دستگاه اکسیژن ساز (Oxygen Concentrator) چیست؟

fagoli754

عضو جدید



اطلاعات کلی درباره دستگاه اکسیژن ساز

ابتدا قبل از هر کاری اگر شما خودتان بیماری تنفسی دارید باید بدانید که به چه مقدار اکسیژن نیاز دارید؟ همین طور بدانید بیمار شما در ۲۴ ساعت به چه میزار اکسیژن نیاز دارد؟ دستگاه های اکسیژن ساز را بایستی متناسب با نوع بیماری و مقدار نیاز اکسیژن بیمار تهیه کرد. توجه داشته باشید که بهتر از قبل از انتخاب و خرید ک یا اجاره اکسیژن ساز از کارشناسان شرکت مشاوره بگیرید.
با در نظر گرفتن نوع بیماری و همین طور نیاز بیمار به اکسیژن و میزان مصرف آن، سه مدل دستگاه اکسیژن ساز به شما پیشنهاد می شود.

یکی از موارد پیشنهادی دستگاه اکسیژن ساز ۱۰ لیتری که وزنی حدود ۲۰ کلیوگرم دارد و مدت شارژ آن محدود است، می باشد.

این کمپسول ها برای استفاده موقتی بیمار در زمان هایی که دسترسی به برق وجود ندارد، مناسب است. البته مدت زمان شارژ آن محدود است. بنابراین شما با اجراه اکسیژن ساز ۱۰ لیتری می توانید در شرایطی که به برق دسترسی ندارید، از آن استفاده کنید.

یکی دیگر از موارد پیشنهادی کپسول اکسیژن ساز قابل حمل (پرتابل) می باشد که وزنی حدود ۵ کلیوگرم دارد و مدت شارژ آن نیز محدود است.

این دستگاه برای بیمارانی که لحظه ای دچار مشکلات تنفسی و تنگی نفس می شوند، بسیار مفید است. این دستگاه معمولا در سایز های کوچکتری نیز وجود دارند. بنابراین اگر این مدل برای شما کاربرد بیشتری دارد می توانید با اجاره اکسیژن ساز خانگی در تهران پرتابل مشکل خود و یا بیمارتان را درمان کنید.

یکی دیگر از این موارد، دستگاه اکسیژن ساز پرتابل قابل حمل چرخدار می باشد. بنابراین می تواتید با اجاره اکسیژن ساز چرخدار مشکل خود و یا بیمارتان را درمان کنید.

ویژگی‌های این دستگاه عبارت است از:

مطمئن بودن از خالصی اکسیژن به وجود آمده از این دستگاه

تولید اکسیژن بهداشتی و بدون بو توسط فرآیند فیلترینگ ضد باکتری

ایجاد اکسیژن به شکل مداوم
ایجاد اکسیژن مرطوب و خشک
جلوگیری از اتفاق ها و خطر های احتمالی انفجار کپسول
اطمینان خاطر شدن بیمار از وجود همیشگی اکسیژن و قطع نشدن آن بخاطر به اتمام رسیدن زمان شارژ
قابلیت حمل آسان به دلیل داشتن چرخ

بنابراین چنانچه شما یا بیمارتان به اکسیژن در طولانی مدت نیاز دارید، بهتر است حتما از این دستگاه های اکسیژن ساز استفاده کنید و برای اجاره اکسیژن ساز این مدلی اقدام کنید تا مشکلاتی مثل پر کردن دائمی کپسولهای سنگین وزن را نداشته باشید.

البته بهتر است برای زمانهایی که ممکن است قطع برق اتفاق بیوفتد، یک کپسول اکسیژن در دسترس داشته باشید.

ممکن است برای برخی از افرادی که قصد خرید و یا اجاره اکسیژن ساز را دارند و یا اصلا نیازی ندارند این سوال پیش بیاید که اصلا دستگاه اکسیژن ساز چیست و چگونه کار می کند؟ در ادامه این مطلب شما را با این موضوع کاملا آشنا خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

دستگاه اکسیژن ساز دستگاهی برای غنی ساختن اکسیژن هوای موجود در اتاق برای بیمار می باشد. یعنی اکسیژن هوا را برای بیمارانی که به اکسیژن بیشتری نیاز دارند و مشکلات تنفسی دارند غنی می کند و در اختیار آنها قرار می دهد.

بهتر است بدانید که هوای عادی داخل اتاق حدود ۲۱ درصد اکسیژن و بیشتر از ۷۸ درصد نیتروژن می باشد. در روش های درمان بیماران با دستگاه اکسیژن ساز که نیاز به اکسیژن در فشار بالا می باشد، درصد تنفس اکسیژن توسط بیمار نزدیک به صد در صد می باشد که حدودا ۵ برابر بیشتر از درصد اکسیژن موجود در هوا می باشد. بهتر است مطلب تحت های بیمارستانی را نیز بخوانید.

این را نیز بهتر است بدانید که گاهی فشار اکسیژن تنفس شده توسط بیمار حدودا ۱/۵ برابر و یا گاهی ۳ برابر بیشتر از فشار اتمسفر می باشد‌. بنابراین این دستگاه توانایی این را دارد که تا ۱۵ برابر اندازه اکسیژن موجود در هوای اتاق را با فشار نرمال به بیمار انتقال دهد. شما می توانید با اجاره اکسیژن ساز برای بیماران خود به آنها حیات دوباره بدهید.
 

Similar threads

بالا