دستمزد سه برابری شرط پر کردن فاصله بین حداقل حقوق کارگران و هزینه‌‌های زندگی

M o R i S

مدیر تالار حسابداری
مدیر تالار
کاربر ممتاز
دبیرکل شورای اسلامی کار کشور با بیان اینکه نیروی انسانی یکی از مهمترین شاخص‌ها در شرایط فعلی جامعه است گفت: برای پر کردن فاصله بین حداقل حقوق کارگران و هزینه‌‌های زندگی، دستمزد کارگران باید ۳برابر شود.

رحمت الله پورموسی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،با اشاره به اینکه دستمزد ناعادلانه انگیزه تولید را از کارگر سلب می کند گفت: در حال حاضر که بازار کار در وضعیت رکود است و قراردادهای موقت در جامعه رواج دارد، انگیزه از کارگران سلب شده است.


وی با بیان اینکه دستمزد فعلی کارگران هیچ گونه رغبتی برای کارگران باقی نگذاشته است افزود: اگر کارگر امنیت شغلی نداشته باشد، هنگام کارتمام توجهش به تاریخ اتمام قرارداد کار و اینکه آیا ماه بعد با او قرارداده بسته می‌شود یا خیر، معظوف می‌شود.


این فعال کارگری اظهار داشت: دولت باید برای تقویت تولید ملی به فکر مرغوبیت کالاهای ایرانی باشد و تولید ملی را جایگزین کالاهای بی کیفیت چینی کند. در این صورت در جامعه تقاضا ایجاد و بنگاه‌ها از رکود خارج می‌شوند.


پورموسی با بیان اینکه مدیریت منابع ملی و نیروی انسانی یکی از مهمترین شاخص‌ها در شرایط فعلی جامعه است، افزود: ماده ۴۱ قانون کار در تعیین دستمزد کارگران به میزان تورم و سبد معیشت خانوار کارگری اشاره می‌کند. دولت ۶ ماه مانده تا پایان سال، اعلام کرد که دستمزد کارمندان ۱۰ درصد افزایش می‌یابد. باتوجه به اینکه هرساله بر اساس گزارش‌های مستند معیشتی از کارگران اعلام می‌شود که کارگران عقب‌ماندگی مزدی دارند اما شورای عالی کار هیچ‌گاه در تعیین مزد به سبد معیشت خانوار توجه نمی‌کند.


پورموسی با بیان اینکه کارفرمایان هر ساله با بهانه‌هایی مانند تعدیل نیروی کار از افزایش مزد واقعی کارگران امتناع می‌کنند افزود: با وجود اینکه هیچ‌گاه دستمزد کارگران واقعی نبوده است، شاهد هستیم که کارگران همواره بیکارتر می‌شوند ودستمزد نیز افزایش نمی‌یابد.


این فعال کارگری گفت: برای پر کردن فاصله بین حداقل حقوق کارگران و هزینه‌‌های زندگی، دستمزد کارگران باید ۳ برابر افزایش یابد و بر مبنای همین موضوع قصد داریم مذاکرات در شورای عالی کار را دنبال کنیم.
 

coldpress

عضو جدید
به نظرم افزایش حقوق مشکلی رو بر طرف نمی کنه
باید تسهیلاتی ایجاد بشه که قیمت ها ثابت بمونن وگرنه شما حقوق رو 3 برابر کن ولی از اونطرف نرخ قیمت های محصولات 10 برابر بشه
 

zahra.71

عضو جدید
کاربر ممتاز
به نظرم افزایش حقوق مشکلی رو بر طرف نمی کنه
باید تسهیلاتی ایجاد بشه که قیمت ها ثابت بمونن وگرنه شما حقوق رو 3 برابر کن ولی از اونطرف نرخ قیمت های محصولات 10 برابر بشه

عملا این کار انجام نخواهد شد! به تناسب باهم افزایش پیدا میکنن ...
 

Similar threads

بالا