دوچرخه سواری

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
محرومیت سنگین در انتظار ورزشکاران ایران/ چهار نمونه دوپینگ مثبت اعلام شد آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) نتیجه تست دوپینگ چهار دوچرخه‎سوار کشورمان را مثبت اعلام کرد. به گزارش خبرنگار مهر، دوچرخه سواران دوپینگی ایرانی نفراتی هستند که در مسابقات تور ریاست جمهوری تهران و تور آذربایجان شرکت کرده بودند و توسط ماموران ضد دوپینگ فدراسیون بین‎المللی دوچرخه سواری (UCI) از آنها تست دوپینگ گرفته شده بود.
مسابقات دوچرخه سواری تور ریاست جمهوری تهران 4 تا 8 خردادماه و رقابت‎های تور بین‎المللی آذربایجان نیز یک هفته پیش از این رقابت‎ها برگزار شد. در جریان این رقابت‎ها ماموران ضد دوپینگ فدراسیون بین‎المللی دوچرخه سواری (UCI) به نمایندگی از آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) از شرکت کنندگان نمونه‌گیری کردند.
تست‎های به عمل آمده از ورزشکاران شرکت کننده در این رقابت‎ها به طور مستقیم توسط "وادا" آنالیز شد و نتایج آن در اختیار فدراسیون بین‎المللی دوچرخه سواری قرار گرفت. در این میان نتیجه تست دوپینگ 4 دوچرخه سوار کشورمان نیز مثبت اعلام شده است که به همین دلیل دو نفر از آنها از حضور در رقابت‎های تور "کینگ هایلگ" چین محروم شدند.
دوپینگی‎ها چه کسانی هستند؟
رحیم امامی و صمد پور سیدی دوچرخه سواران کشورمان هستند که به منظور شرکت در رقابت‎های تور "کینگ هایلگ" عازم چین شده‎اند اما به دلیل مثبت اعلام شدن نتیجه تست دوپینگ‎شان در تور ریاست جمهوری تهران از حضور در مرحله نخست تور "کینگ هایلگ" محروم شدند.
حسن ملکی و امیر محمدی نیز دو دوچرخه سوار شرکت کننده در تور بین‎المللی آذربایجان هستند که از سوی آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ دوپینگی معرفی شده‌اند. وادا نتایج مربوط به تست دوپینگ این چهار دوچرخه سوار ایرانی را به فدراسیون بین‌المللی دوچرخه سواری اعلام کرده است این در حالی است که هنوز این موضوع به طور رسمی به نادو ایران اعلام نشده است.
نادو ایران مسئولیتی در مورد نتایج ندارد
لطفعلی پورکاظمی، دبیر ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تائید این مطلب اظهارداشت: نمونه گیری ازشرکت کنندگان تور ریاست جمهوری تهران و تور بین‌المللی آذربایجان توسط افسران ضد دوپینگ UCI و با دستور وادا انجام شد. به همین دلیل مدیریت نتایج و اعلام رسمی آن هم بر عهده آنهاست.
وی تاکید کرد: پیش از آنکه نتیجه تست‎ها به نادو اعلام شود به فدراسیون بین‏المللی دوچرخه سواری اعلام شده بود. محرومیت دوچرخه سواران ایرانی شرکت کننده در تور بین‎المللی چین هم به همین دلیل انجام شد.
دبیر نادو ایران با بیان اینکه وادا هنوز به طور رسمی نتیجه مثبت تست دوپینگ دوچرخه سواران ایرانی را به نادو ایران اعلام نکرده است، تصریح کرد: این موضوع به صورت رسمی به فدراسیون بین المللی دوچرخه سواری اطلاع رسانی شده است فدراسیون ایران هم از این طریق در جریان قرار گرفته است. احتمالا به زودی اسامی دوپینگی ها به نادو هم اعلام خواهد شد.
پورکاظمی تاکید کرد که نادو ایران هیچ مسئولیتی در مورد نتایج اعلام شده و محرومیت‎های مربوط به آن ندارد. وادا و UCI در این زمینه تصمیم گیرنده هستند.
دبیر نادو تصریح کرد: البته وادا بر اساس آنالیز نمونه A این دوچرخه سواران تست دوپینگ آنها را مثبت اعلام کرده است. این ورزشکاران می‎توانند متقاضی درخواست آنالیز نمونه B خود باشند. حتی بعد از صدور رای هم مجاز خواهند بود نسبت به رای صادره به شورای استیناف اعتراض کنند.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
فکر نمیکنم به تیم ملی ربط داشته باشه

اینا تو تیم پتروشیمی و دانشگاه آزاد بودن احتمالا

ولی اینکه دوپینگ در ایران ..............واقعا ناراحت کننده است :(
 

deltaban

عضو جدید
بانوی دوچرخه سوار ایرانی در زمان قدیم !

