کلیات در مورد بواسیر(همورویید)

bijanairan

عضو جدید

بسیاری از افراد هنگامی که برای اولین بار با بیماری بواسیر مواجه می شوند از بیان بیماری خود حتی نزد پزشک خجالت می کشند و بر این باورند که بیماری آنها خود به خود درمان خواهد شد. در حالی که تا به امروز هیچ کدام از موارد این بیماری خود به خود درمان نشده است و درمان هموروئید به رسیدگی های پزشکی نیاز دارد در غیر این صورت با تکرار علائم و نشانه های آن هموروئید وارد مراحل پیشرفته تری می شود و این می تواند درمان بواسیر را به مراتب مشکل تر و سخت تر کند. اما راه حل قطعی چیست؟ آیا می دانید درمان قطعی و فوری بواسیر کدام است؟
نگاهی گذرا به روش های درمان بهتر مشخص می کند که دنیای پزشکی چه راه حلی برای این مشکل در نظر گرفته است و کدام روش درمانی از همه بهتر و موثر تر است.

درمان فوری بواسیر یا هموروئید با لیزر در تهران​

با پیشرفت هایی که در دنیای پزشکی صورت گرفته است متخصصان توانستند جایگزین مناسبی برای روش های قدیمی درمان بواسیر مثل عمل جراحی کشف کنند.
روشی ایمن، بی خطر و غیر تهاجمی با تکنولوژی فوق العاده بالا به نام لیزر درمانی.
درمان بواسیر با لیزر روشی بی خطر و کاملا بدون عارضه است که برای درمان انواع بیماری های مقعدی از جمله بواسیر می توان از آن استفاده کرد.
روش لیزر درمانی می تواند انواع مختلف هموروئید داخلی و خارجی را به طور قطعی و با کمترین امکان بازگشت مجدد تحت درمان قرار داد و بدین ترتیب شاهد یک درمان موفق و کاملا موفقیت آمیز در این زمینه بود.
در روش درمان بواسیر با لیزر با کمک تاباندن اشعه ی لیزر بر روی بافت های آسیب دیده انجام می پذیرد. قدرت اشعه ی لیزر می تواند بدون کوچکترین آسیبی به بافت های سالم همجوار به ترمیم بافت های آسیب دیده کمک کند و با تبخیر بافت های آسیب دیده و مسدود سازی عروق خونی توسط گرمای اشعه ی لیزر، هموروئید در کوتاه ترین زمان ممکن بدون خونریزی و درد پایان می یابد.

هزینه ی درمان بواسیر یا هموروئید با لیزر​

بحث هزینه های درمان همیشه از امور مهم و اساسی در پروسه های درمانی بیماری ها محسوب می شود و با توجه به شرایط اقتصادی جامعه اهمیت آن به وضوح مشخص است.
شاید برای افرادی که روش لیزر درمانی را برای درمان خود در نظر گرفته اند سوال مهم هزینه ی انجام آن باشد. در رابطه با هزینه ی درمان بواسیر با لیزر باید بگوییم که قطعا از انجام عمل جراحی و بستری در بیمارستان مقرون به صرفه تر است اما تعیین قیمت دقیق آن قبل از انجام معاینه ی هموروئید و ارزیابی نوع آن امکان پذیر نیست.

سایر گزینه های درمان بواسیر بدون جراحی​

بسیاری از بیماران برای رهایی از عوارض جراحی بواسیر یا هموروئید به دنبال روشهای درمان بدون عمل جراحی هستند. با این وجود که لیزر بهترین آنها می باشد، ولی در اینجا نگاهی کوتاه به سایر روشهای درمان بدون جراحی نیز می اندازیم.

درمان با رابربند​

یکی از روشهایی که برای درمان این عارضه استفاده می شده است، استفاده از حلقه های پلاستیکی به نام رابربند می باشد. پزشک با انداختن این حلقه به دور توده بواسیری خون رسانی به آن را قطع می کند و این توده پس از سیاه شدن می افتد. این روش معمولا با درد زیادی همراه است.

اسکلروتراپی​

یکی از روشهای قدیمی برای درمان هموروئید اسکلروتراپی می باشد. که باعث کاهش التهاب و کمک به بهبود سریع بیماری می شود. اسکلروتراپی تزریق نوعی ماده مخصوص در این رگ های خونی و ملتهب است که منجر به کوچکتر شدن آنها می شود. این روش بصورت سرپایی در کلینیک پزشک انجام می شود و معمولا درد یا ناراحتی به همراه ندارد.

مراقبت های بعد از عمل بواسیر​

مراقبت های بعد از عمل بواسیر

برای گرفتن نتیجه ی بهتر و موفقیت آمیزتر از عمل جراحی بواسیر پزشکان انجام برخی نکات و توصیه ها را پس از انجام عمل جراحی ضروری می دانند. این بایدها و نبایدها تخت عنوان مراقبت های بعد از عمل هموروئید شناخته می شود که به شرح زیر می باشند:
  • برای کاهش درد بواسیر و کنترل آن پس از انجام عمل جراحی بیمار باید از مسکن هایی مانند استامینوفن استفاده کند.
  • مصرف آنتی بیوتیک ها را به منظور جلوگیری از بروز عفونت در ناحیه ی عمل به طور کامل ادامه دهد.
  • در طول روز چندین بار در وان آب گرم به مدت 20 دقیقه بنشیند و استراحت کند.
  • نوشیدن روزانه 8 الی 9 لیوان آب را فراموش نکند.
  • از نشستن طولانی مدت و زور زدن در توالت بپرهیزد.
  • ناحیه ی مقعد خود را همیشه خشک و تمیز نگاه دارد.
  • رژیم غذایی سرشار از فیبر انتخاب نماید.

