دنیای 2019 از نگاه مايکروسافت

anahita shams

عضو جدید
کاربر ممتاز

همه ما برای آینده مان برنامه ریزی داریم و در رویا پردازی هایمان خودمان را در مکان و جایگاه های خاصی می بینیم و آرزوی رسیدن به آن را داریم و برایش تلاش می کنیم. فکر می کنید دنیای تکنولوژی در آینده چگونه خواهد بود؟ راه دوری نرویم، یک دهه دیگر با چه چیزهایی روبرو خواهیم شد؟



استفان الوپ رئیس بخش تجاری مایکروسافت هم در سمینار تکنولوژی تجارت وارتون به رویا پردازی پرداخته و نشان داده که مایکروسافت جهان 2019 را چگونه می بیند! البته بسیاری از محصولات به نمایش در آمده در این ویدئو کاملا انتزاعی هستند و راه سختی را تا دستیابی به واقعیت باید بپیمایند. اگر شما هم فیلم گزارش اقلیت را دیده باشید احتمالا این ایده ها تا حد زیادی برایتان آشما هستند و قبول آنها برایتان راحت تر است.







در ادامه مطلب می توانید برخی توضیحات، ویدئوی کامل تر و برخی از عکس های خیال پردازی های مایکروسافت را به تماشا بنشینید.





در این دنیای رویایی که مایکروسافت برای ما به تصویر می کشد 2 تکنولوژی نوظهور دنیای واقعی حرف اول را می زنند. یکی صفحات نمایش رنگی ارزان قیمت و دیگری صفحات نمایش با قابلیت ارتجاعی و انعطاف پذیر.



یکی از تکنولوژی های بسیار جذاب این نمایش ترجمه همزمان ماشینی است که در همان لحظه ای که دو نفر با هم در حال گفتگو هستند صحبت های آنها را برایشان ترجمه می کند. حال این قابیلت می تواند در یک کلاس درس چند رسانه ای چند ملیتی مورد استفاده قرار بگیرد و یا در گوشی تلفن همراه اعجاب انگیز یک تاجر بین المللی!



فکر می کنید قابلیت های دانش آموزان در یک کلاس مجهز به فناوری های چند رسانه ای که دیگر در آن خبری از تخته سیاه و کتاب و دفتر نیست تا چه حد افزایش می یابد؟ دانش آموزان می تواند با استفاده از صفحات نمایش چند لمسی بسیار بزرگ به نقاشی، بازی و حتی یادگیری مطالب درسی و ایجاد فیلم ها و انیمیشن های مورد نیاز هر درس بنمایند. البته ممکن است هنگامی که بدانید معلم این دانش آموزان به جای حضور در کلاس درس در هواپیما نشته است و کلاس درس را از طریق لپ تاپ زیبایش مدیریت می کند، چندان به مذاقتان خوش نیاید.



وقتی می خواهید با هواپیما سفر کنید، بلیطی که به شما تحویل می شود اندازه ای نزدیک به یک کارت بانکی دارد، اما در حقیقت یک نمایشگر رنگی چند لمسی ارزان قیمت است که می تواند یک بار و یا چند بار مصرف باشد. این کارت نه تنها بلیط شما، بلکه کارت پرواز شما هم هست و البته حاوی اطلاعاتی در خصوص مبدا و مقصد و ساعت رسیدن به مقصد را بصورت انیمیشن های نوشتاری در اختیارتان می گذارد.




پس از یک پرواز طولانی و لذت بخش به مقصد می رسید و به محل کارتان می روید! زیرا هیچ چیزی بیش از میز کار الکترونیک تمام لمسی شما به همراه آن وسیله ورود اطاعات شبیه موس برایتان جذاب نیست. تنها با حرکات دست به اطلاعات مختلف دسترسی پيدا می کنيد و آنها را دسته بندی می کنید.

