درمان شقاق در طب سنتی با استفاده از داروهای گیاهی

farhad9823

عضو جدید
بیماری شقاق یا فیشر به ایجاد یک ترک عمیق در دیواره خارجی کانال مقعد گفته میشود. درد، خونریزی، خارش و سوزش از مهمترین علائم این بیماری به شمار می روند. علت شقاق وارد شدن فشار به عضله مقعدی است که در اثر عواملی مانند یبوست رخ میدهد. بهترین راه درمان این بیماری، لیزر شقاق است.

درمان شقاق در طب سنتی یکی دیگر از روش های پرطرفدار است که شامل استفاده از داروهای گیاهی یا مواد طبیعی مثل عسل است، و می تواند به رفع این بیماری کمک کند. در ادامه به معرفی روش هایی برای درمان گیاهی شقاق می پردازیم.


آلوئه ورا

این گیاه دارای خواص ضد التهابی است و می تواند به تسکین عفونت و التهاب زخم فیشر کمک نماید. یک برگ تازه آلوئه ورا را تهیه کرده و ژل آن را خارج کنید. این ژل را می توانید تا 4 مرتبه در روز بر روی موضع آسیب دیده استعمال نمایید.

روغن نارگیل
روغن نارگیل داروی گیاهی برای درمان شقاق است. این روغن می تواند به عنوان ضد عفونی کننده و ترمیم کننده زخم کاربرد داشته باشد. این روغن می تواند به مرطوب کردن موضع کمک نماید. استفاده از این روغن در دوران پس از جراحی و برای درمان شقاق های مزمن نیز توصیه میشود. برای این منظور کافی است چند قطره از روغن نارگیل طبیعی را بر روی موضع مالش دهید.

تخم کتان
این خوراکی نوعی داروی گیاهی برای شقاق مقعدی است. تخم کتان سرشار از فیبر بوده و می تواند به درمان و جلوگیری از یبوست کمک کند. همانطور که میدانید یکی از علت های اصلی بیماری شقاق، ابتلا به یبوست است. با مصرف این خوراکی می توانید فشار وارده بر عضله را کاهش دهید. برای انجام این درمان می توانید هر روز صبح یک قاشق تخم کتان را در آب ریخته و میل کنید.

سرکه سیب
یکی از ساده ترین راه ها برای درمان شقاق مزمن با طب سنتی استفاده از سرکه سیب است. سرکه سیب دارای خواص ضد التهابی است و می تواند در رفع خارش، سوزش و عفونت این موضع موثر باشد. برای این منظور مخلوطی از سرکه سیب و عسل و آب را مخلوط کرده و میل کنید و یا پنبه آغشته به سرکه سیب را بر روی موضع مالش دهید.

روغن زیتون
رمان شقاق مقعدی با داروهای گیاهی روغن زیتون

روغن زیتون دارای چربی سالم است. روغن زیتون می تواند روده را روان کند و به دفع راحت تر کمک نماید. بنابراین به عضله مقعدی فشار کمتری وارد می شود. اگر به فیشر یا شقاق مبتلا هستید، لازم است روغن زیتون را حتما در رژیم غذایی خود قرار دهید. همچنین در روشی دیگر می توانید ترکیبی از روغن زیتون و موم ذوب شده تهیه نموده و بر روی موضع استعمال نمایید.

پیشنهاد میکنیم برای مطالعه درمان های مشابه صفحه درمان خانگی فیشر را مطالعه نمایید.

آیا درمان سنتی شقاق مقعدی روش قطعی درمان است؟
مسلماً خیر، روشهای سنتی به عنوان درمان قطعی بیماری شناخته نمی شوند. زیرا این روشها به برطرف کردن علت اصلی عارضه توجهی ندارند، بلکه تنها هدف آنها برطرف کردن علائم بیماری است.

اگر شقاق از نوع مزمن باشد و یا عمق زخم زیاد شده باشد. امکان برطرف کردن آن با روش های سنتی و یا دارو وجود ندارد. در واقع در حالت مزمن فشار بسیاری در اثر اسپاسم در عضله ایجاد شده است که تنها راهکار از بین بردن آن، جراحی است. در طی جراحی پزشک با روش هایی اسپاسم عضله را رفع نموده و به ترمیم زخم کمک می کند.

اما از آنجایی که روشهای جراحی مشکلات و عوارض خاص مربوط به خود مثل درد، خونریزی، خارش و سوزش را دارا است. امروزه به ندرت تجویز می شود. در حال حاضر بهترین روش تاثیرگذار و سریع برای درمان این بیماری استفاده از لیزر است. لیزر به صورت سرپایی و بدون ایجاد درد یا خونریزی بیماری شما را رفع خواهد نمود.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا