درمان فیستول با عسل، نحوه انجام آن و تاثیرات

farhad9823

عضو جدید
بیماری فیستول مقعدی نوعی بیماری نشیمنگاهی است. فیستول مقعدی به اتصال غیر طبیعی دو عضو از بدن گفته میشود. این بیماری باعث ایجاد درد، خونریزی، عفونت و … میشود. عواملی مانند هزینه ای گزاف بیمارستان، طولانی بودن دوره های درمانی و نیز ترس از جراحی موجب شده بیماران تمایلی بیشتری به درمان های خانگی داشته باشند. یکی از این این درمانها درمان فیستول با عسل است:

درمان فیستول با عسل
عسل خوراکی بسیار مفید، و نوعی داروی ضد التهاب است. مصرف این دارو چه به صورت خوراکی و چه به صورت موضعی در بهبود این بیماری موثر خواهد بود.

فیستول مقعدی نوعی بیماری عفونی است. علت ایجاد این بیماری نیز معمولاً تجمع عفونت در زیر پوست، یا همان آبسه است. گسترش عفونت نیز می تواند شرایط را وخیم تر نماید. تاثیرات عسل در درمان این بیماری شامل جلوگیری از عفونت زخم و عوارض آن بعدی است.

البته لازم به ذکر است که درمان فیستول با عسل را نمی توان روش قطعی درمان معرفی کرد. زیرا انجام این درمان تنها در برطرف کردن علائم بیماری اثر گذار است و نمی تواند درمان قطعی بیماری باشد. برای آنکه بتوان بیماری را برای همیشه برطرف کرد. باید از روشهای تهاجمی تری مثل جراحی سنتی یا لیزر درمانی استفاده نمود. ولی اگر از درمان های خانگی مثل عسل همراه با روشهای تهاجمی تری استفاده کنید. می توانید نتیجه بهتر و سریع تری از درمان بگیرید.

نحوه استفاده از این آنتی بیوتیک قوی به این شرح است:

مقداری عسل را بر روی موضع فیستول قرار دهید. پس از حدود 30 الی 40 دقیقه موضع را بشویید. این درمان را حداقل یک مرتبه در روز تکرار کنید.
دو قاشق عسل را در یک لیوان آب گرم حل کرده و 2 بار در روز از آن میل کنید.
نباید در یک دوره طولانی از عسل برای درمان استفاده کرد. زیرا این کار موجب می شود، مراحل اصلی درمان با تاخیر شروع شود. بهترین راهکار سریع و قطعی، درمان فیستول با لیزر است. لیزر سرپایی، بدون ایجاد درد و خونریزی فیستول را برای همیشه درمان می کند.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا