانم ها در این دهه به طور قابل ملاحظه ای کم تحرک می شوند و از این هنگام است که اضافه وزن حاصل می شود.سی سالگی بهترین زمان برای شروع پیاده روی است (البته اگر پیش از آن اقدام به این کار نکرده باشید). وقتی کم تحرک باشید، سوخت و ساز بدن کاهش می یابد و مقدار کالری کمتری می سوزانید.زمانی که تند پیاده روی می کنید نه تنها حین انجام عمل پیاده روی کالری می سوزانید، بلکه پس از اتمام آن نیز سوخت و ساز ادامه خواهد داشت.تمرینات مداوم نرمش و بدنسازی میزان سوخت و ساز بدن را بالا می برد؛ به ویژه زمانی که بخواهید از طریق کاهش مصرف مواد پرکالری وزن کم کنید.بهتر است سه یا چهار روز در هفته، روزی یک ساعت پیاده روی کنید و دو بار در هفته، ۳۰ تا ۴۰ دقیقه تمرینات ورزشی انجام دهید.فایده دیگر پیاده روی ، داشتن انرژی در تمام طول روز است. افرادی که از لحاظ جسمانی آمادگی بیشتری دارند بهتر می توانند ظرفیت استفاده از اکسیژن (AEROBIC CAPACITY) را بالا ببرند و آن را تبدیل به انرژی کنند.اگر آمادگی جسمانی شما به حد مطلوب رسیده باشد، نه تنها هنگام ورزش به طور مؤثرتری اکسیژن مصرف می کنید، بلکه در تمام روز پرتوان و پرانرژی خواهید بود؛ به خصوص که خانم ها باید با تردستی به طور هم زمان از عهده کارهای خانه، خانواده و احتمالا حرفه ای که به آن اشتغال دارند، برآیند.
● دهه چهل سالگی
از چهل سالگی به بعد، بیشتر خانم ها در ارتباط با خانواده تحت فشارهای روحی متعدد قرار می گیرند، زیرا در مرحله تصمیم گیری های مهم در زندگی واقع می شوند.بنابراین لازم است به طور جدی برای پیش گیری از امراض گوناگون به سلامتی خود فکر کنند.
● کمک های موثر پیاده روی تسکین فشارهای روحی :
هنگامی که دچار تنش های عصبی هستید فشارخون بالا می رود و هورمون های استرس زا وارد خون می شوند.فشارهای عصبی مزمن باعث تضعیف سیستم ایمنی می شود و فرد را آسیب پذیر و مستعد ابتلا به هرگونه بیماری می کند؛ از سرماخوردگی ساده گرفته تا بیماری سرطان.
پیاده روی سبب می شود مغز، بتااندورفین (ENDORPHIN BETA) تولید کند و همین امر کمک می کند تا از بروز افسردگی و اضطراب جلوگیری شود.
● پیش گیری از امراض
«ورزش » خطر مرگ زودرس به هر علت و انگیزه ای را کاهش می دهد.آمار حاکی از آن است زنانی که ورزش های سبک و ملایم انجام می دهند، بسیار کمتر از بانوان بی تحرک دچار بیماری سرطان می شوند. همچنین فعالیت های جسمانی احتمال ابتلا به امراض قلبی را تا پنجاه درصد کاهش می دهد. ورزش خطر سکته قلبی را به نصف می رساند؛ البته نه ورزش های سنگینی از قبیل دو ماراتن، بلکه ورزش هایی سبک از جمله پیاده روی معمولی که بسیار انرژی زاست.
● جلوگیری از تحلیل رفتن عضلات
با بالا رفتن سن، تراکم ماهیچه ای کم می شود. ورزش تأثیر کهولت سن را در از بین بردن استحکام ماهیچه ای کم می کند.
با افزودن ساعاتی در هفته برای نرمش های بدنسازی نه تنها دچار تحلیل رفتگی عضلات نمی شوید، بلکه می توانید موجب قوی شدن آن ها شوید.
[/FONT]
منبع : فیزیولوژی ، تغذیه و علم تمرین به نقل از روزنامه خراسان
 