مزیت های درمان هموروئید یا بواسیر با لیزر نسبت به سایر روش ها​

با شناخت انواع روش های جراحی بواسیر و آگاهی از مراقبت های بعد از عمل شاید بهتر بتوان متوجه شد که جایگاه لیزر درمانی در میان انواع روش های درمانی هموروئید کجاست و چرا به عنوان درمان قطعی بواسیر شناخته شده است.

اما مزیت های روش لیزر درمانی چیست که جای عمل جراحی هموروئید را گرفته و نتایج آن موفقیت آمیز است؟
  • در روش درمان بواسیر با لیزر نیازی به بستری بیماران نیست و درمان در کمتر از 1 ساعت انجام می‌شود.
  • در این روش بیماران تحت بیهوشی عمومی قرار نمی گیرند و فقط از بیحسی موضعی استفاده می شود.
  • در این روش درمانی خبری از تیغ جراحی نیست و پروسه‌ی درمان با تاباندن اشعه‌ی لیزر صورت می پذیرد.
  • در روش درمان هموروئید با لیزر بیمار با درد و خونریزی مواجه نخواهد شد.
  • درمان هموروئید با لیزر نیازی به ایجاد برش و زدن بخیه ندارد.
  • شما فقط 1 روز زمان برای استراحت نیاز دارید و بلافاصله می توانید به محل کار خود بازگردید.
  • نیازی به تعویض پانسمان نخواهید داشت.
  • لیزر درمانی هیچگونه عوارض خطرناکی مانند بی اختیاری در دفع مدفوع و گاز روده به همراه ندارد.
  • با کمک روش درمان هموروئید با لیزر امکان بازگشت مجدد بیماری وجود ندارد.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

zahraroei

عضو جدید
حتما تا به حال نام بواسیر یا هموروئید را شنیده اید! در این مقاله بررسی خواهیم کرد که بواسیر چیست؟ بواسیر که با نام هموروئید نیز شناخته میشود، نوعی بیماری از خانواده بیماری های نشیمنگاهی است. این بیماری ممکن است افراد را با هر سن، سال و جنسیتی تحت تاثیر خود قرار دهد. بسیاری از افراد به دلایل مختلف از مراجعه به پزشک خودداری کرده و با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند. اما باید بدانید که در صورت بی توجهی به مراحل اولیه بواسیر، این بیماری حاد شده و هموروئید گرید چهار را به وجود می آورد. در این هنگام درمان با دارو ناممکن شده و برای درمان باید از لیزر یا عمل جراحی کمک گرفته شود. در ادامه مطلب به جزئیات این بیماری خواهیم پرداخت.



بواسیر یا هموروئید چیست؟​

در انتهای مقعد و راست روده عروقی وجود دارند که بسیار نازک و حساس بوده و هرگونه فشار و کشیدگی به آنها آسیب وارد می کند. اگر برایتان سوال پیش می آید که این فشار چگونه به رگ های درون راست روده وارد می شود، باید بدانید یبوست یکی از دلایل فشار بر این عروق است. مدفوع خشک و سفتی که می خواهد از روده عبور کند، فشار زیادی بر دیواره روده و رگ ها وارد می کند. در نتیجه رگ ها متورم شده و توده های خونی و دردناک را به وجود می آورند. این توده هاکه بواسیر نامیده می شوند، دارای دو نوع مختلف داخلی و خارجی بوده که هرکدام علائم و نشانه هایی دارند.

بواسیر داخلی بواسیر داخلی، یکی ازدو نوع این بیماری است. در بواسیر داخلی، بیماری بسیار آسان تر بوده و بیمار از علائم ظاهری کمتری نسبت به نوع دیگر آن برخوردار است. برای مثال فرد احساس سوزش و خارش کمتر و یا اصلا درد ندارد اما هنگام اجابت مزاج بر روی مدفوع یا دستمال کاغذی خون میبیند. البته درست است که دردهای این نوع از بیماری کمتر هستند؛ اما بواسیر داخلی علائمی دارد که نشان دهنده وجود این بیماری است. خروج ترشحات از مقعد و احساس عدم تخلیه از نشانه های هموروئید داخلی هستند.



بواسیر خارجی بواسیر خارجی که اری بیشتری برخوردار است، موجب احساس درد، سوزش، خارش و خونریزی بیشتر در فرد می شود و با هموروئید داخلی متفاوت است. بواسیر خارجی ممکن است فعالیت های روزانه فرد از جمله نشستن یا اجابت مزاج را مختل ساخته و سوزش غیر قابل تحملی برای او فراهم کند. عروق خونی متورم و ملتهب شده که نشان می دهند بواسیر چیست، در نوع بواسیر خارجی کاملا نمایان می شوند. به طوری که شما می توانید آن را در اطراف دهانه مقعد خود لمس کرده یا ببینید. علت وجود درد و علائم بیشتر در بواسیر خارجی، وجود پوست حساس ناحیه دهانه مقعد است که با ورم و فشاری که مدفوع به آن وارد می کند، دوچندان می شود.



بواسیر خارجی و داخلی و درمان

چه کسانی به بواسیر مبتلا می شوند؟​

تقریبا همه افراد حتی کودکان امکان ابتلا به بواسیر را دارند! اما به طور کلی بواسیر در کودکان کمتر دیده شده و در برخی افراد بیشتر به چشم می خورد. ریسک ابتلا به بواسیر در افراد زیر بالاتر است :

  • افرادی که دارای یبوست های مکرر هستند.
  • افرادی که باردار هستند.
  • افرادی که دائم وسیله های سنگین جابه جا می کنند.
  • افرادی که دارای اضافه وزن هستند.
  • زمان زیادی را برای اجابت مزاج در توالت می گذرانند.
  • افرادی که برای دفع مدفوع زور می زنند.
  • از رژیم غذایی کم فیبری بهره می برند.

علائم و نشانه های هموروئید​

  • درد
  • سوزش
  • خارش شدید
  • خونریزی
  • احساس عدم تخلیه پس از اجابت مزاج
  • خروج ترشح از مقعد
  • اختلال و بی قراری در هنگام نشستن

علت به وجود آمدن بواسیر چیست؟​

بروز این بیماری نشیمنگاهی مانند دیگر بیماری ها به عوامل و دلایل زیادی بستگی دارد. اما موارد زیر موارد شایع تری هستند که در به وجود آمدن هموروئید نقش دارند.

یبوست بزرگترین و اصلی ترین عامل بواسیر داخلی و خارجی است. سفت، خشک و بزرگ شدن مدفوع، هنگام اجابت مزاج موجب متورم سازی عروق خونی شده و به دیواره روده ها فشار زیادی وارد می کند. در نتیجه این فشار و متورم شدن عروق بیماری هموروئید به وجود می آید. زور زدن زور زدن از دیگر عواملی است که به مسئله بروز بواسیر مربوط است. هنگامی که مدفوع سفت و خشک است، فرد برای دفع آن زور میزند که این کار موجب وارد کردن آسیب به روده ها و مقعد شده و علاوه بر به وجود آوردن هموروئید، سبب به وجود آمدن شقاق نیز می شود. چاقی افراد چاق، به دلیل وزن بالایی که دارند معمولا بیشتر از افراد لاغر در معرض هموروئید هستند. نشستن های طولانی مدت فشار آمدن به عروق خونی در ناحیه مقعد و راست روده از دیگر دلایل به وجود آمدن هموروئید یا بواسیر است. افرادی که شغل آنها به صورت نشسته است بیشتر در معرض خطر ابتلا به هموروئید هستند. بارداری آیا میدانید که خانمهای باردار از روش های درمانی متفاوتی برای درمان هموروئید و بواسیر برخوردار هستند؟ در خانمهای باردار، حجم زیادی از شکم را جنین اشغال می کند که این امر فشار بر نواحی تحتانی را دوچندان کرده و خطر مبتلا شدن به این بیماری را افزایش می دهد. از این رو بواسیر دوران بارداری به وجود می آید که داروها و شیوه های درمانی خاصی دارد. عدم تحرک و ورزش امروزه افراد به دلیل داشتن زندگی های پرمشغله وقت برای انجام ورزش های مداوم و منظم نیستند. اما باید بدانید روزی 20 دقیقه تحرک و ورزش حتی در قالب پیاده روی می تواند شما را از خطر مبتلا شدن به بواسیر نجات دهد. داشتن رابطه جنسی مقعدی رابطه جنسی مقعدی علاوه بر به وجود آورنده بواسیر می تواند آسیب های مخرب دیگری مانند گشاد شدن دهانه مقعد، خطر ابتلا به بیماری ها و عفونت را به همراه بیاورد. داشتن اسهال مزمن اسهال مزمن بیماری است که فرد دائما با مشکل شل بودن مدفوع روبرو بوده و هنگام اجابت مزاج فشار زیادی را متحمل می شود.

تفاوت بین شقاق و هموروئید چیست؟​

هموروئید و شقاق مقعدی دارای علائم و نشانه های نسبتا مشابهی چون سوزش، خارش و خونریزی هستند. این رو بسیاری از افراد این دو بیماری را با یکدیگر اشتباه می گیرند. درحالیکه عامل اصلی هموروئید متورم شدن رگ های درون راست روده و مقعد هستند اما شقاق پارگی و ترک خوردگی های مقعدی است. شما می توانید برای تشخیص دقیق و بهتر این دو بیماری معاینه ها و آزمایشاتی انجام دهید تا به علت بیماری خود پی ببرید.

راهکارهای پیشگیری از بواسیر

پیشگیری از بواسیر یا هموروئید​

برای پیشگیری از این بیماری نشیمنگاهی بسیار دردناک که میتواند فعالیت های شما را مختل کند، می توانید از راهکارهای زیر استفاده نمایید. البته باید بدانید به کار گیری شیوه سالم سبک زندگی بر همه جوانب زندگی افراد موثر بوده و در سلامتی آنها موثر است.

