دستور باز کردن بخیه های یک کودک در بیمارستان دولتی به دلیل مشکل مالی

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بررسی ها نشان می دهد در بیمارستان خمینی شهر پزشک و پرستار مرتکب تخلف شده اند.

محمد حاجی آقاجانی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره ماجرای شکافتن بخیه های پسربچه چهار ساله در بیمارستان خمینی شهر به دلیل پول نداشتن اولیای کودک افزود: بنده به همراه دو گروه برای بررسی موضوع به استان اصفهان اعزام شدیم و در بررسی ها مشخص شد پزشک و پرستار متخلف هستند و بر این اساس، تصمیم به برکناری رئیس و مدیر بیمارستان گرفته شد.



وی گفت: پرونده پزشک و پرستار متخلف نیز به دادگاه نظام پزشکی ارجاع و نخستین جلسه دادگاه برگزار شد.


حاجی آقاجانی افزود: به دلیل بیمه نبودن کودک، هزینه بخیه زخم زیر چانه وی مبلغ 105 هزار تومان بوده است اما این ،‌ دلیل برخورد غیر قابل دفاع با این بیمار نیست.


وی گفت: نباید قبل از ارائه خدمات در مراکز درمانی وجهی از بیمار گرفته شود.


احمد خسروی وفا رئیس کل دادگستری اصفهان نیز در این برنامه با بیان اینکه پزشکی قانونی جراحت زخم پسربچه خمینی شهری را تأیید کرده و پزشک و پرستار مقصر شناخته شده اند گفت: بر اساس قانون مجازات خودداری از کمک به مصدوم و بند 2 ماده واحده این قانون، متخلفان به حبس از شش ماه تا دو سال محکوم می شوند.

 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
در خصوص انتشار پیام‌هایی در شبکه‌های مجازی مبنی بر اینکه این ماجرا، یک دسیسه‌ بوده و مادر کودک با همدستی برخی کارکنان اخراجی بیمارستان اشرفی خمینی‌شهر این دسیسه را علیه بیمارستان اشرفی ترتیب دادند، گفت: این مسئله صحت نداشته و کذب محض است و تخلف پزشک و پرستار ازنظر دستگاه قضایی کاملاً مشخص و اثبات‌شده است


معاون دادستانی خمینی‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در تشریح آخرین وضعیت این پرونده، اظهار داشت: پزشک و پرستار بیمارستان اشرفی در وقوع حادثه بیمارستان متهم و مجرم شناخته‌شده‌اند، شکی نیست که پس از تشکیل پرونده در دستگاه قضایی و مشخص شدن تخلف آن‌ها، در حال حاضر این دو نفر با قرار وثیقه آزاد هستند.
یوسف کریمی گفت: جرم پزشک و پرستار در پرونده، تخلف از انجام‌وظیفه خود که رسیدگی به مصدوم بوده، قیدشده است که برای این جرم طبق قانون بین شش ماه تا سه سال حبس در نظر گرفته می‌شود.
معاون دادستانی شهرستان خمینی‌شهر در خصوص آخرین وضعیت پرونده متهمان بیمارستان اشرفی خمینی‌شهر اعلام کرد: با نظر قاضی پرونده احتمال دارد که حبس برای متخلفان این پرونده در نظر گرفته شود که این احتمال می‌رود با «تبدیل»، حبس تغییر پیدا کند

.
.
.


رئیس سازمان نظام پزشکی خمینی‌شهر نیز در خصوص آخرین وضعیت بررسی پرونده متهمان بیمارستان اشرفی این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: به‌احتمال‌زیاد حکم یک، تا دو سال حبس برای متهمان این پرونده در نظر گرفته می‌شود.
رسول بنی‌هاشمی بیان داشت: در این حادثه یک پزشک، یک پرستار و سوپروایزر مقصر شناخته‌شده و این سه نفر به‌عنوان متهمان پرونده در حال حاضر از کار تعلیق شده‌اند.
وی گفت: بیمارستان اشرفی خمینی‌شهر تنها بیمارستان این شهرستان است و نمی‌توان اشتباه این سه نفر را پای همه نوشت
 

Tik TAAk

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام، ببخشید دو سوال داشتم که اگر اجازه میدین دلیلش رو نگم.

آیا رشته شما پزشکی است و یا در خانواده درجه یک خود پزشک دارید؟
خوشحال میشم اگر نظرتون درباره سریال در حاشیه هم بدونم؟


سلام

خیر دوست من بنده کامپیوتر خوندم رشته م پزشکی نیس.. در خانواده هم پزشک نداریم

سرییال در حاشیه سریال خوبی بود اما خب نمیشه به پزشکان کل جامعه تعمیم ش داد بنظرم ولی بازم تا حدودی موافق بودم

امیدوارم به جوابتون رسیده باشید
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
قانون نظام پزشکی و تعلیق قانونی........

