درخوست های مرتبط با:انواع هتل و متل

negin jo0on

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سیییلام دوستان..
میشه چند تا هتل یا سایت رو معرفی کنین که طرحای هتلش،پلاناش بتونه به آدم ایده بده..من هنوز تو مرحله کانسپت موندم....
گیج.gif
باید هتل 4ستاره طراحی کنم...
میسی
 

az.sa

عضو جدید
نمونه هتل هیلتون شهر بانکوک با پلان و مقطع

نمونه هتل هیلتون شهر بانکوک با پلان و مقطع

هتل هیلتون شهر بانکوک اندونزی:

هتل هیلتون شهر بانکوک اندونزی در سال ۲۰۰۷ طراحی و در زمینی که به مساحت ۳۰۰۰۰ متر مربع کلنگ اجرای آن زده شد که در سال ۲۰۱۱ به اتمام رسید.این هتل از نوع ۵ ستاره و با داشتن ۱۸۶ سویت فوق امکانات و با۲ فضای تفریحی و اقامتی مکمل یکی از زیباترین هتل های شرق آسیا می باشد. مفهوم زیباشناسی شهری با استفاده از توپوگرافی شهر بانکوک ، رشته کوههای آتشفشانی آن و فرهنگ و آداب رسوم منطقه طراحی گردیده

سعی شده نهایت کاربردهای معماری
بومی و همچنین اصول طراحی شهری بانکوک در آن گنجانده شود.
از زیباترین بخش ها یکپارچه سازی فضاهای مختلف هتل است ، به طوری که ارتباط فضای داخلی هتل و بخش تفریحی خارجی آن از طریق راههای دسترسی متععد خود نوعی نوگرایی را در طراحی هتل بوجود آورده است.استفاده از دیوار های شیشه ای ، سنگ ها و مواد بومی منظقه و همچنین سازگاری با فضای سبز منطقه ترکیب زیبایی را از معماری و طبیعت بوجود آورده است که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

دکوراسیون داخلی :
فرایند طراحی داخلی این پروژه بر اساس یک درک جامع ، تحقیق در زمینه های فرهنگی ، اقتصادی و جغرافیایی آب و هوایی منطقه بوجود آمده است که می توان به جدیدترین مصالح ساختمانی روز دنیا و ترکیب آنها با معماری بومی منطقه اشاره کرد.دسترسی اتاق ها به قسمت های دیگر ساختمان از طریق پله های مارپیچی فوق العاده زیبا بوجود آمده که باعث زیبایی خاصی در این بنا شده است. ( البته آسانسورهای شیشه ای نیز تنوع خاصی را در رفت و آمد در این بنا بوجود آورده است

اکثر سویت های این هتل در ابعاد ۴۰ متر مربع و با داشتن حمام های شیشه ای ، مبلمان کاملا بروز و چشم انداز های چشمگیر رشته کوههای مجاور هتل باعث شده که میهمانان وقت بیشتری را در اتاق های این هتل سپری کرده و از آرامش آن نهایت استفاده را ببرند.محل قرار گیری:سایت پلان این بنا در دامنه رشته کوههای جنوبی بانکوک و در منظقه ای عمدتا ویلایی انتخاب شده که دلیل اصلی آن مسافرانی است که برای تفریح به این منطقه مراجعه می کنند.از مزیت های دیگر این هتل داشتن ایستگاه راه آهن شهری در ۵ کیلومتری آن است که باعث شده مسافران آسوده تر مراحل سفر خود را طی کنند.


