درست کردن جاشمعی با خمیر مجسمه سازی

kamanrangi94

عضو جدید
[h=2] [/h]



درست کردن جاشمعی با خمیر
شما می توانید براحتی و در منزل با خمیر مجسمه سازی، یک جاشمعی زیبا درست کنید. این خمیر را می توانید از فروشگاه ها خریداری کنید.

وسایل لازم :
خمیر مجسمه سازی
قالب گرد شیرینی پزی
خلال دندان یا سیخ چوبی
کاتر
وردنه
چسب مایع قوی
فرِ اجاق گاز
وارمر

مراحل ساخت :
وسایل مورد نیاز برای ساخت جاشمعی با خمیر
بعد فراهم کردن لوازم مورد نیاز، خمیر مجسمه سازی را به چند قسمت مساوی تقسیم کنید. هر کدام از تکه ها را ورز دهید و با وردنه سطح صافی ایجاد کنید، دقت کنید خمیر خیلی نازک نشود. قالب گرد شیرینی پزی را روی خمیر فشار دهید و با کاتر دور تا دور آن را ببرید تا یک خمیر دایره ای داشته باشید.


خمیرهای صاف شده را با قالب گرد قالب زده
با خلال دندان یا سیخ چوبی داخل خمیر، سوراخ هایی به سلیقه خودتان می توانید به شکل های مختلف مثلا قلب و یا گل و یا حتی نامرتب و ... این سوراخ ها را ایجاد کنید. این سورا خ ها برای عبور نور وارمر هستند، دقت کنید نه خیلی کوچک باشند که جلوه نور را به خوبی نشان ندهند و نه خیلی بزرگ.


زدن سوراخ روی خمیرهای قالب زده
خمیر دیگری بردارید و با دست آنرا صاف کنید، یک وارمر روی خمیر بگذارید و وارمر را فشار دهید تا خمیر حالت وارمر را به خود بگیرد. لبه های خمیر را با دست حالت بدهید.


فشار دادن وارمر روی خمیر و حالت دادن لبه های آن
بعد از اتمام کار، هر دو خمیر گردی که درست کرده اید را در فر بگذارید تا با دمای 110 درجه سلسیوس، حرارت ببینند. وقتی آن ها را از فر بیرون بیاورید، خمیر ها مانند مجسمه، سفت و محکم می شوند. با چسب، مطابق عکس، دو خمیر گرد را بهم بچسبانید.


چسباندن خمیرهای خشک شده به همدیگر
جاشمعی شما حاضر است، کافیست درون آن یک وارمر بگذارید و روشنش کنید و از دیدن منظره زیبایی که ایجاد شده، لذت ببرید.

 

Similar threads

بالا