درخواست کمک برای حل مشکل تولید

mehranism

عضو جدید
سلام مهندسان عزیز سرامیک و پلیمر
مشکلی برای انجام کاری داشتم و اومدم با اعضای فعال وبا تجربه انجمن سرامیک مطرح کنم تا شاید راه حلی پیدا کنم
من مکانیک خوندم ولی سنگ های مصنوعی (رزینی-سمنت پلاست) تولید میکنم.(یعنی ازم توقع نداشته باشید تخصص مواد یا سرامیک داشته باشم)
یه نمونه جدید سنگ میخوام تولید کنم که ضخامت 2 سانت و عرض 40سانت داره ولی ما در تولید باید به طول حداقل 120 سانت برسیم و مشکل دقیقا همینجا شروع میشه که این طول زیاد باعث میشه که نمونه ی تولید شده تاب تقریبا زیادی برداره. در صورتیکه تاب قابل قبول برای مصرفی که جنس تولیدی ما داره 1 میلی متر در طول 1 متر هست.
افراد با تجربه که البته هیچکدومشون مثل من علم این کارو ندارن و فقط تجربی کار کردن میگن که با سمنت پلاست نمیشه طول های بیشتر از 70 سانت رو بدون تابیدگی تولید کرد.
از اونجایی که چند بار سرامیک خریدم میدونم که در سرامیک ها هم مشکل تابیدگی وجود داره و بعضی سرامیک ها تاب کم و بعضی ها تاب زیادی دارن حتی در اندازه های کوچک
درخواست من هم از مهندسای عزیز این بخش این هست که اگه در تولید سرامیک ها روش هایی برای جلوگیری از تابیدگی وجود داره بهم توضیح بدن و راهنمایی کنن که چطور و با چه روشی میشه جلوی این تاب برداشتن رو گرفت و یه جنس قابل قبول تولید کرد.
البته این سنگ ها روشون مثل سرامیک لعاب نداره و حتی مثل سنگ های طبیعی قابل ساب زدن نیستن و البته پخته هم نمیشن و تنها کاری که شاید بتونم برای کمک به حل مشکل بکنم افزایش ضخامت تا 2.5 سانتی متر هست.
درسته به این ها میگن سنگ های مصنوعی ولی تنها جایی که ذهنم رسید میتونم کمک علمی بگیرم این بود که از بچه های سرامیک بپرسم چون به نظرم شبیه هم هستن
این هم یک لینک در مورد سمنت پلاست ها
http://www.samsang.ir/fa/about-us/all-cement-artificial-stone-plast
امیدوارم بتونید کمکم کنید
منتظر جواباتون هستم
باسپاس فراوان
 
آخرین ویرایش:

lord van

عضو جدید
تو مهندسی سرامیک تاب کاشی را در مرحله پخت اصلاح می کنن یا بوجود میاد خیلی مباحثش به شما کمک نمی کنه
 

Similar threads

بالا