قانون نظام پزشکی و تعلیق قانونی........

ماده28ـ سازمان‌ نظام‌ پزشكي‌ به‌ منظور رسيدگي‌ به‌ تخلفات‌ صنفي‌ و حرفه‌اي‌شاغلين‌ حرف‌ پزشكي‌ و وابسته‌ در مركز داراي‌ هيأتهاي‌ عالي‌ انتظامي‌ پزشكي‌ و در مراكزاستانها داراي‌ هيأتهاي‌ بدوي‌ و تجديدنظر و در شهرستانها داراي‌ هيأتهاي‌ بدوي‌ انتظامي‌پزشكي‌ خواهد بود كه‌ مطابق‌ مواد بعدي‌ اين‌ قانون‌ تشكيل‌ مي‌گردند.
تبصره‌1ـ عدم‌ رعايت‌ موازين‌ شرعي‌ و قانوني‌ و مقررات‌ صنفي‌ و حرفه‌اي‌ و شغلي ‌و سهل‌انگاري‌ در انجام‌ وظايف‌ قانوني‌ به‌ وسيله‌ شاغلين‌ حرف‌ پزشكي‌ و وابسته‌ به‌ پزشكي‌ تخلف‌ محسوب‌ و متخلفين‌ با توجه‌ به‌ شدت‌ و ضعف‌ عمل‌ ارتكابي‌ و تعدد و تكرار آن ‌حسب‌ مورد به‌ مجازاتهاي‌ زير محكوم‌ مي‌گردند:
الف‌ ـ تذكر يا توبيخ‌ شفاهي‌ در حضور هيأت‌ مديره‌ نظام‌ پزشكي‌ محل‌.
ب‌ ـ اخطار يا توبيخ‌ كتبي‌ با درج‌ در پرونده‌ نظام‌ پزشكي‌ محل‌.
ج‌ ـ توبيخ‌ كتبي‌ با درج‌ در پرونده‌ نظام‌ پزشكي‌ و نشريه‌ نظام‌ پزشكي‌ محل‌ يا الصاق ‌رأي‌ در تابلو اعلانات‌ نظام‌ پزشكي‌ محل‌.
د ـ محروميت‌ از اشتغال‌ به‌ حرفه‌هاي‌ پزشكي‌ و وابسته‌ از سه‌ ماه‌ تا يك‌ سال‌ در محل ‌ارتكاب‌ تخلف‌.
هـ ـ محروميت‌ از اشتغال‌ به‌ حرفه‌هاي‌ پزشكي‌ و وابسته‌ از سه‌ ماه‌ تا يك‌ سال‌ در تمام ‌كشور.
وـ محروميت‌ از اشتغال‌ به‌ حرفه‌هاي‌ پزشكي‌ از بيش‌ از يك‌ سال‌ تا پنج‌ سال‌ در تمام‌ كشور.
زـ محروميت‌ دائم‌ از اشتغال‌ به‌ حرفه‌هاي‌ پزشكي‌ و وابسته‌ در تمام‌ كشور.
تبصره‌2ـ آئين‌نامه‌هاي‌ ذي‌ربط‌ در اين‌ باره‌ به‌ قوت‌ خود باقي‌ است‌ و اجرا خواهد شد و درصورت‌ نياز به‌ هرگونه‌ تغيير با تصويب‌ شوراي‌ عالي‌ نظام‌ پزشكي‌ قابل‌ تغيير و اجرا مي‌باشد.
ماده‌29ـ در معيت‌ هيأت‌ بدوي‌ انتظامي‌، اعضاي‌ دادسرا مركب‌ از دادستان‌ و تعداد مورد نياز داديار به‌ تشخيص‌ شوراي‌ عالي‌ با رأي‌ اعضاء هيأت‌ مديره‌ و حكم‌ رياست‌ سازمان ‌انتخاب‌ مي‌شوند.
تبصره‌1 ـ دادياران‌ بايد حداقل‌ پنج‌ سال‌ سابقه‌ اشتغال‌ به‌ حِرَف‌ پزشكي‌ يا در يكي‌ ازحِرَف‌ پزشكي‌ وابسته‌ و دادستان‌ حداقل‌ هفت‌ سال‌ سابقه‌ اشتغال‌ به‌ حِرَف‌ پزشكي‌ داشته ‌باشند.
تبصره‌2ـ مدت‌ مأموريت‌ اعضاء دادسرا تا پايان‌ دوره‌ هيأت‌ مديره‌ است‌.
تبصره3ـ دادستان‌ مي‌تواند يكي‌ از دادياران‌ را به‌ عنوان‌ معاون‌ اول‌ خود انتخاب‌ كند تا از طرف‌ او وظايف‌ محوله‌ را انجام‌ دهد.
ماده‌30ـ دادسراي‌ انتظامي‌ درموارد ذيل‌ مكلف‌ به‌ شروع‌ رسيدگي‌ است‌:
الف‌ ـ شكايت‌ شاكي‌ ذي‌نفع‌ يا سرپرست‌ و يا نمايندگان‌ قانوني‌ بيمار.
ب‌ ـ اعلام‌ تخلف‌ از مراجع‌ قضائي‌ ـ اداري‌.
ج‌ ـ اعلام‌ تخلف‌ از طرف‌ هيأت‌ مديره‌، شوراي‌ عالي‌ و رياست‌ سازمان‌.
د ـ شكايت‌ وزارت‌ بهداشت‌، درمان‌ و آموزش‌ پزشكي‌.
هـ ـ درمورد تخلفات‌ مشهودي‌ كه‌ به‌ نظر اعضاء دادسرا و هيأتهاي‌ انتظامي‌ پزشكي‌ رسيده‌ است‌.
و ـ ارجاع‌ از طرف‌ هيأت‌ بدوي‌ انتظامي‌ پزشكي‌.
ماده31ـ دادسرا پس‌ از وصول‌ شكايت‌ با اقدامات‌ مقتضي‌ اعم‌ از تحقيق‌ از شاكي‌، ملاحظه‌ مدارك‌ و سوابق‌ مربوطه‌ و استعلام‌ از مطلعين‌ و انجام‌ معاينات‌ و آزمايشات‌ موردلزوم‌ و جلب‌ نظر كارشناسي‌، موضوع‌ را مورد رسيدگي‌ قرار خواهد داد. درصورتي‌ كه‌ عقيده ‌به‌ تعقيب‌ داشته‌ باشد پس‌ از جلب‌ موافقت‌ دادستان‌ يا معاون‌ اول‌، كيفرخواست‌ تنظيم‌ وپرونده‌ را جهت‌ رسيدگي‌ به‌ هيأت‌ بدوي‌ انتظامي‌ ارسال‌ مي‌نمايد.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
۱۰ پزشک بدنام تاریخ + تصاویر