gasem2010

عضو جدید
پیاده روی سریع ، بهترین ورزش چربی سوز
در میان ورزش های هوازی شناخته شده ، بهترین ورزش پیاده روی سریع یا دویدن آهسته می باشد . برای جلوگیری از فشار به زانوها بهتر است روی چمن یا زمین خاکی تمرین کنید و حتماً از کفش های مناسب استفاده کنید . میزان سوخت چربی در این تمرین بسیار زیاد است . در تمام مدت تمرین به وضعیت تنفس خود دقت داشته باشید . سعی کنید تا جایی که ممکن است نفس های عمیق و منظم داشته باشید تا هوای بیشتری به ریه ها برسد .
هدف از انجام ورزش های چربی سوز ، سوزاندن چربی در همان زمان انجام تمرین ها نیست . زیرا تحقیقات نشان داده است هر دقیقه ورزش ، مقدار کالری کمی را می سوزاند ، مثلاً 20 دقیقه دویدن حدود 180 کالری را که برابر با یک لیوان شیر می باشد ، می سوزاند . اگر بخواهید یک کیلو چربی را با دویدن بسوزانید باید هفته ها بدوید !!! اما هدف از انجام تمرین های هوازی ، سوزاندن چربی در ساعت های بعد از تمرین می باشد چرا که عادت به انجام ورزش های چربی سوز باعث زیاد شدن آنزیم های چربی سوز شده بطوری که در تمام مدت شبانه روز ، بدن شما بیشتر انرژی خود را به جای قندها از چربی ها بدست می آورد .
کلمه ی هوازی به معنای تأمین اکسیژن مورد نیاز برای سوخت و ساز از راه تنفس می باشد . مولکول های قند توانایی تولید انرژی را از طریق بی هوازی یعنی بدون حضور اکسیژن دارند اما مولکول های چربی فقط در شرایط هوازی یعنی در حضور اکسیژن ، می سوزند و تولید انرژی می کنند . بنابراین به منظور از بین بردن چربی های اضافی ، ورزش های هوازی بهترین راه می باشند .
ورزش های هوازی باعث به حرکت درآوردن چربی داخل عضلات شده و انرژی مورد نیاز بدن را بیشتر از طریق سوزاندن چربی ها تأمین می کنند . در نتیجه ، انجام این ورزش ها باعث می شود تا شما چاق نشوید .
مشخصات یک ورزش هوازی عبارت است از :
1. مداوم و پیوسته باشد .
2. سرعت ثابت داشته باشد .
3. عضلات بزرگ بدن مثل عضلات پاها را درگیر کند .
4. ضربان قلب از حد مجاز ، بالاتر نرود .
ملاک ورزش های هوازی ، تداوم در حرکات و داشتن سرعت ثابت در تمام مدت انجام آنها می باشد ولی ورزش هایی که شامل حرکات سریع و جهشی می باشند مثل والیبال ، فوتبال و تنیس و ... بیشتر بی هوازی و قند سوز هستند . ورزش های هوازی به منظور چربی سوزی باید هر روز حداقل به مدت 20 دقیقه انجام شوند . اگر ورزشی مثل پیاده روی سریع را انتخاب می کنید ، 10 دقیقه جهت گرم کردن اولیه به این زمان اضافه کنید . البته اگر بتوانید زمان بیشتری را به این ورزش ها اختصاص دهید ، بهتر است .
 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]کاهش سهميه دووميداني‌کاران درالمپيک2016
[/h][h=2] تعداد مسابقه دهندگان دووميداني در المپيک 2016 ريودوژانيرو برزيل نسبت به المپيک 2012 لندن ريزش حدودا 200 نفري خواهد داشت.[/h]

در المپيک 2012 لندن ، 2231 ورزشکار دووميداني مسابقه دادند. اما IOC تعداد ورزشکاران دووميداني را که مي‌توانند در المپيک 2016 برزيل شرکت کنند، به دو هزار نفر کاهش داد. دووميداني تنها ورزشي است که سهميه‌اش براي بازي‌هاي 2016 برزيل کاهش يافته است.

به گزارش ايسنا،دبير فدراسيون بين‌المللي دووميداني (IAAF) مي‌گويد : مشکلي در اين باره نداريم و اين تصميم با مشورت و حمايت ما صورت گرفته است. ما هميشه معتقد بوديم که دو هزار نفر بايد در مسابقات دووميداني المپيک شرکت کنند. سهميه بيش از دو هزار نفر در لندن نيز اشتباه بود.

سباستين کو، نايب رييس IAAF اظهار داشته است که تصميم IOC را درک مي‌کند و اگر تنها جدي‌تر عمل کنند تعداد شرکت کنندگان در مسابقات دووميداني کمتر نيز خواهد شد، همان طور که در المپيک 1992 بارسلونا اين رقم 1725 نفر بود.

او بيان کرد: اگر بخواهيم بگوييم سهميه دووميداني در لندن بيش از حد بود، اکنون سهميه به ميزاني که بايد مي‌بوده رسيده است. بنابراين ما با اين تصميم مشکلي نداريم.

با اين وجود کم شدن سهميه ورزشکاران دووميداني در المپيک 2016 برزيل باعث شده است که نگراني‌هايي درباره کم شدن سهميه مالي دووميداني بوجود آيد.

در اوايل سال جاري IOC الگوي جديدي براي تقسيم بخشي از درآمدهاي بازي‌هاي المپيک بين 28 فدراسيون بين‌المللي تعريف کرد که باعث شده است در المپيک 2016 ورزش‌هاي آبي و ژيمناستيک هم‌رديف با دووميداني شوند.