  • مصرف فراوان مایعات برای دفع یبوست
  • مصرف سبزیجات تازه بخصوص فیبردار
  • رژیم غذایی متعادل و مفید
  • ورزش یا تحرک منظم
  • پرهیز از نشستن های طولانی مدت
  • ترک دخانیات

بهترین راه درمان بواسیر چیست؟​

با پیشرفت علم و دانش، درمان بواسیر که یکی از شایع ترین بیماری های نشیمنگاهی است و بیشتر افراد به آن دچار هستند بسیار آسان شده است. عمل جراحی و لیزر دو روش درمانی بسیار مفید و کارآمد هستند که در درمان انواع بواسیر داخلی و خارجی بسیار موثر می باشند. برخی افراد به دلایل مختلفی چون عدم آشنایی با کلینیک تخصصی، نا آگاهی از شیوه درمان، خجالت، ترس و عدم آگاهی از هزینه های لیزر و جراحی از انجام این شیوه های درمان خود داری می کنند. اگر دچار بواسیر سطح 3 و 4 هستید و درمان شما با چالش روبرو شده، بهترین راه درمان بواسیر استفاده از عمل جراحی یا لیزر است که می تواند 100 درصد در درمان شما موثر باشد. استفاده از لیزر برای درمان هموروئید یک روش بسیار ساده و مطمئن بوده و از کمترین آسیب و دوره نقاهتی برخوردار است.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

zahraroei

عضو جدید

انواع هموروئید خونی​

به طور کلی بواسیر به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می شود. بواسیر خونی نیز می تواند از نتیجه خونی شدن عروق هموروئید خارجی یا داخلی پدید آید.
پس میفهمیم بواسیر خونی نیز به دو نوع داخلی و خارجی دسته بندی می شوند که هرکدام علائم متفاوتی به همراه دارند.

بواسیر خونی داخلی​

در نوع بواسیر داخلی، عروق درون مقعد یا راست روده متورم شده و سبب بروز بواسیر می شود. از این رو بیمار علائمی از جمله برآمدگی در ناحیه مقعد مشاهده نخواهد کرد. همچنین خونریزی ناشی از بواسیر خونی داخلی بدون درد می باشد. اما خطراتی چون ابتلا به کم خونی را برای فرد بیمار به وجود می آورد.

بواسیر خونی خارجی​

بواسیر خونی خارجی هنگامی ایجاد می شود که رگ های متورم شده، خارج از مقعد به وجود می آید. این نوع از بواسیر دارای علائم و درد بیشتری بوده و به دلیل تجمع خون در زیر پوست، درد بیشتری را به همراه می آورد.

علائم هموروئید خونی

با توجه به نوع هموروئید، این بیماری می تواند علائم مختلفی داشته باشد. به طور مثال، افرادی که هموروئید خونی داخلی دارند، درد کمتری نسبت به افرادی که هموروئید خارجی دارند تجربه میکنند، ولی در زمان دفع مدفوع علائمی مانند: خارش، سوزش، درد و خونریزی را تجربه می کنند.
بطور کلی بواسیر خونی داخلی یا خارجی دارای علائم زیر هستند:

  • خارش
  • درد
  • خونریزی هنگام اجابت مزاج
  • سوزش
  • تورم در ناحیه مقعد
  • گوشت بیرون زده از مقعد
  • ترشح مخاطی از مقعد
  • احساس دفع ناکامل مدفوع

علت ابتلا به هموروئید خونی چیست ؟​

فشار و کشش بیش از حد رگ های ناحیه مقعد موجب خونریزی بواسیر خونی خارجی و داخلی می شود که اصلی ترین علت این بیماری به شمار می رود.
این فشار می تواند ناشی از یبوست، اضافه وزن، بارداری و اسهال مزمن به وجود آید. یبوست و دفع مدفوع همراه با فشار موجب آسیب دیدن سطوح عروقی و پوست می شوند. این عارضه هم در بواسیر داخلی و هم خارجی و حتی بواسیر ترومبوزه رخ میدهد.
برخی از علتهای ابتلا به بواسیر خونی عبارت اند از:

  • یبوست
  • جا به جایی اجسام سنگین
  • رژیم غذایی نامناسب
  • بی تحرکی
  • اضافه وزن
  • زور زدن هنگام اجابت مزاج
  • رابطه جنسی مقعدی

درمان و جراحی با لیزر​

درمان بواسیر خونی با لیزر به صورت سرپایی و بدون نیاز به بیهوشی بوده و در زمانی حدود 30 دقیقه به اتمام میرسد. روش کار لیزر به این صورت است که با تاباندن اشعه لیزر به رگهای آسیب دیده، خونریزی شده و علاوه بر آن از بروز دوباره این بیماری جلوگیری می کند.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

zahraroei

عضو جدید
بواسیر خارجی چیست؟
بواسیر خارجی، همان رگ ها و عروق بیرون زده درون راست روده بوده که از فشار ناشی از عوامل مختلف از جمله یبوست به وجود می آیند. زمانی که این عروق به قدری متورم شوند که به راحتی قابل رویت و لمس باشند و سبب مختل کردن فعالیت های روزانه شوند، فرد دچار هموروئید خارجی شده است.