۱۰ پزشک بدنام تاریخ + تصاویر



۱۰ - والتر فریمن
والتر فریمن یکی از عصب شناسان آمریکایی بود که به دلیل بریدن دیوانه وار اعضای بدن بیماران، به بدنامی شهره شد. فریمن بر اساس علاقه و شیفتگی ذاتی به کمالگرایی و انجام شایسته تکنیک های جراحی، در طی یک روز،حتی تا ۲۰ مورد قطعه بری انجام داده است! وی حتی به رسانه ها اجازه می داد از مراحل جراحی فیلم برداری کنند. وی بر روی ۳۵۰۰ بیمار عملیات قطعه بری انجام داده است که نتیجه آن مرگ تعداد زیادی از آنها بوده است.


۹- مارسل پتیوت
گفته می شود پتیوت پزشک فرانسوی و قاتل زنجیره ای، مسبب مرگ ۶۰ بیمار شده است. وی دوران حرفه ای خود را بعد از گذراندن دوران کارآموزی در یک بیمارستان روانی آغاز کرد. دیری نگذشت که به دلیل انجام سقط جنین به صورت غیر قانونی و تجویز داروهای اعتیادآور به بدنامی شهرت یافت. اگرچه در اوایل از زیر بار مجازات قانونی طفره رفت اما بعد از مشاهده دود و بوی بدی که از منزلش متصاعد می شد، توسط پلیس دستگیر شد. در بازرسی منزل وی، بخش هایی از بدن انسان در شومینه پیدا شد. بعد از محاکمه، پتیوت در ۲۵ می ۱۹۴۶ اعدام شد.



۸- جایانت پاتل
به گزارش «پایش آنلاین»، جایانت پاتل، ملقب به دکتر مرگ، پزشکی هندی است که در آمریکا و سپس در استرالیا مشغول به کار بود. گفته می شود وی به دلیل نالایقی و بی سوادی، مسبب اصلی مرگ ۸۷ بیمار، بین سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ است. همچنین وی مبادرت به انجام جراحی های غیر ضروری، حتی بر روی بیماران سایر پزشکان نموده است. وی همچنین دارای سند جعلی است. در سال ۲۰۱۰ به دلیل قتل بیماران متعدد، به ۷ سال حبس محکوم شد.