پلان ها و عکس هاش رو هم به صورت زیپ شده اینجا گذاشتم :مشاهده پیوست hotel .rar
 
آخرین ویرایش:

ناز معمار

عضو جدید
سلام دوستای گلم طرح 4 من مهمانسرا با طرح سنتی هستش از اونجایی که استادم هیچگونه همکاری و کرکسونی نمیکنه و هیچ نظری در مورد طرحامون نمیده... دست به دامن شما شدم ممنون میشم اگه پلان از مهمانسرای سنتی داشته باشین و برام بفرستین... شدیدا به پلان با طرح سنتی نیاز دارم ...ممنونم
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

mahboobeh14

عضو جدید
سلام من فورا احتیاج به حداقل 4 پلان هتل معروف به همراه عکس از همون هتل دارم کسی میتونه کمکم کنه؟
 

bahar_21

عضو جدید
سلام
موضوع طرح نهایی من کمپ اکوتوریستی و کویرشناسی در مرنجابه اگر دوستان در مورد اقلیم و ریزفضاها و . . مطالبی دارند ممنون میشم چون برای رساله ام شدیدا نیاز دارم .
تشکر
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
سلام
موضوع طرح نهایی من کمپ اکوتوریستی و کویرشناسی در مرنجابه اگر دوستان در مورد اقلیم و ریزفضاها و . . مطالبی دارند ممنون میشم چون برای رساله ام شدیدا نیاز دارم .
تشکر
سلام دوستم این شاید کمک کنه :

تعریف کویر :
بیشتر ما به اشتباه کویر را همان بیابان می پنداریم. در حالی که مقوله بیابان و کویر، دو مقوله جدا از هم هستند.

بیابان:
از نظر جغرافیا و اقلیم شناسی، بیابان به منطقه ای گفته می شود که متوسط بارندگی سالانه آن کمتر از ۵۰ میلی متر است. به طوری که توزیع بارندگی در طول سال بسیار ناموزن و حتی ممکن است تا پایان سال بارندگی صورت نگیرد.

کویر:

شامل زمین هایی گلی و شور نمک زار است که تحت تاثیر املاح و نمک های مختلفی است که برای امور زراعی، خاک مناسبی محسوب نمی شود. پیدایش منطقه کویری بیشتر تحت تاثیر وضعیت زمین ساختی و جغرافیایی منطقه قرار دارد. مناطق کویری در دوران سوم زمین شناسی پدید آمدند، بدین ترتیب که؛ سیلاب ها پس از عبور از زمین های نمکدار، به سمت گودترین نقطه آبخیری سرازیر می شوند. املاح محلول در این سیلاب ها پس از حمل به چاله ها در طی تبخیر در سطح زمین رسوب کرده و در نهایت پس از انجام عمل تبخیر و رسوب گذاری، خاک این مناطق شور شده و کویر ایجاد می شود. مثل کویر
دامغان در استان سمنان، کویر نمک بجستان در استان خراسان رضوی، کویر سبزوار در استان خراسان رضوی، کویر شوره گزهامون در استان سیستان و بلوچستان، کویر لوت.
بیش از نیمی از كشور ایران را مناطق کویری و نیمه کویری تشكيل مي دهند. مناطق كويري در ايران به پنج دسته ي، کویر مرکزی،‌ کویر کوچک،‌ کویر ریگ جن و کویر لوت تقسيم مي شوند.
معروف ترين كويرهاي ايران دشت لوت و دشت كوير است كه در وسعتي به مساحت بيش از 360 هزار كيلومتر مربع گسترده شده اند و جزو مناطق جالب توجه و در عين حال ناشناخته كشور به شمار مي روند. كوير لوت،‌ یکی از صعب العبورترین نقاط جهان است و در برخي از قسمتهای آن، هیچ موجود زنده ای حتی باکتری، وجود ندارد .


کویر مرنجاب سرزمین رویایی در نمکزار

کویر مرنجاب در شمال شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان قرار دارد. این کویر از شمال به دریاچه نمک آران و بیدگل، از غرب به کویر مسیله و دریاچه‌های نمک حوض سلطان و حوض مره، از شرق به کویر بند ریگ و پارک ملی کویر و از جنوب به شهرستانهای آران و بیدگل و کاشان محدود می‌شود.