بانوی دوچرخه سوار ایرانی در زمان قدیم !

 

deltaban

عضو جدید
دوچرخه سواری سنگین ترین ورزش دنیا

دوچرخه سواری سنگین ترین ورزش دنیا


از 1901 تا کنون که مسابقات جهانی دوچرخه سواری بطور رسمی آغاز شده است مسابقات بسیار زیادی در این زمینه برگزار گردیده. این ورزش که ورزش اول اروپاست دارای طرفداران زیادی است که نمونه آن می توان به شش میلیون تماشاگر زنده مسابقات توردو فرانس اشاره کرد که این مسابقات را از نزدیک و در طول مسیر مسابقه نظاره گر هستند هیچ رشته
دوچرخه سواری سنگین ترین ورزش دنیا
از 1901تا کنون که مسابقات جهانی دوچرخه سواری بطور رسمی آغاز شده است مسابقات بسیار زیادی در این زمینه برگزار گردیده.این ورزش که ورزش اول اروپاست دارای طرفداران زیادی است که نمونه آن می توان به شش میلیون تماشاگر زنده مسابقات توردو فرانس اشاره کرد که این مسابقات را از نزدیک و در طول مسیر مسابقه نظاره گر هستند هیچ رشته ورزشی در دنیا دارای این چنین تماشاگرانی نسیت بزرگترین استادیوم های ورزشی دنیا بیشتر از 130هزار نفر گنجایش ندارد اما شما می بیند که 6میلیون نفر از نزدیک مسابقات تور فرانسه را تماشا می کنند .المپیک هم با همه شکوه و عظمتش این چنین تماشاگرانی ندارد .پس باید به ارزش این ورزش بین مردم جهان واقف شد و نگاهی دقیق تر بر رشته زیبا و مفرح دوچرخه سواری انداخت بسیاری از مردم فکر می کنند که فوتبال ورزش اول اروپاست اما اینطور نیست در اروپا دوچرخه سواری ، تنیس و اتومبیل رانی به ترتیب ورزشهای اول تا سوم هستند .از 1901 تا کنون که مسابقات جهانی دوچرخه سواری بطور رسمی آغاز شده است مسابقات بسیار زیادی در این زمینه برگزار گردیده. این ورزش که ورزش اول اروپاست دارای طرفداران زیادی است که نمونه آن می توان به شش میلیون تماشاگر زنده مسابقات توردو فرانس اشاره کرد که این مسابقات را از نزدیک و در طول مسیر مسابقه نظاره گر هستند هیچ رشته

دوچرخه سواری سنگین ترین ورزش دنیا

از 1901تا کنون که مسابقات جهانی دوچرخه سواری بطور رسمی آغاز شده است مسابقات بسیار زیادی در این زمینه برگزار گردیده.این ورزش که ورزش اول اروپاست دارای طرفداران زیادی است که نمونه آن می توان به شش میلیون تماشاگر زنده مسابقات توردو فرانس اشاره کرد که این مسابقات را از نزدیک و در طول مسیر مسابقه نظاره گر هستند هیچ رشته ورزشی در دنیا دارای این چنین تماشاگرانی نسیت بزرگترین استادیوم های ورزشی دنیا بیشتر از 130هزار نفر گنجایش ندارد اما شما می بیند که 6میلیون نفر از نزدیک مسابقات تور فرانسه را تماشا می کنند .المپیک هم با همه شکوه و عظمتش این چنین تماشاگرانی ندارد .پس باید به ارزش این ورزش بین مردم جهان واقف شد و نگاهی دقیق تر بر رشته زیبا و مفرح دوچرخه سواری انداخت بسیاری از مردم فکر می کنند که فوتبال ورزش اول اروپاست اما اینطور نیست در اروپا دوچرخه سواری ، تنیس و اتومبیل رانی به ترتیب ورزشهای اول تا سوم هستند .

دوچرخه سواری از لحاظ مصرف انرژی در بین تمام رشته های ورزشی در جایگاه نخست قرار دارد و این رشته ورزشی را میتوان به عنوان سنگین ترین و سخترین رشته ورزشی دنیا نام برد .به همین دلیل در پشت پیراهن دوچرخه سواران جیبهای تعبیه شده که جهت قرار دادن مواد غذای و مصرف آن در حین مسابقات می باشد .شاید کمتر ورزشی باشد که در حین مسابقه ورزشکار نیاز به تغذیه و بازسازی انرژی در بدن داشته باشد .ورزشکاران ورزشهائی نظیر وزنه برداری ، کشتی ، فوتبال ، بسگتبال ، والیبال و . . . بسیار کمتر از دوچرخه سوار نیاز به انرژی دارند و از لحاظ صرف انرژی در رده های پائین تری قرار دارند .

دوچرخه سواران باید بر خود ببالند که در سنگین ترین رشته ورزشی دنیا فعالیت می کنند و در این رشته مدال و عنوان کسب می کنند .من به عنوان یک ورزشکار و یک مربی که سالها در این رشته فعالت نموده ام احساسی وصف ناشدنی دارم و افتخار می کنم که در این رشته فعالیت داشتم و شاگردانی را در این راه تربیت کردم

با امید به روزی که دوچرخه سواری در ایران نیز به ورزش اول تبدیل شو
 

takranservice.ir

عضو جدید
دوچرخه سواری




دوچرخه وسیله مکانیکى است که با استفاده از قدرت پاها و یا نیروی مکانیکی به هر شکلى قادر به حرکت است. ابتدایى ترین شکل این وسیله در ۲۳۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در کشورهایى نظیر چین، مصر و هند مشاهده شده و بر روى دیواره غارها نیز اشکالى ازاین وسیله نقلیه موجود است.
کلمه دوچرخه در زبان انگلیسی از کلمه یونانی KYKLOS گرفته شده است و بعدها این کلمه یونانی در زبان انگلیسی به کلمه BICYCLE تبدیل شد . لفظ پیشوند BI به معنای دو و کلمه پسوند CYCLE به معنی دایره است.
تاریخچه دوچرخه سواری به عنوان یک ورزش با تاریخچه خود دوچرخه، کاملا مرتبط است.
اولین فرد که در تاریخ سوار بر دوچرخه شد، یک فرانسوی به نام سیوراک بود. ۱۶۹۰ میلادی وی دوچرخهای چوبی ساخت که شاخههایی عمودی بر روی چرخهای آن قرار می گرفت و هر دو چرخ به وسیله یک چوب افق به هم وصل میشد. این وسیله، پنجه رکاب نداشت و حرکت آن به کمک فشار دادن پاها بر روی زمین صورت میگرفت. اهالی پاریس، دوچرخه سیوراک را اسب چوبی نامیده بودند.
اگرچه اسب چوبی تعجب مردم پاریس را به خود جلب کرده بود، چندان مورد استقبال قرار نگرفت وتنها فروشندگان دورهگرد برای حمل بار از آن استفاده می کردند.
در سال ۱۸۱۷، در شهر کارلسروهه آلمان فردی به نام بارون فون دریاس دوچرخه پایی کاملتری ساخت و یک زین کوچک هم به آن اضافه کرد. دوچرخههای فون دریاس خیلی زود در چند پایتخت اروپایی به مردم معرفی شد و فردی به نام دنیس جانسون یکی از آنها را با خود به انگلستان برد تا از روی آن تعداد بیشتری دوچرخه بسازد و بفروشد.
دنیس جانسون کلاسهایی آموزشی برای فن دوچرخهسواری ترتیب داد و با این کار مشتری های زیادی برای کالای خود جذب کرد. به این ترتیب، کار دنیس جانسون به قدری گرفت که دوچرخهسواری تبدیل به یکی از تفریحات محبوب و متداولآن روز ها شد.
در سال ۱۸۱۸،فردی به نام بارون ساوربرن در فرانسه دوچرخهای ساخت که یک چرخ بسیار بزرگی در جلو و یک چرخ کوچک در عقب داشت. به چرخ جلو این دوچرخه ، طنابی دایرهای شکل(به صورت حلقه) بسته میشد که دوچرخه سوار می بایست آن را با دست میکشید تا چرخ جلو به حرکت درآید و دوچرخه به جلو حرکت کند. که این کار تنها از عهده بندبازها و دوچرخه سوارهای بسیار ماهر بر میآمد. از روی این دستگاه تعداد زیادی به زمین خوردند و مجروح و شدند.
در سال ۱۸۳۴، آهنگری اسکاتلندی به نام مک میلان برای دوچرخه رکاب اختراع کرد تا دیگر نیازی به فشاردادن پا بر روی زمین نباشد. مک میلان دوچرخه خود را طی پنج سال چنان کامل کرد که سرعت آن به۲۲ کیلومتر در ساعت رسید.. خود مک میلان نمایشهایی نیز ترتیب دادتا به مردم ثابت کند که وسیله نقلیه او تا چه اندازه مطمئن و بیخطر است. دوچرخه مک میلان هم اکنون در موزه لندن نگهداری میشود
پایه های فدراسیون بین المللی دوچرخه سواری، در سال ۱۹۰۰ با تأسیس اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری،بنا شد. مرکز این اتحادیه در شهر پاریس بود. هم اکنون فدراسیون بینالمللی دوچرخهسواری که اختصارا آن را فیاک مینامند و از سوی کمیته بینالمللی المپیک نیز به رسمیت شناخته شده است، به کار توسعه، ایجاد مقررات جدید میپردازد.
رشته های مسابقات دوچرخه سواری به شرح زیر است:
الف: پیست :
۲۰۰ متر Sprint
المپیک اسپرینت در پیست
یک کیلومتر انفرادى
چهار کیلومتر تعقیبى
چهار کیلومتر تعقیبى تیمى
اسکراش
دور امتیازى
حذفى
مدیسیون
کایرین
ب : جاده
۱۰۰ کیلومتر تایم تریل تیمى
استقامت جاده
۴۰-۲۰ کیلومتر تایم تریل انفرادى
رشته های کوهستان
۱- دان هیل



منبع : تکران سرویس
 

takranservice.ir

عضو جدید
موارد استفاده از دوچرخه

موارد استفاده از دوچرخه





1- استفاده ورزشی و تفریحی- توریستی
همانطور كه دوچرخه سواری برای دوچرخه سوار لذت بخش است، راندن دوچرخه ی برقی نیز بسیار جذاب تر، و نشاط آورتر است. انگیزه ی ركاب‌زدن در دوچرخه ی معمولی پیمودن مسیر و به جلو حرکت کردن است. ودرنتیجه ركاب نزدن در یك مسیر بدون شیب یا سربالایی یعنی ایستادن و حرکت نکردن. اماركاب زدن در دوچرخه ی برقی اندكی متفاوت است. در دوچرخه ی برقی ركاب زدن به دلیل افزایش سرعت صورت می‌گیرد و از آن جادر هنگام استفاده از دوچرخه برقی مجبور نیستیم که رکاب بزنیم،لذت و نشاط دوچرخه سواری به مراتب بیشتر خواهد بود.به همین علت میتوان کاربردهای تفریحی و تریستی فراوانی را برای دوچرخه برقی متصور شد از سوی دیگر بی‌خطر بودن این وسیله این فرصت را برای نوجوانان فراهم می‌آورد كه اجازه ی استفاده از این وسیله ی مفرح را به عنوان تنها وسیله ی نقلیه ی موتوردار داشته باشندکه این مسأله همواره رویای بسیاری از نوجوانان و نگرانی بسیاری از والدین می‌باشد.

از لحاظ ورزشی بعضی بر این باورند كه استفاده از انرژی الکتریکی باعث تنبلی فرد در ركاب زدن و كم شدن خاصیت ورزشی آن می‌شود،اما واقعیت اینست كه اولاً ركابزندر این وسیله کاملا مختار است. دوم اینكه دوچرخه سواری به عنوان یك ورزش تا زمانی که خسته نشده اید، مطلوب است و شما دوست دارید به این ورزش ادامه دهید. با دوچرخه ی برقی می‌توان دوچرخه سواری را همواره در حالت مطلوب هوازی ادامه داد و وارد حالت اسیدلاكتیكی نشد. سوم اینكه نگرانی دوچرخه سواران آماتور از مسیر طولانی، سربالایی و خستگی انگیزه ی استفاده ی مدام و مكرر از این وسیله را از بین می برد. اما دوچرخه برقی امکان استفاده مکرر را برای این دسته از افراد فراهم می آورد. اما نكته ی مثبت دیگر در توجیه كاربری ورزشی دوچرخه ی برقی مربوط به افراد سالمند، بیماران قلبی و افرادی كه به هر دلیل دچار ضعف جسمی می‌باشند و نیاز به تحرك و ورزش با فشار كنترل شده دارند می‌باشد.

2- استفاده سازمانی

با توجه به حركت نرم و بی صدای این وسیله وهمچنین كم خطر بودن آن و نیز اینكه هیچگونه آلایندگی به همراه خود ندارد وسیله ی مناسبی جهت تردد در فضاهای وسیع مجتمع‌ها و مراكزسازمانی است. این وسیله ضمن اینكه كارایی مناسب و قابل‌قبولی جهت رفت و آمد كاركنان و ارباب رجوع از نقطه نظر دسترسی سریع و آسان به بخش‌ها و ساختمانهای مختلف یك سازمان یا محیط صنعتی دارد، مزاحمت‌ها و خطرات سایر وسایل نقلیه ی موتوری را در این محیط‌ها ازبین می و عاملی در جهت حفظ آرامش ونظم این مراکز خواهد بود. در بسیاری از این فضاها از جمله فضاهای صنعتی سالنها و سوله‌های بزرگ وجود دارد كه امكان تردد در آنها با وسایل نقلیه ی موتوری به دلیل سر بسته بودن محیط میسر نیست. این مهم با دوچرخه ی برقی بی صدا و غیر آلاینده میسر خواهد شد.

