دوست داشتین در کدوم یک از ادوار تاریخ متولد میشدین ؟!

دوست داشتین در کدوم یک از ادوار تاریخ متولد میشدین ؟!


  • مجموع رای دهندگان
    134

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام دوستان ، میخواهیم بریم به عالم رویا و آرزو . برای اینکار چشاتونو ببندید فرض کنید هنوز متولد نشدید:surprised:
و تو این رویا بهتون میگن خب میخوای کجا و کدوم دوره متولد شی . انتخاب این امر دس شماس . اصلا میخوای ایرانی باشی یا غیر ایرانی بودنو ترجیح میدی . فرض کنیم ایران رو انتخاب کردی . دوس داری کدوم دورش باشی هخامنشیان ، اشکانیان ، صفویان ، قاجاریان و............ .
خواهشن هر چند گزینه ای که انتخاب میکنید اولا بگید در زمان کی و به چه دلیل ثانیا توجه کنید که میخوایم بحث تاریخی کنیم :smile:


 

hannaneh-sh

عضو جدید
کاربر ممتاز
تو همون دوره‌ای که به دنیا اومدم خوبه ولی دوست داشتم اون دوران همونجور باقی میموند(حسرت....)
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
تو همون دوره‌ای که به دنیا اومدم خوبه ولی دوست داشتم اون دوران همونجور باقی میموند(حسرت....)
ممنونم از شرکتتون در ضمن نظرسنجی هم هست .

خواهشا دوستان هم در نظرسنجی شرکت کنند هم پست بزنن . که بحث تاریخی هم بشه . بحث تاریخی یعنی با مدرک حرف زدن نه گفته این و اون که شما فقط میشنوی یا اینجوری به نظرت میاد .
بازم تاکید میکنم شما به چند گزینه میتونید رای بدین
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
به نام خدا
نمیدونم چقدر تونستم منظورمو به دوستان بفهمونم
خب نظر خودمو میدم شاید بهتر متوجه شین .

ببینید من به شخصه دوس داشتم قطعا و یقینا ایرانی باشم و خوشحالم که خداوند این لطف بزرگ رو در حق من کرد.دلیلم فکر میکنم همه ایرانیای گل میدونن چرا ، غیرت ایرانی ، هوش و ذکاوت ایرانی و .........

اما اینکه چه دوره ای
دوست داشتم در زمان هخامنشیان ، کوروش و داریوش کبیر و البته همین دوره فعلی مخصوصا
اوایل انقلاب متولد میشدم .
دلایلم هس ولی دوس دارم شما دوستان بیشتر وارد شید و میگم با مدرک .
فکر میکنم کمتر کسی از کورش اسمی نشنیده باشه . منشور کوروش گواهی انتخاب منه .
انقلاب اسلامیم اولا در دوره اش هستم ثانیا بزرگی حضرت امام خمینی فکر کنم زبانزد همه هس .
صحبتهای ایشون با گورباچف و تحت تاثیر قرار گرفتن این شخص و ........... .

اما در مورد گزینه ها بگم اگه دوره ای که انتخاب میکیند بگید در زمان کی خب خیلی بهتره .
در مورد سایر کشورها ، خب نمیدونم چه دلیلی ممکنه بعضی به اونا رای بدن ولی امیدوارم یکی از گزینه ها که امروز منفور تمامی مردم جهانه حتی هیچ رایی نیاره.
این بی احترامی به دینی نیست . دین یهود و یهودی عزیزن ولی اشغالگری و اشغالگران تنفر انگیز از همه بدتر دسیسه هایی که این اقلیت برای به جان هم انداختن ادیان ایجاد میکنند . لعنت خدا بر آنها باد . :mad:

خب من نظرمو دادم منتظر شنیدن نظرات شما عزیزان هستم .:smile:
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
ظاهرا ای طور که بوش میاد بایستی از خودمون شروع کنیم .
وگرنه هیچ کی وارد تاریخ نمیشه ! بازم میگم تاریخ
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
منشور حقوق بشر کوروش یا استوانه کوروش دوم (بزرگ) لوحی از گل پخته است که در سال ۵۳۸ پیش از میلاد به فرمان کوروش دومهخامنشی پادشاه و بنیانگذار شاهنشاهی هخامنشی نگاشته شده است. نیمه نخست این لوح از زبان رویدادنگاران بابلی و نیمه پایانی آن سخنان و دستورهای کورش به زبان و خط میخی اکدی (بابلی نو) نوشته شده‌است. این استوانه در سال ۱۲۵۸ خورشیدی/ ۱۸۷۹ میلادی در نیایشگاه اِسَگیله (معبد مردوک، خدای بزرگ بابلی) در شهر بابل باستانی پیدا شده‌ و در موزه بریتانیا در شهر لندن نگهداری می‌شود . این منشور یکی از بزرگترین نشانه‌های روحیهٔ بردباری در فرهنگ ایرانی است.
اکتشاف

منشور حقوق بشر کوروش در موزه بریتانیا


در سال ۱۲۵۸ خورشیدی/ ۱۸۷۹ میلادی به هنگام کاوشهای باستان‌شناسی هیئت بریتانیایی در محوطه باستانی بابل در بین‌النهرین (میان‌رودانهرمزد رسام، باستان‌شناسبریتانیاییآسوری‌تبار، استوانهٔ گلی‌ای را یافت که شامل نوشته‌هایی به خط میخی بود. جنس این استوانه از گل رس است، ۲۲.۵ سانتی‌متر طول و ۱۱ سانتی‌متر عرض دارد و دور تا دور آن ۴۵ سطر (به جز بخش‌های تخریب‌شده) به خط و زبان اکدی (بابلی نو) نوشته شده‌است. بررسی‌های بعدی نشان داد که نوشته‌های استوانه در سال ۵۳۸ پیش از میلاد به فرمان کوروش بزرگ پس از شکست دادن نبونید و تصرف کشور بابل، نویسانده شده است. این اثر در نیایشگاه اِسَگیله (معبد مردوک) در شهر بابل قرار داده شده‌ بود. در حال حاضر این لوح سفالین استوانه‌ای در بخش «ایران باستان» در موزه بریتانیا نگهداری می‌شود.
از سوی دیگر، در سال ۱۳۷۵ آشکار شد که بخشی از یک لوحه استوانه‌ای که آن را متعلق به نبونید پادشاه بابل می‌دانستند، در حقیقت پاره‌ای از استوانه کوروش بزرگ، از سطرهای ۳۶ تا ۴۳ است. پس از این آگاهی، این پاره از لوح استوانه‌ای که در دانشگاه ییل (Yale) در آمریکا نگهداری می‌شد، به موزه بریتانیا در لندن انتقال داده شد و به استوانه اصلی پیوست گردید.
پژوهش‌های زبان‌شناسی روی دو قطعه استخوان فسیل شده اسب که در موزه شهر ممنوعه در چین نگهداری می‌شوند، منجر به شناسایی نسخه چینی منشور کورش شد. گفته می‌شود که قدمت این استخوان‌ها به دوره سلطنت هخامنشیان بازمی‌گردد
ساخت منشور

کورش بزرگ، بنیان‌گذار پادشاهی ایران و آغازگر سلسله هخامنشیان، پس از تسخیر بابل، در بابل بر تخت پادشاهی نشست کرد و ادیان بومی را آزاد اعلام کرد. برای جلب محبت مردم میانرودان (بین‌النهرینمردوک که بزرگترین خدای بابل بود را به رسمیت شناخته، او را نیایش کرد و سپاس گفت. او هیچ گروه انسانی را به بردگی نگرفت و سپاهیانش را از تجاوز به مال و جان رعایا بازداشت. او تمامی کسانی را که به اسارت به بابل آورده شده بودند گرد هم آورد و منزلگاه آنها را به ایشان بازگرداند. کوروش همچنین قوم یهود را نیز از اسارت و بیگاری در بابل آزاد کرد.
به دستور کوروش، شرح وقایع و دستورات وی روی یک لوح استوانه‌ای سفالین نگاشته شد و در معبد مردوک قرار گرفت.
طرفداران

از طرف برخی این سند به عنوان نخستین منشور حقوق بشر شناخته می‌شود و در سال ۱۹۷۱ میلادی، سازمان ملل آن را به شش زبان رسمی سازمان منتشر کرد[نیازمند منبع]. بدلی از این منشور در مقر سازمان ملل متحد در شهر نیویورک نگهداری می‌شود[۸].

مخالفان

اطلاق عنوان «نخستین منشور حقوق بشر» توسط برخی دیگر مورد اعتراض قرار گرفته است و نامگذاری این استوانه را به این نام به حکومت پهلوی نسبت می دهند.
کلاوس گالاس (Klaus Gallas) متخصص تاریخ هنر که در شهر وایمار سرگرم تدارک فستیوال فرهنگی آلمان و ایران بود که متوجه ناهمخوانی‌هایی در این منشور شد. او می‌گوید: "سازمان ملل یک خطای بزرگ مرتکب شده است."[۹]
پرفسور امیلی کورت از محققان تاریخ خاورمیانه به وجود دروغ‌های بزرگی در این منشور که کوروش برای توجیه فتح بابل بکار برده ، اشاره می‌کند
بروس لینکلن به چهار قیام مردم بابل بر علیه حکومت پارس‌ها اشاره کرده و ماهیت این منشور را زیر سؤال می برد.[۱۱]
..........................
برگردان


منشور حقوق بشر کوروش کبیر در «بخش ایران باستان» موزه بریتانیا نگهداری می‌شود.



تصویری از مقابل منشور حقوق بشر کوروش کبیر در موزه بریتانیا



تصویری ازپشت منشور حقوق بشر کوروش کبیر در موزه بریتانیا



نسخه‌های جعلی بسیاری از ترجمه این منشور موجود است. در این لوح استوانه‌ای، کوروش پس از معرفی خود و دودمانش و شرح مختصر فتح بابل، می‌گوید که تمام دستاوردهایش را با کمک و رضایت مردوک خدای بابلی به انجام رسانده است. وی سپس بیان می‌کند که چگونه آرامش و صلح را برای مردم بابل و سومر و دیگر کشورها به ارمغان آورده، و پیکر خدایانی که نبونید از نیایشگاه‌های مختلف برداشته و در بابل گردآوری کرده بوده را به نیایشگاه‌های اصلی آنها برگردانده‌است. پس از آن، کوروش بزرگ می‌گوید که چگونه نیایشگاه‌های ویران‌شده را از نو ساخته و مردمی را که اسیر پادشاه‌های بابل بودند به میهن‌شان برگردانده‌است. در این نوشته اشارهٔ مستقیمی به آزادی قوم یهود از اسارت بابلیان نشده، اما با مطالعه و پژوهش منابع تاریخی مشخص شده‌است که آزادی یهودیان بخشی از سیاست کوروش پس از فتح بابل بوده است .
.
.
.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
در ضمن اینم فکر کنم فراموش کردم که بگم .
به نظرم آرزوی اصلی هر مسلمونی دیدار حضرت حجت مهدی موعود (عج) باشه و چه خوب میشد نزدیکیهای ظهور ایشون متولد میشدیم و عدالت بی نظیر ایشونو نظاره گر بودیم . ولی میگم امیدوارم این در حد آرزو باقی نمونه و انشاالله به حقیقت بپیونده .
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
در بازه اي كه اعراب به ايران حمله كردند.چراش روهم نگ
م بهتره
شما از تاریخچه آمریکا چی میدونین که به گزینه رای دادین ؟ دلیل انتخابتونو لطفا اگه تاریخی هست بگین بازم تاکید میکنم تاریخی
چیزی که من از تاریخ آمریکا میدونم ظلمی که به سیاهپوستان و سرخ پوستان کردن لنگه نداشته .
و در دوره ای کشوری نژاد پرست بودن . البته الآنشم خیلی فرقی نکرده
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
خیلی باحال بوددددددددد خوشمان امد
ممنون خب شما هم به هخامنشیان رای دادین هم آمریکا به نظرم این خیلی با هم جور نیس .
چه نکته مثبتی در تاریخ آمریکا دیدین که آرزو کردین در این کشور متولد میشدین
و اینکه هخامنشیان چرا هر چند که معلومه ولی برام تشابه این دوران با کشوری چون آمریکا اصلا قابل قبول نیست .
 

*setareh66*

عضو جدید
کاربر ممتاز
درود بر دوستان...
من دوست دارم در دوران قبل از اسلام زندگی میکردم...:gol:
در ضمن حممد آقا شما دارین متعصبانه با گزینه ها و انتخاب کننده ها برخورد میکنینا!!!:surprised:
 

*Essi*

اخراجی موقت
من دوست داشتم تو ایران زندگی کنم،هنوز هم یک روستای دورافتاده ایران را به زیباترین قسمت های لس آنجلس نمیفروشم.

اما میخواهم دوره ای باشد که فردی به نام شاه،خلیفه،رهبر یا .......... به عنوان فصل الخطاب و همه کاره در راس همه امور نباشه.

به اجبار هخامنشیان رو زدم،چون این شاه کوروش، دوستی بیشتری با منتقدینش داشت.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
درود بر دوستان...
من دوست دارم در دوران قبل از اسلام زندگی میکردم...:gol:
در ضمن حممد آقا شما دارین متعصبانه با گزینه ها و انتخاب کننده ها برخورد میکنینا!!!:surprised:

سلام اولا بگم تو این باشگاه فکر نمیکنم کسی به اندازه ستاره خانم مطلب تو این تالار گذاشته باشن و حقیقتا لذت بردم
اما در مورد حرفی که به بنده گفتین . ببینید دوست من میخوام بحث تاریخی راه بندازم که چرا شما از فلان دوره حمایت میکنید در حدی که آرزو میکنید ای کاش در اون دوره متولد میشدید نه اینکه بیام بگم چرا این دوره رو قبول ندارید . من میگم هر کی هر جا نظرشه بیاد بگه و البته دلیل انتخابشو اونم تاریخی نه چیز دیگه .
اما اینکه میگین متعصبانه با گزینه ها و انتخاب کننده ها برخورد میکنم . ببینید تا حدودی حق رو به شما میدم و قبول دارم ولی باور کنید محدودیت گزینه ها دلیلشه . گزینه هیچکدامم به نحوی اونها رو جبران میکنه . اما در برخورد با شرکت کننده ها خب من حقیقتا آن چنان که باید و شاید تاریخ آمریکا رو نمیدونم و البته چیزهایی که در کتب تاریخ و تاریخ این کشور دیدم برام قابل قبول نیس که کسی بخواد آرزو کنه در این جور کشوری متولد بشه . من میگم بیان دلیلشونو بگن تا بحثیم البته تاریخی بشه وقتی میگیم تاریخ یعنی گذشته نه حال نه آینده . شاید بعضی دوستان بگن به دلیل پیشرفت تاریخی که داشته ولی من میگم ژاپن پیشرفتش بیشتر نبوده چرا به آخرین گزینه رای ندادین . البته یک گزینه هم که در موردش صحبت کردم گذاشتم ببینم اون شخص با این همه رسوایی این چنین کشوری چه دلیلی داره و آیا اصلا تاریخی در مورد اون هست .
بعضیها هم خب هم به هخامنشیان رای دادن هم آمریکا اینم اصلا برای من قابل قبول نیس . تاریخ پر افتخار تنها کوروش هخامنشی کجا با کشوری مثل آمریکا

امیدوارم توضیحاتمو متوجه شده باشین:gol:
 
آخرین ویرایش:

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوره صفویان رو خیلی دوست دارم....:heart:
ممنون خب کدوم پادشاه شاه عباس ، شاه اسماعیل و.......... .
من میدونم تو این دوره ما چه شاعران و حکیمان به نامی داریم یکیش میرداماد .

بابا اینکه نمیشه یه چنتا لینک تاریخی ، مطلب تاریخی بزارید . من اینجا قصد جدال که ندارم میخوایم تاریخی بحث کنیم و معلوماتمون زیاد شه

 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
من دوست داشتم تو ایران زندگی کنم،هنوز هم یک روستای دورافتاده ایران را به زیباترین قسمت های لس آنجلس نمیفروشم.

اما میخواهم دوره ای باشد که فردی به نام شاه،خلیفه،رهبر یا .......... به عنوان فصل الخطاب و همه کاره در راس همه امور نباشه.

به اجبار هخامنشیان رو زدم،چون این شاه کوروش، دوستی بیشتری با منتقدینش داشت.
چی مگه شما متولد ایران نیستی . من نمیگم زندگی تولد یعنی ملیت ، زادگاه . نمیدونم شاید بعضی دوستان این حرف منو بد متوجه شده بودن . پس به نظرم فکر کنم شما دوس داری در آینده متولد شی چون که دوره ای در تاریخ هیچ کشوری اینگونه نبوده و در تمامی کشورها و دوره ها فصل الخطابی بوده و هست .
بله متوجه شدم اما به نظرم بایستی به هیچکدام رای میدادین .
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
بعضیها هم به دوره پهلوی رای دادن توقع دارم بیان از انتخابشون دفاع کنن از تاریخ اون دوره اگه به این منظور انتخاب کردن .
تا ما هم خب اگه چیزی هست که نمیدونیم بدونیم .
 

*Essi*

اخراجی موقت
چی مگه شما متولد ایران نیستی . من نمیگم زندگی تولد یعنی ملیت ، زادگاه . نمیدونم شاید بعضی دوستان این حرف منو بد متوجه شده بودن . پس به نظرم فکر کنم شما دوس داری در آینده متولد شی چون که دوره ای در تاریخ هیچ کشوری اینگونه نبوده و در تمامی کشورها و دوره ها فصل الخطابی بوده و هست .
بله متوجه شدم اما به نظرم بایستی به هیچکدام رای میدادین .

با این وضعیتی که پیش میره، آینده ما رو به عقب است.

پس برای همین گفتم هخامنشیان از لحاظ شعور سیاســـی هزار بار بر حکومت فعلی و قبلی و قبل ترش، شرف داره.

من زیاد از گزینه هیچکدام خوشم نمیاد.
چون یعنی هیچی!!!!!!
 

hot849

عضو جدید
سلام
سوال جالبی است که قبلا من هم به آن فکر کردم و به نتایج زیر رسیدم

من دوست داشتم در جایی به دنیا بیایم که
1- تا حد امکان جنگ و جدل وجود نداشته باشد........سویس (آخرین جنگ 500 سال قبل)
2- مردم گرفتار خرافات مخصوصا از نوع دینی آن نباشند........ تقریبا تمام غرب در این یکصده اخیر
3- بهداشت و درمان خوبی داشته باشند............. همان غرب
4- از همه مهمتر آینده معقولی در انتظار داشته باشد...... هرجا به غیر از خاور میانه و آفریقا


اما با همه این حرف ها خوشحالم که در ایران بعد از انقلاب به دنیا آمدم-- نه حوصله انقلاب کردن داشتم و نه جنگیدن
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
با این وضعیتی که پیش میره، آینده ما رو به عقب است.

پس برای همین گفتم هخامنشیان از لحاظ شعور سیاســـی هزار بار بر حکومت فعلی و قبلی و قبل ترش، شرف داره.

من زیاد از گزینه هیچکدام خوشم نمیاد.
چون یعنی هیچی!!!!!!
اما گزینه من هیچکدام نبودا سایر گزینه ها بود
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
سوال جالبی است که قبلا من هم به آن فکر کردم و به نتایج زیر رسیدم

من دوست داشتم در جایی به دنیا بیایم که
1- تا حد امکان جنگ و جدل وجود نداشته باشد........سویس (آخرین جنگ 500 سال قبل)
2- مردم گرفتار خرافات مخصوصا از نوع دینی آن نباشند........ تقریبا تمام غرب در این یکصده اخیر
3- بهداشت و درمان خوبی داشته باشند............. همان غرب
4- از همه مهمتر آینده معقولی در انتظار داشته باشد...... هرجا به غیر از خاور میانه و آفریقا


اما با همه این حرف ها خوشحالم که در ایران بعد از انقلاب به دنیا آمدم-- نه حوصله انقلاب کردن داشتم و نه جنگیدن
خب خواسته های خیلی قشنگی رو مطرح کردین
سوییس که فکر کنم همه میدونن که امروز جز چند کشور صلح و بیطرف هست .
خرافاتم خب خیلیه ولی دوست عزیز غربیا هم کم خرافاتی نیستن نمونش مورینیو سرمربی رئال!
در مورد بهداشت و درمانم به نظرم غرب پیشرفتشو مدیون شرق هس چون این شرقیها هستن که در کشورهای غربی در زمینه بهداشت و پزشکی کار میکنن و اینکه خدا رو شکر شرقم داره به این میرسه که دیگه نیازی نباشه برای پیشرفت برن غرب
آینده معقولم خب خیلی خوبه ولی به نظر شخص بنده آینده خودمونو خودمون میسازیم و حتی با کمترین امکانات میشه برای خود آینده معقولی ساخت .
در ضمن تو نظرسنجیم شرکت نکردین و با این تفاسیری که ازتون شنیدم بهترین گزینه آخرین گزینه برای شماست
چه خوبه بچه ها گزینه آخرم بزنن و چه خوبه که شما شروع کنین تا بقیه هم روشون شه !
راستی این همه دلیل گفتین یکیش تقریبا تاریخی بود در مورد سوئیس اگه بتونین مطلبی در مورد تاریخ سوئیس تو این تایپیک بزارین خیلی ازتون ممنون میشم .:gol:
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
سوئیس

سوئیس

سوئیس، کشوری است در اروپای غربی که از شمال با آلمان، از شرق با اتریش و لیختنشتاین، از جنوب با ایتالیا و از غرب با فرانسه همسایه است.
پایتخت سوئیس شهر برن است و قطب‌های اقتصادی این کشور دو شهر جهانیژنو و زوریخ هستند. سوئیس یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و درآمد سرانه در این کشور با ۳۹٬۰۰۰ دلار برای هر نفر[۲] از بالاترین‌ها در جهان است.
سوئیس کشوری چندزبانی است و در آن چهار زبان آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش به رسمیت شناخته می‌شوند.
سوئیس دارای سابقهٔ طولانی بی‌طرفی در مناسبات جهانی است به طوری که این کشور از سال ۱۸۱۵ تاکنون وارد هیچ جنگی نشده‌است. این کشور مقر بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی چون صلیب سرخ و سازمان تجارت جهانی است. یکی از دو دفتر اروپای سازمان ملل نیز در این کشور و در شهر ژنو قرار دارد.
تاسیس کشور سوئیس در تاریخ ۱ اوت۱۲۹۱ ذکر می‌شود و این روز در سوئیس تعطیل ملی می‌باشد.

سلت‌ها اولین ساکنان سوییس بودند. تیره ای از این قوم که هلوتیا (Helvetia) نام دارند پیش از تسلط رومیان بر سوییس، در کوهستان‌های ژورا و آلپ ساکن شدند و آنجا را هلوتیا نامیدند. هلوتیا در سال ۵۸ پیش از میلاد به تصرفژولیوس سزار امپراطور روم درآمد. در قرن پنجم میلادی، ژرمن‌هابه این سرزمین وارد و در ساحل غربی رود آر ساکن شدند. ژرمن‌ها و اقوام بورگون (Burgun) و فرانک جامعه‌ای مستقل تشکیل دادند. آنها در سال ۶۳۹ میلادی، دولتی را بنیان گذاشتند که بعدها فرانسه نامیده شد. در سدهٔ نهم بین سوابیا (Swabia)و بورگوندیها (Burgundians) تقسیم و در سال ۱۰۳۳ تحت نظارت امپراطوری مقدس روم وحدت پیدا کردند. حکومت منطقه در قرن سیزدهم بین کنت‌ها و خاندان هابسبورگ) و حکمرانان محلی تقسیم شد. در سال ۱۲۹۱،سه منطقهٔ اوری (سرزمین فعلی سوییس)و شوایتس (schweiz) و اولتروالدن (Ulterwalden) اتحادیه‌ای تشکیل دادند که اساس کنفدراسیون سوییس قرار گرفت.
جمعیت کشور سوئیس بالغ بر هفت و نیم میلیون نفر می‌باشد . ۶۴٪ از این جمعیت زبان آلمانی زبان اولشان محسوب میگردد که این زبان در قسمتهای شمالی و مرکزی زبان اول است . ۱۹٪ زبان فرانسوی زبان اولشان است که اکثرا در غرب این کشور زندگی میکنند . ۸٪ به زبان ایتالیایی سخن میگویند که غالبا در جنوب سوئیس ساکن هستند و تنها حدود یک درصد از آنها به زبان رومانش صحبت میکنند که در قسمت جنوب شرقی این کشور هستند زبان آلمانی در سوئیس به عنوان زبان مادری مردم محسوب نمیشود بلکه زبانی که آنان صحبت میکنند زبان آلمانیش نامیده می‌شود که دستور زبان و نوشتار متفاوتی دارد و ممکن است خیلی از آلمان زبانان این زبان را متوجه نشوند ، اما مردم سوئیس مخصوصا در شهرهای بزرگ زبان آلمانی را به خوبی میتوانند صحبت کنند .
در حدود ۲۲٪ جمعیت سوییس را مهاجران تشکیل میدهند اکثرا مهاجرین به خاطر شغل راهی این کشور میشوند .
دین اکثر مردم این کشور مسیحیت است . ۴۳٪ از آنان کاتولیک ۳۵٪ آنها پروتستان و ۲٪ آنها ارتودوکس هستند . دین ۴٪ مردم نیز اسلام است . بقیه نیز پیرو سایر دینها و یا بدون دین هستند .
سوییس را با شکلات ، پنیر ، سیستم بانکداری ، ساعت سازی و کوهستانهایش میشناسند .
در گذشته،فرهنگ سوییس تحت تاثیر همسایگانش بوده است. اما در سالهای اخیر باوجوه تمایز،در آن رشد یافته است.به طور کلی ،سوییس را از مراکز فرهنگی اروپا نمی دانند. خانواده‌ها در سوییس عموما کوچکند و والدین، اغلب یک یا دو فرزند دارند.حریم خانواده در این کشور بسیار مهم است. بیشتر مردم سوییس،هنگام احوالپرسی با همدیگر دست می دهند.و آداب سنتی را رعایت می کنند. کشور سوییس به خاطر ماهیت بشر دوستانه اش شناخته شده است...

شعار ملی این کشور: یکی برای همه، همه برای یکی

 

persian_land

عضو جدید
کاربر ممتاز
البته من گزینه آخر زدم ..................دوست داشتم تو ایران و در زمان آینده حدود 50 سال دیگه میبودم..................البته شاید کمی بهتر بود چون دوران گذشتمون به جز زمان کوروش چنگی به دل نمیزنه
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
البته من گزینه آخر زدم ..................دوست داشتم تو ایران و در زمان آینده حدود 50 سال دیگه میبودم..................البته شاید کمی بهتر بود چون دوران گذشتمون به جز زمان کوروش چنگی به دل نمیزنه
ممنونم که اومدین رای دادین و بالاخره گزینه آخر رو صاحب رای کردین . انشاالله
 

مهندس خوش فکر

عضو جدید
کاربر ممتاز
سیلااااااااااااااااااااااااام
محمد جون دمت گرم
با این که دقیقا متوجه نشدم موضوع چیه ولی نظرمو میگم
من گزینه ی ایران رو زدم و دوره های تاریخی رو هم برام فرق نمیکنه
احساس غرور میکنم از این که در سرزمینی زندگی میکنم که زمانی جایگه بزرگان تایخ و انسانیت بوده
با مردمی هم کلام میشم که به مهرورزی و انسان دوستی شهره اند
با حکومت ها کاری ندارم چون سیاست پر از دروغ و فساد.......... کیه که ندونه رژیم اسراییل غاصبه یا امریکا حکومتی که براساس دیدگاه فراماسونی شکل گرفته و افتخاراتش قبرستان سیاه پوستا و گاوچرونای وحشیه....
سوالی که پیش میاد اینه که اگر بر فرض من در سرزمین ایران متولد نمیشدم عقایدم چگونه بود؟
جواب من به این سوال اینه که حقیقت همه جا قابل رویته و اگر ما به دنبال هدف متعالی بشر که همون بندگی خداست بریم به روشنی و حقیقت نایل میشیم
من فکر میکنم این وسعت نگاه ماست که به جهان هویت میده و باعث میشه که که سرزمینها اشیا نمادها موجودات شکل بگیرن حالا چه من در ایران به زندگی کنم چه در فرانسه چه در اسراییل و امریکا فرقی نمیکنه.............
اعتقاد من اینه که شاید تمام تاریخ کشور من افتخار آمیز نباشه ولی نام ایران همواره افتخار آمیزه:gol:
 
بالا