دوربین ۲۴ مگاپیکسلی جدید فوجی فیلم با نام x-t2 دارای فیلمبرداری 4k است

ariamiz95

عضو
[h=2]
[/h]

کمپانی مشهور فوجی‌فیلم، اخیرا از دوربین ۲۴ مگاپیکسلی جدید خود با نام X-T2 رونمایی کرده است. این دوربین از فیلمبرداری 4K پشتیبانی کرده و کنترل‌های بسیاری دارد. X-T2 اواخر تابستان امسال و با قیمت ۱۶۰۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد.







کمپانی فوجی‌فیلم امروز از دوربین جدید خود با نام X-T2 رونمایی کرد. این دوربین، نسل بعدی دوربین X-T1 است که در سال ۲۰۱۴ رونمایی شده و لنزی قابل تعویض داشت. برخی از افرادی که X-T1 را داشته‌اند، بعدها از آن به عنوان دوربین مورد علاقه‌ی خود نام می‌برند، چرا که این دوربین، در کنار قیمت مناسب، کیفیت تصویری بسیار خوب دارد. فوجی‌فیلم با ارائه‌ی X-T2،‌ بهبودهای بسیار خوبی بر مدل X-T1 انجام داده است و این دوربین در بخش‌های بسیاری پیشرفت داشته است. از جمله این بخش‌ها می‌توان به سیستم فوکوس خودکار و شبیه‌سازی فیلم جدید که تصاویر بسیار باکیفیت JEPG را به دنبال دارد اشاره کرد. دوربین X-T1 با استفاده از منظره‌یاب الکترونیکی پرجزییات و انتخاب لنز عالی خود، به انتخاب اول و همه فن حریف بسیاری از کاربران تبدیل شده بود. یکی از نویسندگان وبسایت TheVerge به نام کریس ولچ می‌گوید: «از وقتی که دروبین X-T1 فوجی‌فیلم را خریدم، کانن 6D خودم را تقریبا کنار گذاشته و بعدها هم هرگز به آن رجوع نکردم. بسیاری از تصاویری که ما تاکنون در وبسایت ورج گذاشته‌ایم با همان دوربین X-T1 تهیه شده‌‌اند.»
آپدیت‌های نرم‌افزاری و سیستم‌عامل دیگر چندان جوابگو نیستند و گاهی لازم است که سخت‌افزار یک دستگاه کاملا به روز شود. نسخه‌ی جدید دوربین محبوب X-T1 نیز هم‌اکنون به همین منظور و با نام X-T2 رونمایی شده است. این دوربین ۲۴ مگاپیکسلی توان فیلمبرداری با رزولوشن 4K را داشته و در آن از منظره یاب الکترونیکی استفاده شده است که حتی نسبت به منظره‌یاب X-T1 نیز بهتر است!

کریس ولچ در مورد X-T2 می‌گوید:پس از یک هفته استفاده از نمونه‌ی پیش‌تولید این دوربین و بررسی دقیق آن، تصمیم خودم را گرفته‌ام و به محض عرضه شدن این محصول در ماه سپتامبر، بلافاصله یک نسخه از آن را خواهم خرید.
X-T2، در هنگام عرضه به بازار، حدود ۱۶۰۰ دلار قیمت خواهد داشت. البته این قیمت تنها برای دوربین بدون لنز است و یک کیت آن که شامل دوربین به همراه یک لنز 18-55mm است حدود ۱۹۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده است. با این برچسب قیمتی، X-T2 نه‌تنها ارزان نیست بلکه به میزان قابل توجهی از قیمتی که X-T1 در هنگام عرضه داشت هم گران‌تر است. اما آیا اصلاحات انجام شده در این دوربین ارزش بهای پرداختی آن را دارد؟ بیایید با هم بررسی کنیم.
در تصویر زیر، دوربین‌های X-T2 (راست) و X-T1 (چپ) را در کنار هم می‌بینید. همان‌طور که ملاحظه می‌کنید، این دو دوربین تفاوت‌های طراحی بسیار اندکی با هم دارند. به ابزار مخصوص کنترل و انتخاب فوکوس در پشت دوربین‌ها دقت کنید.

در نگاه اول این دو دوربین بسیار شبیه یکدیگر به نظر می‌رسند، به گونه‌ای که باید چند ثانیه با دقت به آن‌ها نگاه کنید تا یک تفاوت کوچک بیابید. از نظر اندازه، X-T2 به میزان بسیار اندکی از نسل پیشین خود بزرگتر است. یافتن تفاوت‌های این دو دوربین تنها در صورتی میسر است که‌ آن‌ها را در کنار هم گرفته و هم‌زمان به هردویشان نگاه کنید. مهم‌ترین تغییر در X-T2 نسبت به X-T1، در سنسور آن نهفته است. فوجی‌فیلم در X-T2 از سنسور ۲۴ مگاپیکسلی X-Trans CMOS III استفاده کرده است که نتیجه‌ی آن، افزایش مگاپیکسل نسبت به مدل X-T1 به میزان ۵۰ درصد و از ۱۶ به ۲۴ مگاپیکسل است. جمله‌‌ای کلیشه‌ای در دنیای فناوری وجود دارد که شما هم قطعا‌ آن را شنیده‌اید. این جمله می‌گوید: «تعداد مگاپیکسل همه چیز نیست».
یک بار برای همیشه باید به این جمله جواب داد:
ممکن است همه‌چیز به مگاپیکسل بستگی نداشته باشد، اما نمی‌توان گفت که «هیچ‌چیز» هم به آن بستگی ندارد!
شاید نتوان با دیدن مگاپیکسل بیشتر یک دوربین، با اطمینان در مورد کیفیت عکس‌های آن اظهار نظر کرد، اما می‌توان با قطعیت در مورد افزایش «جزییات» آن‌ها سخن گفت.
از جمله بهبوهای X-T2 نسبت به X-T1 این است که X-T2 می‌تواند با کیفیت 4K فیلمبرداری کند. این نخستین بار در سری X فوجی‌فیلم است که یک دوربین می‌تواند با این کیفیت به ضبط ویدیو بپردازد. ضبط ویدیوهای 4K‌در این دوربین با سه نرخ ۲۴، ۲۵ و ۳۰ فریم بر ثانیه امکان‌پذیر است. در صورتی که به فیلمبرداری با کیفیت فول اچ‌دی رضایت دهید، می‌توانید با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه نیز فیلم بگیرید که موجب تهیه‌ی ویدیوهای روان و باکیفیت می‌شود. نرخ هر ثانیه ویدیوی 4K تهیه شده با این دوربین به حدود ۱۰۰ مگابیت (۱۲ الی ۱۳ مگابایت) بر ثانیه می‌رسد. می‌توان پیش از فشردن دکمه‌ی ضبط، انواع افکت‌های زیبای شبیه سازی فیلم را که فوجی‌فیلم برای این دوربین ارائه داده است بر روی ویدیو اعمال کرد.


منبع:
زومیت
 
بالا