درخواست های مرتبط با:پایان نامه

pesar-mashhadi

کاربر بیش فعال
سلام،ممنون از راهنماییتون لطف کردید.شما راجع به تکنولوژی نوین اطلاعاتی دارید که بتونه کمکم کنه؟ مثلا همون 2تا که گفتید خوب باشه رو بتونید بهم معرفی کنید؟
چون استادم گفتند موضوعم رو خاص تر کنم یعنی اون تکنولوژی که میخوام ازش استفاده کنم رو اسمش رو بیارم تو موضوع

سلام خواهش میکنم . عذر میخواهم بابت تاخیر در جوابم.
چون موضوع شما تجاری هست میتونید از گردآورنده های خورشیدی استفاده کنید ( البته خیلی فکر کنم برای پایان نامه کارشناسی سنگین بشه براتون ) یا اینکه تکنولوژی نانو ! زیاد هستش ، ولی بهترین اینه که بحث استفاده از انرژی های طبیعی را در طرحتون استفاده کنین به این دلیل امروزه ارزش بیشتری دارند.
 

Maryam.67

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام دوستان
خوبین ؟:gol:
موضوع پایان نامه ی من طراحی مجتمع ویلایی ساحلی در اقلیم معتدل و مرطوب با رویکرد اقلیمی(پایدار) هست
در رابطه با مطالعاتش کسی می تونه کمکم کنه؟
بی نهایت ممنون
:gol:
 

parvin rk

عضو جدید
سلام دوستان
خوبین ؟:gol:
موضوع پایان نامه ی من طراحی مجتمع ویلایی ساحلی در اقلیم معتدل و مرطوب با رویکرد اقلیمی(پایدار) هست
در رابطه با مطالعاتش کسی می تونه کمکم کنه؟
بی نهایت ممنون
:gol:


تعاریف ساخت و ساز پایدار :
ساخت و ساز پایدار این چنین تعریف شده است :مدیریت یک محیط پاک و سالم بر اسا س بهره برداری از منابع طبیعی و اصول « اکولوژیکی » که هدف از طراحی ساختمانهای پایدار کاهش آسیب آن بر روی محیط و منابع انرژی و طبیعت است که شامل قوانین زیر می باشد :
1- کاهش مصرف منابع غیر قابل تجدید
2- توسعه محیط طبیعی
3- حذف یا کاهش مواد سمی و یا آسیب رسان بر طبیعت ساختمان سازی .
بنابراین بطور خلاصه ساختمان پایدار را این چنین تعریف نمود :
« ساختمانی که کمترین ناسازگاری و مغایرت را با محیط طبیعی پیرامون خود و در پهنه وسیع تر با منطقه و جهان دارد .»
تکنیک های ساختمانی در یک پهنه وسیع در جهت تامین کیفیت یکپارچه از نظر اقتصادی اجتماعی و محیطی می کوشند . بنابراین استفاده معقول از منابع طبیعی و مدیریت مناسب ساختمان سازی به حفظ منابع طبیعی محدود و کاهش مصرف انرژی کمک نموده ( محافظت انرژی ) و باعث بهبود کیفیت محیطی می شود .
اهداف کلی ساختمانهای پایدار :
1- بهره برداری مناسب از منابع و انرژی
2- جلوگیری از آلودگی هوا
3- مطابقت با محیط




اصول توسعه ساخت و ساز پایدار :
برای ایجاد تعادل میان سطوح تنوع زیستی ، سه اصل توسعه صنعت ساخت و ساز پایدار که در جهت و حفظ تنوع زیستی باید رعایت شوند به شرح زیر است :
1- استفاده پایدار از منابع زیستی :
بدین معنا که باید دقت شود که منابع زیستی بهره برداری شده در سامانه های توسعه در کجا استفاده می شود و چگونه می توان آنها را پایدار نگهداشت و از منابعی که سریعتر جایگزین می شوند استفاده شود . به عنوان مثال : از چوب درختانی باید استفاده کرد که سریعتر رشد کرده و میتوان جایگزین شوند همچنین از منابع متنوعی که نوع خاصی از بین نروند و یا مثلأ مساحت جنگلها را مقدار ثابتی نگه داشت و از مقدار معینی کمتر نشوند و یا از گونه خاص موجودی به علت منافع اقتصادی حمایت نشوند .
2- استفاده از منابع تجدید ناپذیر :
استفاده عاقلانه از منابع غیر قابل تجدید باید بطور گسترده اعمال شود به عنوان مثال استفاده از منابع فسیلی برای سوخت غیر عاقلانه می باشد و یا در ساختن صندلی از چوب استفاده می گردد که در طبیعت از سرعت تجدید پذیری و جایگزینی بالاتری برخوردار می باشد .کاربرد معقول از چوب ( به عنوان یک منبع تجدید ناپذیر ) باعث می شود که به اصل منبع لطمه ای نخورده و امکان جایگزینی آن در طبیعت وجود داشته باشد و حتی نوع رنگی که در آن بکاربرده می شود از موادی باشد که کمتر برای محیط زیست ضرر داشته باشد .
3- حفاظت از تنوع زیستی :
از منابع زیستی به خوبی نگهداری شود و مشارکت افراد جامعه در جهت بقاء و تنوع زیستی موجود الزامی باشد . طوری از سامانه ها استفاده گردد که همه اجزا خود حافظ مجموعه باشند و مردم بطور صحیح از منابع طبیعی بهره گیرند و به آنها آموزش داده شود که از هر محصول و منبعی در جای خود و بهینه استفاده کنند . مثلاً در مورد مبلمان شهری استفاده صحیح به مردم آموزش داده شود و با اندک نقصی بکنار گذاشته نشوند بلکه تعمیر و یا در غیر این صورت به محصولی دیگر تبدیل و یا در نهایت مواد اولیه آن بازیافت شود .


