در پی اجرای طرح تشدید نظارت دامپزشکی استان

love.1982

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
[h=2] در پی اجرای طرح تشدید نظارت دامپزشکی استان
[/h]
[h=1] ۶ واحد متخلف تعطیل و ۵۵ تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف ضبط شد [/h]
[h=3] قدس آنلاین، در پی اجرای طرح تشدید نظارت بر مراکز تولید، تهیه و عرضه فرآورده های خام دامی توسط اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در ماه رمضان امسال، ۶ واحد متخلف تعطیل و ۱۰۴ پرونده برای متخلفین تشکیل و به مراجع قضایی تسلیم شد. [/h]
به گزارش قدس آنلاین، رئیس اداره نظارت بر بهداشت و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: امسال طرح نظارت بهداشتی رمضان در استان توسط 90 تیم عملیاتی انجام شد و طی آن بالغ بر 10 هزار بازدید از واحد های مرتبط با فرآورده های خام دامی شامل؛ مراکز عرضه و فروش این فرآورده ها، کشتارگاه های دام وطیور و مراکز بسته بندی، رستوران ها، سردخانه ها، آشپزخانه ها و... انجام شد که منجر به 120مورد نمونه برداری جهت تشخیص به آزمایشگاه ارسال شده است.
جعفر عطارباشی تصریح کرد: در راستای سالم سازی سفره سحر و افطار آحاد جامعه از نظر سلامت فرآورده های مورد استفاده و نیز با توجه به وظیفه مندی دامپزشکی در جهت تامین سلامت این فرآورده ها در ماه رمضان توسط اکیپ های دامپزشکی، بیش از 55 تن فرآورده خام دامی از چرخه مصرف انسانی خارج شده که پس از بررسی های لازم 15 تن از این مقدار معدم شده و همچنین تعداد موارد برخورد با خودروهاي حمل فرآورده هاي خام دامي به صورت غير مجاز به 59 مورد رسیده است.

وی با قدردانی از همکاری های مردمی در ارائه گزارش های تخلفات در اقصی نقاط استان و مشهد، وجود این گزارشات را سبب ارتقای سلامت و بهداشت عمومی زائران و مجاوران حریم ثامن الحجج(ع) دانست و اظهار داشت: گزارش های مردمی به عنوان یکی از منابع مهم جهت برخورد با موارد تخلف در امنیت غذایی می باشد و لذا از شهروندان درخواست می شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف در نحوه تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های دامی، مراتب را در مشهد با شماره تلفن های 1512، 36233075 و 37250025 اعلام داشته و در شهرستان ها نیز به نزدیکترین اداره دامپزشکی محل سکونت اطلاع دهند.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی کشتار غیرمجاز دام و تخلفات در تولید، عرضه و نگهداری فرآورده های خام دامی را مطابق ماده 688 قانون مجازات اسلامی، تهدید علیه بهداشت عمومی دانست و یادآورشد: دامپزشکی در جهت اجرای قانون و تامین سلامت مردم با متخلفان برخوردهای جدی خواهد داشت.

عطارباشی از شماره 30001512 نیز به عنوان سامانه دریافت پیام کوتاه اداره کل دامپزشکی استان برای دریافت گزارش های مردمی یاد کرد.


 
بالا