پيش از اين IAAF بيشترين سهم را از صدها ميليون دلاري که از تلويزيون و معامله هاي بازي‌هاي تابستاني به دست مي‌آمد، کسب مي‌کرد.

طبق قوانين جديد، FINA (فدراسيون شنا) و فدراسيون ژيمناستيک نيز هم رديف با IAAF قرار گرفته‌اند.

IAAF حدود 45 ميليون دلار از کل 520 ميليون دلار درآمد در المپيک 2012 لندن را دريافت کرد، اما در المپيک 2016 رقم کمتري به آنها اختصاص داده خواهد شد.

سباستين کو خاطر نشان کرد که دووميداني همچنان ورزش اول المپيک باقي خواهد ماند. مشکلاتي درباره تقسيم سهميه مالي وجود دارد که ما بايد به آنها رسيدگي کنيم. ما همواره براي ورزش دووميداني اهميت خاصي قائل هستيم.

 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کفش هوشمند ورزشی، مربی دوندگان می شود!

کفش هوشمند ورزشی، مربی دوندگان می شود!

[h=1]» سرویس: علمي و فناوري - علم و فناوري جهان

[/h] کد خبر: 92091711402
یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۰




محققان موسسه فرانهوفر آلمان، کفش ورزشی هوشمندی مجهز به حسگرهای مختلف طراحی کرده‌اند که با اصلاح الگوی دویدن از مصدومیت ورزشکاران پیشگیری می‌کند.
به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دویدن، یکی از متداول‌ترین تمرینات ورزشی محسوب می‌شود، اما انجام بیش از حد یا تمرین در محیط‌های نامناسب باعث آسیب دیدن ورزشکار می‌شود.
محققان موسسه فرانهوفر در همکاری مشترک با محققان پنج کشور اروپایی، کفش ورزشی هوشمند Runsafer را طراحی کرده‌اند.

این کفش هوشمند مجهز به مجموعه‌ای از حسگرهای مختلف شامل موقعیت یاب (GPS)‌، نیروی G‌ داخلی و جهت یاب برای تعیین سرعت، مدت زمان دویدن، محاسبه اطلاعاتی مانند حرکت بر روی سطوح نرم یا سخت و اعلام زمان استراحت است.
داده‌ها از طریق بلوتوث به تلفن همراه هوشمند کاربر ارسال شده و با اتصال به رایانه مرکزی، اطلاعات تجزیه و تحلیل می‌شوند.
در پایان، توصیه‌های مفیدی برای اصلاح الگوی دویدن از جمله کاهش سرعت یا لزوم استراحت برای تلفن همراه کاربر ارسال می‌شود.
کفش هوشمند همچنین می‌تواند با توجه به اهداف سلامتی مدنظر، برنامه تمرینات ورزشی منظمی برای فرد ارائه کند.
مراحل طراحی کفش هوشمند Runsafer در موسسه فرانهوفر همچنان ادامه دارد و محققان امیدوارند که این محصول تا سال 2015 میلادی به بازار عرضه شود.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
اقدام تحسین برانگیز قهرمان جهان +عکس

اقدام تحسین برانگیز قهرمان جهان +عکس

مهر: یوسین بولت به دعوت یک بنیاد خیریه به آرژانتین سفر کرد و پس از حضور در نشست خبری چندین مسابقه نمادین را در خیابان‌های پایتخت آرژانتین برگزار کرد. یوزپلنگ جامائیکایی که برای تشویق کودکان بی‌سرپرست به ورزش در آرژانتین به سر می‌برد علاوه به رقابت با آنها مسابقه نمادینی را با شهردار بوئنوس آیرس برگزار کرد.



بولت در نشست خبری عنوان کرد رویای کسب سومین مدال طلای المپیک و رسیدن به رکورد 9 ثانیه را دارد



این هم ژست سریع‌ترین مرد جهان مقابل عکاسان



حرکت همیشگی او بعد از مسابقه مقابل دوربین‌های عکاسان



رکورددار دوهای سرعت جهان در میان کودکان آرژانتینی



آغاز مسابقه یوسین بولت و موریسیو شهردار شهر بوئنوس آیرس



نمایی دیگر از رقابت بولت و موریسیو



بولت و موریسیو همزمان به خط پایان رسیدند
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز



سرشناس‌ترین دونده تاریخ با کودکان هم مسابقه داد



بولت به کودکان اجازه داد از او پیشی بگیرند



مسابقه نمادین دوی با مانع بولت با کودکان در یکی از محله‌های ففیرنشین آرژانتین



این کودک آرژانتینی خوشحالی خود را برای پیشی گرفتن از یوسین بولت به رخ وی می‌کشد
 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز











کد خبر : 1028663 زمان ارسال : سه شنبه 1392/10/03 12:40

[h=1]بيانيه احسان حدادي در خصوص گزارش 20:30[/h][h=2] احسان حدادي نايب قهرمان المپيک لندن با انتشار بيانيه‌اي نسبت به گزارش بخش خبري 20:30 واکنش نشان داد.[/h]

بخش خبري 20:30 صدا و سيما چند روز پيش در خصوص مصاحبه احسان حدادي با شبکه بي بي سي فارسي، گزارشي را پخش کرد که حدادي امروز با انتشار بيانيه‌اي نسبت به اين گزارش واکنش نشان داد.