ارتفاع متوسط کویر مرنجاب از سطح آبهای آزاد در حدود ۸۵۰ متر می‌باشد. قسمت عمده این کویر پوشیده از تپه‌های شنی و ریگزار است. کویر مرنجاب از نظر پوشش گیاهی بسیار غنی است. عمده پوشش گیاهی منطقه شامل گیاهان شور پسند از جمله درختهای گز و تاق و بوته‌های قیچ است.
پوشش جانوری منطقه به دلیل وجود آب و غذای فراوان بسیار غنی است. از جمله حیوانات موجود می‌توان به گرگ، شغال، کفتار، روباه شنی، گربه شنی، بزمجه، آفتاب‌پرست، انواع مارمولک، مار، عقرب، تیهو، عقاب، شاهین اشاره کرد. در سال اخیر یک جفت پلنگ نیز در منطقه مرنجاب مشاهده شده‌است. به گفته ساکنان محلی هم اکنون ۲۱ قلاده پلنگ در این منطقه وجود دارد.

کویر مرنجاب یکی از زیباترین نقاط کویری ایران محسوب می‌شود. تپه‌های شنی بلند و جنگلهای تاق جلوه زیبایی به این منطقه بخشیده‌است. دریاچه نمک آران وبیدگل و جزیره سرگردان از دیگر نقاط دیدنی منطقه محسوب می‌شوند. چاه تاریخی دستکن در قسمت شرق کویر، محل آبشخور شترهای کاروانها بوده‌است. قلعه مرنجاب، کاروانسرایی است در کویر که در مسیر راه ابریشم قرار دارد و کاروانها برای سفر به خراسان، اصفهان، ری و بالعکس از این مسیر می‌گذشتند. درباره دلیل ساخت این قلعه و کاروانسرا در کنار دریاچه نمک، نقل است که شاه عباس با وجود ایجاد کاروانسرا و قلعه‌های متعدد در سراسر کشور، در این منطقه تأسیسات دفاعی تعبیه نکرده بود، چون تا آن زمان دشمنان به خاطر دریاچه نمک و گستره کویر، از این سوی به پایتخت هجوم نبرده بودند. حمله ازبکها و افغانها از طریق دریاچه نمک به کاشان که تا اصفهان پیش رفتند، شاه عباس را به صرافت انداخت تا در سال ۱۰۱۲ قمری سریعاً یک پایگاه نظامی در این منطقه ایجاد کند و جلوی تهدید را بگیرد. بالای کاروانسرا به شکل سنگرهای دیدبانی است و ذکر شده‌است که همیشه ۵۰۰ پاسدار مسلح در قلعه حضور داشتند و امنیت عبور کالا از چین به اروپا و بالعکس را در این منطقه تأمین می‌کردند. قنات کنار کاروانسرا که برکه بزرگی به وجود آورده‌است، آب شیرین دارد و این در کویر نمک و شوره زار یک پدیده بسیار منحصر به فرد است. کاروانسرای مرنجاب در قلب کویر کاروانسرای مرنجاب در موقعیت جغرافیاییٍِ’۷و‏‎‎ ْ۳۴ عرض جغرافیایی و ’۴۸و ‎ْ‏‎۵۱ طول جغرافیایی، در ارتفاع ۸۱۰ متری از سطح دریای آزاد در حاشیه جنوبی دریاچه قم واقع شده‌است.مرنجاب از دهستان کویرات شهرستان آران و بیدگل و در ۵۰ کیلومتری شمال شرق مرکز این شهرستان قرار دارد.

منبع :ویکی پدیا

کویر مرنجاب
موقعیت جغرافیایی: کویر مرنجاب در شمال شرقی، در استان اصفهان قرار گرفته و از شمال به در یاچه نمک، از غرب به کویر مسیله، از جنوب شرقی به کوههای یخاب و لطیف، از شرق به کویر بندریگ، از شمال شرقی به پارک ملی کویر و از جنوب غربی به آران و بیدگل و کاشان محدود می گردد.میانگین ارتفاع کویر مرنجاب از دریای آزاد حدود 850 متر است.

زمین شناسی: بیشتر قسمتهای کویر مرنجاب از تپه های شنی و ریگهای روان پوشیده شده است که ارتفاع بعضی از آنها به 20 تا 50 متر می رسد، و دارای شیبهای تند هستند . اکثر این تپه های ماسه ای متحرک از ادامه قسمتهای باد رفتی وسیع بندریگ می باشند. در کویر مرنجاب همچون سایر کویرها باد در شرایط اقلیمی و شکل دهی به ساختار طبیعی ناحیه بسیار تاثیر گذار است، باد شهریاری و باد شمال از بادهای مطلوب بوده و باد خراسان، باد قبله، باد طوفان، باد سیاه و مخصوصاً باد لوار از بادهای بسیار خشن و نامطلوب کویر مرنجاب محسوب می شوند. دریاچه نمک پوشیده از رسوبات نمک بوده که بر اثر انباشته شدن رسوبات سیلابها و آبهای سطحی در طول قرنها تشکیل شده است. عمق این دریاچه بین 5 تا 54 متر است که در آن لایه های رسی نیز بطور متناوب وجود دارد. جزیره سرگردان در این دریاچه از سنگهای متخلخل آتشفشانی تشکیل یافته است. در دو طرف انتهایی جزیره سرگردان دو چاه توسط سازمان ژئو فیزیک ساخته شده که در آنها دستگاه های لرزه نگاری نصب کرده اند.

راه های دسترسی به کویر :
برای رسیدن به کویر مرنجاب می توان از سه مسیر موجود یکی را انتخاب کرد:

مسیر اول از سمت شهر آران شروع شده، سپس با طی ۴۵ کیلومتر و پشت سرگذاشتن پادگان و جاده خاکی مرنجاب به کویر مرنجاب می رسد.

مسیر دوم در واقع محدوده حفاظتی پارک ملی کویر می باشد که باید قبل از عبور از آن، از سازمان حفاظت از محیط زیست استان سمنان مجوز گرفت. این مسیر از پیشوا شروع شده و پس از گذر از مبارکیه، قصر بهرام و کاروانسرای سفیدآب به کویر مرنجاب ختم می شود.

مسیر سوم از کاشان شروع شده و پس از گذشتن از ابوزیدآباد و کاروانسرای سفید آب به کویر مرنجاب می رسد.

گونه های گیاهی: کویر مرنجاب با وجود داشتن آب و هوای بیابانی و خشک دارای پوشش غنی گیاهی است. مهم ترین پوشش گیاهی این منطقه شامل گیاهان شور پسند نظیر درخت های گز، تاق، بوته های قیج است.

گونه های جانوری: وجود آب و غذای فروان باعث شده کویر مرنجاب از تنوع جانوری برخوردار باشد. جانواران موجود در این منطقه عبارتند از: روباه شنی، شغال، گرگ، گربه شنی، کفتار، بزمچه، آفتاب پرست و انواع مارلولک ها، مار و عقرب.

گونه های پرندگان: تیهو، عقاب و شاهین.


منبع :سایت کویرها و بیابان های ایران
 
آخرین ویرایش:

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
salam man mozoe payan namam rajebe hotele 5 setare hastesh age mishe komakam konid ye seri mataleb bezarid mamnon dar morede poropozalam nemidonam chi benevisam:(
سلام دوست عزیز به لینک زیر یه نگاه بندازتو صفحه 5 برنامه فیزیکی هتل 5 ستاره هستش....
ضوابط ونمونه های طراحی:هتل و مهمانسرا
 
آخرین ویرایش:

niloofar28

عضو جدید
سلام....
بچه ها یکی برنامه فیزیکی متل یا یه اقامتگاه بین راهی رو داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
 

armoda_ss

عضو جدید
سلام. کسی می دونه تعداد اتاق های هتل رو بر چه اساسی تعیین می کنند؟
 

سحر جون

عضو جدید
سلام دوستای نازم در مورد دبیرستان مطالعات و اطلاعات واس پایان نامه میخام تروخدا کمک کنین
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
سلام....
بچه ها یکی برنامه فیزیکی متل یا یه اقامتگاه بین راهی رو داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام دوست عزیزبه لینک زیر مراجعه کنید..
ضوابط ونمونه های طراحی:هتل و مهمانسرا

سلام دوستای نازم در مورد دبیرستان مطالعات و اطلاعات واس پایان نامه میخام تروخدا کمک کنین

سلام دوست خوبم شما باید درخواستتون رو در این بخش ها مطرح کنید...
درخواست های مرتبط با:انواع فضاهای اموزشی

[h=3]درخواست های مرتبط با:پایانامه[/h]ودر پاسخ درخواستتون به لینک زیر مراجعه کنید..