علت بواسیر خارجی چیست؟
ظاهر شدن این نوع از بیماری در اطراف مقعد دلایل بسیاری را شامل می شود؛ البته همانطور که گفته شد یبوست مهمترین عاملی است که می تواند موجب این بیماری آزار دهنده باشد.
برخی از عواملی که سبب بروز این بیماری می شوند عبارت اند از:

اسهال مزمن
جا به جایی اجسام سنگین
رژیم غذایی کم فیبر
اضافه وزن و چاقی
نشستن های طولانی مدت
بارداری و زایمان
بی تحرکی
زور زدن هنگام اجابت مزاج
رابطه جنسی مقعدی

علائم بواسیر خارجی
طیف وسیعی از علائم می تواند نشان دهنده وجود بیماری بواسیر خارجی باشد که البته این علائم وابسته به شدت هموروئید ، متفاوت هستند.
برخی از علائم هموروئید خارجی عبارت اند از:

خارش اطراف ناحیه مقعد
درد اطراف مقعد هنگام نشستن یا انجام فعالیت های روزانه
توده های آبی یا بنفش رنگ در نزدیکی دهانه مقعد
مشاهده توده های متورم در نزدیکی یا اطراف مقعد
وجود خون در مدفوع (ممکن است دچار خونریزی شوید و یا بر روی کاغذ توالت یا توالت لکه های خون مشاهده نمایید.)
اجابت مزاج دشوار

تفاوت بواسیر داخلی و هموروئید خارجی
هموروئید خارجی به دلیل موقعیت قرارگیری آن با سایر انواع این بیماری متفاوت است. هموروئید داخلی در عروق داخل رکتوم ایجاد می شود و معمولاً بدون درد است و ممکن است علائمی چون خونریزی نشان دهد. از این رو ممکن است فردی که به هموروئید داخلی مبتلا شده است از وجود آن بی خبر باشد.
همچنین نوع پیشرفته این بیماری ممکن است از مقعد خارج شود که گاهی به صورت خود به خود و یا با فشار دست به داخل باز می گردد.
اما بواسیر خارجی بیرون از مقعد شکل گرفته و درد بیشتری نسبت به بواسیرهای داخلی دارد، زیرا قسمت بیرونی مقعد نسبت به قسمت داخلی آن حساس تر بوده و دارای شبکه اعصاب بیشتری است. البته به طور کلی بواسیر به گونه ای است که ممکن است افراد همزمان به انواع مختلف هموروئید داخلی یا خارجی مبتلا شوند.

معاینه و تشخیص هموروئید خارجی
تشخیص بواسیر خارجی به دلیل قابل مشاهده بودن با معاینه فیزیکی توسط پزشک متخصص انجام میشود.
البته از آنجا که علائم می توانند ناشی از مشکلات دیگری در بدن باشند، لازم است که معاینه دقیق تر انجام شود. به همین منظور پزشک ممکن است برای تایید وجود بواسیر خارجی در نزدیکی مقعد از یک سری آزمایشات استفاده کند. این آزمایشات شامل موارد زیر است:
پروکتوسکوپی
کولونوسکوپی
سیگموئیدوسکوپی
آنوسکوپی

انواع شیوه های درمان بواسیر خارجی
روشهای درمان بواسیر خارجی بر اساس نوع و میزان خفیف بودن یا شدید بودن آن معین می گردد. برای مثال لیزر، عمل جراحی، رابربند، استاپلر و اسکلروتراپی از انواع شیوه های آن هستند. که بهترین و قطعی ترین آنها عمل لیزر است که بدون درد بوده و بهترین نتیجه را به ارمغان می آورد.

درمان هموروئید خارجی با لیزر
همانطور که میدانیم عمل جراحی سنتی دارای عوارض بسیاری مانند درد شدید، دوره نقاهت طولانی ، خونریزی بعد از عمل و امکان عفونت میباشد.
امروزه با توجه به پیشرفت علم و آمدن روش های نوین، لیزر بواسیر خارجی از کم تهاجمی ترین و کم عارضه ترین روش هایی است که به راحتی میتواند این بیماری را در کمترین زمان ممکن از بین برده و سبب بهبود بیماری شود. چرا که لیزر با استفاده از اشعه لیزر بوده و به صورت سرپایی صورت می گیرد
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

zahraroei

عضو جدید
بیماری بواسیر
بواسیر بیماری ناحیه نشیمنگاهی بوده که بیشتر افراد در طول زندگی خود به آن مبتلا می شوند. بواسیر ناشی از متورم شدن عروق درون راست روده پدید آمده و دارای دو نوع هموروئید داخلی و هموروئید خارجی می باشد. این بیماری دارای علائمی چون خونریزی، درد، سوزش، خارش یا حتی ایجاد زائده های گوشتی در اطراف مقعد می شوند.
تصورات افراد بر این که هموروئید خود به خود درمان می شود کاملا غلط بوده و شالوده علمی به همراه ندارد چه بسا که بی توجهی سبب حاد شدن بیماری نیز می شود. از این رو انجام لیزر یکی از روشهای درمانی بدون عوارض و مطمئن بوده که بیماران از آن استفاده می کنند.

تعیین هزینه جراحی بواسیر با لیزر وابسته به چه مواردی است؟
تعیین هزینه جراحی بواسیر با لیزر به موارد بسیاری بستگی دارد. برای مثال هنگامی که برای معاینه به دکتر بواسیر مراجعه می کنید، نوع بیماری اعم از داخلی یا هموروئید خارجی بودن، تعیین می گردد. علاوه بر آن ممکن است پزشک انجام برخی آزمایش ها از جمله آندوسکوپی یا سونوگرافی را برای شما ضروری بداند.
متفاوت بودن بون نوع هموروئید و خفیف یا شدید بودن آن اصلی ترین موارد در تعیین هزینه جراحی بواسیر با لیزر به حساب می آیند.
بنابراین تعیین هزینه جراحی بواسیر با لیزر به موارد زیر بستگی دارد:
میزان شدید یا خفیف بودن بواسیر
داخلی یا خارجی بودن هموروئید
تعداد رگ هایی که دچار بواسیر شده اند
کلینیکی که برای درمان به آن مراجعه می کنید
دستگاه و نوع لیزری که استفاده می شود
دستمزد پزشک متخصص بواسیر

مقایسه هزینه و نحوه درمان بواسیر
درمان بواسیر به روشهای متعددی چون لیزر، عمل جراحی بواسیر، رابربند و … انجام می شود که بهترین راه درمان بواسیر، لیزر بوده که مورد تایید پزشکان بوده و عوارضی به همراه ندارد. یکی از از مزیت های لیزر نسبت به دیگر روشهای درمانی ارزان تر بودن آن نسبت به دیگر روشهای درمانی است چرا که از متقبل شدن هزینه های اضافه بستری شدن، بیهوشی، اتاق عمل و دوره نقاهت پیشگیری میکند. علاوه برآن بیمار با اتلاف وقت یا درد مواجه نبوده و به راحتی می تواند درمان بواسیر را با کمترین هزنیه و اسیب انجام دهد. کلینیک نشیمنگاه یکی از مراکز درمانی بواسیر بدون درد د رتهران می باشد که می توانید به آن مراجعه نمایید.

هزینه عمل بواسیر با لیزر
درمان بواسیر به روشهای متعددی چون لیزر، عمل جراحی، رابربند و … انجام می شود که بهترین راه درمان بواسیر، لیزر بوده که مورد تایید پزشکان بوده و عوارضی به همراه ندارد. یکی از از مزیت های لیزر نسبت به دیگر روشهای درمانی ارزان تر بودن آن نسبت به دیگر روشهای درمانی است چرا که از متقبل شدن هزینه های اضافه بستری شدن، بیهوشی، اتاق عمل و دوره نقاهت پیشگیری میکند. جراحی لیزر علاوه بر تمامی مزایایی که در بهبود و سلامتی بیمار به همراه دارد از نظر هزینه و اتلاف وقت نیز دارای مزایای بیشمار است. این روش برخلاف تصور عموم که یک روش گران جا افتاده، بسیار مقرون به صرفه است و در یک روز تمام می شود.

برخی از مزایای انجام جراحی بواسیر با لیزر عبارت اند از:
عدم نیاز به استراحت پس از انجام لیزر
عدم نیاز به پزشک بیهوشی
درمان دریک جلسه
عدم نیاز به پانسمان
پس از انجام لیزر می توانید به محل کار خود بازگردید
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

zahraroei

عضو جدید
انواع بواسیر داخلی
هموروئید داخلی انواع مختلفی دارد و درمان آن توسط پزشک بر اساس نوع و درجه ای که دارد انتخاب میشود. درجه بواسیر را میتوان بر طبق بیرون زدگی آن طبقه بندی کرد یعنی هر چقدر میزان آسیب دیدگی عروق بیشتر باشد، درجه آن بالاتر میرود.

بواسیر داخلی دارای 4 نوع میباشد:
انواع هموروئید داخلی بر اساس میزان بیرون زدگی آن میباشد؛ یعنی هر چه میزان بیرون زدگی بیشتر باشد، درجه بالاتری به خود میگیرد.
بسیار مهم است که بدانید دارای کدام نوع بواسیر هستید زیرا هر یک شیوه درمان متفاوتی دارند.
بواسیر درجه 1
بواسیر درجه 1 در زمان اجابت مزاج به سمت کانال مقعدی حرکت میکند اما از مخرج خارج نشده واز علائم آن دفع خون قرمز است.
بواسیر درجه 2
این نوع هموروئید می تواند در زمان دفع از مخرج خارج شود و بعد از آن خود به خود به داخل برگردد.
بواسیر درجه 3
بواسیر درجه 3 در زمان حرکات روده از مخرج خارج می شود اما خودش به داخل برنمیگردد و باید با دست به داخل هدایت شود.
بواسیر درجه 4
این نوع از بواسیر داخلی همیشه خارج از مقعد است و هیچ گاه به داخل باز نمی گردد و عوارض آزار دهنده ای به همراه دارد.
در صورتی که بواسیر بزرگ تر شده و شدت بیشتر پیدا کند علائمی مانند سوزش، خارش، درد، ناراحتی و خونریزی را به دنبال دارد.

راهای پیشگیری
خوشبختانه با رعایت برخی نکاتی می توانید از بواسیر داخلی پیشگیری کرده و سلامت خود را تضمین کنید. چرا که انجام این موارد پس از ابتلا به بیماری نتیجه و سودی نداشته و باید درمان اساسی مانند لیزر هموروئید داخلی پیش رو بگیرید.

