درمان 12بیماری با 12گیاه وادویه!

Spectrum

کاربر فعال تالار زبان انگلیسی ,
گیاهان با انرژی شفابخشی که در خود دارند راه حلی ساده برای درمان، تسکین و پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌های روحی و جسمی هستند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ بی‌شک مصرف گیاهان دارویی به صورت چای و دمنوش در طول روز یا استفاده از این گیاهان برای تهیه غذا و میان‌وعده‌های غذایی، ساده‌ترین راهکار برای بهره مندی از خواص بی‌شمار گیاهان دارویی است که به وفور به صورت خودرو و کشت شده در نقاط مختلف کشورمان دیده می‌شود. گیاهانی که با انرژی شفابخشی که در خود دارند راه حلی ساده برای درمان، تسکین و پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌های روحی و جسمی است. اصولا به همین دلیل است که گنجه خانه مادربزرگ ها و مادرهای ما همیشه مملو از عطر خوش سبزیجات و گیاهان دارویی چون نعناع، آویشن و گل گاوزبان و... است. با ما همراه باشید تا با هم خواص درمانی برخی از سبزی‌ها و گیاهان دارویی که در آشپزخانه دارید، با هم مرور کنیم.

بواسیر دارید

برگ انجیر مرهم کنید

پماد تهیه شده از پوست و برگ انجیر به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد می‌تواند یکی از بهترین داروهای طبیعی برای درمان بواسیر باشد. امروزه بسیاری از کارخانه‌های صنعتی داروسازی در جهان با عصاره پوست و برگ انجیر پمادها و کرم‌هایی را تولید می‌کنند که به دلیل قابض بودن می‌توانند تاثیر زیادی در بهبود بواسیر داشته باشند. برای تهیه مرهم خانگی می‌توانید انجیر را در آب بجوشانید و با آغشته کردن پارچه‌ای تمیز به این جوشانده آن را در محل رویش بواسیر کمپرس کنید.

کلسترول دارید

بارهنگ بنوشید

تهیه دمنوش با تخم‌های رسیده و خشک شده بارهنگ می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش کلسترول خون داشته باشد. به شرط آنکه هنگام نوشیدن این شربت زیاد آن را شیرین نکنید تا شیرینی آن موجب افزایش قند خونتان نشود. برای تهیه این دمنوش کافی است يك تا 2 قاشق چای‌خوری از تخم‌ بارهنگ را در یک فنجان آب جوش به مدت يك ساعت بخیسانید و هر روز قبل از خواب یک فنجان از آن را بنوشید.


دهان بدبو دارید

جعفری بجوید

افرادی که دچار ضعف دستگاه گوارش هستند و هضم و جذب مواد غذایی در بدن آنها به‌خوبی انجام نمی‌شود معمولا از بوی بد دهان رنج می‌برند. این افراد برای درمان این اختلال می‌توانند مصرف برگ‌ها و ساقه جعفری را در برنامه غذایی خود بگنجانند. به این ترتیب این افراد علاوه بر آنکه با خوردن جعفری استروژن‌های گیاهی دریافت می‌کنند از خواص این سبزی برای بهبود ضعف معده و پیشگیری از ابتلا به اختلال‌های ناشی از یائسگی بهره‌مند شوند.

درد قاعدگی دارید

دم‌کرده بومادران بنوشید

اگر دوران قاعدگی دردناکی دارید و این مسئله مشکلاتی را در طول روزکاری برایتان به همراه دارد می‌توانید با نوشیدن دم‌کرده بومادران 2 فنجان در طول روز به کاهش دردها و اختلال‌های ناشی از قاعدگی کمک کنید. علاوه بر این با کمک این دم‌کرده گیاهی می‌توانید به کاهش تب و حرارت ناشی از سرماخوردگی، کاهش فشار خون و تسکین دردهای بواسیر نیز کمک کنید.

زود خسته می‌شوید

سوپ جو بخورید

بسیاری از درمانگران و کارشناسان شیوه‌های طبیعی درمانی مصرف آش یا سوپ جو را یکی از بهترین غذاهای دارویی برای برطرف کردن خستگی عصبی، افسردگی و ضعف عمومی بدن می‌دانند. برای تهیه سوپ جو کافی است 20 گرم جو پرک شده را در نیم لیتر آب و نیم لیتر آب مرغ یا گوشت بریزید و آن را به مدت 30 دقیقه بجوشانید تا آماده شود. در برخی از تحقیقات به این موضوع نیز اشاره شده که مصرف جوی دو سر احتمال مصرف سیگار را در افراد کاهش می‌دهد.

درمان 12بیماری با 12گیاه وادویه!
تصلب شرايین دارید

زالزالک بخورید

مردان و زنان مبتلا به تصلب شرایین و زنانی که در میانسالی با عوارض ناشی از ابتلا به یائسگی روبه‌رو می‌شوند با گنجاندن میوه رسیده و خشک شده زالزالک به برنامه غذایی خود می‌توانند تا حد زیادی به بهبود شرایط جسمی خود کمک کنند. از آنجا که زالزالک خواص آنتی‌اکسیدانی ویژه‌ای دارد می‌تواند به بهبود عملکرد دستگاه گردش خون کمک کرده و در تنظیم فشارخون افراد مبتلا به این بیماری موثر است.
نوشیدن چای دارچین یکی از بهترین داروهای گیاهی برای کاهش تهوع ناشی از سرماخوردگی و ضعف جسمانی است. برای تهیه این چای می‌توانید یک تکه چوب دارچین را درون یک لیوان آب دم کنید و آن را به مدت 3 تا 4 دقیقه روی حرارت کم بگذارید.


درمان 12بیماری با 12گیاه وادویه!
نفخ دارید

تخم بادیان بخورید

افرادی که دچار نفخ هستند و با مصرف برخی از موادغذایی به ویژه حبوبات دچار نفخ و دل‌درد می‌شوند می‌توانند با اضافه کردن تخم بادیان به غذاها یا سالاد خود از ابتلا به نفخ بعد از مصرف خوراکی‌ها و مواد نفاخ پیشگیری کنند. ضمن آنکه مصرف تخم بادیان به همراه سالاد یا نوشیدن یک فنجان از دم‌کرده آن می‌تواند تاثیر زیادی بر پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا در فصل‌های سرد سال دارد.

آرتریت دارید
زردچوبه بخورید

افراد مبتلا به آرتریت با گنجاندن زردچوبه به عنوان یکی از اصلی‌ترین ادویه‌ها برای خوش‌رنگ کردن و خوش‌طعم کردن غذاهایشان می‌توانند از خواص درمانی و تسکین دهنده این گیاه برای کاهش دردهای ناشی از آرتریت بهره ببرند. علاوه بر این پژوهش‌های محققان طب گیاهی نشان می‌دهد که مرهم کردن زردچوبه در نواحی‌ای که مفاصل یا استخوان درگیر درد است می‌تواند به بهبود درد و کاهش اختلال‌ها و دردهای ناشی از بیماری‌های مفصلی کمک کند.

کنگر فرنگی می‌تواند دارویی ارزشمند برای درمان افرادی باشد که به نارسایی و اختلال کبد مبتلا هستند یا از جمله افرادی هستند که در گروه افراد مبتلا به کم‌خونی قرار دارند.

درمان 12بیماری با 12گیاه وادویه!
به سوءهاضمه مبتلایید

خورش کنگرفرنگی بخورید

افراد مبتلا به سوءهاضمه و ضعف عملکرد دستگاه گوارش با گنجاندن کنگرفرنگی به برنامه غذایی خود می‌توانند از خواص درمانی این گیاه برای بهبود سوءهاضمه یا پیشگیری از ابتلا به این بیماری استفاده کنند. علاوه بر این متخصصان گیاه‌درمانی بر این باورند که کنگر فرنگی می‌تواند دارویی ارزشمند برای درمان افرادی باشد که به نارسایی و اختلال کبد مبتلا هستند یا از جمله افرادی هستند که در گروه افراد مبتلا به کم‌خونی قرار دارند. شما می‌توانید برای بهره‌مندی از خواص کنگر فرنگی آن را به صورت تازه به همراه غذا میل کنید یا با تهیه خورش کنگر یا آبپز کردن آن از این سبزی پرخاصیت در وعده‌ها و میان‌وعده‌های غذایی خود بهره‌مند شوید.

برفک دهان زدید

با جوشانده ریحان دهانشویه کنید

یکی از مفیدترین داروهای گیاهی برای درمان و تسکین برفک دهان استفاده از دهانشویه تهیه شده از ریحان است. برای تهیه این دهانشویه می‌توانید یك مشت ریحان خشک شده را درون 2 لیوان آب جوش بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا یک لیوان آن باقی بماند. سپس با یک لیوان باقی مانده دهانتان را روزی سه بار شست و شو دهید تا برفک برطرف شود. علاوه بر این افرادی که ریحان را به طور روزمره در برنامه غذایی خود دارند یا آن را به همراه سالاد میل می‌کنند می‌توانند از ابتلا به خستگی مفرط، بی‌خوابی و سردردهای ناشی از فصل‌های سرد پیشگیری کنند.

کولیک دارید

شوید پلو بپزید

اگر شما یا یکی از اعضای خانواده‌تان با کولیک یا دردهای شکمی ناشی از آن مواجه‌اید می‌توانید به‌راحتی با افزودن سبزی شوید به وعده‌های غذایی خود یا افزودن گیاه خشک شده شوید به سالاد یا سوپ‌هایی که تهیه می‌کنید از خواص این گیاه دارویی برای بهبود کولیک، نفخ و دردهای ناشی از آن استفاده کنید. علاوه بر آنکه می‌توانید از شوید به عنوان گیاهی برای تهیه غذا استفاده می‌کنید می‌توانید از دم‌کرده یک قاشق چای‌خوری تخم خرد شده شوید در 2 لیوان آب استفاده کنید و روزانه با نوشیدن 2 تا 3 فنجان از این چای به بهبود دردهای ناشی از کولیک کمک کنید.

درمان 12بیماری با 12گیاه وادویه!

تهوع دارید

چای دارچین بنوشید

نوشیدن چای دارچین یکی از بهترین داروهای گیاهی برای کاهش تهوع ناشی از سرماخوردگی و ضعف جسمانی است. برای تهیه این چای می‌توانید یک تکه چوب دارچین را درون یک لیوان آب دم کنید و آن را به مدت 3 تا 4 دقیقه روی حرارت کم بگذارید. همچنين می‌توانید چای معمولی یا چای سبز را دم کنید و پیش از مصرف یک عدد چوپ دارچین درون فنجان بیندازید. نوشیدن چای دارچین علاوه بر درمان تهوع در کاهش دل‌دردهای ناشی از نفخ و دردهای قاعدگی نیز بسیار موثر است.

دم‌کرده یک قاشق چای‌خوری تخم خرد شده شوید می‌تواند به بهبود دردهای ناشی از کولیک کمک کند.
 

Similar threads

بالا