ده روش علمی برای بهبود عملکرد کاری

kalantari2017

عضو جدید
کسی به اینکه چقدر سخت کار می‌کنید و چقدر سر شما شلوغ است اهمیت نمی‌دهد، به این اهمیت می‌دهد که چقدر کار انجام می‌دهید. با اجرای ده روش زیر بازدهی شما افزایش می‌یابد.

1. زمان را در دست داشته باشید!

با گرفتن زمان در حین انجام کارها متوجه می‌شوید چقدر زمان صرف انجام یک امر کردید و چقدر زمان هدر دادید. آیا زمانی که وقتی پیغام جدیدی برای گوشیتان می‌آید، صرف کار کردن با گوشی می‌کنید را می‌دانید؟
صدها شرکت سیستم زمانبندی را استفاده می‌کنند و این کار عملکرد سیستم فاکتور، مدیریت پروژه، نرم افزار حقوق و دستمزد و غیره را بهبود داده است.

2. هر نود دقیقه یکبار به خود استراحت بدهید!

اگر شما هم مانند بسیاری افراد سرکار بدون وقفه کار می‌کنید و مشغول جوابگویی به ایمیل یا تلفن هستید، این کار درست نیست و لازم است هر نود دقیقه یک بار به خود استراحت دهید. ذهن می‌تواند فقط 90 تا 120 دقیقه روی یک چیز متمرکز بماند.

3. چرت بزنید!

بله. درست خواندید! تحقیقات نشان دادند چرت 20 دقیقه عصر می‌تواند شما را شارژ کند و عملکرد جسمی و ذهنی شما را تا حد زیادی افزایش دهد. این چرت‌ها به شما آرامش و خطر حمله قلبی را کاهش می‌دهند. جای تعجب ندارد که شرکت‌های بزرگی همچون گوگل برای کارمندان خود مکانی برای این امر مهیا کرده اند.

ادامه مطلب
 
بالا