بيانيه حدادي به شرح زير است:

بسمه تعالي

با سلام خدمت هموطنان گرانقدر و کليه ايرانيان در سراسر جهان و با عرض تسليت ايام سوگواري و اربعين سالار شهيدان حضرت ابا عبدالله حسين. پس از پخش مصاحبه اينجانب با BBC فارسي که البته بنده اولين ورزشکار ايراني نبوده که با آن شبکه مصاحبه داشته ( خبرهاي خانه را به کوچه برده باشم به نقل 20:30) تا قبل از بنده نيز شاهد پخش مصاحبه ديگر قهرمانان اين سرزمين با شبکه هاي ماهواره اي بوده‌ايم، عکس العمل ها و هجمه هاي عظيم به اينجانب وارد گشته چه از طريق تماس هاي تلفني sms و چه از طريق شبکه هاي اجتماعي و حتي ايميل شخصي ام لذا لازم دانسته جهت تنوير افکار عمومي نکاتي را به استحضار مردم شريف ايران اسلامي که خود را فرزند کوچک اين سرزمين مي دانم برسانم:

1- به اطلاع مردم شريف ايران مي رسانم مصاحبه انجام شده به خواسته شخصي اينجانب صورت نپذيرفته و زماني که بنده در مسابقات دايموند ليگ (ليگ الماس) حضور داشته از شبکه فوق الذکر جهت مصاحبه به اينجانب مراجعه و درخواست مصاحبه اي را به عنوان ورزشکار داشته که بنده هم به عنوان يک ايراني و با توجه به مصاحبه ديگر ورزشکاران کشور با شبکه هاي ماهواره اي دعوت آنان را پذيرفتم به هر حال بنده يک ايراني ام و ايرانيان مردماني هستند که در تمامي اقصي نقاط دنيا حضور داشته و دلشان براي ايران و ايراني مي تپد. بنده هيچ نگاه سياسي به اين مصاحبه نداشته و ندارم و صرفاً به عنوان يک ورزشکار مصاحبه را انجام داده ام و نکاتي را که در آن مصاحبه عنوان کرده ام در حال حاضر نيز به آن اعتقاد داشته و نقدها و گلايه هاي بنده گلايه يک ورزشکار حرفه اي بوده که مورد بي مهري مسئولين وقت ورزشي کشورم قرار گرفتم.

2- بنده يک ورزشکار حرفه اي هستم که ارتزاق و درآمد اينجانب از طريق ورزش صورت مي گيرد و شغل ديگري نداشته و ندارم. لازمه حرفه اي بودن در ورزش داشتن امکانات حرفه اي از جمله مربي حرفه اي بدنساز حرفه اي ماساژور حرفه اي برنامه هاي حرفه اي و ساير مولفه هاي علمي ورزشي است. در غير اينصورت هيچ ورزشکاري به قله هاي افتخار در جهان المپيک نخواهد رسيد و اين نگاه و اين برنامه ها در حيطه مسئوليت کميته ملي المپيک و به تبع آن فدراسيون مربوطه خواهد بود در حاليکه 16 ماه از المپيک گذشته و همچنان بنده بدون مربي و در اکثر اوقات با هزينه هاي شخصي مشغول انجام فعاليتهاي حرفه اي هستم افق و نگاه بنده به دو المپيک ديگر است. حدادي با کسب 1 مدال نقره المپيک اقناع نخواهد شد و تمام تلاشهاي خود را مصروف اين امر خواهد کرد تا اين مدال در المپيک ريودوژانيرو و توکيو به رنگ بهتري تغيير کند و براي نخستين بار در طول تاريخ پرچم پر افتخار کشور عزيزم در استاديوم اصلي محل برگزاري بازيهاي المپيک به اهتزاز در آيد و باعث شادي دل مردم کشورم ايران گردد،اگر چه معتقدم اين قهرماني در مقابل ايثارگري شهداي والا مقام کشورم ذره اي نا چيز است. آيا اين تغيير رنگ مدال و کسب افتخاري ديگر به آساني صورت خواهد پذيرفت؟؟! آيا امکانات لازم و حرفه اي و در مهمترين بخش و مولفه آن داشتن مربي حرفه اي و امکانات حرفه اي را مي طلبد.

