درخواست کمک برای هیدرولژی و انجام پروژه ای بصورت مدل .

behnaz kia

عضو جدید
سوالی داشتم که برای حل آن به مشکل برخورده ام ؛ مقالات زیادی را مطالعه کردیم و خواندیم ولی چیز مناسبی برای اینکار ی که ما باید انجام دهیم یافت نشد . در واقع تمامی روشها تئوری بودند ولی ما در این پروژه روشهای تجربی را نیاز داریم ؛ در واقع مدلهای تجربی !

در درس هیدرولوژی باید مدلی بسازیم از روی یک حوضه طبیعی ولی با مقیاس 1/5000 .نمونه ی 2×1 . بخش رواناب و محاسبه ی رواناب این مدل بر عهده ی ماست که باید طرح هایی را برای اندازه گیری میزان رواناب ارایه دهیم و پس از تصویب طرح توسط استاد مربوطه آنرا به اجرا در بیاوریم. از جمله ساده ترین طرح ها قرار دادن ظرف یا استوانه ای مدرج است که در زمانهای متفاوت حجم را اندازه بگیریم و درنهایت دبی خروجی از حوضه را بدست آوریم که خطای بسیار دارد بعلاوه اینکه ما باید با استفاده از حجم آب خروجی در زمانهای مختلف بتوانیم نمودار هیدروگرافی رسم کنیم (دقیقا برعکس تئوری که هیدروگراف را داریم و دبی ها را در زمانهای مختلف میتوانیم بدست آوریم .) این ساده ترین والبته پرخطاترین طرح است ...طرحهای دیگری هم هست مانند استفاده از سرریز مثلثی یا مستطیلی قبل از اینکه آب وارد مخزن شود ...برای این کار کمی در اجرا به مشکل میخوریم ولی محاسبات دقیق تر است؛ اگر مشکلات اجرا را در نظر نگیریم. h)0( اولیه که ثابت است تقریبا البته ؛ ارتفاع را در هر زمان از روی سرریز خوانده و در روابط مربوطه گذاشته و محاسبه کرده که در آزمایشگاه هیدورلیک هم اینکارو انجام میدادیم برای دقیق تر شدن همین کار محاسبات سرریز میشه ؛ از مدت بارش فیلمبرداری کرد و در هر زمانی که خواستند با فرم دقیق فیلم میزان ارتفاع را بطور دقیق بررسی کرد .

البته قابل ذکر است که شدت باران کم است .یک لیتر در دقیقه و همچنین کمیتهای بارش توسط خودمان قابل کنترل است و همین مسیله کار را مشکل تر میکند چون اگر میزان بارش از حدی کمتر شود اصلا رواناب مورد نظر بوجود نمیاید چون آب جذب خاک شده و در خاک نفوذ میکند و بخشی تبخیر شده و ...
البته این همه ی طرح هامون نیست حدود 6 طرح هستش ولی باقی طرح ها فقط در حد مطرح شدن است و داریا مشکل هستند !
با این توضیحات من ذوستان کسی طرحی به ذهنش میرسه که بهم بگه !؟ ممنون میشم کمکم کنید.

]
 
آخرین ویرایش:

vesali66

عضو جدید
استفاده از سنسورهای الکترونیکی در اندازه گیری پارامترهای هیدرولوژیکی

استفاده از سنسورهای الکترونیکی در اندازه گیری پارامترهای هیدرولوژیکی

با سلام دوست عزیز.

پیشنهاد من بطور خلاصه استفاده از تجهیزات الکترونیکی در اندازه گیری پارامترهای هیدرولوژیکی است.
اگر بخواهی از تکنولوژی روز استفاده نکنی کارت خیلی سخت تر میشه. البته کارهای الکترونیکی که امروزه انجام می شود تکنولوژی روز نیست ولی بهتر از هیچ است.
مثلاً برای اندازه گیری ارتفاع آب روی سرریز میشه از سنسور های التراسونیک استفاده کرد. البته پای کار که بشه می شه کارای ساده تری هم انجام داد.

خلاصه اگه خواستی می تونم تو این زمینه به کارشناسان امر معرفیتان کنم.
 

کامبیز

عضو جدید
در سایت goopas.com نرم افزار روند یابی کامل و پروژه انجام شده موجود است
 
بالا