دمنوش و نوشیدنی های مناسب فصل پاییز

canopus

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
در صورتی که دچار زکام شده اید می توانید نعناع، پونه، آویشن و مرزنجوش را به مقدار مساوی دم کرده و در طول روز چند بار مصرف نمایید. همچنین می توانید از بخور دادن همین مواد نیز بهره ببرید.

در صورتی که در اثر خستگی زیاد، استرس و بی خوابی دچار سردرد و سنگینی چشم ها و حالات شبه آنفولانزا شده اید می توانید از دم کرده گل گاوزبان با لیموعمانی و بدون نبات چندین بار در روز استفاده نمایید.

اگر دچار تب هستید می توانید از دم کرده بنفشه چند بار در روز استفاده نمایید. همچنین روغن بنفشه از خشکی پوست در این فصل جلوگیری می کند.

اگر دچار خشکی شدید گلو و حنجره هستید و سرفه های خشک رنجتان می دهد دم کرده پنیرک و خطمی به کمکتان خواهد آمد.

اگر از مشکلات معده مثل رفلاکس رنج می برید و یا کسل و بی حوصله هستید دمنوش چای به موثر خواهد بود.

اگر خشکی شدید پوست و یبوست دارید شربت شیر بادام را فراموش نکنید.

البته بهتر است تمام موارد را با رعایت اصول کلی استفاده کرده و از افراط در مصرف آنها بپرهیزید.
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
دمنوش‌های گیاهای با خواص ویژه و منحصر به فرد خود از ایجاد سرماخوردگی جلوگیری می‌کنند.
دکتر حسین خیراندیش با اشاره به فرارسیدن روزهای سرد و افزایش سرماخوردگی در این فصول، بیان داشت: شلغم ماده مفیدی است که از دیرباز برای رفع سرماخوردگی و مبارزه با آن استفاده می‌شود، بنابراین شلغم را پخته و به صورت داغ مصرف کنید.
وی با اشاره به بخوردرمانی برای مبارزه با سرماخوردگی در فصول سرد سال، گفت: از بهترین نوع بخورها می‌توان به بخور اکالیپتوس اشاره کرد که موجب باز شدن منافذ بینی و رفع گرفتگی آنها می‌شود.
پدر احیای طب سنتی ایران افزود: در این بین درست کردن انواع دمنوش‌ها نیز مفید است به گونه‌ای که مصرف دمنوش آویشن، نعنا، پونه، شوید و عسل جهت پیشگیری و درمان سرماخوردگی و مصرف روزانه یک لیوان از این دمنوش برای جلوگیری از سرماخوردگی توصیه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در این بین خیساندن انجیر و هلو برای رفع سرفه خشک در این فصل بسیار توصیه می‌شود.
 

Similar threads

بالا