۷- کارل کلوبرگ
کارل کلوبرگ پزشک آلمانی است که در کمپ نازی های آلمانی مشغول فعالیت پزشکی بود. وی در آشویتز نیز فعالیت می کرد و اقدام به نابارور سازی زنان می کرد. وی به دنبال یافتن روش هایی ارزان برای نابارور سازی بود که در این راستا اقدام به تزریق اسید به درون رحم زنان می کرد! کلوبرگ بعدها دستگیر و بعد از مدت کوتاهی آزاد شد. وی بار دیگر دستگیر شد، اما قبل از حضور در جلسه محاکمه فوت کرد.


۶- شیرو ایشی
شیرو ایشی میکروبیولوژیست ژاپنی، در خلال دومین جنگ جهانی در ارتش ژاپن، ستوان یک بود. وی فعالیت پزشکی خود را در سال ۱۹۴۲ آغاز کرد. وی اغلب زندانیان و اسیران جنگی و حتی شهروندان عادی را در معرض بیماری های مهلک نظیر طاعون و سیاه زخم قرار می داد. از دیگر فعالیت های وی می توان به ایجاد سکته قلبی و مغزی در بیماران، سقط جنین اجباری و غیره اشاره کرد. صدها نفر از مردم به دلیل کارآزمایی های بالینی وی جان خود را از دست دادند. بعد از جنگ جهانی دوم، ایشی توسط نظامیان آمریکایی دستگیر شد. با این حال، در ازای انتقال دانش پزشکی خود، مصونیت یافت.

۵- هارولد شیپمن
به گزارش «پایش آنلاین»، هارولد شیپمن یکی از فعال ترین قاتلین زنجیره ای تاریخ است. وی فعالیت پزشکی خود را از سال ۱۹۷۴ آغاز کرده و از آن زمان بیش از هزاران نفر را به کام مرگ فرو برده است. فعالیت های جنایی وی در سال ۱۹۹۸ بعد از اینکه سایر پزشکان متوجه نرخ بالای مرگ و میر در بیماران وی شدند، معلوم شد. شیپمن در سال ۲۰۰۰، به دلیل مرگ ۱۵ بیمار و جعل اسناد تحت پیگرد قانونی بود که به مدت ۱۵ سال به حبس محکوم شد. با این حال، وی در سال ۲۰۰۴ در سلولش، خود را به دار آویخت.

۴- جان بودکین آدامز
جان بودکیز آدامز پزشک بریتانیایی، مسئول مرگ ۱۶۰ بیمار، مخصوصا افراد مسن، در فاصله سالهای ۱۹۴۶ تا ۱۹۵۶ شناخته شده است. نکته عجیب و جالب توجه در این مورد این است که ۱۳۲ نفر از این افراد، قبل از مرگ خود، به اراده خود مقدار زیادی پول و ثروت در اختیار وی قرار داده بودند. گفته می شود این وصیت نامه ها توسط خود آدامز به رشته تحریر در آمده اند. اگرچه وی دفعات متعددی در دادگاه حاضر شده است، اما محکوم نشده است. وی تا زمان مرگ، همچنان به فعالیت های این چنینی خود ادامه می داد.

۳- اچ اچ هولمز
دکتر هنری هوآرد هولمز، یکی از اولین قاتل های زنجیره ای در تاریخ آمریکاست. وی در هرمان مودگت متولد شده و در دانشکده پزشکی میشیگان به تحصیل پرداخت. وی در دوران تحصیل خود، جسدها را ربوده و با ایجاد تغییراتی در آنها چنین ادعا می کرد که مرگ آنها تصادفی بوده است. سپس وی به شیکاگو نقل مکان کرده و هتلی تاسیس کرد. این هتل در اصل مکانی برای شکنجه و قربانی سازی افراد بود، چرا که ساکنین این هتل هر از چند گاهی ناپدید می شدند! هولمز در زیرزمین این هتل اقدام به شکنجه و قتل افراد، مخصوصا زنان می کرد. وی عادت داشت گوشت و پوست جسد را از بدن جدا کرده و با اسکلت آنها چیزهایی درست کند. هولمز در سال ۱۸۹۷ دستگیر و اعدام شد.

