دریاچه خال خالی کانادا

rouzbeh..

عضو جدید
در کانادا دریاچه ای وجود دارد که به دریاچه خالخالی شهرت دارد. این دریاچه در ایالت بریتیش کلمبیای کانادا است.

دریاچه مورد بحث به خاطر شکل عجیبش به دریاچه خال خالی شهرت یافته. دایره های زرد رنگ موجود بر روی آب باعث شده تا به این نام مشهور شود. در تور کانادا بازدید از این دریاچه را فراموش نکنید.

در این دریاچه، مقداری بسیار زیادی از مواد معد ی مانند منیزیم سولفات، کلسیم و سدیم سولفات متمرکز شده است و علاه بر این، ۸ و یا تعداد بیشتری ماده ی معدی دیگر هم در دوزهای کمتر در آن مانند نقره و تیتانیوم وجود دارد.



در فصل تابستان که گرمای هوا بیشتر میشود. با بخار شدن آب دریاچه این دایره های عجیب در سطح آن ظاهر میشوند. بسته به ترکیب این مواد معدنی با هم، این نقاط ممکن است سفید، زرد کمرنگ، سبز و یا آبی باشند.

غلظت مواد معدنی موجود در این دریاچه به حدی است که در جنگ جهانی اول از مواد معدنی آن برای مهمات استفاده میشد. حتی گفته شده چینی ها روزی یک تن نمک از آنجا برداشت میکردند.

نام این دریاچه کلیلوک است. و از لحاظ فرهنگی و مذهبی برای مردم بریتیش مهم است.



هزار سال است که خاصیت درمانی آب این دریاچه ثابت شده است و بومی های این منطقه از ترکیب آب دریاچه با گل، برای درمان درد و بیماری هایشان استفاده می کنند.

دریاچه خال خالی کانادا تا ۴۰ سال در مالکیت خانواده ی ارنست اسمیت بوده است، در سال ۱۹۷۹، اسمیت ها سعی می کنند تا در این رودخانه برای خود چشمه ی آب گرمی دست و پا کنند.

مردم سعی می کنند تا این دریاچه را از آن ها بخرند تا از آن به عنوان یک مکان مقدس نگهداری کنند. بعد از ۲۰ سال تلاش بدون نتیجه برای خرید این دریاچه از اسمیت ها، در اواخر اکتبر سال ۲۰۰۱ آنها با هم یک معامله می کنند و ۲۲ هکتار از زمین این منطقه را به ارزش ۷۲۰۰۰۰ دلار خریداری می کنند.
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
K قندیل های یخی دریاچه پلیتویک نقاشی شگفت انگیز طبیعت جهانگردی 0

Similar threads

بالا