احتیاج به رد و بدل کردن اطلاعات با افراد مختلف و جابجایی آنها بین دستگاه های مختلف دارید؟ ساده ترین روش بگیر و بکشی (Drag & Drop) که حتی نمی توانید تصور کنید. درست به همان راحتی که کتابتان را از روی میز برمی دارید و درون کیفتان می گذارید. هر اطلاعاتی را که نیاز دارید می گیرید و به طرف دستگاه ارتباطی پرتابل تان می کشید. مطلب مورد نظر کپی شده است، به همین راحتی باور ناپذیر.



ابزاری بسیار جمع و جور که بیشتر به یک کارت ویزیت می ماند تا یک تلفن همراه! اما به راحتی امکان ویدئو کنفرانس را فراهم می کند و البته فناوری ترجمه زنده همزمان هم يکی کارايی های پیش پا افتاده آن است. البته لیست خریدتان را هم یادآوری می کند تا سلامت تان پس از رسیدن به خانه حفظ شود. به راحتی قرار ملاقات های تان را تنظیم می کند و حتی در محیط های شلوغ راهنمای بسیار مناسبی برای رسیدن به هدف خواهد بود.



اگر شما هم در شرکتی مشغول به کار بودید که میز کارتان یک صفحه تمام رنگی چند لمسی فوق پیشرفته بود و به اتفاق تمامی همکارانتان بر روی یکی از دیوارهای شرکت که از جنس همین میز است به شکل دسته جمعی مشغول کار می بودید، آیا حاضر به استفاده از تعطیلات آخر هفته برای رفتن به بيرون شهر بودید؟




دیگر برای حضور در قرار های کاری نیاز به حمل لپ تاپ های زشت و سنگین وزن ندارید. تمامی اطلاعات و برنامه های مورد نظر شما بر روی چیزی شبیه کارت بانک و یا جاسویچی تان قرار دارند که امکان شناسایی شما را از طریق اثر انگشت هم فراهم می کنند. تنها لازم است که آن را بر روی میز چند رسانه ای کافی شاپ یا رستوران محل قرارتان بگذاريد تا تمامی امکانات برای جلسه پیش رو را در اختیارتان داشته باشيد.



لیوان دوست داشتنی تان دمای نوشیدنی را که در آن ریخته اید به طور لحظه ای نشان می دهد و حتی نوع نوشیدنی و میزان باقی مانده را هم مشخص می کند. البته ممکن است هنگام مطالعه روزنامه حتی عدد روی لیوان را هم فراموش کرده و باعث سوختن خودتان گردید. البته این روزنامه دوستدار طبیعت پس از خواندن به راحتی پاک می شود و هر آنچه را که نیاز دارید، می توانید بر روی آن به نمایش در آورید.



و البته شاید یکی از مهمترین ابزاری که در دست شماست، صفحه نمایش شفاف دانا باشد که آن را در جلو هر شیئ و فرد یا مکانی بگیرید، از طریق اتصال اینترنت دائمی، اطلاعات نسبتا کاملی را در اختیارتان قرار می دهد. این اطلاعات می تواند از نام یک ساختمان باشد تا سلامت یک برگ سبز و یا مشخصات قضایی و پزشکی شخص خاصی باشد تا اجزاء تشکیل دهنده یک ماده غذایی و میزان کالری آنها.

خب شما بعد از گذشت این دهه در چه جایگاهی ایستاده اید؟ و دنیای اطرافتان چگونه است؟

دانلود نسخه کامل پاورپوینت ارائه شده در کنفرانس

http://www.microsoft.com/presspass/download/exec/elop/2009/02-27ElopWhartonKEynote.ppt

این پیشنهاد را هم بگذارید به پای علاقه زیاد ما به تکنولوژی! اما حتی اگر از اینترنت ذغالی ایران استفاده می کنید، باز هم صبر و تلاش پیشه سازید تا این نسخه 5:38 دقیقه ای را کامل ببینید

منبع :نارنجی
 
بالا