۲- مایکل اسوانگو
مایکل اسوانگو پزشک آمریکایی، علیرغم اینکه قتل ۶۰ نفر به وی نسبت داده می شود، به قتل ۳ نفر محکوم شد. علاقه شدید وی به خون و مرگ، کاملا در حرفه پزشکی وی نمود یافته بود. در دوران کارآموزی وی در دانشگاه ایالت اوهایو، پرستاران بیمارستان مشاهده کرده بودند که بیماران این بیمارستان به صورت اسرار آمیزی می میرند. در بررسی های به عمل آمده هیچ سر نخی به دست نیامد. سپس وی به ایلینیوس منتقل شد و در آنجا اقدام به مسموم سازی همکاران خود نمود. به دنبال این مسئله دستگیر و زندانی شد. بعد از آزادی، با سند سازی و جعل اسناد در زیمبابوه به عنوان دکتر مشغول فعالیت شد و بیماران بسیاری را به کام مرگ فرستاد. اگرچه توانست از آنجا فرار کند اما بالاخره در سال ۱۹۹۷ دستگیر شد. وی همچنان در زندان به سر می برد.


۱ - ژوزف منژل
به جرات می توان گفت ژوزف رادولف منژل بدنام ترین پزشک تاریخ است. این پزشک آلمانی، ملقب به فرشته مرگ، در خلال جنگ جهانی دوم شرارت های متعددی انجام داده است اگرچه از دید همگان پنهان ماند. وی بعد از فارغ التحصیلی به ارتش آلمان پیوست و در وافن اس اس خدمت رسانی کرد. فعالیت های شیطانی وی، که تحت فعالیت های پزشکی مخفی ماندند، بعد از انتصاب وی به عنوان افسر پزشک در کمپ آشویتز آغاز شدند. قطع عضو، درمان با شوک برقی، نابارور سازی و تزریق سم بخشی از فعالیت های غیر قانونی وی هستند. تنها تعداد محدودی از افراد توانستند از این اقدامات وحشیانه جان سالم به در ببرند. وی بعد از اتمام جنگ، به آمریکای جنوبی فرار کرد.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
اینکه یک عده سعی کنند این واقعه را به کل جامعه پزشکی از جمله وزیر محترم بهداشت نسبت دهند همان قدر تاسف آور است که یک عده از همچین پزشکانی بیان دفاع کنند .......ان شالله اجازه لیبرال شدن جامعه پزشکی را پزشکان متدین کشورمان نخواهند داد
 

mihua

عضو جدید
کاربر ممتاز
بعضی نظرات (تواینترنت راجع به این مطلب) بعضی ها خیلی جدی گفته بودن بهتره اعدام و سنگسار بشه!!. ..:biggrin:
 

danielo

عضو جدید
کاربر ممتاز
به نظر من مقصر اصلی رسانه های غربی صیونیستی و ماهواره هست .
مرگ بر امریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر ترکیه.مرگ بر عربستان صعودی
 

Uchiha Itachi

عضو جدید
به نظر من مقصر اصلی رسانه های غربی صیونیستی و ماهواره هست .
مرگ بر امریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر ترکیه.مرگ بر عربستان صعودی

موافقم. مرگ بر استکبار و لیبراسیم جهانی که تمام مشکلات زیر سر اونهاست. راستی دوستان کسی ساعت داره بگه ساعت چنده؟
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
این حکم البته فعلا قطعی نشده.......

این حکم البته فعلا قطعی نشده.......

تصویر حکم غیرقطعی دادگاه در محکومیت عاملان کشیدن بخیه از صورت کودک خمینی شهری


 

Uchiha Itachi

عضو جدید
تصویر حکم غیرقطعی دادگاه در محکومیت عاملان کشیدن بخیه از صورت کودک خمینی شهری



بسیار متاسف شدم آیا سزاوار است پزشکی را به خاطر گناهی به این محدودیتی به حبس محکوم شود. جرم این چنینی چه تناسبی با مجازات به این بزرگی داره. حداکثر بنده خدا را چند ماهی محروم از طبابت می کردند. نه به این شوری شور (این حکم) نه به آن بی نمکی (برخورد با در حاشیه).
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
از دادگستری اصفهان کمال تشکر را دارم.....این حکم درس خوبی برای متخلفینی که بر عکس تمامی ادعاها به زور بخیه را باز کردند ان شاالله خواهد بود ...............با استناد به مواد 2،17،449 و 488 قانون مجازات اسلامی پزشک به پرداخت نبم درصد دیه کامل محکوم و با توجه به بند ث قانون مجازات دو متهم اصلی بیست و چهار ماه حبس تعزیری،نفر سوم 9 ماه و هر سه متهم به مدت یک و نیم سال حق اشتغال در حرفه های پزشکی و پرستاری را نخواهند داشت
 
بالا