ضوابط ونمونه های طراحی: انواع فضاهای آموزشی
 

سوسن طاهری

عضو جدید
سلا بچه ها
اگه میشه برای درس طرحم کمک کنید
طرح این ترمم درباره هتل تو مطالعاتش دچار مشکل شدم اگه میشه کمکم کنید
اصلا نمیدونم مطلب از کجا بیارم...
اگرم مطالعات انجام دادید میشه بهم بدید:D
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
سلا بچه ها
اگه میشه برای درس طرحم کمک کنید
طرح این ترمم درباره هتل تو مطالعاتش دچار مشکل شدم اگه میشه کمکم کنید
اصلا نمیدونم مطلب از کجا بیارم...
اگرم مطالعات انجام دادید میشه بهم بدید:D

سلام دوست عزیز این تاپیکا شاید کمک کنه :
ضوابط ونمونه های طراحی:هتل و مهمانسرا
تاپیک مرجـــــــــع : پایان نامه های هتـــــــل
دکوراسیون هتل ومهمان سرا
[ دانلود ] پلان های هتل
[ دانلود ] هتل مجتمع تجاری، فرهنگی و ورزشی رفسنجان / علی کامیاب
هتل ها
 
آخرین ویرایش:

architecture77

عضو جدید
سلام دوستان.ما قراره این ترم ی ساختمون طراحی کنیم که زیرزمینش پارکینگه،طبقه اول و همکف تجاری(پاساژ) و طبقات بالاش هتل 5ستاره باشه.ب کمکتون خیلی نیاز دارم مخصوصان ب نمونه پلان.ممنون میشم اگه کمکم کنید.
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
سلام دوستان.ما قراره این ترم ی ساختمون طراحی کنیم که زیرزمینش پارکینگه،طبقه اول و همکف تجاری(پاساژ) و طبقات بالاش هتل 5ستاره باشه.ب کمکتون خیلی نیاز دارم مخصوصان ب نمونه پلان.ممنون میشم اگه کمکم کنید.
سلام دوست خوبم امیدوارم این لینکا کمکت کنه.
ضوابط ونمونه های طراحی:هتل و مهمانسرا
ضوابط ونمونه های طراحی:مراکز خرید و تجاری
انواع پارکینگ و ضوابط طراحی آن

[ دانلود ] پلان های هتل

[ دانلود ] هتل مجتمع تجاری، فرهنگی و ورزشی رفسنجان / علی کامیاب
مجتمع تجاری در رشت (همراه پلان و نما ها)
درخواست های مرتبط با:انواع فضاهای تجاری

مجتمع تجاری میلاد نور



 
آخرین ویرایش:

سوسن طاهری

عضو جدید
سلام بچه ها
من باید یه هتل طراحی کنم که برای طراحی هتل باید از معماری میدان گنجعلیخان کرمان و بادگیر ها و بافت های تاریخی اطراف اون ایده بگیرم....
کسی میتونه بهم کمک کنه؟؟؟:razz:
 

سوسن طاهری

عضو جدید
سلام
من باید از بافت تاریخی کرمان برای کانسپت اولیم ایده بگیرم ولی نمیدونم از چی ایده بگیرم، چه چیزی رو برای پیدا کردن کانسپت ملاک قرار بدم،میخوام طرحم هم مدرن بنظر برسه هم از معماری گذشته استفاده کنم
مرررررررسی اگه کمکم کنید:gol:
 

architecture77

عضو جدید
سلام دوستان.ما قرار شد بجای هتل 5ستاره،هتل 3ستاره کار کنیم.ممنون میشم اگه نمونه پلان و عکسای ی هتل سه ستاره خارجی برام بذارین.
 
