در مورد هواپیما هر چی می خوای بپرس

sia_1991

عضو جدید
با سلام میخواستم بدونم از چه آرمیچری برای هواپیمای کنترلی استفاده کنم (هواپیما ی مدل) باله هاش تقریبا 40 سانتی هستن ؟ حدود 10 آرمیچر از 1.5 گرفته تا 12 ولت امتحان کردم اما هیچکدوم قدرت کافی رو ندارن. واسه پره چیکار کنم ؟ چه سازی باید باشه ؟لطفا پاسخ بدید

:gol:سلام دوست عزیز : من از هواپیماهای مدل سر در نمیارم ولی خودم یه دونه داشتم که خیلی ظریف بود یه روز که باد می وزید تصمیم گرفتم که پزوازش بدم ولی باد زد انداختش وبالش شکست پس از چند بار تعمیر موتوراشو جداکردم . راجع به موتوراش باید بگم که با موتور هایی که در بازار هست فرق می کنن موتوراشون خیلی قوی تره در واقع مخصوص این کارن. فکر کنم باتریش 9 ولت بود ولی قدرت موتور از آرمیچر های 9ولتی که من دیده بودم خیلی بیشتر بود .
 

shahruzs

عضو جدید
کاربر ممتاز
کلا هواپیما وسیله اعجاب انگیزی است که هر کس کمترین اطلاعاتی در موردش داشته باشه مغزش سوت میکشه
 

sia_1991

عضو جدید
:gol: سلام:آیا ضریب برآی ایرفویل دم ، با ضریب برآی خود دم یکیه ؟ ضریب برآ دم هنگام چرخش برای برخاستن 1.007- بدست اومده . ایرفویلی که می خوام استفاده کنم در زاویه 9- درجه این برآ رو تولید می کنه .آیا دم هم باید این زاویه رو داشته باشه ؟
 

Sparrow

مدیر تالار مهندسی هوافضا
مدیر تالار
سلام
محل نصب سیستم تعلیق هواپیما به چی بستگی داره؟
سلام،
منظورتون از سیستم تعلیق، مکانیزم ارابه فرود و دمپ ضربه نشستن هواپیماست؟میتونید به کتابهای: Airplane Design, John Roskam و
Aircraft Landing Gear Design: Principles and Practices, Norman S. Currey مراجعه کنید. من بخشی از کتاب راسکم رو که به صورت تیتروار نحوه جایگذاری ارابه فرود رو میگه، براتون میذارم:
 

ma_ta65

عضو
سلام
یک سوال داشتم
میخواستم ببینم تغییرات نیروی لیفت در یک هواپیما با تغییرات زاویه Bank چگونه است؟چرا؟
 

ali872

عضو جدید
با سلام در مورد هواپیماهای عمود پرواز میتونی توضیحی بدی
 

mehrdad14

عضو جدید
با سلام در مورد هواپیماهای عمود پرواز میتونی توضیحی بدی
هواپیماهای رو که نیاز به باند پرواز ندارن و از همونجا سر جاشون به صورت عمودی میرن بالا بعد شروع به پرواز میکنن هواپیماهای عمود پرواز میگن که نیاز به یک موتور با نازل ( خروجی گاز) متحرک دارند یکی از معروفترین این هواپیماها f-35 هستش, در این عکس میتونید دقیقه کنترل خروجی گاز از نازل f-35 رو مشاهده کنید
مشاهده پیوست 218164
 

mohamad-N

عضو جدید
با سلام برای تعیین مرکز جرم یک هواپیمای ساخته شده چه روش عملی وجود دارد؟ با تشکر
 

essyh2003

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
هواپیما باید تراز باشه بعد روی چند نقطه مشخص از زمین بلند بشه و از روی لود سل وزن نقاط تکیه گاهی رو باید بخونی و از فرمول ساده بازوی گشتاور رو حول مرکز جرم بدست میاری
فرمولش توی کتاب های استاتیک هست
 

M.beyk

عضو جدید
سلام رفقا✋
برای اینکه بفهمیم پرنده ما پایدار هست یا نه، از روی نمودار ها یا ضرایب این رو چطور باید متوجه بشیم؟؟؟
 

essyh2003

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام رفقا✋
برای اینکه بفهمیم پرنده ما پایدار هست یا نه، از روی نمودار ها یا ضرایب این رو چطور باید متوجه بشیم؟؟؟
سلام دوست عزیز
سوال شما خیلی کلیه چون ضرایب زیادی وجود داره که مشخص کننده پایداری استاتیکی و دینامیکی هواپیما هست که به ضرایب پایداری معروفن که میتونین به جلد سوم کتاب راسکم یا کتاب کنترل پایداری اقای صدرایی مراجعه کنید ولیکن در کل اگر توابع تبدیل و حرکتی هواپیما را دارین اگر ریشه مخرج تابع تبدیل در مد های مختلف حرکتی منفی باشن هواپیماپایدار است.
 

Similar threads

بالا