دوخت سبد پارچه ای رومیزی

m@hboubeh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خیلی وقتها پیش میاد که لوازمی دارید که لازمه دم دستتون باشه ولی از بهم ریختگیشون کلافه میشید. در این مواقع هست که یه سبد رومیزی میتونه خیلی کمک کننئه باشه. نه تنها لوازم مورد نیازتون مرتب و همیشه در دسترستون هست، بلکه تزیین بسیار زیبایی برای روی میزتون میتونه باشه. در این مطلب سبد رومیزی شش ضلعی رو یاد میگیریم.



سبد رومیزی
لوازم مورد نیاز برای دوخت سبد رومیزی


  • یک پارچه طرح دار برش داده شده از روی الگو برای داخل کار
  • یک پارچه با جنس شبیه کتان ساده و ترجیحا سفید برش داده شده از روی الگو برای بیرون سبد
  • یک تکه لایی برش داده شده از روی الگو برای بین دو پارچه


پارچه برش داده شده از روی الگو برای داخل کار
آموزش دوخت سبد پارچه ای رومیزی

برای دوخت این سبد ابتدا باید الگو رو برای خودتون بکشید و یا اگه براتون راحت تره از روش کپی بگیرید. هر ضلع شش ضلعی 8 سانتیمتر باشه کافیه. در الگوی زیر خط چین ها محل دوخت زدن هستن که بهتره از جای خودشون رد بشن. نکته ای که بهتره بهش دقت کنید اینه که فاصله خط چین های وسطی از اضلاع اصلی شش ضلعی نشون دهنده ارتفاع سبد هست که میتونید با توجه به نیاز و سلیقه خودتون بیشتر و یا کمترش کنید.


الگو
از روی الگو پارچه هایی که در لوازم مورد نیاز گفتیم برش بزنید. لایی رو بینشون قرار بدید. لبه پارچه ها رو خیلی کم به داخل برگردونید و دور تا دور کار رو با ظرافت به هم بدوزید. بعد هم مثل خط چین هایی که در الگو گذاشته شده روی کار دوخت های مورد نیاز رو بزنید.



پشت روی کار بعد از دوخت های داخلی
حالا اطراف کار یعنی همون اضلاع شش ضلعی رو دو تا دوتا بلند کنید و با نخ و سوزن بین دو ضلع رو مثل عکس پایین دوخت بزنید. این کار رو برای همه ضلع ها انجام بدید تا سبدتون کامل شه.


بین اضلاع را به هم بدوزید
این سبد زیبا به همین راحتی آماده میشه و میتونید ازش استفاده های لازمتون رو بکنید. میتونید این سبد رو در اندازه های مختلف تهیه کنید و در جمع و جور شدن لوازم ازش کمک بگیرید.



 

Similar threads

بالا