با تشكر از پاسخ شما
اما اگه ميشه يكم واضح تر بگين. يعني با فركانس هاي پايين تر نمي شه ولتاژ هاي متعددي توليد كرد در صورتي كه اگه از فركانس هاي بالا استفاده كرد بايد متناسب با فركانس از اينورتور هاي قوي تر ي استفاده كرد و يا را بطه بين فركانس و افت ولتاژ چيه مسلما به خاطر كوتاه بودن مسير تامين انرژي افت ولتاژ كمتري داريم.
همونطور که میدونید تو هواپیما دو پارامتر وزن و فضای اشغال شده نقش مهمی رو بازی میکنند بطوری که گفته میشه با صرفه جویی در یک کیلوگرم وزن تجهیزات پنج کیلوگرم در وزن کلی هواپیما صرفه جویی میشه ! چطور ؟
وزن اضافه تشکیل شده از وزن سوختی که باید صرف حرکت اون یک کیلوگرم از مبدا تا مقصد بشه و وزن استراکچری که باید این دو ( تجهیزات + سوخت ) رو تحمل کنه .ضمن اینکه هزینه سوخت اضافه که در هر پرواز باید صرف بشه رو هم حساب کنید. با استفاده از فرکانس 400 هرتز میشه منابع تغذیه بسیار کوچکتری در مقایسه با 50 هرتز ساخت زیراحجم و وزن خازنها و مخصوصا ترانسفورماتورها بسیار بسیار کمتر خواهد شد .
ضمنا میدونیم که افت ولتاژ در اثر دو عامل مقاومتی خالص و القایی بوجود میاد .مثلا اگر در سیستم شهری از فرکانسهای بالا استفاده بشه بخاطر طولانی بودن و اندوکتانس بالا ( هشت برابر 50 هرتز )،مقاومت القایی بوجود آمده تاثیر بسیار بدی روی مولفه های ولتاژ و جریان میزاره در حالیکه این موضوع در هماپیما بعلت کوتاه بودن مسیرها قابل صرف نظر کردنه .