 

parvin rk

عضو جدید
طراحی پایدار و اصول اولیه آن :

طراحی پایدار همکاری متفکرانه معماری با مهندسی مکانیک ، برق و سازه است . علاوه بر فاکتورهای متداول طراحی مانند زیبایی ، تناسب ، بافت و سایه و نور و امکاناتی که باید مد نظر قرار گیرند گروه طراحی باید به عوامل طولانی مدت محیطی و اقتصادی و انسانی توجه نموده و اصول اولیه آن را که به قرار زیر است مد نظر قرار دهد :

1- درک محیط :
طراحی پایدار با درک از محیط آغاز می گردد. اگر ما به امکانات محیطی که در آن هستیم آگاه باشیم می توانیم از صدمه زدن به آن ها جلوگیری کنیم . درک محیط باعث مشخص شدن مراحل طراحی از جمله جهت قرار گیری نسبت به خورشید ( رون قرار گیری در سایت ) و حفظ محیط پیرامون و دسترسی به سیستم نقلیه و پیاده می گردد.
2- ارتباط با طبیعت :
چه ساختمان در محیط شهری باشد و چه در یک محیط طبیعی تر ارتباط دادن طبیعی به محیط طراحی شده روح و جان می بخشد .
3- درک روندهای موجود در طبیعت :
در سیستم موجود در طبیعت زباله موجود نمی باشد یعنی لاشه یک موجود غذای یک موجود دیگر است به بیان دیگر موجب احترام بشر به نیازهای انواع گونه های طبیعی می گردد روندهایی که باعث احیا می گردد تا ضایع کردن و بیشتر به زنده ماندن می انجامد .
4- درک تاثیرات محیطی :
طراحی پایدار سعی در درک تاثیرات محیط از طریق ارزیابی و تحلیل سایت دارد ، ارزیابی انرژی مصرفی سمیت مصالح و تکنیک های ساختمان سازی ، بطوریکه تاثیر منفی محیطی را می توان از طریق استفاده از مصالح ساختمان سازی پایدار ، مصالح با سمیت کمتر و مصالح ساختمانی قابل بازیافت کاهش داد .



5- روند مشارکتی طراحی :
طراحان پایدار اهمیت توجه به هر نظری را می دادند . همکاری با مهندسین مشاور و متخصصین دیگر در مراحل اولیه طراحی صورت می پذیرد . طراحان همچنین به نظرات ساکنین محلی و همسایگان محلی نیز توجه می کنند .
6- درک مردم :
طراحان پایدار باید به فرهنگ و دین و نژاد مردمی که قرار است برای آنها طراحی کنند توجه کنند. بنابراین معماری پایدار ترکیبی چند ارزشی در بردارد : زیبا شناسی محیط اجتماع سیاست و به عبارتی طراحی و ساختمان سازی هماهنگ با محیط و به عبارتی دیگر یک معمار باید زیرکانه چند فاکتور را در نظر بگیرید :مقاومت و پایداری و طول عمر بنا مصالح مناسب و مفهوم کانسپت . و کلاً تمام اصول معماری پایدار باید در یک پروسه کامل که منجر به ساخته شدن محیط زیست سالم می شود تجسم یابد .
 

Maryam.67

عضو جدید
کاربر ممتاز
خیییییییییییلیییییییییییی ممنونم پروین جون:gol:
مانورم باید بیشتر روی اقلیم باشه
 

parvin rk

عضو جدید
شهر ساری خوبه؟ اطلاعات ساری رو دارم حتی می تونم بهت سایت کنار دریا ساری هم معرفی کنم :)
 

omoosami

عضو جدید
سلام مهندسان
انشا الله که سلامت باشین
کسی میتونه چند تا فایل در مورد ویژگی فضاهای بین المللی برا م بذاره اخه موضوع پایان نامه من مرکز بین المللی مسابقات رایانه ای هستش.
اگه در مورد کیش هم اطلاعاتی بدین ممنون میشم اخه سایت رو کیش انتخاب کردم.
 