3- استفاده روزمره ی شهری خانه تا محل کار یا تحصیل

مهم ترین وسیع‌ترین استفاده دو چرخه ی برقی به عنوان وسیله ی نقلیه ی شخصی در تردد روزمره ی شهری در مسیر‌های منزل تا محل كار یا تحصیل و برعكس است. با نگاهی به مشخصات فنی دوچرخه ی برقی درمی یابیم كه این وسیله بسیا مناسب برای استفاده در مسیرهای كوتاه و متوسط شهری است.
بر اساس آمار سازمان ترافیك در سال 1378 ساكنین شهر تهران در یك ساعت اوج صبح ( ساعت 8 ) حدوداً 000/970 سفر سواره انجام می‌دهند كه كل مسافت پیموده‌شده 4.446.000 كیلومتر است .و این یعنی كه سفرهای آغاز صبح شهر تهران كه بیشتر مربوط به رسیدن به محل كار یا تحصیل می‌باشند، دارای مسافت متوسطی در حدود 6/4 كیلومتر است كه مناسب ترین وسیله ی نقلیه با این مسافت دوچرخه ی برقی است. زیرا اولاً مسیر رفت و برگشت با حاشیه ی امنیتی بالا به راحتی در برد قابل پیمایش دوچرخه قرار دارد. دوم اینكه این مسافت برای پیاده روی و دوچرخه ی معمولی بسیارزیاد و خسته كننده است. دوچرخه فاصله دارد
 

takranservice.ir

عضو جدید
دوچرخه : تفریح ، ورزش، کار

دوچرخه : تفریح ، ورزش، کار




همانطور که دوچرخه سواری برای دوچرخه سوار لذت بخش است، راندن دوچرخه ی برقی به مراتب جذاب تر، و نشاط آورتر است. انگیزه ی رکاب زدن در دوچرخه ی معمولی پیمودن مسیر و به جلو حرکت کردن است و درنتیجه رکاب نزدن در یک مسیر بدون شیب یا سربالایی یعنی ایستادن و حرکت نکردن. امارکاب زدن در دوچرخه ی برقی اندکی متفاوت است. در دوچرخه ی برقی رکاب زدن به دلیل افزایش سرعت صورت میگیرد و به همین دلیل هنگام استفاده از دوچرخه برقی مجبور نیستیم که رکاب بزنیم،لذت و نشاط دوچرخه سواری به مراتب بیشتر خواهد بود.به همین علت میتوان کاربردهای تفریحی و تریستی فراوانی را برای دوچرخه برقی متصور شد از سوی دیگر بیخطر بودن این وسیله این فرصت را برای نوجوانان فراهم میآورد که اجازه ی استفاده از این وسیله ی مفرح را به عنوان تنها وسیله ی نقلیه ی موتوردار داشته باشند که این مسأله همواره رویای بسیاری از نوجوانان و نگرانی بسیاری از والدین میباشد.
مسافران شهری، دیگر با داشتن یک دوچرخه بسیار جمع و جور و سبک دیگر نیازی به اتومبیل ندارید.
از لحاظ ورزشی بعضی بر این باورند که استفاده از انرژی الکتریکی باعث تنبلی فرد در رکاب زدن و کم شدن خاصیت ورزشی آن میشود،اما واقعیت این است که اولاً رکاب زدن در این وسیله کاملا مختار است و دوم اینکه دوچرخه سواری به عنوان یک ورزش تا زمانی که خسته نشده اید، مطلوب است و شما دوست دارید به این ورزش ادامه دهید. با دوچرخه ی برقی میتوان دوچرخه سواری را همواره در حالت مطلوب هوازی ادامه داد و وارد حالت اسیدلاکتیکی نشد. سوم اینکه نگرانی دوچرخه سواران آماتور از مسیر طولانی، سربالایی و خستگی انگیزه ی استفاده ی مدام و مکرر از این وسیله را از بین می برد. اما دوچرخه برقی امکان استفاده مکرر را برای این دسته از افراد فراهم می آورد. اما نکته ی مثبت دیگر در توجیه کاربری ورزشی دوچرخه ی برقی مربوط به افراد سالمند، بیماران قلبی و افرادی که به هر دلیل دچار ضعف جسمی میباشند و نیاز به تحرک و ورزش با فشار کنترل شده دارند میباشد.
مسافران شهری، دیگر با داشتن یک دوچرخه بسیار جمع و جور و سبک دیگر نیازی به اتومبیل ندارید. با استفاده از این محصول هم می توانید لذت دوچرخه سواری را تجربه کنید و هم از شر ترافیک های سرسام آور خلاص شوید.
مهم ترین وسیعترین استفاده دو چرخه ی برقی به عنوان وسیله ی نقلیه ی شخصی در تردد روزمره ی شهری در مسیرهای منزل تا محل کار یا تحصیل و برعکس است. با نگاهی به مشخصات فنی دوچرخه ی برقی درمی یابیم که این وسیله بسیا مناسب برای استفاده در مسیرهای کوتاه و متوسط شهری است.
بر اساس آمار سازمان ترافیک در سال ۱۳۷۸ ساکنین شهر تهران در یک ساعت اوج صبح ( ساعت ۸ ) حدوداً ۰۰۰/۹۷۰ سفر سواره انجام میدهند که کل مسافت پیمودهشده ۴٫۴۴۶٫۰۰۰ کیلومتر است .و این یعنی که سفرهای آغاز صبح شهر تهران که بیشتر مربوط به رسیدن به محل کار یا تحصیل میباشند، دارای مسافت متوسطی در حدود ۶/۴ کیلومتر است که مناسب ترین وسیله ی نقلیه با این مسافت دوچرخه ی برقی است. زیرا اولاً مسیر رفت و برگشت با حاشیه ی امنیتی بالا به راحتی در برد قابل پیمایش دوچرخه قرار دارد. دوم اینکه این مسافت برای پیاده روی و دوچرخه ی معمولی بسیارزیاد و خسته کننده است.
اﻣﺮوزه ﻣﺰاﯾﺎی ﺗﺤﺮک و ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ھﺎی ﺑﺪﻧﯽ روزﻣﺮه ﺑﺮﻛﺴﯽ ﭘﻮﺷﯿﺪه ﻧﯿﺴﺖ. ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻧﺸﺎن داده اﺳﺖ ﻛﻪ اﻓﺮاد ﻓﻌﺎل، از زﻧﺪﮔﯽ ﺳﺎﻟﻢ ﺗﺮ و ﺷﺎداب ﺗﺮی ﺑﺮﺧﻮردارﻧﺪ، ﺿﻤﻦ اﯾﻦ ﻛﻪ ﻣﻘﺎوﻣﺖ آﻧﮫﺎ در ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺗﻨﺶ ھﺎی رواﻧﯽ و ﺑﺴﯿﺎری از بیماریها ﺑﯿﺸﺘﺮ اﺳﺖ.
ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻓﻌﺎﻟﯿﺘﮫﺎی ورزﺷﯽ ﻛﻪ دارای ﺿﺮﺑﻪ ھﺎی ﻣﻮزون و ھﻤﺎھﻨﮓ ھﺴﺘﻨﺪ ﻣﺎﻧﻨﺪ دوﯾﺪن و دوﭼﺮﺧﻪ ﺳﻮاری، ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﻨﺪ
ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﻛﺎرآﯾﯽ ﻣﻨﻈﻢ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻗﻠﺒﯽ و ﺗﻨﻔﺴﯽ ﺷﻮﻧﺪ.
ﺑﺴﯿﺎری از اﻓﺮادی ﻛﻪ ﻣﯽ دوﻧﺪ از دوﭼﺮﺧﻪ ﺳﻮاری ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﻚ ورزش ﺗﻜﻤﯿﻠﯽ اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽﻛﻨﻨﺪ. ﺿﻤﻦ اﯾﻨﻜﻪ دوﭼﺮﺧﻪ ﺳﻮاری ﺑﻪ اﻧﺠﺎم ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ھﺎی ﻛﺸﺸﯽ ﻧﯿﺰ ﻛﻤﻚ ﻣﯽ ﻛند.
 
آخرین ویرایش:

takranservice.ir

عضو جدید
قهرمانی کریس هورنر در مسابقات دوچرخه سواری ووئلتا

قهرمانی کریس هورنر در مسابقات دوچرخه سواری ووئلتا

قهرمانی کریس هورنر در مسابقات دوچرخه سواری ووئلتا​

WATSON_00002258-179.jpg


کریس هورنر ۴۱ ساله از تیم رادیو شیک به مقام قهرمانی مسابقات دوچرخه سواری ووئلتا اسپانیا دست یافت. وی با یه تن کردن پیراهن قرمز این رقابتها مسن ترین فردی است که در یک تورنومنت بزرگ به روی سکوی قهرمانی می رود.
رکاب زنان با طی مسافت ۱۰۹ کیلومتر مرحله بیست و یکم و آخر این مسابقات بین لگانس و مادرید را طی کردند. در این رقابتها وینچنزو نیبالی از ایتالیا قهرمان سال ۲۰۱۰ ووئلتا با ۳۷ ثانیه اختلاف نسبت به هورنر و آلخاندرو والورده از اسپانیا به ترتیب به مقامهای دوم و سوم رسیدند. پیش از این هورنر قهرمانی در مسابقات دوچرخه سواری منطقه باسک در سال ۲۰۱۰ و مسابقات دور کالیفرنیا در سال ۲۰۱۱ را در کارنامه خود داشت.
 

takranservice.ir

عضو جدید
پیروزی کوئینگ در مسابقات اسپانیا

پیروزی کوئینگ در مسابقات اسپانیا

[h=1] پیروزی کوئینگ در مسابقات اسپانیا
[/h]
[h=1]

[/h][h=1]
نخستین پیروزی لئوپولد کوئینگ در پایان هشتمین مرحله رقابتهای دوچرخه سواری دور اسپانیا (وئلتا) رقم خورد. رکابزن چک «تیم نتاپ» که از ابتدای مسیر هوشمندانه در جمع گروه اصلی و شانه به شانه هم تیمی هایش پیش رفته بود، هنگامی که سیزده رکابزن به سرعت خود افزوده و از گروه اصلی جدا شدند، شتابزده عمل نکرد و تا ۶ کیلومتر پایانی بر سرعت خود نیافزود.اما زمانی که ایگور آنتون از تیم «اوسکاتل» گروه اصلی را به چالش کشید و یک تنه پیش افتاد، کوئینگ کوتاه نیامد و به تعقیب حریف اسپانیایی اش ادامه داد و موفق شد در ۵۰۰ متر پایانی از او پیشی گیرد و به نخستین و مهم ترین پیروزی دوران حرفه اش در مسابقات مطرح دوچرخه سواری فصل دست یابد.
[/h]
 

takranservice.ir

عضو جدید



مسابقات فورکراس دوچرخه کوهستان در اتریش خاتمه پیدا کرد و اقای جوست ویچمن از کشور هلند به مقام اول این رقابت ها دست پیدا کرد.
در طی مسابقات میکائیل مشورا و توماس سالویک از جمهوری چک همواره درصدر جدول مسابقات دوچرخه سواری قرار داشتند اما در انتهای مسابقات ناگهان ورق به سمت جوست ویچمن از هلند و کانتن دربیه از فرانسه برگشت. این مسابقات هیجان انگیز در پایان با دوم شدن میکائیل مشورا و مقام سومی کانتن دوربیه به کار خود خاتمه داد.
در بخش زنان نیز کارولین بوکانان از استرالیا و کتی کورد دوچرخه سوار بریتانیای و سلین گرو از فرانسوی مقام های اول تا سوم را کسب نمودند.
 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
مرحله پاياني ليگ برتر دوچرخه سواري جاده
[h=1]سهرابي قهرمان استقامت جاده شد[/h][h=2] در اولين روز از آخرين مرحله ليگ برتر دوچرخه سواري در بخش جاده، مهدي سهرابي از تيم پتروشيمي تبريز قهرمان استقامت جاده شد.[/h]

به نقل از روابط عمومي فدراسيون دوچرخه سواري، آخرين مرحله ليگ برتر دوچرخه سواري در بخش جاده در 2 رشته (تايم تريل انفرادي- استقامت) از تاريخ دهم آذرماه به ميزباني شهرستان مهريز واقع در استان يزد با حضور 39 دوچرخه سوار از 9 تيم باشگاهي (پتروشيمي تبريز – پيشگامان کوير يزد – تک اسپرت کرج – ترافيک تهران – نيروي هوايي- مس کرمان – هئيت اصفهان – هئيت زنجان و سازمان تاکسيراني همدان ) آغاز شده است.

رکابزنان در مسير 130 کيلومتري جاده منطقه ميان کوه منشاد به رقابت پرداختند که قادر ميزباني از تيم پتروشيمي تبريز و بهنام ملکي از هئيت دوچرخه سواري زنجان در ماده استقامت جاده بعد از مهدي سهرابي سکوهاي دوم و سوم را از آن خود کردند.