3- در برنامه 20:30 مورخ 30/9/92 تصاويري از تقدير مسئولين وقت کشور از اينجانب پخش گرديد که در نوع خود بسيار قابل ارزش و جاي تشکر دارد اما جهت اطلاع هموطنان عزيز عارضم که صحبت هاي بنده صرفاً از ديد مالي نبوده و جوايز اهدايي رياست جمهور وقت نيز همان جوايز تعيين شده جهت قهرمانان المپيک بوده که نه تنها به اينجانب بلکه به ساير قهرمانان نيز اهدا گرديد در صورتي که مقرر گرديده بود به سبب ارزش مدال اينجانب جايزه نفر اول المپيک به بنده پرداخت شود که اين نيز محقق نگرديد!!!

در خصوص باشگاه پرسپوليس که اسپانسر اينجانب در دايموند ليگ بوده فقط بخشي از قرار داد محقق گشته و بخش ديگر آن تا کنون پرداخت نشده و بنده هم هيچ مصاحبه اي به جهت حفظ حرمت باشگاه پرسپوليس و هواداران ميليوني آن انجام ندادم در ضمن قبل از المپيک مسئولين وقت کشور مخصوصا معاون اول رييس جمهور وقت و تعداد ديگري از مسئولين کشوري و ورزشي وعده جوايز و مجوز خودرو و زمين را به اينجانب داده بودند که متاسفانه هيچ يک از آن وعده ها محقق نگشت اگر حدادي عاشق ايران و مردم ايران نبود دوباره در مسابقات کشورهاي اسلامي براي اهتزاز پرچم مقدس ايران به ميدان نمي آمد کمااينکه ورزشکاران مدال آور المپيکي رشته اي خاص به سبب عدم تحقق وعده هاي مسئولين و نداشتن مربي حرفه اي پاي در هيچ رقابت بين المللي ننهاده و همچنان نيز بر خواسته خود پا فشاري مي نمايند ضمن آن که چنانچه دريافتي هاي خود را در مقام قياس با ورزشکاران خارجي هم رده خود بگذارم 5/1 آن ها نخواهد بود در صورتيکه همان ورزشکاران تحت حمايت و هزينه کرد کشور خود پاي در مسابقات بين المللي گذاشته و براي کشور خود کسب مقام مي نمايند.

4 در پايان بار ديگر اعلام مي دارم اينجانب در سايه توجهات حضرت حق و توکل به ائمه اطهار و دعاي خير مردم ايران و عنايات و دعاي خير رهبر معظم انقلاب تاکنون توانسته ام مدال و افتخاري جهت کشور عزيزم به ارمغان آورم و همواره خود را سرباز کوچک نظام مقدس جمهوري اسلامي دانسته و چنانچه مصاحبه اي با شبکه هاي مختلف داشته ام فقط در قامت يک ورزشکار و فارغ از مسايل سياسي بوده و صرفاً درد و دل هاي يک ورزشکار که براي اولين بار در تاريخ ورزش کشور توانسته مدال و افتخار جهاني در رشته اي را به ارمغان آورد که کسب آن بسيار طاقت فرسا و سنگين بوده و انتظار اينجانب از دولت تدبير و اميد اين است که در سايه نگاه ويژه به مسايل اقتصادي و سياسي نگاه نويدبخش خود را به حوزه جوانان و ورزش غافل ننمايد تا شاهد افتخار آفريني ساير ورزشکاران اين سرزمين باشيم.

ضمناً ياد آور مي شوم مسايل بسياري از عدم تحقق وعده ها و عدم حمايت و سنگ اندازي برخي از مسئولين وقت ورزش در جهت نرسيدن اينجانب به مدال المپيک صورت پذيرفته که صرفاً جنبه مادي نداشته و اينجانب نيز ترجيح مي‌دهم آن مسائل را براي هميشه در دل خود نگه دارم.

يا حق

فرزند کوچک ايران زمين

احسان حدادي

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1031703 زمان ارسال : جمعه 1392/11/04 18:21

[h=1]کسب 5سهميه ديگر دووميداني‌ ايران در آسيا[/h][h=2] پنج دووميداني‌کار ايران در مسابقات جام فجر ورودي رقابت‌هاي داخل سالن آسيا را کسب کردند.[/h]

در دومين و آخرين روز مسابقات دووميداني جام فجر که حکم انتخابي تيم‌ملي را هم دارد عصر امروز حسين کيهاني در ماده 1500 متر با رکورد 3 دقيقه 49 ثانيه 65 صدم ثانيه به عنوان نخست دست يافت و سهميه حضور در مسابقات داخل سالن آسيا را کسب کرد.

به گزارش فارس، در ماده 400 متر مهدي زماني با رکورد 47 ثانيه و 62 صدم ثانيه به مقام قهرماني رسيد و سهميه مسابقات آسيايي را کسب کرد.

ميلاد سيار در ماده 60 متر مانع با قرار گرفتن در جايگاه دوم و رکورد 7 ثانيه و 88 صدم ثانيه توانست سهميه داخل سالن آسيا را کسب کند.

در ماده 10 گانه نيز هادي سپهرزاد و عبدالجليل توماج با امتيازهاي 5 هزار و 356 و 5 هزار و 310 اول و دوم شدند و توانستند سهميه مسابقات آسيايي را کسب کنند.

پيش از اين رضا قاسمي و مريم طوسي در ماده 60 متر مردان و بانوان و سپيده توکلي در ماده 7 گانه سهميه مسابقات داخل سالن آسيا در چين را کسب کرده بودند.

مسابقات داخل سالن آسيا 25 و 26 بهمن ماه برگزار مي‌شود.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
دووميداني داخل سالن آسيا

دووميداني داخل سالن آسيا

کد خبر : 1033858 زمان ارسال : شنبه 1392/11/26 17:59

نتايج ايران در روز اول دووميداني داخل سالن آسيا

کاروان ايران در اولين روز از مسابقات دووميداني داخل سالن قهرماني آسيا با کسب پنج مدال به کار خود پايان داد.

مسابقات دووميداني داخل سالن قهرماني آسيا که از امروز در هانگ ژو چين آغاز شده است، دو مدال طلا ، يک نقره و دو برنز براي کاروان ايران به همراه داشت.

به گزارش ايسنا، مهدي زماني و مريم طوسي در ماده 400 متر مردان و زنان مدال طلا را از آن خود کردند که زماني با رکورد 48 ثانيه و 25 صدم ثانيه به مدال طلا رسيد. همچنين طوسي هم با زمان 50 ثانيه و 24 صدم ثانيه طلاي دور قبل خود در اين رقابت‌ها را تکرار کرد.

امروز محمد ارزنده عملکرد چشمگيري داشت به طوري که عنوان نهمي دوره پيش اين رقابت‌ها را با مدال نقره تعويض کرد. او در ماده پرش طول با رکورد هفت متر و 80 سانتيمتر به مدال نقره رسيد و رکورد داخل سالن ايران را هم در اين ماده که در اختيار خود بود، شش سانتيمتر ارتقا داد.

همچنين در 60 متر مردان رضا قاسمي با زمان 6 ثانيه و 68 صدم ثانيه به مقام سوم 60 متر دست يافت که تفاوتي با رکورد قبلي‌اش در اين مسابقات نداشت. هر چند قاسمي با اين رکورد در سال 2012 مدال طلا گرفته بود.

طوسي نماينده ايران در ماده 60 متر که يکي از شانس هاي کسب ورودي جهاني محسوب مي‌شد، نتوانست رکورد جام فجر خود را در اين مسابقات تکرار کند و در نهايت با زمان 7 ثانيه و 50 صدم ثانيه برنز گرفت. البته او اولين بار بود که در اين ماده مسابقه مي‌داد.

دوندگان امروز در خط مسابقه دوي 1500 متر هم قرار گرفتند که حسين کيهاني تنها با يک صدم ثانيه اختلاف از رسيدن به مدال برنز باز ماند و با زمان 3 دقيقه‌ و 50 ثانيه و 80 صدم ثانيه چهارم شد. دونده‌اي از کويت با زمان 3 دقيقه‌ و 50 ثانيه و 79 صدم ثانيه مدال برنز را از آن خود کرد.

ديگر نماينده ايران در اين ماده مهدي فهيمي بود که با زمان 3 دقيقه‌ و 55 ثانيه و 41 صدم ثانيه ششم شد.

همچنين ميلاد سيار در 60 متر با مانع با زمان 8 ثانيه و 27 صدم ثانيه از رسيدن به مرحله فينال باز ماند. او در گروه سوم اين مسابقات با حريفان خود رقابت کرد.

امروز هادي سپهرزاد و عبدالجليل توماج هم در چند ماده از رشته هفتگانه حضور داشتند که ادامه اين رقابت فردا پيگيري مي‌شود.

همچنين ورزشکاران ايران در دومين روز از اين مسابقات در ماده‌هاي پنجگانه بانوان و 4 در 400 با حريفان خود روبرو خواهند شد.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
«احسان حدادی» در اندیشه ثبت رکوردهای جدید

دولت «تدبیر» نشان داده از ورزش پشتیبانی می‌کند




احسان حدادی دوشب گذشته در مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران المپیک 2012 لندن «سورپرایز» شد. مسوولان قبلی کمیته ملی المپیک پیش از این به او قول داده بودند به خاطر کسب مدال تاریخی‌اش در بازی‌های المپیک جایزه مدال طلا را به رکورددار پرتاب دیسک آسیا دهند اما زیرقولشان زدند. ولی سه‌شنبه شب در این مراسم دکتر محمدباقر نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور از کیومرث هاشمی، رییس‌جدید کمیته خواست تا به تک‌ستاره دوومیدانی ایران هم جایزه 70میلیونی (پاداش قهرمانان) را دهند. حدادی که طی این سال همواره از اوضاع بد مالی حاکم بر ورزش ایران گلایه داشته حالا بعد از مدت‌ها با خوشحالی از مسوولان این حوزه اسم می‌برد. او معتقد است روی‌کارآمدن دولت تدبیر و امید باعث شده تا ورزش کشور جان تازه‌ای به خود بگیرد.




