درخواست یاری از بر و بچ دوست داشتنی معدن

F.Masoudi

عضو جدید
سلام به همگی
مشکلی دارم که به دست شما عزیزان گشوده میشه. یه سوالاتی دارم که در تخصص شماست. هیچ آگاهی و حتی پیش زمینه ای راجع به معدن و زمین و زمین شناسی و ... ندارم.به تازگی شروع به مطالعه در موردش کردم اتفاقا خیلی هم علاقمند شدم ولی دقیق نمی دونم از کجا باید شروع کنم و همش در جا میزنم. دور و برم هم هیچ کس نیست که تو این رشته درس خونده باشه یا حتی اطلاعی داشته باشه. درمونده ی درمونده ام.:cry: :cry: تنها فکری که به نظرم رسید این بود که اینجا بین این همه مهندس مطلع مشکلمو مطرح کنم. هر کسی هم محبت کنه یه گوشه از انبوه سوالاتمو جواب بده ممنونش میشم.:gol:
خب واقعیتش اینه که من دارم یه کتاب رمان می نویسم شخصیت اول داستانم یه مهندس معدنه که برای اکتشاف معدن زغال سنگ توسط شرکتشون تو تهران, اعزام میشه به یه جایی تو استان کرمان... البته من تا همین جاش هم نمیدونم بدون ایراده یا نه؟
من یه توضیح خلاصه وار راجع به این که یه معدن چطور کشف,ثبت و استخراج میشه میخوام.توضیحی که خیلی تخصصی نباشه و در حد فهم عوام باشه.یه مقاله راجع به اکتشاف معدن زغال سنگ خوندم ولی برای سوالاتی که تو داستانم برام مطرحه, پاسخی نداره. مثل اینکه چطور یه شرکت یه نفر یا یه تیم رو برای اکتشاف معدن میفرسته, از کجا میفهمن این مکان مستعد استخراج هست, مراحل اکتشاف چه مدت طول میکشه, اگه اکتشاف به نتیجه نرسه و یا معلوم بشه حفر معدن مقرون به صرفه نیست, چی؟ چه قدر طول میکشه؟
در کل هرچی به نظرتون میرسه که باید بدونم و هرچی هم که به نظر خودتون باعث کامل تر شدن میشه بهم بگید.
در ضمن داستان من تو سال 83 اتفاق می افته.(سال رو از این حیث خدمتتون عرض میکنم که اگه قبل از دولت نهم تفاوت هایی وجود داره بهم بگید)
اگه میشه یه لیست از کسانی که توی یه معدن زغال سنگ کار میکنند بهم معرفی کنید مثل معدنچی, مهندس ناظر و ... چه داخل معدن کار کنند و چه از بیرون, به هرطریقی که مربوط میشن.
لطفا کتابایی که در این زمینه میتونه به منِ مبتدی کمک کنه معرفی کنید.
اگه دوستان محبت کنند و منو در این زمینه یاری کنند اولا که ممنونشونم ثانیا از همین حالا پوزش بنده رو بپذیرند که در روند داستانم باز هم مزاحمشون میشم و سوالاتمو مطرح میکنم چون نمیخوام کتابم بشه یه کوه انباشته از کاستی و اشکال.تا حالا از این کتابای آبگوشتی خوندید که پر از نقص و ایراده و آدم به سواد نویسنده شک میکنه؟ بعضی کتابا (مخصوصا دربین رمان ها) توهین آشکار به شعور خواننده اس :mad::mad::mad: البته نمیخوام بگم نوشته های من بدون نقصه اتفاقا کاملا برعکس من حتی توی ادبیات هم سر رشته ای ندارم(کاملا نامربوط به رشته تحصیلی خودم) اما اگه کتابم اون چیزی که میخوام از آب درنیاد مطمئناً چاپش نمی کنم. اگه می شد در زمینه ای که توش تخصص داشتم, می نوشتم اما چه کنم که داستانم اینطور پیش میره و مزاحم شما عزیزان شدم.من قبل از این کتاب یه کتاب دیگه نوشتم با یه انتشارات خوب هم راجع به چاپش صحبت کردم نظرشون مساعد بود به توافق رسیدیم اما یه دفعه قبل از اینکه چاپ بشه ایده ی این یکی به ذهنم رسید تصمیم گرفتم اول اینو بنویسم چون اون اولی که نوشتم یه جورایی ادامه
این یکیه.اگه خدا بخواد دوست دارم اول این چاپ بشه بعد اون یکی.
در آخر چند تا معذرت خواهی ازتون بکنم. اول اینکه عذرخواهی میکنم اگه اطلاعاتم راجع به رشته شما اینقدر ناقص و سطحیه. دوم اینکه خیلی با طول و تفصیل نوشتم.باید ببخشید که سرتون درد اومد. به اینطور نوشتن عادت دارم.
در پایان هم پیشاپیش از پاسخ های راه گشاتون سپاسگزارم. (البته اگه جوابی هم ندادید باز هم بابت اینکه وقت گذاشتید و مطلب منو خوندید ممنونم.) موفق باشید.:gol::gol::gol:
 

javad-pm

عضو
با سلام
یه واقعیت تلخی که تو کشور ما وجود داره اینه که فقط دروس تئوری آموزش داده میشه و اطلاعات عملی که به درد رمان شما بخوره رو اکثر دانشجوها بلد نیستن، چون فقط واحد پاس کردن و از اطلاعات صحرایی و عملی چندان نصیبی ندارن. من پیشنهاد می کنم از یه نفر که سابقه ی کار در معادن زغال سنگ داره، مشاوره بگیرین. دلم میخواد کمکتون کنم ولی چون درگیر آزمون ارشدم وقت چندانی برای ارائه اطلاعات کامل و جامع رو ندارم. اگه مایل بودین بعد کنکور پاسخ های جامعی رو برای سوالاتون پیدا می کنم شده از استادای گروه که رابطم باهاشون خوبه میپرسم.
 

F.Masoudi

عضو جدید
javad-pm عزیز
از راهنمایی تون ممنونم. به دنبال همچین کسی که میگید هستم تا ازش مشاوره بگیرم ولی هنوز موفق به یافتنش نشدم.
تازه شروع به نوشتن داستانم کردم و تا بخوام به پایان برسونمش فرصت زیادی دارم و اگه شما بتونید بعد از کنکور راهنمای من بشید لطف بزرگی در حقم کردید. با کمال میل منتظر می مونم.
پیش ازاین هیچ شناختی راجع به معدن نداشتم حتی اینطور بگم که وقت تعیین رشته کنکور حتی اسم مهندسی معدن رو هم نمیاوردم و از اسمش هم وحشت داشتم ولی در این مدت کوتاه و با اندک مطالعه بسیار علاقمند شدم و برای خودم متاسف. به نظرم رشته معدن توی کشور ما مظلوم واقع شده و من نمی خوام خدای ناکرده توی کتابم همچین اتفاقی براش بیفته و اجحافی در حقش صورت بگیره و مطمئناً شما هم دوست ندارید.
با آرزوی موفقیت شما در تمام مراحل زندگی علی الخصوص آزمون ارشدی که پیش رو دارید.
بی صبرانه چشم به راه شما هستم.
پیروز باشید.:gol:
 

javad-pm

عضو
بعد از آزمون ارشد به این سایت سر بزنین تا بتونم پاسخ گوی سوال هاتون باشم.:smile:
 

Green stone

عضو جدید
با سلام، اگر ميتوانيد لطفا به ساختمان ايميدرو ٣٠٠متر بالاتر از ضلع شمالى ميدان فردوسى طبقه ١٣ معاونت اكتشافات معدنى مراجعه فرماييد معاونت معادن ادارات كل استانها نيز مملو از كارشناسانى است كه تمام عمر كارى خود را كار عملى اكتشاف استخراج و.. انجام داده اند، اگر هم برايتان مقدور نبود، در فرصت مناسب با شركت اُيل مينرال اينوست منت ارتباط برقرار نماييد تا به راهنمايى شويد. خوشبختانه اين سر زمين مملو از مهندسين با تجربه است. Www.o-m-i.ir 
 

Similar threads

بالا