سلام...من به کمک فوریتون نیاز دارم.دونمونه داخلی وچهارنمونه خارجی هتل میخوام.برای تحلیلش.حالاتحلیلش ازهرلحاظی مانندعملکردش،کیفیت فضاییش و...
 

α.ž.ה.α.$

عضو جدید
سلام ، دوستان کسی یه پلان بسته از هتل 4 طبقه داره؟؟:w05:
پیشاپیش ممنون از کمکتون
:w27:
 

mo_ma198

عضو جدید
سلام به همه ی دوستان عزیز
من برای طرح معماری احتیاج شدید به برنامه فیزیکی هتل 4 ستاره دارم همه جارم زیرو رو کردم ولی هیچی پیدا نمی کنم ! کسی هست کمک کنه؟:cry:
 

imah

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام به همه ی دوستان عزیز
من برای طرح معماری احتیاج شدید به برنامه فیزیکی هتل 4 ستاره دارم همه جارم زیرو رو کردم ولی هیچی پیدا نمی کنم ! کسی هست کمک کنه؟:cry:
[ دانلود ] هتل مجتمع تجاری، فرهنگی و ورزشی رفسنجان / علی کامیاب
هتل ها
دکوراسیون هتل ومهمان سرا
[پایان نامه معماری] - تاپیک مرجـــــــــع : پایان نامه های هتـــــــل
ضوابط طراحی انواع هتل

امیدوارم مفید باشه
 

mo_ma198

عضو جدید
خیلی ممنونم ولی اینارم دیده بودم ! همشون به صورت کلی نوشته بودن! الان یه سوالی واسم پیش اومد اونم این که الان ضوابط همه نوع هتل (از 1 ستاره تا 6 ستاره ) همگی یکسان هستن یا اینکه متفاوتن! استادمون که میگه حتما باید ضوابط مربوط به هتل 4 ستاره رو بیاری ولی تو همه ی این صفحه ها کلیات وجود داره!
 
  • Like
واکنش ها: imah

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
سلام به همه ی دوستان عزیز
من برای طرح معماری احتیاج شدید به برنامه فیزیکی هتل 4 ستاره دارم همه جارم زیرو رو کردم ولی هیچی پیدا نمی کنم ! کسی هست کمک کنه؟:cry:

سلام دوست خوبم پستای آخر این تاپیک رو ببینید امیدوارم کمکتون کنه.

[ضوابط ونمونه های طراحی] هتل ها و فضاهای اقامتی
 

samvell

عضو جدید
درخواست : تفاوت اتاق "سوئیت" و "کینگ"در طراحی هتل چیست ؟

درخواست : تفاوت اتاق "سوئیت" و "کینگ"در طراحی هتل چیست ؟

سلام دوستان.
پایان نامه دارم .موضوع هتل 4 ستاره
تا طبقه ی 4 طراحی کردم و خوشبختانه مشکلی نداشتم .
الان رسیدم به صبقات 5 و 6 که باید 8 واحد سوئیت و 8 واحد کینگ جاگذاری کنم ولی متاسفانه تفاوت سوئیت و کینگ رو دقیقا نمیدونم .
استاد راهنما مسافرت هستن و دسترسی هم ندارم به ایشون :-(
اگه لطف کنین و راهنمایی کنید واقعا ممنون میشم ..
 

مینا تذکری

عضو جدید
سلام
من تا جایی که میدونم
سوئیت اتاق نشیمنی است که به یک یا چند اتاق ارتباط دارد و گاهی دارای اشپزخانه گوچگی است حمام و سرویس و...هم دارد اما کینگ فقط یک اتاق است که دارای حمام و سرویس و...هم است ,در اتاق کینگ تخت دوبل به شکل اریب در گوشه ی اتاق قرار میگیرد.
 
بالا