مصرف مایعات و نوشیدنی به اندازه کافی در طول روز
داشتن رژیم غذای سرشار از فیبر
پرهیز از نشستن های طولانی مدت
داشتن تحرک و ورزش
پرهیز از جا به جایی اجسام سنگین
تشخیص و معاینه هموروئید داخلی
تشخیص هموروئید داخلی توسط متخصص و دکتر بواسیر انجام میشود . معاینه این بیماری توسط تجهیزاتی مانند چراغ قوه و دستگاه های باز کننده مقعد انجام میشود. در صورتی که پزشک تشخیص دهد دلیل خونریزی بواسیر داخلی است شیوه درمانی مناسب را انتخاب میکند.
انجام آزمایشاتی مانند کولونوسکوپی یا آندوسکوپی به منظور معاینه به منظور مشخص نمودن نوع دقیق بیماری بوده و پزشک قصد تشخیص دقیق را دارد. بنابراین برای تشخیص و درمان، حتما به بهترین دکتر بواسیر در تهران مراجعه کنید تا نوع آن مشخص شود و هر چه سریعتر درمان صورت بگیرد.

روش های درمان بواسیر داخلی
درمان بواسیر داخلی به شیوه های متفاوتی انجام می شود که لیزر بواسیر یکی از بهترین شیوه های درمان بوده که در درمان این بیماری موثر است و از نتیجه دهی بالایی برخوردار است. درمان بواسیر داخلی با لیزر بدون بروز هیچگونه عارضه وعوارض ناشی از عمل سرپایی بواسیر بوده و طی یک جلسه انواع هموروئید داخلی را درمان می کند.
روشهای دیگر چون استاپلر، رابربند یا درمان های خانگی معمولا زمان بر بوده و از نتیجه مناسبی برخوردار نیست بنابراین در به کارگیری شیوه مناسب از پزشک متخصص خود کمک بگیرید.

درمان بواسیر داخلی با لیزر
یکی از بهترین روش های درمان، عمل بواسیر داخلی با لیزر در کلینیک نشیمنگاه است. لیزر یک روش نوین و بی خطر بوده که بدون هیچگونه آسیب بیماری بواسیر را درمان کرده و آن را از بین می برد. لیزر یک روش امن شناخته شده و مورد تایید پزشکان است. در ادامه مزایا این روش ذکر شده است تا بتوانید در سریعترین زمان بهترین نتیجه را داشته باشید.
برخی از مزایای درمان بواسیر داخلی با لیزر عبارت اند از:

در سریعترین زمان ممکن انجام میشود ( بین نیم الی یک ساعت)
دارای کمترین آسیب به بافت های داخلی نسبت به دیگر روش ها
عدم وجود زخم و خونریزی در این روش
ایمنی بالا
از هزینه کمتری برخوردار است
بدون درد
لیزر درمان مانند جراحی بواسیر داخلی به بستری شدن نیازی ندارد.
تحت بی حسی صورت می گیرد
 

zahraroei

عضو جدید

بواسیر چیست؟​

بواسیر یا هموروئید یک بیماری ناحیه نشیمنگاهی بوده که از متورم شدن عروق درون روده به وجود می آید. این بیماری دارای دو نوع خارجی و هموروئید داخلی بوده که هرکدام دارای علائم متفاوتی هستند. همچنین میزان شیوع این بیماری در همه افراد یکسان بوده و حتی کودکان نیز در خطر ابتلا به هموروئید هستند.

علت درد بواسیر​

درد بواسیر چیست؟ درد بواسیر زمانی رخ می دهد که هموروئید به درجه حاد رسیده و نیاز به درمان اساسی و پزشکی دارد. روشهای درمانی بسیار زیادی به منظور از بین بردن این بیماری موجود است. اجابت مزاج، نشستن به مدت طولانی، یبوست از اصلی ترین دلایل به وجود آمدن درد هموروئید هستند.
درد ناشی از بواسیر در ناحیه مقعدی بوده و گاهی درون یا خارجی از مقعد مشاهده می شود که با علائم دیگری چون سوزش، خارش یا خونریزی همراه است.

روش های تسکین درد بواسیر​

تسکین درد بواسیر با روشهای متعددی همراه است که اصلی ترین آنها یعنی راه درمان هموروئید، لیزر است. اما اگر بنا به هر دلیلی شرایط یا علاقه به انجام این روش ندارید میتوانید هنگام مواجه با علائم و درد ناشی از بواسیر برخی راهکارهای خانگی و دارویی را پیش رو بگیرید که در ادامه با آنها آشنا می شویم.

درمان با لیزر​

برای درمان فوری درد بواسیر ابتدا باید نوع بیماری را شناخته و با راهکارهای درمانی آن آشنا شوید. به طور کلی اصلی ترین و فوری ترین راه درمان درد بواسیر لیزر است که نیازی به جراحی نداشته و نتیجه قطعی به همراه می آورد.
علاوه بر آن می توانید با رعایت برخی مسائل و به کارگیری چند روش ساده در خانه علائم هموروئید خارجی و داخلی را موقتا برطرف کنید.

مسکن و دارو​

برای درد بواسیر چه قرصی بخوریم؟ به طور کلی قرص مسکن قوی برای درد بواسیر وجود ندارد اما استفاده از مسکن های خوراکی، پمادها و شیاف می توانند مدتی درد و علائم را کاهش دهند.
برخی از مسکن های کاهش درد که شاید با آنها آشنا باشید:

  • ناپروکسن
  • ژلوفن
  • استامینوفن
  • ایبو پروفن
  • شیاف آنتی هموروئید
  • شیاف گلیسیرین

تسکین دهنده درد با پماد​

پماد آنتی هموروئید از داروهای بسیار مفید و کارآمد است که در درمان درد شدید هموروئید داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرد. این پماد دارای اپلیکاتور مخصوص است که به کمک آن می توانید درون مقعد را نیز به پماد آغشته نمایید. در برخی موارد استفاده مداوم از پماد های هموروئید می تواند نتایج خوبی را به همراه داشته باشد.
برخی دیگر از پماد های تسکین دهنده درد و علائمی چون سوزش و خارش بواسیر:

  • پماد لیدوکائین با خاصیت بی حس کنندگی
  • پماد نیتروگلیسیرین که شل کننده عروق است
  • پماد هیدروکورتیزون کاهش خارش و سوزش
  • پماد ام جی موثر در کاهش علائم
  • پماد بعد از عمل هموروئید که به منظور کاهش علائم پس از جراحی استفاده می شود
  • وازلین برای هموروئید کاهش دهنده خارش و حفظ رطوبت پوست

درمان خانگی کاهش درد بواسیر​

علاوه بر استفاده مسکن و دارو که تسکین درد فوری را به همراه دارند، می توانید با رعایت برخی نکات، طی یک هفته علائم و درد های ناشی از هموروئید را به حداقل برسانید. اما لازم به ذکر است این نکات درمان قطعی نبوده و نمی تواند نتیجه 100 درصد به همراه داشته باشد.

حمام نشیمنگاهی​

پس از اجابت مزاج عروق متورم ناشی از بواسیر تحریک شده و علائم هموروئید را به همراه می آورد. حمام نشیمنگاه یک راه مناسب، به منظور تسکین درد هموروئید شناخته می شود. برای استفاده از این روش ابتدا یک تشت یا وان را به گونه ای که ناحیه مقعد و باسن را پوشش دهد، آب گرم بریزید.(آب نه سرد باشد نه گرم) در ادامه 2 الی 3 قاشق غذا خوری را در آن ریخته و حل کنید. به مدت 15 الی 20 دقیقه در آن بنشینید. این کار موجب کاهش فشار و درد هموروئید می شود.

درمان فوری درد بواسیر با یخ​

قرار دادن چند تکه یخ در کیسه و قرار دادن آن در ناحیه موجب کاهش التهاب، ورم و از بین بردن فوری درد شدید هموروئید می شود. یخ موجب کاهش جریان خون در ناحیه شده و خاصیت سر کنندگی برای آن ایجاد می کند.

زور نزدن هنگام اجابت مزاج​

وارد کردن فشار یا همان زور زدن در توالت موجب تحریک عروق درون روده شده و آن را تحریک می کند. اگر می خواهید اجابت مزاجی آسان تری داشته باشید، تمرین دم و باز دم کنید. به طوری که نفس عمیق بکشید و هنگام خارج کردن آن، مدفوع را به بیرون هدایت کنید.

استعمال روغن یا ژل​

استعمال موضعی ژل آلوئه ورا (لایه درونی گیاهی آلوئه ورا که ژل مانند است)، روغن کبد کوسه و پماد ژل نفتی می تواند در نرم کردن پوست آسیب دیده و اجابت مزاج بسیار کارآمد باشد.

محلول فندق افسونگر​

فندق افسونگر محلولی جهت کاهش خارش، رفع درد و التهاب است که می توانید با آغشته کردن پنبه و استعمال آن به مقعد از درد هموروئید خلاص شوید. تهیه آن آسان بوده و در داروخانه ها موجود است.

کاهش درد بواسیر با نحوه نشستن​

در بهترین حالت این است که از نشستن های طولانی مدت خود داری کنید. اما در گام بعدی برای کاهش عوارض نشستن می توانید از بالشتک های طبی دوناتی استفاده کنید. این کار فشار وارد بر مقعد را تا حد زیادی کاهش می دهد.
فعالیت روزانه: داشتن تحرک و فعالیت و همچنین دفع به موقع مدفوع می تواند در اجابت مزاج آسانتر نقش مهمی داشته باشد.

مسکن قوی برای درد بواسیر​

علاوه بر راهکارهای غیر دارویی برخی دارو ها و مسکن ها به منظور رفع درد شدید هموروئید مورد استفاده قرار می گیرند. از این رو داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی بهترین گزینه های پیشنهادی ما هستند که در ادامه چند نمونه از آنها را به شما معرفی خواهیم کرد.

اصلاح عادات روزانه​

اصلی ترین دلیل به وجود آمدن هموروئید، یبوست مزمن است. بهتر است رژیم غذایی خود را اصلاح کنید تا دچار این عارضه نشوید. البته داروهایی چون شربت لاکتولوز وجود دارند تا در از بین بردن یبوست یا اسهال مزمن کارایی داشته باشند. اما این دارو ها تنها در نرم کردن مدفوع موثر هستند.
علاوه بر آن افزایش دادن فعالیت بدنی و عدم جا به جایی اجسام سنگین یکی از گام های درمان هموروئید است.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا