در مورد مواد افزودنی کیک

نیناز

عضو جدید
در مورد مواد افزودنی کیک
کربوکسی متیل سلولز
کربوکسی متیل سلولز یا C.M.C عبارت است از یک گرد سفید رنگ، بی بو، بدون رنگ، قابل تعلیق در آب و تحت شرایط نرمال غیر قابل تخمیر می‌باشد. از نظر خواص شیمیایی و فیزیکی مورد لزوم در محیط استفاده معمولاً از آن به جای نشاسته و مواد طبیعی محلول در آب که نسبتاً گران‌قیمت هستند مانند آلژینات سدیم،حنزه ایرلندی، صمغ تراگاکانت و ژلاتین استفاده می‌گردد. به دلیل جهات اقتصادی آن در سالهای اخیر مورد توجه خاص قرار گرفته است و پیشرفت‌های عمده‌ای در تکنولوژی و کیفیت و کاربری این محصول صورت گرفته است.
ویژگی‌های کاربردی این گرید غلظت‌دهندگی، امولسیون کننده، نگهدارنده و جذب کننده آب، نگهدارنده و تثبیت‌کننده، عامل حفظ شکل و ظاهر(رئولوژی) می‌باشد، که با داشتن این ویژگی‌ها می‌تواند به جای ژلاتین و مواد دیگر استفاده شود که نه تنها از لحاظ اقتصادی به صرفه است بلکه باعث حفظ طعم واقعی و تازگی غذا است و مدت زمان قابل مصرف بودن ماده غذایی را بالا می‌برد و یکی از ضروری‌ترین افزودنی‌های خوراکی محسوب می‌شود که هم اکنون به طور گسترده‌ای در بستنی با کیفیت بالا جهت مقاومت در برابر ذوب شدن، در تولید انواع شیرینی، بیسکویت و کیک، کلوچه، آب‌نبات، انواع آبمیوه و نوشیدنی‌های مایع، محصولات لبنی و گوشتی، غذاهای منجمد، ماکارونی فوری، کنسروها و کمپوتهای میوه استفاده می‌گردد و همچنین C.M.C می‌تواند برای پایدارکردن و محافظت از پروتئین‌ها به وی‍ژه پروتئین سبوس مصرف شود.

بيکينگ پودر
بعنوان يکي از افزودنيهاي اصلي در تهيه انواع کيک وشيريني مي باشد که عامل مهمي در ايجاد بافت يکنواخت محصول ، ارتقا کيفيت و پخت مناسب بشمار مي آيد.
 

zshoari

عضو جدید
سلام دوست عزيز.من متوجه منظورتون نشدم ولي اگه اطلاعاتي راجع به كيك بخواين در خدمتم
 

s.khosroshahii

عضو جدید
من موادي كه در صنايع كيك كاربرد داره ميگم

cmc،انواع نشاسته،اسيد سديم پيروفسفات،آمونيوم بيكربنات،پروپيلن گلايكول،پتاسيم سوربات،سوربيتول، پودر خامه، زانتانگام،گوارگام،گليسرين، وانيلين،لستين،گلوكز، پكتين

نميدونم تا چه حد تونستم كمكتون كنم
 
بالا