...
...
با سلام و احترام
از اونجایی که ارسال های دفاتر مدیریت تالارهای مختلف رو پیگیری میکنم ، در چند پست اخیر نکاتی دیدم و تصمیم گرفتم که چند سطری بنویسم و ایتدای سخنم رو با پیشنهاداتی برای تالار و مدیریت محترمش آغاز میکنم و پس از اون به قدر تجربه ی خودم در مورد انتقادات و شبهات وارده خواهم نوشت و سعیم بر این هست که اسلوب اختصار گویی رو رعایت کنم ؛
اول : غالبا با توجه به انتصاب مدیریت جدید ، قوانین تالار نیز نیاز به آپدیت داره ؛و این آپدیت باید با توجه به نیازِ روز مخاطب و کاربران تالار و هم راستا با قوانین کلی سایت انجام بگیره .مسلما هر مدیری، دارای زوایای دید مختلف، ایده های متنوع و توانایی های متفاوتی هست که همین تفاوت ها، خط و مشی و سیاست اتخاذی جهت اداره ی تالار رو تحت الشعاع قرار میده.
» این موضوع به صورت اطلاعیه در قسمت بالای صفحه ی تالار قرار بگیره تا در دسترس همگان باشه و کاربران با آگاهی از ضوابط و قوانین به فعالیت بپردازند.
دوم : بیان شبهات و سوالات دینی و مواردی از این دست ، طبق روال و رویه ی مشخص و ضمن ِ حفظ قوانین میتونه باعث جذب بیشتر مخاطب و افزایش فعالیت در تالار باشه و علاوه بر این موجب کمک به طالبین و محققین برای رسیدن به سوالات و شبهات خود میشه که به نظر هدف والاتری هست .
پیشنهادی که دارم اینه که از ایجاد این قبیل موضوعات جلوگیری نشه. امــــــــــا با وضع قوانین واضح و قاطع و کنترل و مدیریت مباحث از مباحث مغرضانه، بی هدف، نافرجام و بی نتیجه جلوگیری به عمل بیاد و با افراد خاطی طبق قوانین برخورد بشه.
» نیل به این هدف علاوه بر مدیریت صحیح نیازمند یاری و همکاری کاربران گرامی هم هست. در نتیجه تمام بار و وظایف و مسئولیت رو به دوش یک نفر تحت عنوان مدیر نگذاریم و همیشه مخاطب کاستی های موجود در هر زمینه رو مدیر تالار قملداد نکنیم!
سوم : مطلب بعدی در مورد انتقادات و مباحثی است که در پست های اخیر مطرح شد که مختصرا نظر شخصی خودم رو مینویسم :
1- آیتم های انتصاب مدیر برای تالارهای مختلف ( در اکثر قریب به اتفاق فروم ها ) علاوه بر تخصص در اون زمینه موارد دیگری از قبیل فعالیت مفید و شرکت در برنامه های جمعی تالار، حضور دائمی و مستمر در تالار ، شناخت قوانین کلی و جزئی و رعایت اون در طی دوره ی فعالیت (بی حاشیه بودن پرونده کاربری)، نیاز تالار به نفرات جدید، توانایی ِ هماهنگی و همکاری با تیم مدیریت تالار، هماهنگی با اهداف سایت و تیم مدیریت سایت، توانایی های مدیریتی و چندین و چند مورد دیگر هست که مجموع این موارد منجر به انتصاب و انتخاب یک مدیر برای اداره ی یک تالار میشه.
» تاکید ِ صرف به متخصص بودن یک مدیر در حیطه ی مدیریتی ش چندان صحیح نیست . کما اینکه متخصصانی هستند که هیچ یک از شرایط دیگه رو دارا نیستند و تجربه نشون داده که اون افراد غالبا در عرصه ی مدیریت ( که ابعاد مختلفی داره ) موفق نبوده اند . و همچنین فلسفه ی اعطای عنوان ِ سبز رنگ ِ
"متخصص تالار فلان " همین قضیه هست که از تخصص عزیزانی که قادر به همراهی و همکاری علمی و عملی با تالار هستند استفاده بشه .
2- نکته ی بعدی نوع و شیوه ی مطرح کردن انتقاد و پیشنهاد هستش. شخصاً از دوستان فرهیخته و تحصیل کرده، انتظار استفاده از ادبیات مناسب و درخور با مخاطب و محیط رو داشتم و دارم.
» استفاده از واژه های مثل متر و ... برا سنجش مدیریت همانقدر ناصحیح هست که استفاده از کلمات و جملاتی که باعث دلسردی طرف مقابل میشه و مهمتر اینکه قیاس تجارب قبلی و تعمیم اون به کلیه ی ابعاد و زوایای فعالیت یک شخص،عمل صحیحی نیست .
سخن آخر اینکه :
هر انتقاد و پیشنهادی در ذات ِ خودش نشان از اهمیتی هستش که فرد برای اون موضوع و موضوعات قائل هست. چند پست اخیر نیز خالی از این ویژگی نیست و از همین جهت از دوستان ِ خوبم تشکر میکنم که از وقت خود هزینه کردن و موارد مورد نظرشون رو مطرح کردن و همچنین از مدیر تالار نیز بابت ترتیب اثر به پیشنهاداتی که تشخیص میدن درست هستش و همسو با سیاست اداره ی تالارشون هست سپاسگزارم .
بابت تطویل کلام عذرخواهی میکنم . با آرزوی موفقیت و تندرستی ...