انتظار این را داشتی که به تو هم جایزه مدال طلا را بدهند؟

نه، واقعا انتظارش را نداشتم. مسوولان پیشین کمیته ملی المپیک قبلا گفته بودند که چون من اولین مدال تاریخ دوومیدانی ایران را در المپیک گرفتم به اندازه قهرمانان المپیک پاداش خواهند داد اما بعدا زیر حرفشان زدند. ولی آقای نوبخت دستور دادند که به من هم جایزه مدال طلا را بدهند. از آقایان هاشمی و شهنازی، رییس و دبیر جدید کمیته ملی المپیک تشکر می‌کنم که نسبت به من لطف داشتند و این جایزه را به من دادند. امیدوارم بتوانم با مدال‌هایی که در مسابقات پیش‌رو می‌گیرم جواب این محبت آنها را بدهم.


تمریناتت چطور است؟

بد نیست، فصل زمستان را کامل در کیش تمرین کردم. فکر می‌کنم تمرین‌کردن اینجا برایم خیلی بهتر است. هم هوا خوب است و هم آرامش دارم. تهران هوا سرد و با این ترافیکی که وجود دارد رفت‌وآمد برایم مشکل است. فعلا تا 20فروردین اینجا هستم بعد به تهران می‌آیم تا کارهای ویزایم را برای مسابقات لیگ طلایی در اروپا انجام دهم. شاید قبل از آن هم یک سفر به آمریکا بروم.


چرا آمریکا؟

به‌خاطر اینکه در آمریکا مسابقات در مناطقی که باد خیلی خوب می‌وزد، برگزار می‌شود. اگر آمادگی بدنی‌ام خوب باشد در رقابت‌های آغاز فصل آنجا شرکت می‌کنم. چون می‌خواهم یک رکورد تازه بزنم. الان چند سال است که رکوردم روی 69مترو32سانتیمتر مانده است.


چرا این قدر لاغر شدی؟

به خاطر اینکه تمریناتم خیلی سنگین است، نظر ماساژورم این بود که وزنم را باید کم کنم. الان 12کیلو لاغر شدم و خیلی راحت‌تر از قبل تمرین می‌کنم. از طرفی ورزشکار هرچه سبک‌تر باشد چابک‌تر است. من پنج‌سال پیش که در استونی 69متر انداختم، وزنم 120کیلوگرم بود و الان هم به همین وزن رسیده‌ام.


تو از بعد المپیک 2012 لندن بدون مربی تمرین می‌کنی و از آن زمان نتوانستی هنوز یک مربی بالای سرت داشته باشی. از این بابت مشکلی نداری؟

مشکل که هست ولی فعلا شرایط به این شکل است و من سعی کردم از تجربیاتم در این چند سال استفاده کنم. هیچ وقت تمریناتم را به خاطر نداشتن مربی رها نکردم. من در مسابقات لیگ طلایی امسال بدون مربی 67متر پرتاب کردم و در هر مسابقه‌ای که شرکت کردم بین سه‌نفر اول دنیا بودم. فعلا در کنار ماساژور اختصاصی‌ام تمریناتم را انجام می‌دهم و تلفنی از کیم بوخنوسف، مربی روسی سابقم برنامه‌هایم را می‌گیرم. ولی به نظر من در کل، همه‌چیز برای یک ورزشکار، داشتن آرامش است و اینکه کسی باشد که همیشه حمایتت کند. خوشبختانه مسوولان جدید از وقتی به کمیته ملی المپیک آمده‌اند، نشان داده‌اند که می‌خواهند این کار را انجام بدهند و برخوردهای خوبی با من داشته‌اند. دولت تدبیر و امید هم نشان داده که می‌خواهد از ورزش کشور به خوبی پشتیبانی کند. امیدوارم بتوانم با آمدن این افراد در المپیک 2016 مدال‌های بیشتری برای کشورمان بگیرم.


تا قبل از بازی‌های آسیایی به روسیه نمی‌روی تا مدتی را در کنار کیم تمرین کنی؟

چرا، چون کیم پیر است و دیگر نمی‌تواند به ایران بیاید قرار شده که تابستان مدتی را با او و ماساژورم در اروپا تمرین کنیم.


فدراسیون دوومیدانی هم ظاهرا شرایط مالی خوبی ندارد؟

نمی‌دانم آقای داوری، رییس فدراسیون می‌گویند پولی ندارند. الان شش‌ماه است که حقوق نگرفته‌ایم و امیدواریم مشکلات را هرچه زودتر حل کنند.


نگران آینده پرتاب دیسک ایران نیستی، ایران با وجود تو و برادران صمیمی همیشه در این رشته در آسیا صاحب مدال بوده اما الان به‌جز شما هیچ استعداد جدیدی کشف نشده؟


راستش من فعلا باید نگران خودم و آینده ورزشی خودم باشم و به ورزش حرفه‌ای‌ام فکر کنم. چون مردم از من انتظار مدال دارند. مسوولان باید به این موضوع فکر کنند. اگر روزی در سطح مدیریت کار کردم حتما این کار را انجام خواهم داد.


ولی این جواب خوبی نیست؟

نمی‌گویم جای نگرانی ندارد ولی خب مسوولان باید در مورد آن تصمیم بگیرند.


امسال عید را که دیگر پیش خانواده‌ات هستی؟

نه امسال هم نیستم.


چرا، امسال که در ایرانی؟

در ایرانم اما چون بازی‌های آسیایی در پیش است نمی‌خواهم که در تمریناتم وقفه بیفتد. امسال لحظه تحویل سال در کنار خانواده‌ام نیستم.




سارا گودرزی

منبع: روزنامه شرق شماره ۱۹۷۶ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۲










.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
چهار باور غلط درباره دویدن

چهار باور غلط درباره دویدن

» سرویس: ورزشي - علم ورزش
کد خبر: 94020200839
چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸



دویدن فواید زیادی برای سلامتی دارد. این ورزش به کاهش وزن کمک می‌کند و بر روحیه ورزشکار تاثیرگذار است. با این حال تصورات غلطی درباره دویدن وجود دارند.
به گزارش ایسنا، متداول‌ترین این باورهای غلط به شرح زیرند:
1 - دویدن برای زانواها ضرر دارد
درست است که با دویدن به بدن و زانوها فشار می‌آید، اما مطالعات مختلف نشان داده است که دویدن به قدرتمند شدن زانوها و مفاصل کمک می‌کند و برای سلامت استخوان‌ها مفید است. یک مربی دو در این باره می‌گوید:‌ دویدن برای بدن ضرر ندارد. ما برای دویدن ساخته شده‌ایم. برای این که از آسیب رسیدن به زانوها جلوگیری کنیم باید از کفش های مناسب استفاده کنیم. به هنگام دویدن باید سرعت را کم و زیاد کرد و در حین دویدن کمی با سرعت زیاد پیاده روی کرد. به بدن خود زمان دهید تا آرام‌آرام شروع کند و به دویدن عادت کند.
2 - بلافاصله بعد از شروع دویدن وزن زیادی کم می‌کنید
دویدن تاثیر زیادی بر کاهش وزن دارد، اما قرار نیست که این تاثیر را به سرعت مشاهدهکنید. مدل دویدن بر کاهش وزن تاثیر دارد. همچنین دویدن با شدت زیاد اشتها را افزایش می‌دهد. مطمئن شوید که به اندازه‌ای که می‌سوزانید غذا می‌خورید. بهتر است زیاد بر روی وزنه نروید و بی صبرانه منتظر کاهش وزن نباشید. وزنه نشان نمی دهد که چقدر ماهیچه‌ها را پرورش داده‌اید و چقدر از چربی‌های بدن شما سوزانده شده اگر احساس کردید انرژی بیشتری دارید، لباس‌ها به تن شما زیباترند و حس خوبی دارید، بدانید که دویدن بر روی شما اثر مثبت داشته است.

3 - با دویدن نیازی به انجام ورزش‌های دیگر نیست
بدن علاوه بر دویدن به ورزش‌هایی همچون دوچرخه‌سواری ، شنا و ... احتیاج دارد. یک متخصص ورزشی در این باره می‌گوید: بهترین و موثر‌ترین کار انجام هم زمان سه فرم تمرینی مختلف است. 1 ورزش با شدت زیاد و کوتاه مدت برای افزایش سوخت و ساز بدن. 2 ورزش‌های قدرتی برای پرورش ماهیچه‌ها 3 ورزش‌های هوازی برای سوزاندن کالری اضافه انجام هم زمان این ورزش‌ها از خستگی و آسیب‌دیدگی‌ نیز جلوگیری می‌کند.
4 - به اندازه کافی برای دویدن لاغر و جوان نیستم
همه می‌توانند بدوند. سن و جثه نشان دهنده توانایی برای دویدن نیست. دوندگان ماراتنی در دنیا وجود دارند که 80 تا 100 سال سن دارند. بنابراین برای دویدن نیاز به داشتن بدنی ایده‌آل نیست.
 
بالا