در مورد این سوزن های شفابخش بیشتر بدانیم

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1][/h] طب سوزنی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین طب‌های سنتی چینی است که بیشترین مقبولیت رو در جامعه پزشکی کلاسیک به دست آورده.

ملت ایران:طب سوزنی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین طب‌های سنتی چینی است که بیشترین مقبولیت رو در جامعه پزشکی کلاسیک به دست آورده. به عنوان مثال موسسه ملی سلامت آمریکا یا خدمات ملی درمانی انگلیس از جمله موسساتی هستند که اثربخشی طب سوزنی برای بیماری های خاص را تایید می‌کنند.
طب سوزنی همانند بیشتر درمان های شرقی، بر تعادل انرژی حیاتی (انرژی چی ) تکیه دارد. به باور این طب، جریان نادرست چی، در بدن موجب به وجود آمدن بیماری می‌شود و با برقراری تعادل انرژی، می‌توان سلامتی را به بیمار بازگرداند. این برگرداندن تعادل از طریق وارد کردن سوزن های بسیار نازک در نقاط مشخصی از بدن صورت می‌گیرد.
شیوه درمان
متخصصان طب سوزنی، اعتقاد دارند که جریان انرژی در بدن از طریق کانال‌های انرژی ( مریدین‌ها) صورت می‌گیرد و بیماری به خاطر جریان نامنظم انرژی در کانال‌ها یا بلوک شدن در آنها است. برای رفع این مشکل، سوزن‌های ریزی در نقاط حیاتی (نقاط سوزنی) وارد می‌کنند. این نقاط در مسیر کانال‌های انرژی قراردارند و نقشه کاملی از آنها به مرور زمان توسط متخصصان این روش تهیه شده است. ( تصویر پایین نقشه تقریبا کاملی از این نقاط است )
طب سوزنی​
هنوز هیچ توضیح علمی‌ برای اثرات طب سوزنی وجود ندارد. تنها یک تئوری وجود دارد که می‌گوید احتمالا طب سوزنی با وارد کردن درد به بدن، باعث می‌شود بدن به صورت طبیعی مواد کاهش دهنده درد همچون اندورفین‌ها را تولید و باعث کاهش درد و بهبود بیماری شود.

طب سوزنی به شیوه متفاوت
در سال‌های اخیر، تجربه‌هایی به دست آمده است که این سئوال را طرح کرده که آیا فقط باید در نقاط مشخص شده سوزن را فرو کرد یا نیازی نیست روش سنتی را انجام داد. در این تجربه‌ها، سوزن‌ها در نقاطی به غیر از نقاط حیاتی وارد می‌کنند و در کمال تعجب نتایج به دست آمده با این روش، تفاوت زیادی با روش سنتی چینی نداشته است. این نتایج باعث شده است که عده‌ای فقط خود عمل وارد کردن سوزن را کافی بدانند و زیاد به دستور عمل‌های سنتی عمل نکنند.

آیا سوزن‌ها موثرند
همان طور که اشاره شد، هنوز هیچ توضیح دقیق و علمی برای اثر بخشی طب سوزنی وجود ندارد، اما مشاهدات آماری موثر بودن آن را در کاهش درد نظیر سردرد میگرنی و کمردرد مزمن نشان داده است. در بیماری‌هایی دیگر نظیر حالت تهوع و همچنین نازایی طب سوزنی نتایج متفاوتی مثبت و منفی داشته است. به هر حال با توجه به اینکه این طب اثرات منفی خیلی خیلی کمی ‌دارد و معمولا خودش باعث ایجاد عارضه‌ای نمی‌شود (البته در صورت مراجعه به متخصص با تجربه)، بنابراین می‌توان با خیال راحت و بدون نگرانی این شیوه درمان را در کنار شیوه‌های نوین تجربه کرد. اما باید توجه داشت که مثل شیوه‌های دیگر درمان سنتی، به هیچ عنوان نباید درمان‌های معمول خود را قطع کنید که می‌تواند اثرات بسیار بدی بر سلامت شما داشته باشد.

طب سوزنی در ایران
در ایران، طب سوزنی بسیار طرفدار دارد و پزشکان زیادی با این شیوه به طبابت مشغول هستند. در بهمن سال ۹۰ هم، اولین مرکز دانشگاهی طب سوزنی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد افتتاح شد، که به صورت علمی‌ و تخصصی به درمان بااین شیوه می‌پردازند.
اما به هرحال بهتر است به توصیفات اغراق شده اطرافیان از خواص جادویی این طب گوش ندهید و خودتان شروع کنید به سرچ کردن توی اینترنت و خواندن در مورد این شیوه درمان. بعد خیلی بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید از این طب استفاده کنید یا نه. شاید شما فکر کنید مثلا سنگ درمانی اثر بهتری روی شما بدن شما می‌گذارد، پس این رو امتحان کنید. درمان خیلی از بیماری‌ها نه در علم پزشکی، و نه در طب‌های سنتی قطعی نیست. بنابراین مهم‌ تصمیم آگاهانه شما برای انتخاب یک شیوه درمان است که خودتان احساس بهتری نسبت به آن دارید.
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
A سوزن طب سوزنی طب سوزنی 0

Similar threads

بالا