فردا دوچرخه سواران در بخش تايم تريل انفرادي به مسافت 30 کيلومتر با يکديگر به رقابت خواهند پرداخت.

 

azar71

عضو جدید
چگونه از دوچرخه خود نگهداری کنیم؟
- همواره می بایست لاستیک ها را از نظر فرسودگی، بریدگی و یا فرو رفتن ذرات ریز در آنها چک کنیدتا از سالم ماندن و عدم ترکیدن آنها مطمئن شوید.
- برای بالا بردن طول عمر لاستیک ها باید فشار باد آنها را در حد مناسب نگه دارید.
- همواره ترمزها را کنترل و در صورت لزوم آنها را عوض کنید.
- زنجیر، چرخ زنجیر و چرخ دندانه عقب را پاکیزه نگه دارید.
- همواره باید مواظب باشید که قسمتهای یاد شده دوچرخه شما زنگ نزندو به همین منظور مرتب آنها را روغن کاری کنید. برای تمیز کردن قسمت های مختلف از یک تکه پارچه آغشته به نفت سفید استفاده نمایید وهرگز از دیگر حلال هایی که جهت لکه بری در کارخانه ها بکار می روند،استفاده نکنید. توصیه می شود همواره در مواقع دوچرخه سواری های سواریهای طولانی مدت یک لاستیک اضافی یا تویی لاستیک، یک عدد تلمبه، آب و سکه برای تلفن کردن با خود داشته باشید.!
نکته: با توجه به نزدیک شدن فصل تابستان و افزایش اوقات فراغت دانش آموزان و همچنین نیاز شهر تهران به تنفس طبیعی، به نظر می رسد ایجاد یک حرکت توسعه ای برای رواج ورزش دوچرخه سواری در جامعه امروز امر بسیار مهمی است.
منبع : http://takranservice.ir
 

azar71

عضو جدید
گردهمایی دوچرخه سواری عمومی در استان خراسان رضوی

گردهمایی دوچرخه سواری عمومی در استان خراسان رضوی






به مناسبت ولادت رسول اکرم (ص) و روز هوای پاک یک دوره گردهمایی دوچرخه سواری در استان خراسان رضوی برگزار شد.
روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری اعلام نمود؛ صبح روز جمعه مورخ بیست و نهم دی ماه گردهمایی دوچرخه سواری عمومی به مناسبت روز هوای پاک و همزمان با میلاد با سعادت خاتم پیامبران حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق ( ع) در استان خراسان رضوی با حضور بیش از ۳۲۰ علاقه مند برگزار گردید.
این گردهمایی از مقابل پارک ملت استان خراسان رضوی شروع و در مقابل اداره کل محیط زیست خراسان رضوی با توزیع جوایز و اهداء هدایایی که از جانب مدیران محیط زیست خراسان رضوی و حامیان مالی گردهمایی تدارک دیده شده بود پایان یافت.
ابولقاسم باروح رئیس هیئت دوچرخه سواری خراسان رضوی در پایان این مراسم ضمن تقدیر از حضور افراد به محیط زیست در این گردهمایی، گفت: از مسئولان استان انتظار بیشتری برای حمایت از یک چنین برنامه ای داشتیم. زیرا این موضوع موجب ارتقا فرهنگ دوچرخه سواری در استان می گردد.
در این گردهمایی علاوه بر اهداء سه دستگاه دوچرخه حدود ۳۵ جایزه و هدیه دیگری که از طرف هیئت دوچرخه سواری و محیط زیست استان خراسان رضوی و حامیان مالی این برنامه تهیه شده بود به قید قرعه به شرکت کنندگان در گردهمایی اهداء گردید.
در نهایت وی افزود: خیلی از مسائلی که در حمایت از محیط زیست یا حمایت از فرهنگ دوچرخه سواری و ورزش از طرف مسئولان بیان می شود با شعار هرگز درست نخواهد شد و نمی توان فقط از پشت میز شعار داد و مشکلات را حل نمود.
 
آخرین ویرایش:

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
ایرانی ها صدرنشین دوچرخه سواری آسیا

ایرانی ها صدرنشین دوچرخه سواری آسیا

در تازه‌ترین رده‌بندی اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری و در بخش انفرادی نیز "میرصمد پور سیدی" رتبه نخست آسیا را در اختیار دارد.
تیم دوچرخه‌سواری پتروشیمی تبریز در رده نخست بهترین تیم‌های آسیا قرار گرفت.
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
reza08 کلوپ دوچرخه سواری باشگاه مهندسان ایران ورزش های انفرادی 178

Similar threads

بالا