parvin rk

عضو جدید
مرسی عزیزم:gol:
سایتم تایید شده
سایت رویانه، تزدیک نور


[FONT=&quot]-[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]معرفی استان مازندران[FONT=&quot][1][/FONT][/FONT]
[FONT=&quot]file:///C:/Users/uni/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image002.jpg[/FONT]
· [FONT=&quot]تصویر شماره ([/FONT][FONT=&quot]3[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]1[/FONT][FONT=&quot])[/FONT]
[FONT=&quot]1-1 [/FONT][FONT=&quot]موقعیت جغرافیایی استان مازندران[/FONT][FONT=&quot][/FONT] [FONT=&quot]استان مازندران با حدود [/FONT][FONT=&quot]24[/FONT][FONT=&quot] هزار کیلومترمربع مساحت بین [/FONT][FONT=&quot]47[/FONT][FONT=&quot] دقیقه تا [/FONT][FONT=&quot]38[/FONT][FONT=&quot] درجه و [/FONT][FONT=&quot]5[/FONT][FONT=&quot] دقیقه عرض شمالی و [/FONT][FONT=&quot]50[/FONT][FONT=&quot] درجه و [/FONT][FONT=&quot]34[/FONT][FONT=&quot] دقیقه تا [/FONT][FONT=&quot]56[/FONT][FONT=&quot] درجه و [/FONT][FONT=&quot]14[/FONT][FONT=&quot] دقیقه طول شرقی از نصف النهار گرینویچ قرار گرفته است. دریای مازندران در شمال و استان­های تهران و سمنان، در جنوب و استان­های گیلان و گلستان به ترتیب در غرب و شرق آن قرار گرفته است. بر اساس آخرین تقسیمات کشوری سال [/FONT][FONT=&quot]1375[/FONT][FONT=&quot] و با توجه به تفکیک استان گلستان از استان مازندران، این استان در حال حاضر [/FONT][FONT=&quot]14[/FONT][FONT=&quot] شهرستان، [/FONT][FONT=&quot]38[/FONT][FONT=&quot] شهر، [/FONT][FONT=&quot]34[/FONT][FONT=&quot] بخش و [/FONT][FONT=&quot]100[/FONT][FONT=&quot] دهستان دارد. [/FONT][FONT=&quot]43[/FONT][FONT=&quot] درصد از شهرهای این استان در طول نوار ساحلی دریای خزر واقع شده­اند. مازندران تنها استانی است که با سه محور هراز، کندوان و سوادکوه با مرکز کشور مرتبط بوده و سه فرودگاه ساری، نوشهر و رامسر ارتباط هوایی آنرا با سایر نقاط برقرار ساخته و راه­آهن سراسری نیز از آن عبور می­کند، علاوه بر آن جاده ساحلی از رامسر تا بابلسر به طول [/FONT][FONT=&quot]220[/FONT][FONT=&quot] کیلومتر و با فاصله [/FONT][FONT=&quot]10[/FONT][FONT=&quot] الی [/FONT][FONT=&quot]300[/FONT][FONT=&quot] متر از کنار دریا می­گذرد.[/FONT] [FONT=&quot] [/FONT] [FONT=&quot]1-2 [/FONT][FONT=&quot]گذری کوتاه بر تاریخ استان [/FONT][FONT=&quot][/FONT] [FONT=&quot]كرانه‌هاي جنوبي درياي خزر كه سرزميني كم­وسعت است حد فاصل درياي خزر و سلسله جبال البرز مي‌باشد و گيلان، مازندران و گرگان را در برمي‌گيرد و وسعت آن نزديك به يك بيست وهفتم مساحت تمامي سرزمين ايران است. اين سرزمين محل سكونت اقوام تپور، آمارد و هيرگانيان و غيره بوده و به احتمال زياد نام تيپورستان يا تپورستان كه بعدها به طبرستان تغيير شكل يافت از نام اقوامي بوده كه در اين مرز و بوم سكونت داشته‌اند.[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]به درستي معلوم نيست از چه تاريخي اطلاق واژه مازندران بر اين[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]
[/FONT]
[FONT=&quot]خطه رواج يافته است ولي با توجه به قرائن و شواهد موجود مي‌توان دريافت كه رونق اين واژه از سده‌هاي هفتم و هشتم هجري بوده است. شواهد و قرائن وقوع حوادث تاريخي ضبط شده در سينه تاريخ در مازندران به دوران هخامنشيان بازمي‌گردد و اين صرف نظر از كشف بقاياي استخوان‌هاي انسان در غار هوتوي بهشهر و تورنگ تپه است كه اين زمان را تا هزاره‌های قبل از ميلاد به عقب مي‌برد. در سراسر دوران حكومت بعد از هخامنشيان از حمله اسكندر تا جنگ‌هاي اقوام ساكن مازندران با پادشاهان اشكاني و نيز در حوادث دوران ساسانيان و خصوصاً پس از قدرت گرفتن مكتب الهي اسلام و آغاز دوران صفاريان، آل‌بويه، غزنويان و سلجوقيان و تاخت و تاز سپاه ويرانگر مغول و دوران حاكميت مرعشيان و سپس انقراض آنان با لشكركشي تيمورلنگ و سپس طلوع ستاره قدرت شاه عباس و سركوبي خوانين و حكام محلي و از بين بردن آخرين وارث بلافصل ساسانيان در مازندران كه بيش از هزار سال در منطقه حكمفرمايي داشتند، اين منطقه يكي از كانون‌هاي كشاكش و حوادث بوده است.[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot][/FONT] [FONT=&quot] [/FONT] [FONT=&quot]1-3 [/FONT][FONT=&quot]تاریخچه مازندران[/FONT][FONT=&quot][/FONT] [FONT=&quot]پيش از ورود[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]آرياييان به ايران و مازندران مردم بومي اين منطقه از راه شكار و گله­داري امرار[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]معاش مي‌كردند. مطالعات باستان شناسي در غارهاي كمربند و هوتو بهشهر حضور انسان در[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]مازندران را به حدود [/FONT][FONT=&quot]9500[/FONT][FONT=&quot] سال پيش از ميلاد مي‌رساند. آريايي نژادان مهاجرت خود را از[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]سرزمين‌هاي شمال شرقي مرزهاي كنوني ايران در حدود هزاره سوم پيش از ميلاد آغاز[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]كردند، با بوميان در آميختند يا بر آنان فائق آمدند.[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]مازندران كنوني بخشي از سرزمين گسترده‌تري است كه در متون تاريخ از آن با نام «فرشوارگر» و «پتيسخوارگر» ياد كرده‌اند. محققان، مازندران و گيلان را به سبب هم جواري و نيز به سبب اوضاع طبيعي و جغرافيايي مشابه، عموماً با هم نام مي‌برند و همه مناطقي كه در جنوب درياي مازندران و ميان آذربايجان و خراسان قرار دارند را يك ناحيه مي‌دانند. از اين حدود در زمان هخامنشيان در كتيبه بيستون نام پتشواريش ضبط شده است. طبري‌ها و مردهای ساكن[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot] اين ناحيه همواره به عنوان بهترين تيراندازان در جنگ‌هاي شاهان هخامنشي با دولت­ هاي ديگر معرفي مي‌شوند. استرابن جغرافيانويس يوناني اين محدوده را به صورت «پرخواترس» نام مي‌برد. طبري‌ها ومردها در جنگ داريوش سوم با اسكندر مقدوني در«گوگمل» حضور چشمگيري داشتند و مسئول نگاهباني شاهنشاه و خاندان او بودند. اسكندر فاتح ايران نتوانست از طريق جنگ طبرستان را تسخير كند. طبرستان به علت وضعيت خاص اقليمي از ايام باستان جايگاه و پايگاه اقوام خاندان‌هاي حاكم بود. نخستين كسي كه در نوشته‌هاي مورخان به عنوان حاكم شهرستان طبرستان از او ياد شده اتوفرادات يا فرهاد پارتي است. طبرستان به علت نزديكي با سرزمين و دولت پارت تا انقراض اشكانيان عملاً زير استيلاي دولت اشكاني قرار داشت. در زمان دولت ساساني نيز شاهنشاهي اين ناحيه به فرمان يك شاه بود. چنانچه وقتي اردشير بابكان به تخت نشست، اداره اين قسمت از ايران به دست «گشنسف شاه» يا «جسنسف شاه» بود.[/FONT]file:///C:/Users/uni/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image003.gif[FONT=&quot] واژه مازندران كه از نظر جغرافيايي بخش بزرگي از طبرستان بوده است، در حوالي سده هفتم هـ.ق جانشين نام طبرستان شد. سلسله هاي مشهوري كه سرزمين مازندران را در اختيار داشتند، آل قارن [/FONT][FONT=&quot]50[/FONT][FONT=&quot] سال قبل از هجرت تا [/FONT][FONT=&quot]224[/FONT][FONT=&quot] هـ .ق، شامل سلسله گاوباره، پادوسپانان، باونداسپهبدان، آل وشمگير يا آل زيار، اسپهبدان باوند مهمترين آنها بوده‌اند. طاهريان، صفاريان، سامانيان، غزنويان، تيموريان، صفويان و سلسله قاجار نيز اين منطقه را به عنوان ايالتي از ايران[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot] در اختيار داشتند. تاريخ نويسان، يكي از افتخارات مهم مازندران را پذيرش مذهب شيعه بدون قدرت شمشير مي‌دانند. سادات حسني و حسيني از راه تبليغ دين و مذاهب تشيع توانستند در بين طبقات مردم اين سامان نفوذ و حاكميت داشته باشند كه مهمترين آنها حسن بن زيد(داعي كبير)، ناصر كبير(ناصر الحق) و مير قوام الدين مرعشي(ميربزرگ) در آمل و سادات مرتضايي افراد شاخص آن‌ها مي‌باشند. در قرن دوم هجري نيز نمايندگان خلفای اسلامی در اين منطقه حكمروايي مي‌كردند.[/FONT] [FONT=&quot] [/FONT] [FONT=&quot]1-4 [/FONT][FONT=&quot]وجه تسميه استان[/FONT][FONT=&quot][/FONT] [FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]عده‌اي از مورخان و نويسندگان، ريشه واژه مازندران را از كلمه ‹‹ماز›› به معني‹‹دژ›› مي‌دانند. در تاريخ آمده كه مردم به فرمان ‹‹مازيار بن قارن›› سردار معروف طبرستان، براي جلوگيري از نفوذ اعراب در نقاط حساس اين منطقه به احداث دژ پرداختند و مازندران را به صورت (ماز+ اندرآن) به معني ‹‹دژ درآن›› مي‌شناختند. به گزارش ‹‹ابن اسفنديار›› مازندران در اصل ‹‹موزاندرون›› يعني ولايت ‹‹درون كوه موز›› بوده است. حجازي [/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]كناري مي‌نويسد: بعيد نيست كه مازندران، محل سكونت [/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]آريايي‌هاي [/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]مهاجر، نام خود [/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]را [/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]از خداي خود[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot] ‹‹ايندر›› گرفته باشد. در اين صورت [/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]مازندران از دو [/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]جزء ‹‹ماز›› و ‹‹ايندر›› تشكيل مي‌شود. ‹‹ماز›› به [/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]صورت‌هاي مز، لها، مهي، مزي[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot] به معني بزرگ، و ايندر([/FONT][FONT=&quot]Indar[/FONT][FONT=&quot])، نيز نام خداي[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot] آنان بود. مجموع اين دو جز ‹‹خداي بزرگ›› و در تلفظ مازاندران يا مازندران ‹‹سرزمين خدايان ›› يا ‹‹ سرزمين خدا›› را افاده مي‌كند.[/FONT]
[FONT=&quot][FONT=&quot][/FONT][/FONT][FONT=&quot][/FONT]/[FONT=&quot][/FONT]
 

parvin rk

عضو جدید
[FONT=&quot] [/FONT] [FONT=&quot] [/FONT] [FONT=&quot]1-5 [/FONT][FONT=&quot]نژاد، زبان و مذهب[/FONT][FONT=&quot][/FONT] [FONT=&quot]نژاد نامي‌ترين اقوام بومي، گروه ‹‹آمردها›› بودند. اين اقوام از مشرق به مرز گرگان و خراسان، از مغرب به لنكران و قفقاز فعلي و از شمال به درياي مازندران و از جنوب به ري ‹‹رگا›› ي باستاني مي‌زيستند. آمردها به سه دسته متمايز تقسيم مي‌شوند، كادوسي، آماردها و تپوري­ها؛ كادوسي­ها ‹‹گلاي، كادوز و كاتوزي›› به دو دسته بزرگ و كوچك تقسيم مي‌شدند، گلايي‌هاي بزرگ از لاهيجان تا لنكران و كوه‌هاي تالش و گلايي‌هاي كوچك در گيلان كه نام گيلان برگرفته از نام آنان است، زندگي مي‌كردند. ‹‹آماردها›› از لاهيجان تا مرز گرگان زندگي مي‌كردند كه سرزمين ‹‹رويان›› در گذشته يكي از محل‌هاي استقرار اين اقوام و آمل باستاني نيز مركز (محل) فرمانروايي آنان بود. ‹‹تپوريها›› يا تيپرها كه طايفه‌اي جنگجو بودند، در رشته كوه‌هاي شمالي سمنان سكني داشته و نام قديم مازندران (طبرستان) منسوب به اين قوم است. در دوره اسلامي عده زيادي از سادات حسني و حسيني و مرعشي در مازندران ساكن شدند. طوايف و قبيله‌هاي ديگري نيز در دوران مختلف بوسيله پادشاهان به مازندران كوچانده شده‌اند، از جمله آن‌ها خواجه وندها، عبدالملكي‌ها، لك‌ها، گرائيلي‌ها، اصانلوها ... را مي‌توان نام برد.[/FONT] [FONT=&quot]زبان مازندراني يا طبري يا تپوري از زبان‌هاي كهن ايراني است كه از شمال به درياي مازندران و از شرق تا گرگان و از جنوب تا منطقه شهمير زاد، سنگسر، فيروزكوه، دماوند، لواسانات و مناطق شمالي كوه امامزاده داود و طالقان تهران و از غرب به تنكابن و رامسر گسترش دارد. در حال حاضر جمعيتي حدود [/FONT][FONT=&quot]3[/FONT][FONT=&quot] ميليون نفر به زبان مازندراني صحبت مي‌كنند، و اشعار و سروده‌هاي اجتماعي، عرفاني و مذهبي به اين زبان تدوين و سرائيده مي‌شود.[/FONT] [FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]ولايات شمالي ايران بطور احتمال در دوره اشكاني يا ساماني، زردشتي شدند، حدود قرن دوم هـ.ق مردم مازندران به دين مبين اسلام مشرف شدند. مازندراني‌ها در طول هزار سال اخير، مذهب زيديه چهار امامي، اسماعيليه شش امامي در غرب مازندران و نهايتاً در دوره صفويه، مذهب شيعه دوازده امامي را پذيرفتند.[/FONT] [FONT=&quot] [/FONT] [FONT=&quot] [/FONT] [FONT=&quot]1-6 [/FONT][FONT=&quot]ميراث فرهنگي و هنري[/FONT][FONT=&quot][/FONT] [FONT=&quot]استان مازندران به­ لحاظ شرايط خاص جغرافيايي، همواره از نظر فرهنگ و تمدن باستاني يكي از مناطق مهم كشور پهناور ايران محسوب مي‌شده است که با كاوش‌هاي باستان­شناسي اخير و يافته‌هاي فرهنگي ماحصل حفاري غارهاي علي تپه، هوتو و كمربند در حوالي بهشهر مي‌توان مازندران را در شمار يكي از بخش‌هاي مهم باستان شناسي كشور دانست.[/FONT] [FONT=&quot] [/FONT] [FONT=&quot]1-7 [/FONT][FONT=&quot]آداب و رسوم[/FONT][FONT=&quot][/FONT] [FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]شامل نوروز خواني، چهارشنبه سوري، عيد نوروز، جشن نوروز ماه، مراسم تيرماه سيزده، آئين سنتي [/FONT][FONT=&quot]26[/FONT][FONT=&quot] عيد ماه، مراسم ورف چال (چاه برف)، شب يلدا، مراسم ماه محرم، آداب ماه رمضان، عيد غدير، عيدقربان، مراسم بارش باران، گرفتن ماه و خورشيد، گهواره­بندي، دندان­سري كودك، مراسم ازدواج، نحوه خواستگاري و شب حنابندان را مي‌توان نام برد. چكه سماع و دستمال سماع از رقص‌هاي سنتي مازندران است. انواع بازي ها: آغوزكا يا گردو بازي، چليك ماركا، رزين­كا،‌ ريسمان­بازي و كشتي لوچو، گاو جنگي، سوچلا يا شكار در آب بندان، صيد سنتي دوما از تفريحات و بازي‌هاي محلي مازندران است. هنرهاي سنتي: صنايع چوبي، حصير بافي، نمدبافي، جاجيم بافي، جوراب بافي، موج بافي، پارچه بافي، كيف يا چنته لفور، سفالگري، گليم بافي همراه با ساير محصولات صنايع دستي را می‌توان در مسير جاده‌هاي اصلي به ويژه شهرهاي توريستی مي‌توان خريداري نمود.[/FONT] [FONT=&quot] [/FONT]
 

parvin rk

عضو جدید
[FONT=&quot]-9 [/FONT][FONT=&quot]جمعيت، اقليم و سرزمين[/FONT][FONT=&quot][/FONT] - [FONT=&quot]جمعيت:[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]استان مازندران بر اساس نتايج سر شماري عمومي و مسكن سال‌هاي[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]1335[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot] داراي[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]([/FONT][FONT=&quot]000[/FONT][FONT=&quot]/[/FONT][FONT=&quot]835[/FONT][FONT=&quot]) نفر، [/FONT][FONT=&quot]1345[/FONT][FONT=&quot]([/FONT][FONT=&quot]000[/FONT][FONT=&quot]،[/FONT][FONT=&quot]250[/FONT][FONT=&quot]،[/FONT][FONT=&quot]1[/FONT][FONT=&quot])،[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]1355[/FONT][FONT=&quot]([/FONT][FONT=&quot]000[/FONT][FONT=&quot]،[/FONT][FONT=&quot]596[/FONT][FONT=&quot]،[/FONT][FONT=&quot]1[/FONT][FONT=&quot])، [/FONT][FONT=&quot]1365[/FONT][FONT=&quot]([/FONT][FONT=&quot]000[/FONT][FONT=&quot]،[/FONT][FONT=&quot]275[/FONT][FONT=&quot]،[/FONT][FONT=&quot]2[/FONT][FONT=&quot])، [/FONT][FONT=&quot]1375[/FONT][FONT=&quot] ([/FONT][FONT=&quot]000[/FONT][FONT=&quot]،[/FONT][FONT=&quot]602[/FONT][FONT=&quot]،[/FONT][FONT=&quot]2[/FONT][FONT=&quot]) و برآورد سال [/FONT][FONT=&quot]1385[/FONT][FONT=&quot] ([/FONT][FONT=&quot]000[/FONT][FONT=&quot]،[/FONT][FONT=&quot]983[/FONT][FONT=&quot]،[/FONT][FONT=&quot]2[/FONT][FONT=&quot]) نفر جمعيت مي‌باشد(جمعيت استان گلستان[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot] كه از سال [/FONT][FONT=&quot]1377[/FONT][FONT=&quot] از مازندران مستقل شده، از كليه آمارهاي جمعيتي استان مازندران حذف گرديد). بر اساس نتايج سر شماري عمومي و مسكن [/FONT][FONT=&quot]1375[/FONT][FONT=&quot]، از [/FONT][FONT=&quot]000[/FONT][FONT=&quot]/[/FONT][FONT=&quot]602[/FONT][FONT=&quot]/[/FONT][FONT=&quot]2[/FONT][FONT=&quot] نفرجمعيت ، [/FONT][FONT=&quot]2[/FONT][FONT=&quot]/[/FONT][FONT=&quot]46[/FONT][FONT=&quot] درصد ساكن در نقاط شهري بوده‌اند. متوسط نرخ رشد جمعيت استان در فاصله دو سرشماري عمومي و مسكن سال‌هاي [/FONT][FONT=&quot]1365[/FONT][FONT=&quot] و [/FONT][FONT=&quot]1375[/FONT][FONT=&quot] هـ.ش برابر [/FONT][FONT=&quot]35[/FONT][FONT=&quot]/[/FONT][FONT=&quot]1[/FONT][FONT=&quot] درصد، و در سال [/FONT][FONT=&quot]1375[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]بعد خانوار استان [/FONT][FONT=&quot]6[/FONT][FONT=&quot]/[/FONT][FONT=&quot]4نفر[/FONT][FONT=&quot]، و نرخ فعاليت [/FONT][FONT=&quot]5[/FONT][FONT=&quot]/[/FONT][FONT=&quot]27[/FONT][FONT=&quot] درصد بوده است. جمعيت استان در سال [/FONT][FONT=&quot]1383[/FONT][FONT=&quot]، [/FONT][FONT=&quot]134[/FONT][FONT=&quot]/[/FONT][FONT=&quot]902[/FONT][FONT=&quot]/[/FONT][FONT=&quot]2[/FONT][FONT=&quot] نفر[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot] و [/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]جمعیت شهر(و شهرستان) ساري مركز استان مازندران نيز در سال [/FONT][FONT=&quot]1383[/FONT][FONT=&quot]، حدود [/FONT][FONT=&quot]285 [/FONT][FONT=&quot](و [/FONT][FONT=&quot]493[/FONT][FONT=&quot]) هزار نفر بوده است. بعد از ساري، بابل و آمل از مناطق شهری[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot] و (روستايی) پر جمعيت[/FONT][FONT=&quot]‌[/FONT][FONT=&quot]اند.[/FONT][FONT=&quot] [/FONT] - [FONT=&quot]آب و هوا:[/FONT][FONT=&quot][/FONT] [FONT=&quot]سلسله مياني البرز همچون سدي رفيع، در امتداد شرق به غرب، استان‌هاي شمالي كشور از جمله مازندران را به دو قسمت جلگه‌اي و كوهستاني تقسيم و آن را از قسمت داخلي ايران جدا مي‌سازد. آب و هواي [/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]مازندران [/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]با توجه به وجود دريا، جنگل و كوهستان به نواحي معتدل مرطوب جلگه‌اي، معتدل كوهپايه‌اي و سرد كوهستاني(در ارتفاعات بالاي [/FONT][FONT=&quot]3000 [/FONT][FONT=&quot]متر) دسته بندي مي‌شود كه جمعيت غالب استان در اراضي جلگه­اي آن ساكن مي‌باشند. بررسي ميانگين پارامترهاي هواشناسي ايستگاه‌های سپنوپتيك مناطق جلگه‌اي غرب تا شرق استان، در دوره بلند مدت آماري [/FONT][FONT=&quot]23 [/FONT][FONT=&quot](و قائمشهر [/FONT][FONT=&quot]17[/FONT][FONT=&quot]) ساله منتهي به سال [/FONT][FONT=&quot]1381 [/FONT][FONT=&quot]نشان مي‌دهد كه، مجموع بارندگي سالانه شهرهاي غرب استان رامسر([/FONT][FONT=&quot]1152[/FONT][FONT=&quot]) و نوشهر([/FONT][FONT=&quot]1307[/FONT][FONT=&quot]) ميلي­متر بيشترين مقدار، مناطق مياني بابلسر([/FONT][FONT=&quot]928[/FONT][FONT=&quot]) و قائمشهر([/FONT][FONT=&quot]715[/FONT][FONT=&quot])، و بهشهر با ([/FONT][FONT=&quot]578[/FONT][FONT=&quot]) ميلي­متر در شرق استان كمترين مقدار [/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]را دارند. ميزان ساعت[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]روزهاي [/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]آفتابي در بين [/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]5 [/FONT][FONT=&quot]شهر [/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]فوق، بابلسر با [/FONT][FONT=&quot]46[/FONT][FONT=&quot]% اوقات روز معادل([/FONT][FONT=&quot]2050[/FONT][FONT=&quot]) ساعت بيشترين ميزان، رامسر([/FONT][FONT=&quot]1613[/FONT][FONT=&quot]) بهمراه بهشهر( [/FONT][FONT=&quot]1797[/FONT][FONT=&quot]) ساعت از كمترين مقدار برخوردارند.[/FONT] [FONT=&quot]حداكثر(و حداقل) مطلق درجه حرارت روزانه اين پنج شهر[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot] در طول دوره مذكور، بين [/FONT][FONT=&quot]35 [/FONT][FONT=&quot]تا [/FONT][FONT=&quot]40 [/FONT][FONT=&quot]و ([/FONT][FONT=&quot]6 [/FONT][FONT=&quot]ـ تا [/FONT][FONT=&quot]3 [/FONT][FONT=&quot]ـ) درجه[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot] سانتي‌گراد، اما ميانگين­ هاي: حداكثر، متوسط و حداقل درجه حرارت سالانه پنج شهر فوق نزديك بهم، به ترتيب [/FONT][FONT=&quot]3[/FONT][FONT=&quot]/[/FONT][FONT=&quot]20[/FONT][FONT=&quot]، [/FONT][FONT=&quot]5[/FONT][FONT=&quot]/[/FONT][FONT=&quot]16 [/FONT][FONT=&quot]و [/FONT][FONT=&quot]6[/FONT][FONT=&quot]/[/FONT][FONT=&quot]12 [/FONT][FONT=&quot]درجه سانتي‌گراد برآورد شده است. ميانگين رطوبت مطلق اين شهرها از حداقل [/FONT][FONT=&quot]7[/FONT][FONT=&quot] تا حداكثر [/FONT][FONT=&quot]100[/FONT][FONT=&quot] درصد در نوسان بوده است. اما ميانگين‌های: ارقام حداكثر، متوسط و حداقل رطوبت نسبي سالانه پنج شهر فوق به ترتيب [/FONT][FONT=&quot]95[/FONT][FONT=&quot]،[/FONT][FONT=&quot]80 و68 [/FONT][FONT=&quot]درصد را نشان مي‌دهد. حداكثرسرعت وزش باد شهرها از [/FONT][FONT=&quot]24 [/FONT][FONT=&quot]تا [/FONT][FONT=&quot]28 [/FONT][FONT=&quot]متر بر ثانيه در نوسان بوده است و حداكثر بارندگي در يك روز در طول دوره بلند مدت مذكور در رامسر بيشترين مقدار([/FONT][FONT=&quot]328[/FONT][FONT=&quot])، نوشهر([/FONT][FONT=&quot]305[/FONT][FONT=&quot]) ميلي‌متر و كمترين مقدار مربوط به بابلسر با([/FONT][FONT=&quot]200[/FONT][FONT=&quot]) ميلي‌متر مي‌باشد.[/FONT] - [FONT=&quot]رودها:[/FONT][FONT=&quot][/FONT] [FONT=&quot]بيشتر رودهاي جاري در مازندران دايمي هستند. در نواحي كوهستاني در فصل زمستان و اوايل بهار پر آب و در تابستان كم آب و گاهي خشك است. طول رودهاي غرب اين استان به دليل نزديك بودن كوه به دريا كوتاه‌تر و رود‌هاي شرقي طولاتي‌تر است. رودهايي كه از جنوب به شمال در جريان است عبارتند از: رودهاي هراز، چالوس، تجن، تالار و بابل كه به درياي مازندران مي‌ريزد.[/FONT] [FONT=&quot]از ديگر منابع آب اين استان درياچه‌هاي كوچك محلي است كه به هنگام طغيان رودها در قسمت‌هايي كه سطح آب­هاي زيرزميني بالا است به وجود مي‌آيد و براي كشاورزي، صيد و شكار مورد استفاده قرار مي‌گيرد. نوع ديگر ذخاير آبي و مهار سيلاب (آب بندان) است كه در آن ماهي پرورش مي‌يابد. درياچه دايمي (ولشت) يا (سما) در شمال غربي مرزن آباد شهرستان چالوس يكي ديگر از منابع آبي طبيعي است كه از جوشش چشمه‌هاي اطراف تشكيل شده و از جاذبه‌هاي گردشگري استان است. در مازندران چشمه‌هاي آب معدني فراواني يافت مي‌شود كه خاصيت درماني دارد و در معالجه امراض پوستي، مفصلي، عصبي، و گوارشي موثرند، چشمه‌هاي (آب اسك) (لاريجان) (آملو) و (استراباكو) در شهرستان آمل جاده هراز و حمام‌هاي آب معدني (گوگردي) در شهرهاي رامسر و كتالم و سادات محله شهرستان رامسر از آن جمله‌اند.[/FONT] - [FONT=&quot]درياي مازندران:[/FONT][FONT=&quot][/FONT] [FONT=&quot]درياي كاسپين معروف به درياي مازندران با وسعتي [/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]حدود [/FONT][FONT=&quot]438[/FONT][FONT=&quot] هزار كيلومتر مربع، بزرگترين درياچه جهان بشمار مي‌آيد. اين دريا در بين كشورهاي ايران، آذربايجان، روسيه، قزاقستان و تركمنستان واقع شده است. عمق اين دريا از شمال به جنوب افزايش يافته بطوريكه عمق متوسط نواحي شمالي فقط شش متر ولي [/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]در جنوب و جنوب غربي سواحل ايران (و آذربايجان) حداكثر به يك‌هزار متر مي‌رسد. كناره‌هاي اين درياچه بزرگ عمدتاً شن زار و پست و صاف مي‌باشد. درياي مازندران [/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]كه نقش تعيين­كننده‌اي در آب و هواي [/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]استان‌هاي ساحلي شمال كشور داشته ‌و زيبايي‌هاي بي‌نظيري به استان‌هاي گيلان و مازندران و گلستان بخشيده به موجوديت و حفظ شرايط زيستي اين دريا توسط كشورهاي همسايه ايران بستگي دارد. در مجموع، [/FONT][FONT=&quot]87[/FONT][FONT=&quot] درصد از آب رودخانه‌ها مربوط به ولگا و اورال در روسيه، [/FONT][FONT=&quot]7[/FONT][FONT=&quot] درصد آب رودخانه هاي سواحل غربي آذربايجان و [/FONT][FONT=&quot]5[/FONT][FONT=&quot] درصد نيز آب رودخانه‌هاي سواحل جنوبي در ايران به درياي كاسپين(مازندران) و ... سرازير مي‌شوند. از كل محيط ساحلي درياي مازندران [/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]6379[/FONT][FONT=&quot] كيلومتر، [/FONT][FONT=&quot]991[/FONT][FONT=&quot] كيلومتر آن مربوط به ايران و [/FONT][FONT=&quot]338[/FONT][FONT=&quot] كيلومتر در استان مازندران قرار دارد.[/FONT] - [FONT=&quot]منابع آبي مازندران:[/FONT][FONT=&quot][/FONT] [FONT=&quot]پتانسيل بالقوه آب استان [/FONT][FONT=&quot]6[/FONT][FONT=&quot]/[/FONT][FONT=&quot]6[/FONT][FONT=&quot] ميليارد متر مكعب است كه سهم هر يك ازمنابع آبهاي سطحي [/FONT][FONT=&quot]9[/FONT][FONT=&quot]/[/FONT][FONT=&quot]4[/FONT][FONT=&quot] و سفره‌هاي زيرزميني [/FONT][FONT=&quot]7[/FONT][FONT=&quot]/[/FONT][FONT=&quot]1[/FONT][FONT=&quot] ميليارد متر مكعب مي‌باشد. ضريب بهره‌برداري سال‌هاي اول دهه [/FONT][FONT=&quot]1380[/FONT][FONT=&quot] هـ.ش براي آب‌هاي زيرزميني [/FONT][FONT=&quot]60[/FONT][FONT=&quot] تا [/FONT][FONT=&quot]70[/FONT][FONT=&quot] درصد، اما آب‌هاي سطحي بالاي [/FONT][FONT=&quot]50[/FONT][FONT=&quot] درصد مي‌باشد. از بين [/FONT][FONT=&quot]63[/FONT][FONT=&quot] رودخانه مازندران‌، رودخانه هراز به عنوان بزرگترين رودخانه منطقه مي‌باشد كه از وسط شهر آمل مي‌گذرد. رودخانه‌هاي تجن ساري، تالار قائمشهر، بابلرود در بابل، چالوس در شهرستان چالوس و چشمه كيله در تنكابن پر آب‌ترين و با اهميت‌ترين آن‌ها مي‌باشند. با احداث سد‌های در دست ساخت در آمل، بابل و نکاء و کانال انتقال آب غرب استان در آينده از ذخیره آبی مطمئن برای[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot] کشاورزی برخوردار خواهد شد.[/FONT] - [FONT=&quot]جنگل و مرتع:[/FONT][FONT=&quot][/FONT] [FONT=&quot]استان مازندران با پوشش حدود [/FONT][FONT=&quot]80[/FONT][FONT=&quot] درصد جنگل و مرتع، داراي [/FONT][FONT=&quot]960[/FONT][FONT=&quot] هزار هكتار جنگل‌هاي منحصر [/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]به فرد [/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]هيركاني و [/FONT][FONT=&quot]1200[/FONT][FONT=&quot] هزار [/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]هكتار [/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]مرتع [/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]نسبتاً مرغوب مي‌باشد. گونه‌هاي درختي مهم بلند مازو، ممرز، آزاد، افرا، نارون (ملج و اوجا)، شاه بلوط، زبان گنجشك (ون) و راش و نمدار و انجيري مي‌باشد ضمناً مهمترين گونه‌هاي حفاظتي آن شامل شمشاد، سفيد پلت، سرخدار و غيره مي‌باشد. پارک‌های جنگلی نور و سیسنگان نوشهر(به ویژه) و سایر پارک‌های جنگلی استان از جاذبه‌های مهم گردشگری استان مازندران محسوب می‌شود.[/FONT]
 

