درخواست مقاله دزباره میکرو ماهواره ها

sputnikk

عضو جدید
سلام
دنبال یه اطلاعات کلی درباره ی میکرو ماهواره ها هستم.کسی میتونه کمک کنه؟ برای درس مخابرات ماهواره:(:gol::heart:
 

Sparrow

مدیر تالار مهندسی هوافضا
مدیر تالار
سلام،
منظورتون از اطلاعات کلی چیه؟ چه اطلاعاتی و از چه جنسی می خواید تا بهتر بتونم کمکتون کنم.
 
بیگ بنگ: در اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی، گوگل به ردیابی موقعیت مکانی کاربران، سوای خاموش یا روشن بودن این امکان در موبایل‌ها اعتراف کرد. حدود یک ماه بعد، مقامات چینی قدرت سیستم تحقیقاتی پیشرفۀ خود را با ردیابی موقعیت مکانی گزارشگر BBC در مدت تنها ۷ دقیقه به رخ کشیدند. در کل، به نظر می رسد برادر بزرگتر بیش از پیش به واقعیتی در زندگی روزمره ما بدل شده باشد. ممکن است به لطف استارتاپ فنلاندی ICEYE، این تحقیقات سرعت بیشتری بگیرد. هدف این تحقیقات، پرتاب رادار ماهواره‌ای با وزن کمتر از ۱۰۰ کیلوگرم می‌باشد.



به گزارش بیگ بنگ، این دسته از ماهواره‌های کوچک قابلیت تصویربرداری در هر شرایطی از آب و هوا و در هر ساعت از روز را خواهند داشت. زیرا به دلیل وجود رادار نوع SAR(synthetic-aperture radar) در این ماهواره‌ها، امکان تصویربرداری در هر نور و میزان گرمایی فراهم می گردد. چنین قابلیتی باعث می شود این ماهواره‌ها مورد ایده‌آلی برای دولت‌ها، ارتش‌ها و تیم‌های فوریت پزشکی باشد که نیاز به دانستن موقعیت مکانی دقیق افراد دارند.

این ماهواره‌ها به اندازه‌ای کوچک هستند که می توان آنها را در جعبه‌ای ۵۰*۶۰*۸۰ (تقریبا به اندازۀ یک مایکروویو) جا داد. آنتن این ماهواره‌ها ۳.۵ متر طول دارد. مدیر و یکی از بنیانگذاران استارتاپ ICEYE، رافائل مدرزفسکی اظهار داشت: «وقتی ما این پروژه را شروع کردیم، از مردم سوال می کردیم: چرا نتوان ماهواره‌ای با هزینۀ تنها چند میلیون دلار ساخت؟ پاسخ افراد این بود که چنین چیزی ممکن نیست؛ می پرسیدیم: چرا؟ و جوابی نمی یافتیم.»

برادر بزرگتر

با استفاده از قطعات کالاهای تجاری در ماهواره‌ها، استارتاپ ICEYE امکان ساخت ماهواره‌هایی با کارایی بالا و اندازۀ کوچک را فراهم نموده است. مدرزفسکی در ادامه اظهار داشت: «وقتی از این کالاها استفاده می کنید، ده سال جلوتر می افتید و به آخرین فناوری‌ها دسترسی پیدا می کنید.» او اضافه کرد: «تغییرات در هزینه‌ها و اندازه اتفاق می افتد زیرا اجزای این کالاها بگونه‌ای کوچک ساخته شده‌اند که حتی می‌توان آنها را در تلفن همراه شما کار گذاشت. ما نیز از همین اجزای کوچک استفاده کرده‌ایم.»

در حالی که این استارتاپ سعی در پیمودن این راه مبتکرانه دارد، این سوال پیش می آید که حریم شخصی ما چه میشود؟ آیا شرکت سازنده و مدیریت کننده این ماهواره‌ها، بایدها و نبایدهایی در سیاست‌های تصویربرداری خود دارند؟ آیا ما حق اظهار نظری در خصوص تصویربرداری از شهر و محله مان داریم؟ “برادر بزرگتر” در خانه‌ها و تلفن‌های ما است و با پیشرفت تکنولوژی، ما آن را در آسمان نیز مشاهده خواهیم کرد.

امیدوارم این مقاله براتون مفید باشه.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا