دسترسی مستقیم FBI و NSA به اطلاعات کاربران

ferez-co

عضو جدید
[h=1]دسترسی مستقیم FBI و NSA به اطلاعات کاربران[/h]

هیچ کاربر اینترنتی، در هیچ‌کجای دنیا، از اینکه بداند تمامی فعالیت‌هایش در این محیط مجازی تحت رصد سازمان‌های امنیتی است، خوشحال نخواهد شد.
اف.بی.آی و آژانس امنیت ملی امریکا به طور مستقیم به سرورهای ۹ کمپانی اینترنتی دسترسی مستقیم داشته و همه نوع دیتایی را ضبط و مانیتور می‌کنند.
واشنگتن پست با فاش نمودن نام کمپانی‌هایی که سرورهایشان در اختیار اف.بی.آی و آژانس امنیت ملی قرار گرفته، شوک بزرگی را به کاربران اینترنت وارد ساخت.
به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از خبرآنلاین، بر اساس اسناد فاش شده، کاربران مایکروسافت، یاهو،گوگل،فیس بوک،پال تاک،AOL،اسکایپ،یوتیوب و اپل به صورت ۲۴ ساعته توسط اف بی آی و آژانس امنیت ملی کنترل می شوند و اطلاعات روی سرورهای اصلی این وب سایتها در سراسر جهان ضبط و ردیابی می شود.
به نوشته واشنگتن پست، برنامه‌ای تحت نام PRISM اجازه می دهد تا هر نوع صوت، ویدئو، عکس، ایمیل، اسناد و لاگ فایل اتصالات از روی سرورهای مرکزی ۹ کمپانی مذکور ضبط و ردیابی شود. با برنامه دیگری بنام BLARNEY ابردیتا یا همان متادیتا روی سرورهای مرکزی به اصطلاح بو کشیده می شوند.(sniffing)
با یک روش جست‌وجوی هوشمند تعریف شده بعد از جست‌وجوی اطلاعات کاربران، موارد تعریف شده بیرون کشیده می شوند و نام کاربران در باکس و جعبه مخصوص مظنونان قرار داده می شود و از آن به بعد، این نام در لیست ردیابی‌های جدید در سطحی بالاتر قرار می گیرد.
همچنین هر نوع ویدئو کنفرانسینگ، هر نوع نقل و انتقال فایل از طریق اف.تی.پی، VOIP و جزییات کاربران در شبکه های اجتماعی در برنامه PRISM طبق تصویری که در زیر می بینید، کنترل می شود.
فیس‌بوک و مایکروسافت و سایر کمپانی‌هایی که نامشان در لیست آمده به صورت جداگانه گفته‌اند اطلاعات کاربران را به صورت مستقیم در اختیار آژانس های اطلاعاتی قرار نمی دهند.
همچنین جیمز کلاپر مدیر آژانس امنیت اطلاعات NSA گفت گزارشهای منتشره در گاردین و واشنگتن پست مرتبط با بخش ۷۰۲ قانون موسوم به Foreign Intelligence Surveillance است و این قانون هدف خاصی از کاربران را برای ردیابی دنبال نمی کند.
فاش شدن داستان ردیابی و ضبط مکالمات کاربران کمپانی ورایزون توسط روزنامه گاردین شروع ماجرای لو رفتن کنترل اطلاعات کاربران امریکایی و غیر امریکایی بود که با خبر واشنگتن پست و کنترل و ردیابی اطلاعات کاربران ۹ سایت اینترنتی ، پیچیده تر شده است.
هر چند جوئل سولیوان رییس امنیتی فیس‌بوک گفته اطلاعات کاربران فیس بوک به مقامات امریکایی داده نمی‌شود، اما کاملا مشخص است که در موضع انفعالی بوده و برای جلوگیری از ضرر و زیان شرکت در بورس بوده است.
گوگل نیز گفته ما به دقت مواظب حریم خصوصی کاربران خود هستیم!!
مایکروسافت نیر گفته کاری که منجر به لو رفتن اطلاعات شخصی کاربرانش شود، انجام نداده است.
شتابزدگی کمپانی‌هایی که از آنها نام برده شده با هدف کم رنگ نشان دادن این موضوع، نشان می دهد که چالش بزرگ نقض حریم خصوصی کاربران اینترنت توسط حکومت امریکا را باید جدی گرفت.
 
بالا