memar 69

عضو جدید
سلام خواهش میکنم . عذر میخواهم بابت تاخیر در جوابم.
چون موضوع شما تجاری هست میتونید از گردآورنده های خورشیدی استفاده کنید ( البته خیلی فکر کنم برای پایان نامه کارشناسی سنگین بشه براتون ) یا اینکه تکنولوژی نانو ! زیاد هستش ، ولی بهترین اینه که بحث استفاده از انرژی های طبیعی را در طرحتون استفاده کنین به این دلیل امروزه ارزش بیشتری دارند.

سلام خواهش...،بازم ممنون راهنمایی خوبی بود
 

bahariiiiii

عضو
سلام دوستای خوبم.من موضوع پایان نامم مرکز موسیقی هستش حالا واسه فرم حجمم کمک میخواستم.چون موضوع فرم گراست باید حجم خوبی داشته باشه.ممنون میشم اگه کسی راهنمایی کنه واسه حجم یک سالن اجرای موسیقی به همراه گالری ها ونمایشگاه ها.
 

soma.f

عضو جدید
سلام به همه ی معمارا... دوستان من موضوع پایان نامم موزه ی آب یه سری از کار مهندس میرمیران در مورد طراحی موزه ملی آب می خواستم ... ممنون میشم منو راهنمایی کنید چون اطلاعاتی که به دست آوردم خیلی مختصر بوده... مرسیییی
 

سجی

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام دوستای خوبم.من موضوع پایان نامم مرکز موسیقی هستش حالا واسه فرم حجمم کمک میخواستم.چون موضوع فرم گراست باید حجم خوبی داشته باشه.ممنون میشم اگه کسی راهنمایی کنه واسه حجم یک سالن اجرای موسیقی به همراه گالری ها ونمایشگاه ها.
مراجعه کن به www.etood.com
 

سجی

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام به همه ی معمارا... دوستان من موضوع پایان نامم موزه ی آب یه سری از کار مهندس میرمیران در مورد طراحی موزه ملی آب می خواستم ... ممنون میشم منو راهنمایی کنید چون اطلاعاتی که به دست آوردم خیلی مختصر بوده... مرسیییی


مراجعه کن به www.etood.com
 

sedi_rouzbahan

عضو جدید
مدرسه شبانه روزی معلولین جسمی حرکتی

مدرسه شبانه روزی معلولین جسمی حرکتی

[FONT=&quot]سلام دوستان موضوع پایان نامه من مدرسه شبانه روزی معلولین جسمی حرکتی.نمیدونم رساله رو چطوری شروع کنم ؟! [/FONT][FONT=&quot]سایت من هم ساریه در مورد اقلیم ساری هم [/FONT][FONT=&quot]اگه [/FONT][FONT=&quot]اطلاعاتی بدین ممنون میشم[/FONT][FONT=&quot][/FONT].
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
سلام دوستان موضوع پایان نامه من مدرسه شبانه روزی معلولین جسمی حرکتی.نمیدونم رساله رو چطوری شروع کنم ؟! سایت من هم ساریه در مورد اقلیم ساری هم اگه اطلاعاتی بدین ممنون میشم.

سلام دوست عزیز لینکای زیر رو یه نگاه بنداز...
#17 مطالعات اقلیم ساری هستش...
[h=1]ضوابط و مقررات شهرسازي و معماري براي افراد معلول جسمي- حركتي[/h]
 

**mahsa**

کاربر بیش فعال
سلام به همه موضوعه پایانامه من پژوهشکده رویانه
اگه کسی مطلبی پلانی عکسی......:D
خلاصه چیزه بدردبخوری داشت
خیییلی ممنون میشم برام بزاره
 

adrian1991

عضو جدید
کسی اینجا مجتع تجاری که فقط مختص به یک موضوع خاص باشه تو کل دنیا نمیشناسه ؟؟؟؟؟ مثلا فقط قهوه یا فقط دارچین مربوط به خوراکی باشه خوراکی هم نبود مهم نیست تر وخدا کمک کنین برا نمونه تطبیقی میخوام موضوع پایان نامم مرکز تجارت زعفران کممممممممممممممممممک :cry::cry::confused:
 

gingulak

عضو جدید
سلام دوستای خوبم.موضوع پایان نامه من آکادمی مده حالا واسه فرم حجمم کمک میخواستم.
استادمون گفته باید ساختمون مد رو نشون بده.
نشون بدی که مد یه چیز پایدار نیست و از بین میره ولی در عین حال یه چارچوبی هم داره. در ضمن باید پویا باشه!!! کلی اتود زدم ولی میگه مد رو نشون نمیده
:cry:
 

mahshad.mroo

عضو جدید
سلام،
موضوع پایان نامه من مدرسه بین المللی ورزشهای آبیه،
اگه کسی بتونه در مورد حجم،ضوابط،سقف،روابط،کمک کنه کلیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی ممنونش میشم
 
آخرین ویرایش:

mahshad.mroo

عضو جدید
کسی اینجا مجتع تجاری که فقط مختص به یک موضوع خاص باشه تو کل دنیا نمیشناسه ؟؟؟؟؟ مثلا فقط قهوه یا فقط دارچین مربوط به خوراکی باشه خوراکی هم نبود مهم نیست تر وخدا کمک کنین برا نمونه تطبیقی میخوام موضوع پایان نامم مرکز تجارت زعفران کممممممممممممممممممک :cry::cry::confused:

اینجا یه نمونه مجتمع تجاری تفریحی هست.امیدوارم کمکتون کنه:gol:
http://www.farsicad.com/2013/06/mojtama-tejari-tafrih/
 

بی نوا

عضو جدید
سلام امید که موفق و پیروز باشید
پایان نامه من کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است ممنون میشم اگه پلان و نقشه و حتی کانسپتی داشته باشید به منم کمک کنید نیاز فوری دارم
 

omoosami

عضو جدید
با عرض سلام و خسته نباشید به مهندسان عزیز
من برای تکمیل مطالعات پایان نامم به ضوابط و استانداردهای لازم (اندازه و ...) برای طراحی گیم نت و مرکز بازی رایانه ای نیاز دارم . اگه کسی بتونه کمکم کنه ممنون میشم.
(اگه استانداردهای کافی نت هم باشه احتمالا جواب بده)
 

faegheh_ar

عضو جدید
سلام بچه ها.... من برای پایان نامم به نقشه ی اتوکد منطقه 1 تهران نیاز دارم... سمت محله ی اوین. کسی میتونه کمکم کنه ایا؟؟؟؟؟؟؟
 

انجام پروژه

عضو جدید
سلام بچه ها.... من برای پایان نامم به نقشه ی اتوکد منطقه 1 تهران نیاز دارم... سمت محله ی اوین. کسی میتونه کمکم کنه ایا؟؟؟؟؟؟؟

سلام عزیزم
خدمت شما
 

پیوست ها

  • evin.zip
    1.7 مگایابت · بازدیدها: 0
بالا